Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Re: Fotomeeting Schimmels 27 mei Arnhem (nog enkele plaatsen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:31

Wat stel jij dan voor Laurahh?
Want ik ben net als horsesm amateurfotograaf en vraag eigenlijk niks voor de foto's. (alleen bestel + verzendkosten)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:35

Ik moet ook nog even nieuwe prijzen opstellen, heb ook een nieuwe (dure) lens, en nu 2 jaar ervaring dus geld vraag ik wel. Natuurlijk niet voor klein formaat met copyright.
Wel moeilijk prijzen te bedenken altijd

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:39

Ik heb zelf de Nikon coolpix P500
en mag evt. ook de camera van me ouders mee: Canon D400 + telelens (weet niet uit mijn hoofd welke)

Maar toch vind ik zelf mijn eigen camera het fijnst :P

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:40

Nja bestel+verzendkosten is ook iets toch? ;) Zolang je maar niet gratis alle (digitale) foto's weggeeft, want dan verkopen de andere mensen natuurlijk niks.. Zo bedoel ik 't.

De prijzen die ik op mijn site heb staan zijn zodanig berekend dat ik ik bij 1 foto geen winst maak, maar ook geen verlies. Zodra mensen meerdere foto's bestellen maak ik wel winst, aangezien ik natuurlijk maar 1x verzendkosten betaal.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:42

Wat zouden jullie voor de digitale foto's (zonder watermerk en hoge resolutie) vragen? (mag ook via pb)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:52

Ik moet ook weer nieuwe prijzen bedenken, pff zoo moeilijk.
Heb nu denk ik 2jaar ervaring en de laatste tijd weer druk bezig met foto's maken en ben er super druk mee!
Laurahh de prijzen op joun site vind ik erg goede prijzen en zeer betaalbaar voor de klanten :j

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:57

Ik denk dat het voor mij rond de 5 euro voor origineel formaat opsturen wordt, en als je er 3 of meer wilt 2,50 per foto. Zoiets, maar ben er nog niet uit ;)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:59

Ja bij mij is dat ook ongeveer zo, vanwege dat het een fotomeeting is :j
Voor een fotoshoot of wedstrijden dan is het wel wat duurder :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:59

Ja precies! En copyright ook iets kleiner omdat het een meeting is haha!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 12:59

Laurahh schreef:
@Horsesm, maar jij bent wel tijd kwijt aan het fotograferen, nabewerken.. En jij hebt geld betaald voor je apparatuur. Dan vind ik dat je, ongeacht je kwaliteit, best wel wat afdrukken mag verkopen :)

Is natuurlijk je eigen mening. Maar vind wel dat er iets bepaald moet worden voor alle fotografen, dat we iets afspreken.

Maar aan de andere kant. Ze geeft zelf aan dat haar foto's nog niet zo geweldig zijn om er geld voor te vragen. Ze kan nu wel oefenen op 10 modellen in een hele mooie omgeving. (Bij ons op stal is ook een beginnende fotograaf, hij vraagt ook nog geen geld voor fotoshoots, omdat hij eerst een mooi portfolio wilt opbouwen en ervaring wil op doen en ik denk dat hij dan langzamerhand steeds wat meer geld zal gaan vragen.)

Anders is het net alsof het enkel een gunst is voor de modellen dat er fotografen komen,
maar de modellen zijn ook een gunst voor de fotografen, lijkt mij tenminste. :D

Al is het maar om te oefenen en jullie portfolio uit te breiden met originele foto's.

met een mooi portfolio kan je klanten trekken en van klanten kan je uiteindelijk geld trekken. 8-)

Mijn apparatuur 'paard en tuig en vervoer' slijt ook door zo'n meeting, maar dat betekent nog niet dat het vergoed moet worden want daar heb ik het cv niet voor (als ik nu een proffesional was of een beroemde celeb was het een ander verhaal haha)

Ik blijf er bij dat iedere fotograaf zijn eigen regels mag opstellen en dat we dat niet op 1 hoop moeten gooien omdat er denk ik toch kwaliteitverschil in de foto's zou zitten.
Want als de foto's van bv equishot echt veel mooier zijn dan die van horsesm, dan worden die foto's sowieso wel na besteld. Dus ik zie de gratis/goedkope foto's van horsesm niet als concurentie voor de betaalde foto's, want ik verwacht dan ook dat de betaalde foto's van een betere kwaliteit zijn.
Persoonlijk wil ik wel geld neerleggen voor echt hele mooie foto's, maar de prijzen moeten wel leuk blijven omdat ik er zelf ook veel moeite in heb gestoken. Vind het ook juist zo leuk van verschillende fotografen, verschillende soorten foto's en verschillende prijzen.. dat maakt het straks met foto's uitkiezen wat interessanter

Of bedoelde je iets anders met het afspreken van de fotografen onderling? :o

Persoonlijk vind ik copyrights over de hele foto heel irritant, zoiets zou ik niet snel in een topic of op facebook plaatsen. Dus misschien kunnen we afspreken dat de fotografen de copyright bescheiden houden.

Ik denk dat beide partijen. zowel de modellen als de fotografen er tijd en moeite in moeten steken (en ook geld en slijtage van materiaal en benzine etc). Maar voor beide partijen zitten er ook weer veel voordelen aan. Voor de modellen is het leuk om leuke foto's van je paard te krijgen. Voor de fotografen is het mooi mee genomen omdat zij in een mooie omgeving veel paarden kunnen fotograferen.

