Omgeving Beekbergen/ugchelen/[***] meeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lelle04

Re: Omgeving Beekbergen/ugchelen/apeldoorn meeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:40

Ik heb namelijk ook geen ruiterbewijs heb het namelijk nog nooit nodig gehad... Tong uitsteken
Ik ben 18
Manege Voorst als ik het goed heb Pling

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:20

Bussloo lijkt me erg gaaf! Ja
Ik ga ook alleen mee als ik vervoer kan regelen. Ik kan misschien ook wel vragen of mijn buurmeisje mee zou willen, en dan zou ik misschien met haar mee kunnen rijden.

Heb je op Busloo geen ruiterbewijs nodig? Ik ben trouwens 14.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:46

Manege Voorst heb ik gereden maar die verhuurd alleen met begeleiding

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:41

ik heb wel een ruiterpaspoort Clown maar heb al een paard Tong uitsteken
Bussloo is leuk maar officieel mag je niet met het paard op het strand komen (alleen ruiterpaden), als ze willen mogen ze je op de bon gooien. en als het lekker weer is zijn er heel veel honden.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:49

In de buurt van bussloo heb je ook landgoed Ekeby! Ook erg leuk om te rijden met mooie paden (bos)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 16:26

Ik heb opzich er niets tegen als er een begeleiding mee gaat van de manege waar we paarden huren voor de mensen die paardloos zijn.
Ik weet niet hoe jullie daar over denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:18

Ik ben 13.. Ben het verder wel eens met annepaardoes!

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:31

Nee ik vroeg dat omdat ik denk het niet heel erg gezellig vind als er een super groot leeftijdsverschil is. Kijk als we gaan rijden mag je een aantal mensen meenemen op jouw ruiterbewijs dus dan is iedereen verzekerd voor als er iets gebeurdt. Dat lijkt me wel zo safe Cool Maar ik zal zo wel ff bellen want ik kon even niet op internet storing ofzo dus had ook geen tel nummer Verdrietig Dus jullie horen het zo xx

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:38

Het spijt me enorm....ik ben een volwassen vrouw, maar ik wil geen verantwoordelijkheid hebben voor jeugdige ruitertjes die meegaan en die ik niet ken. Ik weet niet hoe ze rijden, ik ken hun pony niet...daar neem ik geen verantwoordelijkheid voor. Dat is me te link....daar heb ik me al eens aan gebrand.
Dus wat mij betreft...een rit van 18+ of 16+....

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:45

@ Polly2, wat wil je hier mee zeggen??
bedoel je over wat Lelle04 zegt meenemen op jou ruiterbewijs?

het lijkt me logisch dat iedereen gewoon verantwoordelijk is voor zich zelf, en als er paarden gehuurd worden en er gaat een begeleider mee dan ben jij toch niet verantwoordelijk polly2? of begrijp ik dit nou verkeerd??? Bloos

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:46

De hele tijd in gesprek... Frusty Het gaat er om dat je met iemand bent die dat bewijsje bezit en als er iets gebeurd is die gene niet verantwoordlijk maar jij zelf(door die gene met ruiterbewijs ben je zelf verzekerd).En er zijn een hoop plekken waar je dat ding gewoon nodig hebt anders mag je er niet eens komen... en de kans is groot dat je een vette bekeuring krijgt en daar heb ik geen zin in
Laatst bijgewerkt door Lelle04 op 23-01-08 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:50

Daisza schreef:

het lijkt me logisch dat iedereen gewoon verantwoordelijk is voor zich zelf, en als er paarden gehuurd worden en er gaat een begeleider mee dan ben jij toch niet verantwoordelijk polly2? of begrijp ik dit nou verkeerd??? Bloos

Ik ben steeds pogingen aan het doen om ze aan de tel te krijgen.Als ik ze eenmaal gesproken heb een duidelijk weet van het hoe en wat kunnen we ff verder praten

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:18

Uhm Polly2 ik vind het eerlijk gezegt beetje raar wat je zegt. Aangezien je inderdaad niet weet hoe de jongere mensen rijden etc. En die 'sluit je dan buiten' zonder dat je weet hoe ze zijn etc?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:21

Het lijkt mij dat als er bij de gehuurde paarden een begeleider mee gaat, de begeleider verantwoordelijk is voor de gehuurde paarden. (lijkt mij dus aan de ene kant dan ook wel verstandig om een begeleider mee te nemen als er paarden worden gehuurd)
Hoe het met dat ruiterbewijs zit en waar je wel en niet een ruiterbewijs nodig hebt zou ik niet weten Tong uitsteken

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:29

Het gaat mij er om dat ik gewoon verzekerd ben op dat moment niet dat het paard waar ik op zit een hoop schade aan richt en ik het allemaal uit eigen zak kan gaan betalen..Geen trek in

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:37

Lelle04: Je hebt het hier toch over een huur paard? Valt dit niet onder de WA-verkekering?

