Haflingerklets gaat op meeting ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:21

Ja het was wel wat lastig met de namen, maar ik had t nog ff doorgelezen voor we gingen haha!

een volgende meeting met de paarden lijkt me heel leuk, alleen is het vervoer voor mij lastig en moet ik nog wel werken aan het vertrouwen met wenner.. Maar goed.. wie weet!

Nathalie83

Re: Haflingerklets gaat op meeting ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:59

Meeten met de paarden gaat voor mij moeilijk worden.. denk niet dat ik Athos dan al zover heb dat k d'r mee kan nemen. en daar komt ook nog bij dat ik niet eens weet of ik haar wel mee MAG nemen. en Arie is sowieso geen optie.. en dan ook nog vervoer..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:47

hoe hoeft toch ook niet gelijk stantepede nu..?

Misschien over een jaartje?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:58

Hmm ik zou dan niet mee gaan denk ik.. ik vind het echt ENG om in een vreemde omgeving te gaan rijden (jullie begrijpen vast wel waarom.. Ik wil dan super begeleiding voor me hebben zoals jullie me vandaag hebben begeleidt, maar ik denk dat ik dan het uitje verpest dus is beter dat ik jullie daarmee niet lastig val denk ik) en ik heb geen vervoer...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:01

verpesten zou je het zeker niet meid!!! Ik zou je met alle liefde begeleiden!!
maar ik denk dat ik het zelf ook niet ga redden om mee te gaan.. Blijf er bij dat het raar is als ik iemand anders z'n paard mee neem op meeting (verzorgpaard) zou mezelf echt nooit vergeven als er wat zou gebeuren.. en bovendien mag ik geen trailer rijden en heb ik geen sleurhaak aan me auto.. Maargoed dat zien we tegen die tijd wel..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:02

Nathalie83 schreef:
verpesten zou je het zeker niet meid!!! Ik zou je met alle liefde begeleiden!!
maar ik denk dat ik het zelf ook niet ga redden om mee te gaan.. Blijf er bij dat het raar is als ik iemand anders z'n paard mee neem op meeting (verzorgpaard) zou mezelf echt nooit vergeven als er wat zou gebeuren.. en bovendien mag ik geen trailer rijden en heb ik geen sleurhaak aan me auto.. Maargoed dat zien we tegen die tijd wel..

Dan ga je met mij mee gaan we samen omstebeurten op Madeira :P en kun je me ook begeleiden hahaha :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:07

haha dat lijkt me dan een goed plan :D +:)+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:43

Hahaha nou Daims mee is vast ook g4een goed idee ;)
We gaan gewoon allemaal in de bossen bij Madeira rijden hihi. Probleem van onbekend terrein ookweer opgelost! ;)

Vond het idd jammer dat het erg klein was, maar wel leuk hoor :)
Twijfel of ik nu moet gaan bellen voor Daimy zijn weidemaatje ;) (jullie weten welke ik bedoel toch?)
Een shet zou wel praktischer wezen, dat houdt me nog een beetje tegen zegmaar.... Maar ze is zo leuk! Ze blijft in mn gedachte hihi.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:46

Uh, zou niet weten wie je bedoelt ....

Klein, jong, blond, kolletje, merrie ?!?!?!

Als ze in je gedachten blijft, moet je gewoon bellen wat de kosten zijn. Maar ik denk dat je haar zowiezo mee neemt.
Zal niet te lang wachten met je besluit, straks ben je te laat.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:52

O:) Precies!

Ik ga nog even een paar daagjes denken gok ik... Het is ook niet van ik haal een veulen even een klein stukje hierheen zegmaar ;)
Maar volgens mij wordt ze echt wel een hele mooie merrie hihi.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:56

Ja dat denk ik ook. Ik vertelde het tegen me vriendin op stal, dat ik verliefd was, dat kon niet want ik was al verliefd op Donna en Wahida, hahahaha, maarja ik ben nou eenmaal gek op haffies met bijna geen wit op het hoofd ( Wahida is uitzondering ) Het is dat ik het echt niet kan betalen, ook met in me achterhoofd dat ik Wahida ook laat dekken in de toekomst en dus straks 3 eigen paarden heb. Anders had ik er ook over na gedacht.

