Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:46

Met mensen uit nijmegen kan ik al wel eens gaan trainen (als ze dat willen :D), is al dichterbij als groningen en ik heb er toch familie wonen, kan ik daar ook gelijk langs.

heb zelf ook bos in de achtertuin, maar keer in gezelschap is ook wel leuk...
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 08-11-12 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowq

Re: Wie wil er in 2013 de Nijmeegse 4daagse met me lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:49

mmm dat is inderdaad wel een optie, is heel mooi wandelen hier!!

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:57

@leonie87 ... stiekem even op je profiel gekeken ... Mijn God wat zijn jouw paarden mooi zeg , vooral die op de eerste foto's en die op de laatste foto's !

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:44

Hier een doorgewinterde 4daagse loper. Jullie denken er iet wat te makkelijk over als ik het zo mag uitdrukken. Er zitten nogal wat haken en ogen aan meelopen als groep en helemaal vrij van loting ben je niet.

Pas vanaf half december is het nieuwe regelement online en pas dan weet je wie meedoen met de loting.
Als je als groep gaat moet je er rekening mee houden dat iedereen verplicht is minimaal de verplichte afstand te lopen. Dus als er een man meeloopt die 20 jaar of ouder is MOET iedereen in de groep 50km lopen. Ook moet je altijd bijelkaar blijven als groep. Mocht iemand nu net niet het tempo kunnen halen of niet zo langzaam kunnen lopen dan heb je al een probleem. Je moet ook op vrijdag als groep finishen want als er teveel uitvallen betekent dit dat iedereen als groep is uitgevallen. Er moeten minimaal 11 mensen finishen.

Je kan je pas in de 2e periode inschrijven van feb tot april. Mocht het lotings regelement veranderd zijn, weet je pas in april of je mee mag doen.

Je kan op deze site veel info vinden, ook over huisvesting http://www.4daagse.nl/

Op deze site zit een heel leuk forum waar je van alles kan lezen en vragen over de N4D (Nijmeegse 4 Daagse) en ook oproepjes kan plaatsen.
http://forum.4daagse.nl/phpbb/index.php ... 2bdc9c77f2

Verder is het niet goedkoop. Zie het als een wandelvakantie. Een paar goede schoenen heb je vanaf ongeveer 80 euro. Dan nog goede kleren (Bijvoorkeur een afritsbroek) heup of rugtas (Uittesten wat jij prettig vind.) en ja, aan een paar schoenen heb je bijna nooit genoeg omdat er altijd wel een dag bijzit dat het regent.

Toiletten zijn er wel maar hou rekening met een wachtijd van minimaal 15min. Meestal langer.

Trainen is aan ta raden om daar uiterlijk in januari mee te beginnen. Maar je kan dus pech hebben dat je pas in april hoort dat je niet mee mag doen. Als je pas in april zou gaan trainen heb je een vrij korte tijd om te trainen en zal het een stuk zwaarder zijn.

De starttijd kan voor sommigen een probleem zijn. Stel dat je 40km loopt met zn allen dan start je tussen 5.00 en 5:15. Je mag uiterlijk tot 17:00u bezig zijn. (Vrijdag tot 18:00u)

Hou er rekening mee dat je tussen duizenden andere mensen loopt en dus moeilijk je eigen tempo kan lopen. Er zitten wat regels aan verbonden hoe jij je als groep dient te gedragen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:47

We hoeven ons niet als groep aan te melden toch ;)
kan ook per 2-tallen.

Als EEN groep lopen is al geen idee, want daar zijn waarschijnnlijk teveelm tempo's voor.
Dat was ook niet mijn bedoeling. :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:51

Maar als je niet als groep inschrijft is de kans groot dat je uitgeloot wordt. We gaan nl richting de 100e 4daagse en steeds meer mensen willen meelopen. Als je nog nooit de 4daagse gelopen hebt (En dat zijn de meeste) moet je meestal wel meedoen met de loting.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:56

Dank je wel voor de uitleg fohadie.

Ik weet niet hoe de rest er over denkt, maar ik denk zeker niet dat ik het onderschat.

Wat betreft schoenen trouwens: Mijn wandel schoenen waren over de €200 en kunnen prima tegen regen gelukkig.

