Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
andrea1992 schreef:hoe trainen jullie eigenlijk
gewoon een flink stuk gaan wandelen en hoe vaak ga je dan en hoeveel km
vertel wil nu al beginnen met trainen maar weet zo even niet hoe ik ga zoiezo 2 a 3x pw hardlopen
en mischien 1x in zoveel tijd baantjes trekken voor conditie en wil ook lange stukken gaan lopen om te trainen
heb er super zin in
Citaat:Een goede voorbereiding
Het wandelen van een meerdaagse wandelprestatietocht zoals de Vierdaagse vereist een
goede voorbereiding. Het is zeer verstandig om dit systematisch op te bouwen zodat uw lichaam aan deze
inspanningen kan wennen. Hierdoor voorkomt u blessures en teleurstellingen en wandelt u een stuk plezieriger.
Maak een planning
Train wekelijks en bouw de afstand langzaam op. Zet in uw agenda waar en wanneer u gaat lopen, met wie, in
welk tempo en over welke afstand. Op die manier kunt u ook nog eens terugkijken wanneer u welke afstanden
liep. Zo kunt u ook bekijken of u al voldoende trainingskilometers gelopen heeft. Hieronder staat een voorbeeld
van een mogelijk trainingsschema. Om de twee weken wordt een adviesafstand vermeld. Train echter elke week.
Voor de tussenliggende weken kiest u een zelf te lopen afstand die minder is dan de laatst gewandelde
wandeltocht. Train onder diverse weersomstandigheden.
wanneer 4x30 km 4x40 km
4x50 km
1
ste
wk 10 km 10 km 10 km
3
de
wk 15 km 15 km 15 km
5
de
wk 20 km 20 km 20 km
7
de
wk 20 km 25 km 25 km
9
de
wk 25 km 35 km 40 km
11
de
wk 25 km 40 km 50 km
12
de
wk 30 km 30 km 40 km
13
de
wk 30 km 40 km 50 km
15
de
wk 2 x 20 km (2 dagen) 2 x 30 km (2 dagen) 2 x 40 km (2 dagen)
17
de
wk 35 km 45 km 60 km
19
de
wk 2 x 30 km (2 dagen) 2 x 40 km (2 dagen) 2 x 50 km (2 dagen)
21
ste
wk 25 km 30 km 35 km
Gebruik het Landelijk Wandel Programma (LWP) als u uw training gevarieerd wilt opbouwen door middel van
deelname aan georganiseerde wandeltochten. Het LWP bevat ruim 700 wandeltochten in Nederland en België,
gesorteerd op datum. U kunt het LWP bestellen via www.wandel.nl.
fientje80 schreef:Fientje80 - Groningen
Destination - Groningen
Irisx94 - Schuinesloot (dichtbij Slagharen)
Iloveyah87 - Haarlem
Valliej15 - Haarlem
Jolliegirl - Beilen / capelle a.d ijssel
Uniek2306 - Deventer
Mick75 - omgeving Amsterdam
Felinehoi ?
Leonie87 - Eindhoven
Kaylah - Vledder (zuidwest drenthe)
andrea1992-Harlingen
nathalietjeB- Egmond
Depende-drenthe/Groningen
boender123-Putten
Alice-Vledder
takkie_muis-Heerenveen
Annemiek80-?
mymy-vlakbij Nijmegen
Christyj138-9km vanaf Nijmegen
__Nina-Gouda
Papegara-Nijmegen
vriend papegare-Nijmegen
Probabeest-Huissen
vader Probabeest-Apeldoorn
mo0wtjee-Tiel
martina-Achterhoek
Risje - Burgum
28!!
capopjekop schreef:Nee dat zijn de afstanden, maar hij kopiert slecht, ik zal een printscreen plaatsen. Moment
[ Afbeelding ]
mymy schreef:andrea1992 schreef:mischien idd een handig idee om 2 aparte groepen te maken
@mymy leuk vor jou dat er zeker een plek is maar kans is niet super grot dat we er allemaal in komen
Ja dat is ook wel zo! maar volgens mij maak je vrij veel kans hoor ( ik had net pech)
capopjekop schreef:Nee dat zijn de afstanden, maar hij kopiert slecht, ik zal een printscreen plaatsen. Moment
[ Afbeelding ]
martina1 schreef:Ik had mij gisteren al gemeld maar het lijkt mij dus heel leuk om een keer mee te lopen! Ik heb het al vaker geroepen, maar meestal kwam het net niet uit omdat ik al op vakantie was.
Over trainen, ik ga elk jaar bergbeklimmen en daar train ik niet heel hard voor. Ik loop dan 2 keer hard en zwem 1 keer in de week. En begin zo´n 2 a 3 maanden van te voren. Als je basisconditie maar goed is, kan je echt meer dan je denkt!
Wij wandelen in de bergen zo´n 10 tot soms wel 12 uur op 1 dag. Het tempo ligt dan niet heel hoog, maar je stijgt veel en de lucht is ijl.
Wat ik heb geleerd is om zo´n 3 uur lang aan een stuk door te lopen in een rustig tempo, dan niet langer dan 5 min pauze te nemen en weer verder te gaan. En vooral rustig beginnen!
Over de spullen, ik draag mijn bergschoenen. Het zijn hele zware schoenen (C/D) maar ze lopen heerlijk! Daarnaast zijn ze waterdicht en ik kan er dagen achtereen op lopen zonder pijn of blaren. Rugzak heb ik ook, incl camelback, dat vind ik altijd wel fijn want dan hoef je niet te stoppen om te drinken.
capopjekop schreef:Het tempo is idd een killer, op drukke stukken kun je echt niet doorlopen. Zelf vind ik de dijk op de eerste dag een hel, ik heb dan altijd een late start en dan loop je daar voetje voor voetje.