Tweakers-Bokt meating

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij naar een Bokt versus Tweakers meating komen?

Poll eindigt op

ja
93 (40%)
nee
98 (43%)
alleen incognito
19 (8%)
alleen als het een virtuele meating wordt
12 (5%)
anders
5 (2%)

Totaal aantal stemmen: 227

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:29

HTM schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb contact met de persoon die is uitgesloten van deelname, ik heb van haar alle berichten die ze heeft ontvangen van de organisatie mogen doorlezen, Jolien87 :). Dit omdat ze zelf de redenatie belachelijk vond en ik ben dat met haar eens, voor mij de reden om niet naar de meet te willen komen.

En met mij nog heel wat meer mensen. Estera weet vast wel tot wat voor discussies dat heeft geleid, zowel op Bokt als op Tweakers :).

Gaat dit over *naam*???

Doet het ertoe over wie het gaat :)? Het gaat erom dat iemand de deelname wordt ontzegd en dat daarbij argumenten aangehaald worden die kant nog wal slaan en dat er ook nog eens namens het Bokt.nl team wordt gesproken terwijl deze van niks weet.

Je mag me rustig PB'en als je per se wilt weten om wie het gaat :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 07-04-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:31

HTM schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb contact met de persoon die is uitgesloten van deelname, ik heb van haar alle berichten die ze heeft ontvangen van de organisatie mogen doorlezen, Jolien87 :). Dit omdat ze zelf de redenatie belachelijk vond en ik ben dat met haar eens, voor mij de reden om niet naar de meet te willen komen.

En met mij nog heel wat meer mensen. Estera weet vast wel tot wat voor discussies dat heeft geleid, zowel op Bokt als op Tweakers :).

Gaat dit over Chantal???

Het maakt mij eigenlijk ook geen zier uit om wie het gaat. Ik vind alleen dat je als organisatie geen begrip mag verwachten, als je geen duidelijkheid biedt over de reden van buitensluiten.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 22:32

_San87_ schreef:
Namens Lunatic even een post, omdat hij nog net niet genoeg nuttige posts heeft :):

Citaat:
"Wat mij persoonlijk tegenstaat is dat dit als spontaan idee ontstaan is vanuit jiehaaa, en blijkbaar erg enthousiast op gereageerd door meerdere mensen daarna. Pas op pagina 5 van dit topic neemt één iemand het initiatief om het e.e.a. aan organisatie op zich te nemen, zodat de meeting ook meer kans heeft om daadwerkelijk plaats te gaan vinden.

Tot zover helemaal prima, en zelfs te prijzen. Er moet immers het e.e.a. geregeld worden. Maar het kan toch niet zo zijn dat de gehele meeting door deze zelfde 'self appointed organisatie' gehijacked wordt, doorslaande dat men zelfs gaat bepalen wie er wel en niet mag komen?

Volgens mij kan dát nou echt niet de bedoeling zijn, en het lijkt me ook sterk dat dit de bedoeling was van de originele topicstarter met dit spontane idee om een leuke gezellige meeting te organiseren. "

Het was inderdaad een spontaan idee, en nooit verwacht dat er zoveel interesse voor zou zijn. De boel zelf organiseren werd me wat teveel dus ik heb met alle liefde de organisatie uit haden gegeven. Dus ik ga er niet meer over.

Maar het is wel jammer dat er al zoveel mensen afhaken vanwege de prijs en de weigering van iemand.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:33

Ik heb ook berichten van de organisatie gezien waarin dat gezegd werd en vind dat ook wel heel raar nu. Ben aan het twijfelen of ik wel of niet ga omdat ik de gang van zaken nu wel heel raar vind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:34

jiehaaa schreef:
_San87_ schreef:
Namens Lunatic even een post, omdat hij nog net niet genoeg nuttige posts heeft :):

"Wat mij persoonlijk tegenstaat is dat dit als spontaan idee ontstaan is vanuit jiehaaa, en blijkbaar erg enthousiast op gereageerd door meerdere mensen daarna. Pas op pagina 5 van dit topic neemt één iemand het initiatief om het e.e.a. aan organisatie op zich te nemen, zodat de meeting ook meer kans heeft om daadwerkelijk plaats te gaan vinden.

Tot zover helemaal prima, en zelfs te prijzen. Er moet immers het e.e.a. geregeld worden. Maar het kan toch niet zo zijn dat de gehele meeting door deze zelfde 'self appointed organisatie' gehijacked wordt, doorslaande dat men zelfs gaat bepalen wie er wel en niet mag komen?