Bellen kan geen kwaad om te vragen wat ze moet kosten, toch ?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:58

Dat is helemaal waar. Maar als ze niet duur is wordt de keus alleen maar moeilijker hihi. Als ik dr ga halen kun je dr wel zien opgroeien, t is lekker dichtbij ;)
Volgens mij krijgt ze ook echt enorme manen en staart, ze had nu al een grote bos pluis ;)
Wel leuk, heb ik 2 a-lijntjes staan hihi.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:00

Ben erg benieuwd wat je gaat doen ... mocht je beslissen om het toch te doen, wil ik wel mee om dr te gaan halen tegen die tijd ( 7maanden wachten he )

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:06

Ik zou ook gewoon eerst een bellen idd. Want misschien is ze wel voor de melkerij zelf bedoeld maar omdat ze nu nog zo jong is staan ze d'r misschien wel af..
Ik zeg altijd maar, niet geschoten is altijd mis :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:07

Haha ja duurt nog ff ;)
Maar ze is wel de oudste van het stel, dus ze mag als 1 van de 1e toch O:)
Zij is trouwens van die nieuwe he ;) Haar paps is hetzelfde als die van de hengst die ze hebben staan hihi. Hoop dat zij ook gezegend is met die manenbos dan O:)

Nathalie, ze had het erover dat ze allemaal weggingen ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:08

inderdaad, maar wat ik begreep dat deze veulens wel weggaan omdat paps op de melkerij staat.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:09

dat zegt niet veel hoor als paps een flinke bos manen heeft dat dochterlief ook een grote bos manen krijgt.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:13

Ow meen je!! Dat had ik niet meegekregen!! Das wel vet idd :P dan zou ik gewoon bellen idd, wie t eerst komt wie t eerst maalt. kun je altijd nog een optie op haar nemen.. weet je zeker dat je bovenaan de lijst staat als er nog meer mensen komen.. kun je daarna altijd nog beslissen :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:18

haha ik weet dat het niks zegt hoor ;) Maar ze heeft nu al aan 2 kantjes pluis hihi. Vond het echt zo'n heerlijk brutaal ding :)

Dan wordt het een heus bokt-haffel-meeting veulen :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:15

muppetmayo schreef:
Hahaha nou Daims mee is vast ook g4een goed idee ;)
We gaan gewoon allemaal in de bossen bij Madeira rijden hihi. Probleem van onbekend terrein ookweer opgelost! ;)

Vond het idd jammer dat het erg klein was, maar wel leuk hoor :)
Twijfel of ik nu moet gaan bellen voor Daimy zijn weidemaatje ;) (jullie weten welke ik bedoel toch?)
Een shet zou wel praktischer wezen, dat houdt me nog een beetje tegen zegmaar.... Maar ze is zo leuk! Ze blijft in mn gedachte hihi.

Hahaha! Ben je echt aan het nadenken over dat veulen? Dacht dat het een grapje was. Ik denk dat je een heel mooie haflinger krijgt als je dat veulen koopt. Die merries vielen mij niet tegen! En ook die hengst was supermooi. En voor jou stalgeld kan ik 2 paarden houden (ik betaal als ik het goed onthouden heb p/m 2 keer zoveel) dus ik vind dat het best kan! Gewoon 2 boxen huren :D Maar ff serieus, ik zou er wel goed over nadenken. Je hebt dan straks over 3 jaar 2 paarden waar je op kan rijden, en daar heb je misschien helemaal geen tijd voor. Maar je zou er wel een heel leuk tweespan van kunnen maken. Ik heb trouwens nu ook 2! paarden, heb ook een kwpn veulen :D dus het kan best! (weet alleen ook niet hoe ik dat over 3 jaar ga doen, maar goed)

@moyra: pebbles, verhuisd! Staat ze naast Ankie?! Ben vanavond niet meer naar stal geweest (ben pas 5 min thuis, en als ik dan nog ga zie ik toch niks, zo in het donker). Ga morgen meteen ff kijken!