En verder moeten we het vooral zelf heel gezellig maken :D

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:13

Ja maar je moet wel bedenken dat wij na de shoot ook nog heel lang bezig zijn met foto's bewerken ect!
Ik ben daar iig wel een paar dagen zoet mee en 3/4 van de foto's gebruik ik zelf niet dus dat doe ik echt speciaal voor de modellen zodat ze zo veel mogelijk foto's krijgen!
En orginele bestanden zou ik sowieso nooit gratis weg doen, want als mensen ze gratis willen hebben zijn ze blijkbaar mooi genoeg om te hebben dus mag je er best iets voor vragen ookal is 2,50.
Bedoel de modellen krijgen al heel veel foto's gratis met een kleine watermerk en om dan orginele bestanden weg te geven zou ik iig niet doen!
Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk :=

Ja gezellig word het sowieso :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:17

Nu zit ik te twijfelen om ze gratis toe te sturen of er toch iets te voor vragen. Maar dan ook wel een klein bedrag bv 1 euro per 1 foto origineel formaat via mail ofzo ?

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:20

Ik zou sowieso 1euro vragen, dat is voor de modellen super goedkoop, ze kunnen de foto's zovaak afdrukken als ze willen zonder copyright ect en dan kan jij nog een klein zak centje verdienen :)
Lijkt mij in ieder geval eerlijk tegen over jou even als tegen over het model.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:25

Ik ben er uit ik ga 2 euro vragen voor 1 foto orgineel formaat via mail :p

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 14:51

Goed horsesm dat je er uit bent!

xliisaa schreef:
Ja maar je moet wel bedenken dat wij na de shoot ook nog heel lang bezig zijn met foto's bewerken ect!
Ik ben daar iig wel een paar dagen zoet mee en 3/4 van de foto's gebruik ik zelf niet dus dat doe ik echt speciaal voor de modellen zodat ze zo veel mogelijk foto's krijgen!

Ja dat is waar inderdaad.

pff, ik heb weer een hele drukke dag. ik moet nog sporten, naar het postkantoor, paardrijden en naar oruncursus.. en eigenlijk nog naar de divoza om mijn bit te ruilen, maar ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken vandaag. (en eigenlijk moet ik ook echt mijn huis stofzuigen en de was vouwen ;( )

de foto's van de locatie komen zo snel mogelijk. zodra ik tijd heb :D

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:11

En jullie krijgen gewoon de kleinere met copyright gratis! :) dat is de dienst van beide kanten

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:12

Haha zo jij hebt het druk zeg :=
Ben benieuwd naar de foto's :j

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:13

Oeh ja ik ook!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:40

Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan vragen voor na bestellen. Maar heb nog even de tijd :D
Trouwens, Laura,
Bij jou site staat dat je de foto's bijvoorbeeld van 10x15 verkoopt. wat voor 'n afmeting hoort daar dan bij? Of hoe verklein jij je foto's dan?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:42

10x15 zijn de centimeters. Ik doe dat dan via een site, daar stuur ik gewoon het orginele formaat heen en zij printen dat uit in 10x15 cm :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:45

Ow, hihi, ik zat even in mn hoofd met digitale formaten.
Logisch natuurlijk. Wat ik me eigenlijk af vraag, als naar mijn idee redelijk professionele fotograaf, verdien je dan veel aan nabestellingen? Of moet je het toch hebben van de kosten van de shoot zelf?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:52

Uhm, gemiddeld verdien ik niet veel aan nabestellingen. Want de tarieven die ik heb, verdien ik niks op 1 nabestelling.. Als mensen meerdere nabestellen dan wel..

Maar ik heb wel een x een portfolioshoot gedaan (gratis), maar die eigenaresse heeft wel aan 90 euro nabesteld :P En een x een betaalde shoot en die mensen bestelden aan 20 euro na. Maar verder verdien ik weinig aan de nabestellingen. Verdien mn uren tijd niet terug, om het zo te zeggen :)

Maar daarom is het ook vooral hobby :D

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:48

Als er plek is voor fotograven heb ik nog wel een vriendin die heeeeeel graag mee wilt!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 23:59

Weet iemand waar ik makkelijk foto's kan uploaden? Want bij imageshack moet je tegenwoordig aanmelden helaas.

Ik heb trouwens een aantal advertenties op bokt:
http://www.bokt.nl/markt/their-ads/15208
Als iemand interesse heeft kan ik het wel mee nemen naar de meeting.

argh, mijn pony heeft zich beschadigd in de wei. Dat is eigenlijk nooit, omdat ze gelukkig nooit in actie terrecht komt. nu heeft ze een hap in dr bil. En het ergste.. plukken uit haar manen!! echt heeeel zonde, 1 derde van haar manenkam is nu uitgedund. Dus ik denk dat ik het ga oplossen door knotjes tijdens de meeting. ik wilde eerst haar manen los, want ze heeft best mooie volle manen, maar nu helaas niet meer. ooo ik kon wel janken.

Morgen even een nieuw bitje scoren bij de divoza, ik hoop dat ik niet weer 1 uur en 3 kwartier in de rij moet staan. Maar ik ben vandaag al naar de divoza geweest om rustig te kijken en nu weet ik precies wat ik moet hebben. Dus ik wil heel vroeg komen, het bit pakken en direct afrekenen.
Nog meer die plannen hebben om te gaan? Morgen 25 % korting op een artikel naar keuze.

Zijn jullie paarden al helemaal uit hun wintervacht? die van mij bijna, maar op haar flanke, achterhand en benen zit nog wat vacht. Ik hoop dat het op tijd los is.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 00:33

Awh arm peerd. En balen van de manen zeg, ik zou het ook heel erg vinden := vind lange manen erg mooi en ze krijgen er echt een andere uiterlijk door :j

Mijne is bijna uit z'n wintervacht, inderdaad op sommige plekken nog wat langere haren!

Oh dat wist ik niet, ik heb eigenlijk nog wel rijlaarzen of een broek nodig dus 25korting is altijd leuk.