Volgens mij kan dát nou echt niet de bedoeling zijn, en het lijkt me ook sterk dat dit de bedoeling was van de originele topicstarter met dit spontane idee om een leuke gezellige meeting te organiseren. "

Het was inderdaad een spontaan idee, en nooit verwacht dat er zoveel interesse voor zou zijn. De boel zelf organiseren werd me wat teveel dus ik heb met alle liefde de organisatie uit haden gegeven. Dus ik ga er niet meer over.

Maar het is wel jammer dat er al zoveel mensen afhaken vanwege de prijs en de weigering van iemand.

Reactie van Lunatic:

De 'organisatie' is hier niet heilig - degenen die zich hebben aangeboden het e.e.a. voor de meeting te regelen, moet niet ineens denken dat ze op basis van twijfelachtige argumenten even voor iedereen mag bepalen dat er iemand niet mag komen. IMO dan. Het is niet de meeting van de organisatoren - zijn representeren slechts iedereen die in dat topic reageren en de mensen die zich uiteindelijk voor de meeting opgeven.

Als iedereen het er over eens is dat een ban op zich geen goede reden is om iemand te weigeren, dan moet je ook niet kinderachtig doen en gewoon diegene laten komen, als ze dat zelf wil.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:39

HTM schreef:
_San87_ schreef:

Gaat dit over *naam*???

Ja.

Maureen95

Re: Tweakers-Bokt meating

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:41

Maar je mag toch niemand weigeren op meetings? Tenzij het besloten is...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 22:41

Eens met Lunatic dat als ze welkom is voor de deelnemers, ze ook zou moeten kunnen komen. Genoeg mensen hier op het forum die een stukje land met prikpaaltjes en schriklint kunnen afzetten om twee kampen gescheiden te houden :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:42

_O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:44

jiehaaa schreef:
Eens met Lunatic dat als ze welkom is voor de deelnemers, ze ook zou moeten kunnen komen. Genoeg mensen hier op het forum die een stukje land met prikpaaltjes en schriklint kunnen afzetten om twee kampen gescheiden te houden :+

Lijkt me dat dat helemaal niet nodig hoeft te zijn in een groep van 80 personen :). Het is flauw te insinueren dat mensen zich niet kunnen gedragen en als resultaat daarvan 1 persoon niet uit te nodigen terwijl het de andere persoon vrij staat om te komen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:45

jiehaaa schreef:

Ik denk dat er sowieso wel een soort van groepsvorming zal ontstaan. Ik zie het nu niet voor me dat er een kring van pak 'm beet 70 man wordt gemaakt. Dan moet je met megafoons gaan werken. :')
Dus als je iemand liever niet wilt spreken, is het volgens mij niet heel lastig om daarbij uit de buurt te blijven. En als ik het zo'n beetje inschat, zijn er ook wel genoeg die de bewuste bokker er best bij willen hebben dus diegene zal echt niet in d'r uppie blijven staan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:45

jiehaaa schreef:

_O- _O- _O-

Nou, PB gehad, en vraag bij deze (kom zelf niet) maar kan dit gezeik A.U.B. een keer kappen???

En dan van BEIDE kanten???

Snap echt niet dat deze uitgemolken koe elke keer weer naar boven moet komen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 22:46

_San87_ schreef:
jiehaaa schreef:

Lijkt me dat dat helemaal niet nodig hoeft te zijn in een groep van 80 personen :). Het is flauw te insinueren dat mensen zich niet kunnen gedragen en als resultaat daarvan 1 persoon niet uit te nodigen terwijl het de andere persoon vrij staat om te komen.

Excuses als mijn humor wat misplaatst is. Ik ga er ook niet vanuit dat zoiets nodig zal zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:48

jiehaaa schreef:
_San87_ schreef:

Excuses als mijn humor wat misplaatst is. Ik ga er ook niet vanuit dat zoiets nodig zal zijn.

Ik moest er gewoon om lachen, hoor _O-.

HTM schreef:
jiehaaa schreef:

_O- _O- _O-

Nou, PB gehad, en vraag bij deze (kom zelf niet) maar kan dit gezeik A.U.B. een keer kappen???

En dan van BEIDE kanten???

Snap echt niet dat deze uitgemolken koe elke keer weer naar boven moet komen.

De organisatie heeft die uitgemolken koe weer opgegraven, hoor :').

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:50

_San87_ schreef:

geef jou de schuld hier niet van, maar achter de schermen gebeurd er blijkbaar weer genoeg met de uitgemolken koe!

Verder wou ik mijn gesprek met jou graag via PB verder doen, aangezien je antwoorden naar mij toen niets toevoegen aan het topic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:52

HTM schreef:
_San87_ schreef:

geef jou de schuld hier niet van, maar achter de schermen gebeurd er blijkbaar weer genoeg met de uitgemolken koe!