In ieder geval, met een begeleider is de begeleider aansprakelijk voor als er iets gebeurt met de huurpaarden.
correct me if I am wrong Clown

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:53

Je bent zonder ruiterbewijs ook gewoon verzekerd mocht er iets gebeuren. Ik had een ruiterbewijs maar heb die laten verlopen.
Ik ben overigens 21 dus als er mensen van mijn leeftijd meegaan is dat leuk Knipoog

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:27

de meeste zijn tussen de 18 en 22 een paar die wat jonger zijn. (geloof ik)

@polly, lelle04 ik snap niet wat er nou zo moeilijk is?
Het moet gewoon leuk zijn, de TS heeft geen eisen gesteld over leeftijd etc. ze stelde zelf ook voor om te kijken hoe of wat qua huren van een paard,(is toch leuk voor de gene die hun eigen paard niet mee kunnen nemen??) er staat verder niets vast dus weten we toch ook niets??
vind het een beetje raar dat andere mensen (dus buiten de TS om) nu graag willen zeggen wie wel en wie niet mee mag.
dan moet er een keer wél een rit georganiseerd worden op leeftijd.

Bedoel dit bericht helemaal niet gemeen ofzo hoor maar het komt gewoon allemaal zo bot over op de andere.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:28

Even het lijstje aangevult + leeftijd en boktnaam.

(boktnaam: naam(leeftijd) wel/geen paard)
1. Meloveshein: Selena(20) met tonaco
2. Paulaa_: Paula(13) met ???
3. sasjaaa: Sascha(16) met ???
4. annepaardoes: Anneloes(16) met ???
5. Daisza: Daisy(?) met Joy
6. LadyF: Marjolein(?) met Celt
7. Nikki_jimmy: Nikki(?) met Jimmy
8. mickey1989: Marissa(18 of 19?) met Punto?
9. Kyrseltje: Kyrene(14) wel/geen paard?
10. Lelle04: ?(19) met ???
11. Lovely: ?(21) met ???
12. polly2: ? (?) wel/geen paard?

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:36

annepaardoes schreef:

5. Daisza: Daisy (19) met Joy
9. Kyrseltje: Kyrene(14) wel/geen paard?
11.Lovely: ?(21) met ???

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:07

Daisza schreef:
annepaardoes schreef:

5. Daisza: Daisy (19) met Joy
9. Kyrseltje: Kyrene(14) met Hektor als ik vervoer heb.
11.Lovely: ?(21) met ???

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:45

Daisza schreef:

