Bokkers omgeving Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:53

mingming schreef:
Ik studeer aan University College Utrecht (ik weet niet of iemand dat kent hier :Y) ) Maar ik ga volgend jaar geneeskunde doen aan de UvA, was bij de eerste selectie ronde direct geplaatst *\o/* Het was een beetje een last minute besluit om me aan te melden, en ik vind mijn huidige studie heeeel erg leuk, maar ik wil toch liever geneeskunde doen. Ik had me hiervoor ook nooit aangemeld voor geneeskunde en was positief verrast dat ik werd aangenomen :D

Ik heb (inmiddels alweer 10 jaar geleden) ook UCU gedaan :) (linguïstiek en neurowetenschap)
Gefeliciteerd met je toelating voor geneeskunde!

Corientjuh94

Re: Bokkers omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:03

Ik heb dit topic al eerder voorbij zien komen maar nooit meer gereageerd:o
Ik woon op de uithof un Utrecht en ben bezig met mijn master.
Ik heb een welsh nwr en een shetxwelsh bij mijn vriend thuis staan bij hun op de boerderij :).
Ik zou het ook leuk vinden om mee te gaan eten ! Buitenrit met een groep paarden wordt niet zo'n succes met mijn merrie xd.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:07

FCSA schreef:
mingming schreef:
Ik studeer aan University College Utrecht (ik weet niet of iemand dat kent hier :Y) ) Maar ik ga volgend jaar geneeskunde doen aan de UvA, was bij de eerste selectie ronde direct geplaatst *\o/* Het was een beetje een last minute besluit om me aan te melden, en ik vind mijn huidige studie heeeel erg leuk, maar ik wil toch liever geneeskunde doen. Ik had me hiervoor ook nooit aangemeld voor geneeskunde en was positief verrast dat ik werd aangenomen :D

Ik heb (inmiddels alweer 10 jaar geleden) ook UCU gedaan :) (linguïstiek en neurowetenschap)
Gefeliciteerd met je toelating voor geneeskunde!

Wat gaaf! Ik denk dat jij misschien ook had gereageerd in een topic wat ik ooit over UCU had gemaakt, omdat ik toen niet zeker wist of ik er heen wilde. Ik ben echt ontzettend blij dat ik UCU doe op het moment en ga het zo erg missen volgend jaar.

@Corientjuh94, wat voor master doe je? :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:08

Dat zou goed kunnen inderdaad :) Fijn om te horen dat je blij bent met de keuze!
Ik heb trouwens mijn master aan de UvA gedaan en woon (nu nog) in Amsterdam. Je gaat het vast naar je zin hebben hier :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:11

Saaams schreef:
En dan zorg ik ervoor dat mensen hun insuline gespoten krijgen :D
Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg. :=

Hier ook :D alleen niet in de thuiszorg haha

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:16

Tjonge topic gaat echt hard...
Uit eten lijjt me leuk maar ik kan maar een peuterportie op dus beetje zonde om all you can eat te gaan eten.
Buitenrit ben ik voor in. Heb zelf vervoer en kan iemand meenemen indien nodig. Ben wel van de rustigere rit want paard op leeftijd en ik ook ;)
(Heb mezelf niet op de lijst gezet want is al vol zat)

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:19

@Corientjuh94, wat voor master doe je? :)[/quote]

Diergeneeskunde master paard! Ondanks dat het een lange studie is en heel veel tijd kost, wel heel erg op mijn plek :)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:50

ArankaM schreef:
Roulette_ schreef:
Veel studenten hier, super leuk om te lezen wat iedereen doet kwa studie/werk.
Ik werk binnen een centrale QA afdeling van een zeer groot Nederlands zuivel bedrijf. Had ik niet echt aan zien komen, vond vanuit mijn vorige functies die QA-ers altijd chagrijnige zeikerds en mijn achtergrond is eigenlijk net niet de juiste.
QA blijkt echter heel goed bij mij te passen en mijn collega's zijn verrassend gezellig :)

Leuk! De zelfde richting als ik! Wat is je achtergrond?

Biomedische technologie, lekker logisch he?
Zit jij in Naarden in de fabriek?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:23

Leuk om te lezen wat iedereen doet!

Ik heb een paardenhouderij opleiding gedaan, daarna ook een paar jaar in de paarden gewerkt maar inmiddels bij een webshop beland. :))
Doe daar de normale orderverwerking op de logistieke afdeling plus het aansturen van collega's en inwerken/begeleiden van nieuwe medewerkers.
Qua paarden houd ik het voorlopig bij mijn eigen en daarnaast wat lesgeven (opleiding daarvoor gevolgd bij Emiel Voest).
Bevalt prima. :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:28

Miiej schreef:
Gezien het topic weer aardig gegroeid is, is er iemand die ergens in Utrecht lest maar niet op een eigen paard?

Wil zo graag weer mijn kunnen verbeteren of hoe je dat ook zegt :p

Zoek je een manege of iemand die met haar eigen paarden ook les geeft?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:30

Britt_Sisi schreef:
SteffiiY schreef:
Ik werk 40 uur als communicatie-manager in Mijdrecht en volg daarnaast geen studie. Ga vanaf volgend jaar wel een studie ernaast volgen.

Klopt het dat jij eerst als stewardess werkte? Of heb ik iemand anders in mijn hoofd nu!

Ik studeer sociaal pedagogische hulpverlening aan de HU. Ben er vrij weinig nu ivm afstuderen. Mijn minor was ook in padualaan 97. Maar 101 is officieel faculteit maatschappij en recht dus daar nu met afstuderen weer vaker!

Edit: ik werk weekenden op een kinderboerderij en heb nog een klein contractje bij een dagbesteding van reinaerde voor mensen met NAH. Tegenwoordig ga ik woensdags ook af en toe met hen naar de kinderboerderij waar ik de weekenden werk om hokken schoon te maken. Super leuk!

