[Besloten] Zeeuwen week naar de Veluwe 2008

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: [Besloten] Zeeuwen week naar de Veluwe 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:14

Effekes een vraagje he... Zijn jullie al aan het 'trainen' hiervoor?
Hoelang doe je eigenlijk over zoiets? Clown Voel me echt de überdombo hier, maar heb dit eigenlijk nog nooit met een eigen paard gedaan, dus zou niet weten hoe dit aan te pakken. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:15

Ik train nog lang niet vanwege de nattigheid / wintervacht / weinig tijd die ik heb... Clown Plus mijn ponies hebben als een hele sterke basisconditie die ik alleen opnieuw op peil hoef te brengen. Ik begin zelf vanaf maart / april weer.

Wat ik wel iedereen zou aanraden, is om te oefenen (als het kan he) om door zo'n fietserstunneltje te gaan. Je moet namelijk door zo'n ding onder de snelweg door om richting het gebeid te gaan (je kan het ook vermijden, maar daarachter heb je helemaal een immens gebied). En ze kunnen het wat spannend vinden, kent je paard het al, is het alleen maar mooi meegenomen Lachen

Wat ik zou doen als ik jou was, gewoon lekker rijden met Zil, weet niet hoe vaak / wat je nu rijdt? Ze is nog jong he? Gewoon dat je iets van 2-3 x per week een uur lekker kan rijden op matig / redelijk tempo. Je weet wel hoe je conditie opbouwt? Doe eens een buitenritje tussendoor, of wandel gewoon wat zodat ze dat ook kent.

In principe moet een paard met een gemiddelde basisconditie het gewoon aankunnen, zolang je maar geregeld eventjes stapt tussendoor om op adem te komen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:22

Gemiddelde basisconditie zit ik ook nog niet aan. Huilen van het lachen Na een kwartiertje longeren is ze op het moment helemaal kapot en staat dan nog een halfuur te pompen.

Volgende week bel ik mijn (als het goed is nieuwe) instructrice en dan wil ik samen met haar een actieplan maken om er een basisconditie in te krijgen.

Fietserstunneltje vind ik een goeie, maar ik zou absoluut niet weten waar ik die hier in de omtrek moet vinden. Ik zal eens informeren.

Buitenritje staat met staleigenaresse ook op de planning.

Ik vind het allemaal nog erg spannend en het klinkt best kort dag, maar ik ga gewoon flink aan de slag om haar zover te krijgen op tijd! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:25

Dan moet je lekker gaan wandelen / stappen Lachen Daar bouw je uithoudingsvermogen en duur conditie mee op. En je hebt nog tijd zat joh Ja Gewoon rustig aan, en van de zomer kan je ongetwijfeld een uurtje op matig tempo rijden, en da's voldoende voor de Veluwe Lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:02

Tunneltje is no problem, hebben we hier ook. Darmoor heeft van haar zelf gelukkig een uitstekende conditie, zeker wat betreft veel stappen, onvermoeibaar. Verder maak ik al geregeld buitenritten van 2 uur en van het voorjaar zal ik geregeld grotere ritten gaan maken, winter is niet haar beste periode zullen we maar zeggen, dus durf niet te veel te forseren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:21

En voor alle geïnteresseerden, er gaat nog een vriendin van mij mee, die er de vorige keer in 2006 ook bij was Lachen Kirsten (Monday op Bokt) met haar gelderse Hester.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:37

Hoe meer ziel, hoe meer vreugd! Toch?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:50

Tunneltje wordt écht probleem Haha! Schijnheilig (ik zeg vakantie maar af Nagelbijten / Gniffelen ) Tong uitsteken
Maar zien we tegen die tijd wel.. Clown

Conditie is geen probleem momenteel..

Des staat heel fit en hoop dat dat zo blijft..

Heb in maart 30km endurance, in juni ook en begin juli ook (als ik me niet vergis).

Stace, zal beginnen als ik jou was met Long Slow Distance.. (LSD Tong uitsteken )
Eerst afstand stappen en geleidelijk aan steeds meer draf en/of galop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:52

Gaat hij wel achter een ander paard aan? Clown Zo heb ik destijds ook twee paarden erdoorheen geloodst, ze durfden alle drie niet, ik afgestegen en Aman meegetrokken, die twee anderen enorm twijfelen en toen toch maar erachteraan ROFL Aan het eind van de week ging iedereen er vlot door Ja

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:52

Maya schreef:
En voor alle geïnteresseerden, er gaat nog een vriendin van mij mee, die er de vorige keer in 2006 ook bij was Lachen Kirsten (Monday op Bokt) met haar gelderse Hester.

Gezellig Ja

Misschien dat er ook wel iemand mee wilt, die ik ken..

Maya, ik pm je even.. jij kent haar ook nl Schijnheilig

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:54

Maya schreef:
Gaat hij wel achter een ander paard aan? Clown Zo heb ik destijds ook twee paarden erdoorheen geloodst, ze durfden alle drie niet, ik afgestegen en Aman meegetrokken, die twee anderen enorm twijfelen en toen toch maar erachteraan ROFL Aan het eind van de week ging iedereen er vlot door Ja

Durf ik niet te zeggen, maar komt wel ok hoor..