Verder wou ik mijn gesprek met jou graag via PB verder doen, aangezien je antwoorden naar mij toen niets toevoegen aan het topic.

Het moest er nog eens bij komen dat je dat doet :'). Natuurlijk snap ik dat je mij niet bedoelt, maar als je wilt dat het stopt, richt je dan naar de organisatie en ga niet lopen brallen in een topic over een meet waar je sowieso al niet naar toe kon en dus verder niks mee te maken hebt ;).

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:08

_San87_ schreef:
Het moest er nog eens bij komen dat je dat doet :'). Natuurlijk snap ik dat je mij niet bedoelt, maar als je wilt dat het stopt, richt je dan naar de organisatie en ga niet lopen brallen in een topic over een meet waar je sowieso al niet naar toe kon en dus verder niks mee te maken hebt ;).

:Y) al contact mee gehad :)
maar in dit verhaal werd ook mijn naam genoemd, vandaar.

Verder ga ik hier nu niks meer over zeggen hier.
Hoop dat mijn PB duidelijk genoeg is geweest. :)

Slapstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:09

Ik hoop dat dit allemaal snel opgelost wordt en dat er gewoon een gezellige meeting komt :).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:16

Ik heb geen idee waar dit over gaat, en eerlijk gezegd zal het mij ook aan mijn derrière oxideren wat het hele verhaal is. Jammer voor degene die niet mag komen. De vraag is echter of als diegene komt, dat goed is voor de sfeer, aangezien er dan toch gauw kampen ontstaan. Verder zou het mij persoonlijk mijn eer te na zijn, om ergens heen te gaan waarvan een deel van de mensen mij blijkbaar liever niet ziet komen, "zoek het uit, ik bouw wel mijn eigen feestje", zou ik dan denken.

Laten we inderdaad erover ophouden en doorgaan met de gezellige dingen :).

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:55

Er is een behoorlijke ophef ontstaan over onze beslissing om een persoon niet uit te nodigen voor deze meeting. Hier willen wij als organisatie niet om heen, dus hierbij de toezegging dat wij onze beslissing in heroverweging zullen nemen en indien nodig met betrokken partijen in gesprek gaan.

Hiermee hopen wij dat jullie het onderwerp voor nu kunnen laten rusten en dat we met zijn allen door kunnen gaan met het organiseren en het hebben van een gezellige meeting tussen Bokkers en Tweakers.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:08

Helaaaaas op een zaterdag, veel plezier allemaal! Y;(

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:56

Goedemorgen allemaal,
Ik tracht via deze post wat onduidelijkheden die er zijn toe te lichten.

Financieel
Om dit moment zijn de exacte kosten niet duidelijk, er worden diverse offertes aangevraagd om een indicatie van de prijzen te krijgen. Waar mogelijk proberen we zaken in te vullen met spullen van een ieder zelf, om zo de kosten te drukken.

We hebben gekozen voor een betaling vooraf van €25 omdat:
1) -Er zeker van te zijn dat mensen die aangeven te komen, ook daadwerkelijk betalen. We kunnen het ons niet permitteren dit privé bij te leggen.
2) -Prijzen nu nog onduidelijk zijn (we zijn immers pas enkele dagen bezig), weliswaar streven we naar een betaalbare meeting voor iedereen. Het e.e.a. is afhankelijk van het aantal mensen en de specifieke wensen (zie bijv. horeca).
3) -Er zal achteraf een terugbetaling plaatsvinden van het resterende geld

Horeca
We weten dat er een grote verscheidenheid aan mensen komt, ieder met hun specifieke wensen.
In de basis hebben we:
1) -Vlees
-Salades
-Sauzen
-Aanvullende zaken zoals stokbrood etc
-Frisdranken
-Licht alcoholische dranken (bijv. bier).

Gezien de specifieke wensen, streven we ernaar om hiermee rekening te houden. De kosten van alles wordt op dit moment geanalyseerd. Op dit moment kijken we naar het volgende
2) -Aanvulling op het vlees voor vegetarische mensen
-Frisdranken zullen in zowel regular als light varianten beschikbaar zijn
-Ondanks dat er alcoholische dranken beschikbaar zijn, is het niet de bedoeling dat het een "zuip festijn" wordt. Maar puur als aanvulling op de frisdranken. We gaan er dan ook vanuit dat iedereen hier zijn verantwoordelijkheid neemt en zo nodig mensen hierop aanspreekt. We moeten het immers met zijn allen doen.

