mijn les ging echt supper ! ben er heel tevreden over het nageferlijker rijden is ook veel beter vandag ! ze moet allen nog op 2 teugels leren lopen ! maar ben trots op der !
Tussen de witte hekjes en de bloembakken gereden en Zjaak zou Zjaak niet zijn als hij daar eigenlijk nauwelijks op reageerde. Hij liep al beter dan gisteren en eergisteren, dus ik ben dik tevreden en super trots op m'n ukkepuk!
Nou ik had eergisteren weinig goeds te melden want Madam is niet 5 keer omhoog gekomen, maar wel 25 keer en zo hoog dat ik moest afstappen van Imke!! Ze vond het te gevaarlijk. Dus zo ongeveer het verhaal wat Rivka net heeft doorstaan (Wrangler is hier super braaf trouwens). Dus ik heb gisteren de hele ochtend penny oefeningen gedaan met haar en de brok eraf laten halen, toen was ze gisteren weer braaf. Vandaag is ze gvd wel nog een keer omhoog gekomen toen ik haar eens even echt wou laten sjouwen, daar was ik namelijk voor gekomen en door alle toestanden nog niet aan toe gekomen. Vandaag was de laatste les, maar we mogen morgen nog voor onszelf hier rijden. Ik persoonlijk ben dus niet aan mijn doelen voor deze week toegekomen, van de andere kant is het fijn dat ik die dip hier had en ik direct hulp kon krijgen. Ik weet nu hoe ik het kan voorkomen/oplossen. Het zal ook met de hengstigheid te maken hebben: ik heb haar nl. nog nooit hengstig gezien en ze staat hier de hele dag te pissen. Riv heeft alles op film gezet, maar Tineke heeft mij verboden om er naar te kijken. Dus het stuk van dinsdag vergeten we weer.
Verder vermaken we ons hier zo goed, dat we er niet echt aan toe komen om te internetten.
Oh ja, net hebben we geshopt in het winkeltje hier en allemaal grof geld uitgegeven, dus we gaan nu helemaal de blits maken in de Academy kleding. tja, als het paardrijden niet lukt moeten we toch iets.......
Er was dus maar 1 persoon bij die geen OO seven had, die is nu al naar huis gegaan. Daarnaast had iemand 2 paarden bij, waarvan maar 1 OO seven. Helaas staat ze op de Academy foto met haar andere paard, (een vos, dus die kon niet incognito op de foto omdat van OO seven geen vossen kunnen komen). Ik zal eens even kijken of de foto al op de Academy site staat.
Nou, ook weer ff een momentje om te Bokken gevonden Wrangler is hier idd erg braaf, die vindt het hier wel allemaal prima, al die luxe. Alleen jammer dat ze niet op de wei kunnen. Heb wel al een keer over de renbaan gegaloppeerd, dat was ook erg leuk. Hij vond het wat eng dus ik durfde hem niet te laten gaan maar het was leuk om te doen. Mijn leerpunten: Ik zit scheef en werk ook nog ongelijk in Wrangler was een beetje kwallig in de aanleuning maar kwam er gisteren al iets meer door en vandaag had hij ook hele fijne stukken erin. Ik moet gewoon niet twijfelen maar rijden, beter fout reageren dan niet reageren zeg maar. En verder rechtrichten (vooral werk aan mezelf) en met het halthouden kroop hij steeds achterwaarts en moet ik hem voor elke pas achterwaarts een pas voorwaarts extra doen. Wrangler vond dat niet zo leuk maar het hielp wel als je het consequent volhoudt.
En ik ben weer thuis, Whis staat weer lekker in de wei. Vandaag zijn we bij stal Bria geweest en we hebben allemaal met papa OO seven geknuffeld. Het was er heel gezellig en we kregen er een lunch aangeboden door Stal Bartels! Lekker, lekker.
Ik ben wel heel erg moe en mijn paard ook. Ik ga dit weekend maar eens lekker uitrusten. We hebben het errug gezellig met elkaar gehad!
Ik ben ook weer thuis. Er was niemand thuis om me te verwelkomen, snif! Wrangler is ook pompaf, dus die had vandaag een dagje vrij, heeft alleen aan de longe gelopen. Ben bezig met de foto's maar die zijn in de binnenbak dus super wazig en korrelig. Je kunt zelfs nauwelijks gezichten onderscheiden. Wie reed er eigenlijk met een knalblauw dekje? Ik herken het paard zo niet Tweede dag oid.
Die waren het niet, die heb ik gezien, want toen hadden we het er nog over dat ik die turqoise (ocean?) bij had . Het is echt een knalblauw dekje, geen Ankypad oid.
Op de foto's (die Rivka genomen heeft op de slechtste dag) ziet het er nog aardig uit. Wel kun je zien dat ik steeds rechter stelling heb, afgedwongen met mijn rechter hand, terwijl ik later met Tineke gewerkt heb aan het contact maken en houden op links en het (met een zachte rechterhand) losweken van de rechterkant. Dan bleef ze dus wel aan de grond. Dus met links kon ik haar aan de grond houden, met rechts niet (wat ik dus aan het proberen was op de foto's die ik van Rivka gekregen heb), Met een zachte rechterhand (maakt niet uit of het de buitenhand of de binnenhand is) losweken lukte eigenlijk best. En als het gelukt was dan liep ze echt los door het lijf (een paar passen). Maar die paar passen voelden dan echt top.
Riv, kan jij hier een paar foto's plaatsen???
Alleen als ik dan even niet oplette en op de automatische piloot overging dan kon het nog misgaan.
Duidelijk op de verkeerde manier naar rechts gebogen op de meeste foto's. Tineke zag dat dus meteen! Anyhow, Imke kan het toch (nog) beter, (maar daar mochten we geen foto's van maken, haha).
Wat zijn ze streng geworden bij HAW trouwens, ik heb wel 3 keer commentaar moeten plaatsen bij het topic van Riv voor ze het lieten staan!! Een beetje overdreven vind ik het.
Ik heb vandaag nog niet kunnen rijden, want het regent hier verschrikkelijk. Ik wil er toch nog even op eigenlijk.
Hier is het de hele dag al droog Ik gunde Wrangler zijn dagje wei maar, ga vanavond of morgenochtend rijden. Ik dacht dat ik alles had doorgestuurd Annelies maar ik moest ze one by one selecteren dus misschien toch niet. Er zijn veel berichten gewist bij mij, vind het wel jammer want ik denk dat ik wel alle commentaar erbij heb gezet vanaf de Academy, wat moet iemand dan nog zeggen. Het topic zal nu wel wegzakken