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Ik heb hier gewoon een hele rottige ervaring mee opgedaan.
We gingen met een groep uit rijden van onze rijvereniging en er waren een aantal kinderen van 12 à 13 jaar oud mee. Onnozel genoeg heb ik er toen nooit bij stil gestaan. Twee van die kinderen bleken echter nog lang niet opgewassen tegen het maken van een buitenrit. De ene zat de hele rit te huilen van angst en de andere zat op haar pony te stuiteren, te trekken en te gillen van angst (twee zusjes waren het). Ik voel me in dergelijke situaties heel snel verantwoordelijk (werk in het onderwijs) en ben bij de meisjes gaan rijden. Het was een hele penibele situatie. De ene pony van het gillende en schreeuwende meisje kleefde steeds tegen andere paarden aan. Eén van de paarden van iemand anders haalde al een keer uit, uit irritatie. Uiteindelijk heeft de hele groep alleen gestapt. Een paard pubers vonden echter dat ze nog even een rengalopje van de groep weg moesten maken, en toen werd de pony van dat ene meisje echt helemaal gek (mede doordat het kind hem de hele weg al opgefokt had). Ze liet zich er af vallen en ging er naast staan gillen, de pony stuiterend vasthoudend aan de teugel. Ik heb me over het meisje ontfermd. Ik had een brave goedzak van een paard (expres dat paard meegenomen voor een dergelijke rit) bij me. Ik stelde voor dat zij op mijn goedzak ging zitten en dat ik haar pony over zou nemen. Het was een grote D pony (fjord) en ik ben 1.58...dus dat kan prima.
Zo zijn we met veel gedoe uiteindelijk weer thuis gekomen. Je zult begrijpen dat het voor mij geen ontspannen rit was. En voor een andere volwassene die er bij was, die zich over het andere meisje had ontfermd ook niet. De rest van de groep zat zich duidelijk te ergeren...en deed verder niks.
Toen we terug kwamen stond de moeder van de meiden te wachten. Toen ze zag dat haar ene dochter op mijn paard zat, ik op de pony en haar andere dochter nog steeds zat te huilen heeft ze een vreselijke scene geschopt. Ze schold haar kinderen de huid vol, dat het watjes waren. En ik kreeg er van langs, dat ik ze betutteld had (de andere vrouw ook), dat ze het zo nooit zouden leren.
Ik heb haar heel rustig te woord gestaan, maar was wel perplex. Vervolgens kreeg ik er nog van langs dat ik een dierenmishandelaarster was omdat ik als volwassene op die pony was gaan zitten.
Het was niet normaal meer.
Ik heb de meisjes nog een schouderklopje gegeven en ben er toen van weggegaan....het was niet om aan te horen.
Een paar dagen later kwam deze mevrouw bij mij thuis verder razen. Hun pony was kreupel en dat zou komen doordat ik er op had gezeten. Ze zou me aanklagen en noem maar op.
Ze heeft een totale roddelcampagne tegen me opgezet in het dorp waar ik toen woonde, ik zou te triest voor woorden zijn. Het zou verbazingwekkend zijn dat iemand die zo onverantwoordelijk was in het onderwijs werkte...en noem maar op.
Op zich heb ik best een olifantshuid...maar dit ging best ver. Iedereen had het er over....en iedereen wilde van mij horen hoe het kwam dat ik die pony kreupel had gereden (wat helemaal niet zo was).
Uiteindelijk verstomden de verhalen...ik ben er zelf ook nooit verder op ingegaan en aangeklaagd heeft ze me ook nooit. Maar ik heb er wel een hele nare ervaring aan overgehouden.
Vandaar dat ik zeg: ik ga niet mee als er kinderen mee gaan. Sorry... ik weet van mezelf, dat als die kinderen dan in moeilijkheden raken tijdens zo'n rit, dat ik ze toch ga helpen...maar ik wil dat niet meer.
Anders vind ik het als er kinderen meegaan met een ouder of een ander verantwoordelijke er bij.
Het is dus niet dat ik iemand uit wil sluiten...absoluut niet...maar ik wil niet aansprakelijk gesteld worden of verantwoordelijk gehouden worden voor verkeerde keuzes die een ander maakt voor zijn kinderen.
Ik hoop dat jullie me nu wat beter begrijpen....
Overigens heb ik zelf paarden tot mijn beschikking, dus ik hoef geen huurpaard.
En als er begeleiding van een manege mee gaat, vind ik het prima, want die zijn dan vanuit hun beroep verantwoordelijk voor de veiligheid van de mensen op hun paarden.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:49

Polly2 ik snap je verhaal wel. En ik snap opzich ook wel wat je bedoelt. Ik zou het iig erg jammer vinden als ik niet mee zou mogen ivm leeftijd.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:59

Kyrseltje schreef:
Polly2 ik snap je verhaal wel. En ik snap opzich ook wel wat je bedoelt. Ik zou het iig erg jammer vinden als ik niet mee zou mogen ivm leeftijd.

Dat begrijp ik heel goed. Het is ook niet mijn bedoeling om mensen uit te sluiten. En als alles goed gaat is er ook niets aan de hand...maar het vervelende is...dat weet je niet van te voren. En zeker niet als je elkaar nog niet kent.
Als ik mijn buurmeisje van 13 meeneem met haar pony, dan heb ik daar goede afspraken met haar ouders over en ik weet ook dat zij opgewassen is tegen buitenrijden met haar pony. Dan weet ik dus waar ik aan begin en in dit geval niet. Vandaar.
En dan is het voor mij zo: als besloten wordt dat iedereen mee mag, ongeacht leeftijd...dan ga ik dus niet mee...en dat is mijn eigen keuze dan...no hard feelings....daar zit ik dan niet mee. Knipoog

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:04

Polly2: jammer dat je dit zo hebt moeten meemaken. Maar je kunt niet alle kinderen rond de 13 jaar over een kam scheren.
Iedereen is anders. Zo kende ik vroeger op de manege ook een meiske van een jaar of 12 die op alle pony's klom en nergens bang voor was en een meisje rond die zelfde leeftijd die brullend op het paard zat ,omdat ze het dier niet in draf kreeg.