Als hierin iets mist, laat het dan aan mij weten. Dan noteren we het op de lijst en kijken we oprecht wat er mogelijk is.
Een uitvraag naar ieders persoonlijke wensen zal gedaan worden als de totaalgroep bekend is, deze mensen zullen we dan ook benaderen. Dit is dus momenteel nog niet het geval, maar zoals ik aangaf, kun je er vanuit gaan dat we met je persoonlijke wensen rekening zullen houden.

De locatie is een landhuis in de omgeving van Zutphen. Hiervoor is niet bewust gekozen, dit is door Femme (FemmeT op bokt) aangeboden. Het betreft zijn privé terrein, welke gezien de eerdere reacties (n.a.v. de foto's) prima is bevonden door een grote groep. Ook voorkomt deze (gratis) locatie extra kosten. Geografisch is het natuurlijk voor de één wat makkelijker bereikbaar als de ander, maar we hopen hiervoor op jullie begrip gezien de voordelen die ik eerder beschreef. Ik hoop dat jullie in onderling overleg (carpoolen bijv.) de locatie weten te bereiken.

Slapen
Zoals ik al eerder aangaf betreft het de privé locatie van Femme en kunnen we helaas geen slaapplaats aanbieden. We begrijpen dat dit voor sommige mensen onhandig is, maar gezien de keuzes v.w.b. alcohol zou het mogelijk moeten zijn iemand in het midden te hebben die nog prima in staat is naar huis te rijden.

Spullen van mensen
We hebben een grof overzicht van welke zaken we allemaal nodig hebben op locatie, veel wordt al 1-op-1 geregeld met diverse mensen. Als er zaken open blijven staan, dan zullen we uiteraard even contact opnemen met de groep die gaat komen, om na te vragen of iemand ons hier mee kan helpen. Dit puntje is natuurlijk niet inzichtelijk voor jullie, maar jullie mogen en kunnen er vanuit gaan dat we hier mee bezig zijn. Dit om zoveel mogelijk kosten te drukken.

Algemeen
Onze groep heeft van het weekend overuren gedraaid om het e.e.a. alvast vorm te geven. We proberen waar mogelijk inzicht te geven in wat er speelt. Maar kunnen niet 24/7 actief zijn in het topic en vragen continu beantwoorden. We zijn een groep van vrijwilligers die er voor de gehele groep een leuk event van wil maken, maar hebben daarnaast ook nog gewoon een baan/studie. Ik wil jullie verzoeken het voor ons ook nog leuk te houden, sommige vragen zijn volkomen terecht maar de negatieve toonstelling die de ronde doet maakt het voor ons natuurlijk ook minder aantrekkelijk om er toch voor te blijven gaan.

Daarnaast wil ik jullie daarom vragen dat als er dingen onduidelijk zijn, deze even naar mij te sturen via een PB i.p.v. te gaan speculeren binnen het forum. Dan hebben wij de mogelijkheid deze zaken centraal toe te lichten aan iedereen.

Ik hoop dat ik jullie hierbij wat duidelijkheid heb verschaft.
Zo niet, dan zie ik jullie PB’tje graag tegemoet.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:00

Zonde dat het dan toch niet helemaal lekker loopt. Zelf heb ik me niet aangemeld maar weet dat je zo iets niet even snel regelt en dat er een hoop werk bij komt kijken. Goed werk organisatie!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:23

Ik ga het wbt geld niet redden aangezien er ook reiskosten bij komen. Ik haak dus af. Wie moet ik hiervoor PB'en?

MueR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:26

Estera schreef:
Er is een behoorlijke ophef ontstaan over onze beslissing om een persoon niet uit te nodigen voor deze meeting. Hier willen wij als organisatie niet om heen, dus hierbij de toezegging dat wij onze beslissing in heroverweging zullen nemen en indien nodig met betrokken partijen in gesprek gaan.

Hiermee hopen wij dat jullie het onderwerp voor nu kunnen laten rusten en dat we met zijn allen door kunnen gaan met het organiseren en het hebben van een gezellige meeting tussen Bokkers en Tweakers.

Denk je niet dat je daar gewoon veel te laat mee bent? Die persoon wil al niet meer komen, en eerlijk gezegd zou ik er zelf ook voor bedanken als het zo moet. Ik heb toch redelijk wat meetings meegemaakt op Tweakers en daar heb ik dit soort draaikonterij nog nooit gezien. Al met al heb ik een heel vies nasmaakje overgehouden aan dit geheel.

NB: het is een gezelligheidsmeeting, geen vergadering van de Staten-Generaal. Het hoeft allemaal niet zo officieel hoor..