Yes klopt! Ruim 3 jaar als stewardess gewerkt en toen een compleet andere draai gemaakt :D Ik heb jou wel eens ge-meet geloof ik!!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:15

Hier nog een SPH'er! Wel nog in de begin fase. Ik zit ook op de uithof. Veelal padua 101

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:33

jeeeeeeeeeeeeeeetje wat gaat het hard haha. lastig bij te houden zo!!

lijkt mij ook leuk een keer te gaan eten ergens!! aangezien ik toch nergens kan komen zonder trailer :)
en op een gehuurd paard lijkt mij niet echt leuk.

ik studeer al paar jaar niet meer. 4 jaar geleden wel jeugdzorg afgerond maar eigenlijk gelijk na mijn studie heeeeeeeeeeel wat anders gaan doen. namelijk armbanden maken..
dat is nu mijn bedrijfje en doe niks anders meer :)
vooral dus bestellingen maken door de weeks en in het weekend geef ik veel workshops.
dus ideaal te combineren met mn 2 knollen :=

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:17

Ik heb even iets gemist wat betreft eten en paarden? kan het ook niet zo snel terugvinden

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:07

Hoop in de zorg hier zeg! Leuk!
Ik ben zelf alweer paar jaar werkzaam op de opname/spoed in een dierenziekenhuis. Maar dan in Dordrecht!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:12

Anoniem schreef:
Ik vind het heerlijk, echt het puurste gevoel van vrijheid wat er is! <3

Seni schreef:
Oeh puur uit nieuwsgierigheid; die dubbele teugels lijken aan dezelfde ringen te zitten, wat hebben ze dan voor nut? *voelt zich blond :D*

Haha hier zie je het beter:
[ [url=m/dmNAhl.png]Afbeelding[/url] ]

Zitten dus door 2 verschillende "gaatjes" in het bit, zo zorgt de onderste teugel voor een scherpere hefboomwerking, en de bovenste voor een lichte inwerking van de hefboom. Door die 2 teugels lijkt het heel heftig, maar is eigenlijk dus vriendelijker omdat ik dan niet constant op die scherpe hoef te rijden maar die er wel bij kan pakken indien nodig :)
Duidelijk zo? :) (kan je het zo goed zien? anders zoek ik een andere ;) )

Dankjewel voor de uitleg! Had inderdaad niet gezien dat de teugels op verschillende plekken aan het bit vast zitten. Lijkt dan eigenlijk beetje op een pessoa/passoa bit? Maar dan minder grote hefboomwerking? Mooie foto trouwens!

pnltl148

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:34

@Seni lijkt er wel op, maar is minder streng deze inderdaad :) Bit heet een Thiedemanbit (heeft ook een andere naam maar geen idee wat dat is). Ik heb de stang-versie met tongboog :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:10

Ik ben nagelstyliste/manicure en wenkbrauw styliste in de vorm van epileren met touw en verven.
Ik ben nu bezig met de bouw van een eigen onderneming :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:24

EMMAxSAMMY schreef:
jeeeeeeeeeeeeeeetje wat gaat het hard haha. lastig bij te houden zo!!

lijkt mij ook leuk een keer te gaan eten ergens!! aangezien ik toch nergens kan komen zonder trailer :)
en op een gehuurd paard lijkt mij niet echt leuk.

ik studeer al paar jaar niet meer. 4 jaar geleden wel jeugdzorg afgerond maar eigenlijk gelijk na mijn studie heeeeeeeeeeel wat anders gaan doen. namelijk armbanden maken..
dat is nu mijn bedrijfje en doe niks anders meer :)
vooral dus bestellingen maken door de weeks en in het weekend geef ik veel workshops.
dus ideaal te combineren met mn 2 knollen :=
geef je morgen avond misschien workshop in Maurik?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:26

Ik studeer diergeneeskunde aan de UU, op de Uithof :)

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:54

Ik studeer Hippische Bedrijfskunde in Dronten, lekker ver weg :+ Ik denk dat ik na dit jaar door wil studeren aan Wageningen uni, maar moet nog even op een rijtje krijgen wat ik precies wil haha.. Heb op dit moment ook een (bij)baan waar ik het naar me zin heb en waar ik ook kan doorgroeien en waarschijnlijk ook wel kan blijven. Moet dus nog even keuzes gaan maken.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:28

Ik heb een aantal jaar geleden mijn paardenhouderij diploma gehaald, het idee was mijn eigen manege. Dit ook redelen kunnen realiseren en toen werd ik zwanger.. Bleek geen combinatie te zijn, plus veel stresse en geen lol meer.

Nu nog een aantal beestjes over gehouden en die kan ik niet weg doen. Gelukkig hoeft dat ook niet, sta gestald op de boerderij van mijn papa dus lekker goedkoop.

Ik heb een aantal vaste bijrijders lopen en geef nog enkele lesjes.
En verder genieten wij voornamelijk heel erg veel!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:34

Hey, Utrecht woon ik ook alweer een tijdje :) Ik ben momenteel werkzaam als fotograaf en heb jaren in de horeca gestaan in de binnenstad :) Helaas al een langere tijd geen paard meer gereden (door studie en werk) maar mocht ik weer de tijd vinden zou ik best wel weer willen gaan rijden :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:38

Seni schreef:
Hoop in de zorg hier zeg! Leuk!
Ik ben zelf alweer paar jaar werkzaam op de opname/spoed in een dierenziekenhuis. Maar dan in Dordrecht!

Das niet naast de deur vanuit provincie Utrecht. Je staat zeker wel vaak in de file of niet?

Oh wacht, je woont in Leerdam. Dan valt de afstand wel mee. :+