Ik ben paar keer door tunneltje geweest en onderdoor viaduct.. En dat was heibel, hij vliegt er echt door Clown

Des is panisch voor van die ruimtes en dan in combi met zijn eigen hoefgetik Huilen van het lachen

We zien wel hoor! Ik ga me er nog geen druk om maken.. wie weet sukkelt ie er zo doorheen Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:17

Ik heb geen idee nog Clown

Maar doe gewoon een beroep op het kuddegedrag en het zal wel een eind goed komen hoor...

Ik hoop zo dat ik een 'eigen' paardje mee kan krijgen...
Dan is maya ook gelijk weer wat flexibeler.

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:18

Als je vervoer hebt, mag je zo Annemiek mee nemen hoor Kelly Tong uitsteken

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:18

Darmoor gaat 100% zeker door een tunnel, echt geen probleem, daardoor gaat Nicky ook, want die moet bij darmoor blijven, dus dan volgt de rest van zelf Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:21

Even een vraag aan Letiets, Evelien, Anne en Charlot, als jullie meegaan, willen jullie dan een stal voor de paarden of weide overnachting? Lachen

Die twee van mij blijven 24/7 op de wei. Ik heb begrepen dat Stace Zil ook op de wei wilt houden. Hester en Des gaan voor de nacht op stal Lachen

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:24

Ik ga me even afmelden trouwens.. Ik heb een groot vermoeden dat ik op dat moment op vakantie ben, ben echt voor die periode aan het kijken. Vind het erg jammer, volgende x ga ik gewoon weer mee Ja

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:26

Als het even kan wil ik Dar 24/7 op wei, ik weet dat Eef dit ook wilt, is het mogelijk om in de week zelf te besluiten dat je toch liever een stal wilt? We moeten alleen dan even kijken hoe we het doen met verdelen, want er zijn 4 weides he, als Lot mee gaat kan Deen bij Dar en Nick, maar denk niet dat het wijs is om een vreemde bij Nick te zetten. Niet om Nicky nou een kwaat daglicht te zetten, maar ze heeft ontzettende kuddedrang en weet niet of ze een vreemde gaat tolleren als Dar en Deen er bij staan en dat ze hun erg gaat verdedigen, maar mss is ze door de vreemde omgeving juist harstikke braaf. Maar dat het proberen waard? Betwijfel het.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:27

greens schreef:
Als je vervoer hebt, mag je zo Annemiek mee nemen hoor Kelly Tong uitsteken

Vind op z'n minst dat de eigenaar ook meemoet in dit geval... Beetje met je kont in een warm land zitten zeker Clown

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:28

Hahaha.. Als ik dan met mijn kont in een warm land zit, krijgt Annemiek tenminste ook beweging.. Vond het wel een goede deal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:32

Inderdaad Kelly Haha! En Anne, ook voor jou geldt dat je een maand op voorhand nog mag doorgeven dat je wel meegaat Knipoog Ik begrijp het wel, maar het moet nu nog niet keihard besloten worden.

Letiets, op zich maakt het niet heel veel uit / verwacht ik ook geen problemen, maar ik zou het wel vervelend vinden als er ineens meer mensen een stal willen omdat er 'maar' 8 zijn, en op dit moment zijn er dus 6 vrij Lachen

Weides zijn er vier van.
Voorlopig was de verdeling van de paarden die meegaan :
1 : Aman en Des. (wei naast de bak)
2 : Dewi en Zil.
3 : ?
4 : ? (wei langs het pad / tegenover de accommodatie)

Ik wil wel kijken of Dewi Des aardig vindt, want dan zou evt. Des bij die twee samen kunnen. Omdat ik liever mijn dames samen en iig in de wei naast elkaar heb. En dan kan Zil evt. met een ander, mss Hester of dat paard van die vriendin van Nicole Clown

Darmorah en Nicky samen kan dan ook. Misschien Deena er dan nog bij.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:32

Ik zou graag naast wei ook beschikking hebben over stal, ten eerste omdat de eigenaar misschien voorkeur heeft voor 'snachts op stal. En omdat het bij onweer o.i.d ook wel handig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:34

Die van mij blijven dit jaar met evt. onweer wel buiten, doen ze thuis ook altijd.

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:34

Hmz, moet ik toch nog iemand gaan zoeken voor Annemiek deze zomer Zij zijn groot en ik is klein!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:37

Tis zeker een idee hoor Anne Ja

Kweenie hoeveel paarden jij mee wilt Maya? Maar ik ga eigenlijk uit van 7 á 8 personen misschien 7 tot 9 paarden....

Het zou mooi zijn om dan duoweitjes te maken, en dan evt een trio *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:41

We hebben nu :
- 5 mensen zeker. (5-6 paard) (Maya, Kelly, Nicole, Stacey en Kirsten)
- 2 mensen waarschijnlijk zeker (Letizia en Evelien).
- 3 mensen geïnteresseerd (Charlot, Anne en Marleen).

Dus het kan zomaar zijn dat we met 10-11 mensen/paarden zitten.