Ja een groep heeft voor en nadelen, daar moeten we even goed naar kijken denk ik.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:33

Goed om zo ook de nadelen van een groep helder te hebben. Ik snap alleen dat stuk van finishen niet zo goed, als er alleen op vrijdag samen gefinisht moet worden, hoe is het dan verplicht om de rest van de dagen als groep samen te lopen? :)

Ik ga zo maar even wandelend boodschappen halen 3 heen en 3 terug, vanochtend ook 1 van mijn dagelijkse rondjes met de hond gedaan van een uur. Ik ga nog maar niet even te gek doen na wat spier issues na een val, maar deze en volgende week gewoon wat meer korte stukjes wandelen dan normaal. :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:35

inderdaad, groep zou heel gezellig zijn maar ook niet altijd praktisch.
Maar 100% zeker is het voor mij nog niet, weet niet wat mn zus wil.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:37

Ja idd goed om ook de nadelen te weten
Maar ook een nadeel als we elk apart aanmelden kan zijn dat we uit geloot worden
Dus mischien kunnen we niet allemaal meedoen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:58

@leonie:
Idd weet niet hoe de groep erover denkt, maar onderschat het zelf zeker niet. Heb hier al hoop liggen als wandeluitrusting, idd oa afritsbroeken, speciale wandelrugzak, wandelshirts, cap (tegen zon en regen), verlichting mocht je in donker lopen en kan nog wel even doorgaan.
Weet heel goed wat ik ervoor moet doen, maar ook wat ik ervoor moet laten. Heb fibromyalgie, dus moet zowiezo veel bewegen, trainen voor de vierdaagse heb ik al eens eerder gebruikt als uitbreiding van de training. Doe ik dat kan en mag ik alles, doe ik het niet, tsja.....

Maar idd wel goed om bij de diverse voor en nadelen stil te staan.
Laatst bijgewerkt door risje op 08-11-12 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 14:02

Ik weet van mijzelf ook zeker dat ik het (mede door vorig jaar) niet onderschat. Wandelen in een groep heeft idd voor en nadelen. Als we ons allemaal apart aanmelden kan je je eigen tempo bepalen, maar de kans dat de helft van de groep er na de loting uitligt is erg groot. Je zou desnoods ook 2 groepen (op tempo) kunnen maken. (ik denk maar even hardop). T uiteraard ook aan de rest van de groep, hoe die er tegenaan kijkt :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:04

Heb mezelf er maar even bijgezet

fientje80 schreef:
Fientje80 - Groningen
Destination - Groningen
Irisx94 - Schuinesloot (dichtbij Slagharen)
Iloveyah87 - Haarlem
Valliej15 - Haarlem
Jolliegirl - Beilen / capelle a.d ijssel
Uniek2306 - Deventer
Mick75 - omgeving Amsterdam
Felinehoi ?
Leonie87 - Eindhoven
Kaylah - Vledder (zuidwest drenthe)
andrea1992-Harlingen
nathalietjeB- Egmond
Depende-drenthe/Groningen
boender123-Putten
Alice-Vledder
takkie_muis-Heerenveen
Annemiek80-?
mymy-vlakbij Nijmegen
Christyj138-9km vanaf Nijmegen
__Nina-Gouda
Papegara-Nijmegen
vriend papegare-Nijmegen
Probabeest-Huissen
vader Probabeest-Apeldoorn
mo0wtjee-Tiel
martina-Achterhoek
Risje - Burgum
28!! *\o/*

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:38

Mischien idd handiger dan ieder apart in te schrijven?
Ik ben vorig jaar uitgeloot helaas dus volgens mij zeker van een plek dit jaar?

Die ontploffing was hier om de hoek, benieuwd of mijn ramen er nog in zitten :o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:41

mischien idd een handig idee om 2 aparte groepen te maken

@mymy leuk vor jou dat er zeker een plek is maar kans is niet super grot dat we er allemaal in komen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:38

morgen ga ik goede schoenen halen bij het runningcenter in leeuwarden en als het bijna zover is haal ik wel rugzak en kleding en dat soort dergelijke

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:29

Valliej15 schreef:
@leonie87 ... stiekem even op je profiel gekeken ... Mijn God wat zijn jouw paarden mooi zeg , vooral die op de eerste foto's en die op de laatste foto's !

Thx. Moet nog een keer updaten. Mijn guppie word al een echt paardje :D

Volgens mij kan je gewoon 2 jaar op rij uitgeloot worden hoor..? Meen ik ooit gehoord te hebben :\ misschien heb ik het bij het verkeerde eind..