Als we een meeting gaan organiseren mét de paarden, zouden we mss iets kunnen regelen zodat de mensen die hun haflinger niet mee willen nemen, met een huifkar mee gaan?

Nathalie83 schreef:
haha ik zat ook beetje met de namen := wist van iedereen de bokt naam maar de echt naam onthouden was toch iets lastiger :P

Heb nog ff met die vrouw van de melkerij gepraat. ze vertelde dat het voor hun de eerste keer was dat ze zo'n arangement hadden. nou ik vond dat het niet te merken was :D liep allemaal lekker door!
Ze vond het ook super leuk dat wij onze meeting bij hun hadden.
Ik had ook nog ff stukje namens ons allemaal in het gastenboek geschreven. Dat mede dankzij hun medewerking onze meeting tot een geslaagde dag is gekomen..
Ze vond het ook erg jammer dat er zoveel hadden afgehaakt..

Oh echt? Dat had ik ook niet door! Ik vond haar verhaaltje erg goed en interessant. Maar zag wel dat ze foto's aan het maken was, die zijn dus voor op haar site?

@Gail: ach joh zo erg deed je het niet hoor! Ik denk dat iedereen van ons hem half in de sloot had geparkeerd daar. Zo'n sterke tuiger met een harde mond, die hou je niet zomaar tegen. En aan die blaar te zien van jou had je wel flink je best gedaan. En het kan altijd nog slechter:
http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h ... annel_page

Dit was toch het filmpje wat jullie bedoelden, nathalie en jolanda :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 23:29

Yep dat is het filmpje ...

Enne ik wil niet in de huifkar, wil wel op een paardenrug klimmen ... ;-) ( wel een koudbloedje )

Maar we verzinnen tegen die tijd wel iets. Misschien iets voor einde van het jaar, of begin van het jaar. 2 meetingen per jaar of zo. Er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen, en hoeft toch niet altijd met paardjes te maken te hebben.
Aangezien we voordat de excursie begon al genoeg hadden om over te praten en in de huifkar ook, kunnen we ook iets zonder paardjes doen, we hebben het toch over de paardjes, dus zijn ze er toch bij.

Dagje pretpark,
ergens met z'n alle iest eten ( weet alleen niet of een restauranthouder blij is met een kudde paardengekken )

Ik noem maar wat op hoor.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:44

Was ik ook weer, had even ruzie met m'n nieuwe computer.. xD

muppetmayo schreef:
Dan wordt het een heus bokt-haffel-meeting veulen :+

lol..
Ik zeg.. Hmm DOEN! haha
Nee je moet goed weten wat je doet, zoals Hinke *Ben nu al jullie namen al weer kwijt hoor* al zei heb je daar straks wel tijd voor?

@ Hinke, leuk idee maar ik wil dan toch wel ook op een paardenrug :p

@Freya, ook een leuk idee ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 12:08

Zelfs een veulen er bij kost al erg veel extra tijd. Ik merk het al met Wahida dat er veel meer tijd in gaat zitten dan dat ik had verwacht.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:18

Freya schreef:
Yep dat is het filmpje ...

Enne ik wil niet in de huifkar, wil wel op een paardenrug klimmen ... ;-) ( wel een koudbloedje )

Maar we verzinnen tegen die tijd wel iets. Misschien iets voor einde van het jaar, of begin van het jaar. 2 meetingen per jaar of zo. Er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen, en hoeft toch niet altijd met paardjes te maken te hebben.
Aangezien we voordat de excursie begon al genoeg hadden om over te praten en in de huifkar ook, kunnen we ook iets zonder paardjes doen, we hebben het toch over de paardjes, dus zijn ze er toch bij.

Dagje pretpark,
ergens met z'n alle iest eten ( weet alleen niet of een restauranthouder blij is met een kudde paardengekken )

Ik noem maar wat op hoor.

Met zn alle een picknick organiseren?
Dat kan vast wel ergens, alleen t weer moet wel meezitten!
En niemand die zich kan storen aan al die paardenverhalen!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:19

Leuk idee!
Alleen dat weer.. We leven nog steeds in Nederland he.. :p