Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:en toch he..
van dat schaap..
ik weet niet, was het schieten echt wel goed gegaan??
ik heb wel eens een lammetje door de slager zien doodschieten in het land, en dat was tik-weg.
niks geen gespartel!
MSQuincyTE schreef:Is het bij die slager trouwens wel al een keer mis gegaan in het verleden
_rosita_ schreef:@ msquicyte, lees even mijn reactie een aantal reacties hierboven, daar heb ik er al antwoord op gegeven.
@dioxide: mij lukte het ook niet via youtube te uploaden...
JoyCiej007 schreef:MSQuincyTE schreef:Is het bij die slager trouwens wel al een keer mis gegaan in het verleden
Even iets hier boven lezenNee, dat klinkt misschien raar, maar écht misschieten is hen gelukkig nog nooit overkomen.
En van Veen (én zijn personeel) zijn wel zo eerlijk, dat ze daar zeker ook eerlijk voor uit komen. Het kan voorkomen dat bijv. de pin niet goed geladen is, en dat die de eerste keer helemaal niet afgaat, maargoed, da's verder helemaal niet zo erg, aangezien het paard dit toch niet beseft/voelt/doorheeft.
Maar echt misschieten? Nee! Omdat ze ontzettend de tijd nemen om het paard gerust te stellen, en evt. het hoofd stil te krijgen, word er niet zomaar mis geschoten.
Dat is anders dan bijv. op een filmpje op youtube van een slachterij uit mexico, waar paarden gewoon in een lange 'sleuf' lopen, los achter elkaar aan, en zijn er om de zoveel meter schotten die op en dicht kunnen. Zo'n paard is al vrij wild op dat moment, en staat dus helemaal los in een 'hok'. Je ziet op het filmpje dat de slager écht zijn best doet, het apparaat waarmee geschoten word hangt aan een soort 'veer', maar omdat het paard volledige bewegingsvrijheid heeft met het hoofd, word er daar dus wel eens misgeschoten, da's op het filmpje ook duidelijk te zien
(zeker geen fijn filmpje dus!)