Met groep maak je wel meer kans denk ik inderdaad, maar we moeten eerst eens grondig de voor en nadelen bekijken.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:43

Ik meld me weer, jeetje zeg ik kan weer 4 a 5 pagina's verder doorlezen als ik er even niet ben geweest haha

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:06

@andrea:
Als je een rugzak wil halen denk dan ook aan de ANWB winkel. Daar komt die van mij vandaan, heb er een met drinksysteem al gebruik ik dat nooit. Groot voordeel vindt ik de draagbanden voor de schouder en heup. Maar ook dat de rugzak niet direct tegen je lijf aan hangt, meer ventilatie zeg maar.

Oh jongens, heb er nu al zo'n zin in!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:11

Ik had mij gisteren al gemeld maar het lijkt mij dus heel leuk om een keer mee te lopen! Ik heb het al vaker geroepen, maar meestal kwam het net niet uit omdat ik al op vakantie was.

Over trainen, ik ga elk jaar bergbeklimmen en daar train ik niet heel hard voor. Ik loop dan 2 keer hard en zwem 1 keer in de week. En begin zo´n 2 a 3 maanden van te voren. Als je basisconditie maar goed is, kan je echt meer dan je denkt!
Wij wandelen in de bergen zo´n 10 tot soms wel 12 uur op 1 dag. Het tempo ligt dan niet heel hoog, maar je stijgt veel en de lucht is ijl.
Wat ik heb geleerd is om zo´n 3 uur lang aan een stuk door te lopen in een rustig tempo, dan niet langer dan 5 min pauze te nemen en weer verder te gaan. En vooral rustig beginnen!

Over de spullen, ik draag mijn bergschoenen. Het zijn hele zware schoenen (C/D) maar ze lopen heerlijk! Daarnaast zijn ze waterdicht en ik kan er dagen achtereen op lopen zonder pijn of blaren. Rugzak heb ik ook, incl camelback, dat vind ik altijd wel fijn want dan hoef je niet te stoppen om te drinken.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:43

risje schreef:
@andrea:
Als je een rugzak wil halen denk dan ook aan de ANWB winkel. Daar komt die van mij vandaan, heb er een met drinksysteem al gebruik ik dat nooit. Groot voordeel vindt ik de draagbanden voor de schouder en heup. Maar ook dat de rugzak niet direct tegen je lijf aan hangt, meer ventilatie zeg maar.

bedankt voor de tip had er anders niet aan gedacht

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:44

Ik ga idd ook voor aankomend jaar een speciale rugzak aanschaffen. Heb afgelopen jaar met eastpack gelopen en heb nog steeds littekens van de schouderbanden :(

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:45

Graag gedaan, als we elkaar kunnen helpen;-)

Wat ik overigens ook altijd mee heb is muesli repen, toch even wat extra energie onderweg. Licht in gewicht, vult goed en nog lekker ook.
Laatst bijgewerkt door risje op 08-11-12 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:45

martina1 schreef:
Ik had mij gisteren al gemeld maar het lijkt mij dus heel leuk om een keer mee te lopen! Ik heb het al vaker geroepen, maar meestal kwam het net niet uit omdat ik al op vakantie was.

Over trainen, ik ga elk jaar bergbeklimmen en daar train ik niet heel hard voor. Ik loop dan 2 keer hard en zwem 1 keer in de week. En begin zo´n 2 a 3 maanden van te voren. Als je basisconditie maar goed is, kan je echt meer dan je denkt!
Wij wandelen in de bergen zo´n 10 tot soms wel 12 uur op 1 dag. Het tempo ligt dan niet heel hoog, maar je stijgt veel en de lucht is ijl.
Wat ik heb geleerd is om zo´n 3 uur lang aan een stuk door te lopen in een rustig tempo, dan niet langer dan 5 min pauze te nemen en weer verder te gaan. En vooral rustig beginnen!

Over de spullen, ik draag mijn bergschoenen. Het zijn hele zware schoenen (C/D) maar ze lopen heerlijk! Daarnaast zijn ze waterdicht en ik kan er dagen achtereen op lopen zonder pijn of blaren. Rugzak heb ik ook, incl camelback, dat vind ik altijd wel fijn want dan hoef je niet te stoppen om te drinken.

Je staat op de lijst! :D

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 18:46

risje schreef:
@andrea:

Heb er ook zooooo veel zin in! Het wordt vast super met zn allen :)