Nieuwe boktrit omgeving Diepenveen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Re: Nieuwe boktrit omgeving Diepenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:34

Joyce: Haha! Ceciel heeft een dichte sulky. zou even een foto zoeken Ja waar ook genoeg inkan.
Maar dan weten we dat we iig bij jou wat in kunnen gooien Ja Super! OK dan!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 14:35

Ik heb er zin in!!!! Haha ik moet echt nog even kijken met wie ik mee ga, ik denk dat het Sleipnir wordt omdat Skafti nog niet zo gewend is en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij de aanspanningen niet zo leuk gaat vinden Tong uitsteken

Sleipnir is otje allang gewend en het maakt hem geen donder uit hoe alles er bij loopt Tong uitsteken Moet ik nog wel even wat conditie kweken, maar als we gewoon stukken lekker stappen onderweg gaat het prima lukken en een pauze is ook wel gezellig....mja ik heb af en toe nicotine nodig en ik rook niet op mijn paard Tong uitsteken

Een setje heb ik niet echt....peesjes/bandages zijn niet nodig bij ijsjes..heb wel een dekje onder mijn zadel maar dat is ook niet de mooiste Tong uitsteken Ach als ik maar een mooi paard heb he?

Tja dan zou ik eigenlijk Skafti moeten mee nemen...is mooier als sleip. (aahhh arme sleip) Nee maar ik zie nog wel, zoals het er nu voor staat wordt het sleip, en als Skafti goede vorderingen maakt word het Skaft.

We kunnen idd veel rotzooi meenemen....altijd goed!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:39

Haha *LOL* ..
Marleen jij Ik en Martine kunnen dan samen richting die plek rijden Knipoog Dat is altijd handig Ja !! goed plan of goed plan?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:40

Liins schreef:
Joyce: Haha! Ceciel heeft een dichte sulky. zou even een foto zoeken Ja waar ook genoeg inkan.
Maar dan weten we dat we iig bij jou wat in kunnen gooien Ja Super! OK dan!

Ze heeft me al een foto per pb gestuurd, heb gezien, leuk dingetje Knipoog ik heb nog nooit 2wieler gereden, maar op de één of andere manier lijkt het me veel oncomfortabeler en minder stabiel, aan de andere kant kan een sulky niet écht scharen, en mijn 4wielig koetsje kan dat wel....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:42

mirjam_kl schreef:
Ik heb er zin in!!!! Haha ik moet echt nog even kijken met wie ik mee ga, ik denk dat het Sleipnir wordt omdat Skafti nog niet zo gewend is en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij de aanspanningen niet zo leuk gaat vinden Tong uitsteken

Sleipnir is otje allang gewend en het maakt hem geen donder uit hoe alles er bij loopt Tong uitsteken Moet ik nog wel even wat conditie kweken, maar als we gewoon stukken lekker stappen onderweg gaat het prima lukken en een pauze is ook wel gezellig....mja ik heb af en toe nicotine nodig en ik rook niet op mijn paard Tong uitsteken

Een setje heb ik niet echt....peesjes/bandages zijn niet nodig bij ijsjes..heb wel een dekje onder mijn zadel maar dat is ook niet de mooiste Tong uitsteken Ach als ik maar een mooi paard heb he?

Tja dan zou ik eigenlijk Skafti moeten mee nemen...is mooier als sleip. (aahhh arme sleip) Nee maar ik zie nog wel, zoals het er nu voor staat wordt het sleip, en als Skafti goede vorderingen maakt word het Skaft.

We kunnen idd veel rotzooi meenemen....altijd goed!

Ach, we laten Skafti wel wennen aan otje met koetsje als hij daar klaar voor is, toch? gewoon rustig lekker even aan het karretje laten snuffelen e.d. en laten zien dat zo'n ding achter zo'n kleine frummel écht niet eng is Knipoog

En ja, jij rookt niet op je paardje, maar ikke wél op de bok Clown Vork Hahaha, dat wordt over het algemeen meer geaccepteerd en als minder asociaal gezien als dat je op het paard zit te roken, da's ook zo'n aso gezicht he Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:45

Hahaha!
Maar als we het later doen (vanwege Rianne) word het weer zo laat dan moeten we nog langer dan een maand wachten.. Dat schiet ook niet op toch?! Jullie zeggen het maar.. Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:49

hmm ja, in principe kan ik altijd wel in het weekend, en vooral op zondag, in het weekend rijdt ik zowiezo als het mogelijk is met weer e.d. elke dag wel, en in principe rijd ik ook altijd gewoon door totaan de bevalling zogezegd, alleen als het bijvoorbeeld pas in mei wordt dan zal ik het toch echt rustiger aan moeten doen met otje qua galop etc.

Ik kom nl. steevast altijd gewoon rijdend, ook als mirjam en ik samen rijden, dat kan prima, dan ben ik wel zo'n 6 uurtjes onderweg soms, maar dat kan het beestje prima aan. Maargoed, ik ga nergens van uit, want iedere dracht kan natuurlijk weer anders zijn he Knipoog

Edit: maarja, het is ook zo jammer als we nog een hele maand moeten wachten, toch? achja, kijk ook maar, weet niet wat anderen er van vinden?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:18

Ja daarom! heb eigenlijk niet echt veel zin om 2maand te wachten ofzo Bloos .. Dus liefst gewoon de Datum 15april?! Bloos

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:33

hmm ik ga WEL mee Tong uitsteken
En ik kon evt ook zadeltassen regelen, maar mij maakt het niet uit Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:35

Is toch handiger om bij Joyce of bij Ceciel in de wagne te gooien Cool .. (Mits Ceciel het ook goed vind Ja )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:37

sharoontje schreef:
hmm ik ga WEL mee Tong uitsteken
En ik kon evt ook zadeltassen regelen, maar mij maakt het niet uit Lachen

Mag, maarja er kan dus ook veel bij mij (en ceciel?) achterin, en ook wel in het bokkastje onder mij. Maargoed, ligt er ook beetje aan wie wat van plan is mee te nemen. Kijk, 5 a 6 zweetdekentjes wordt een beetje veel, als er nog halsters en touwen meemoeten.

Als ieders gewoon in ieder geval een halster en touw meeneemt, wat eten en drinken, dan kan dat prima bij mij achterin. Otje's zweetdeken neem ik wel mee, misschien kunnen daar nog een stuk of 2 a 3 bij Knipoog Als je zadeltassen mee kunt nemen, kun je altijd nog kijken wat je zelf meeneemt in die tassen Knipoog

En inderdaad; achter in de kar lijkt mij handiger dan met zadeltassen schouwen (nooit mee gereden, maar lijkt mij niet zo fijn rijden) Knipoog

Toch handig he, als er een aanspanning mee gaat Tong uitsteken

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:41

*LOL*
Als het lekker weer is met beetje zon hoef ik geen deken
voor Fire en Shannon mee te nemen.. Vallen alweer 2 dekens af Cool .
Want we gaan natuurlijk voor lekker weer met zon *LOL*

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:44

Liins schreef:
*LOL*
Als het lekker weer is met beetje zon hoef ik geen deken
voor Fire en Shannon mee te nemen.. Vallen alweer 2 dekens af Cool .
Want we gaan natuurlijk voor lekker weer met zon *LOL*

Inderdaad; hopen op een mooie lentedag met lekker veel zon Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:47

Jaaa! Dat je lekker in een shirtje met lange mouwen of driekwart mouw kunt rijden.. Maar dan nog niet met die gekke steekvliegen !!

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:50

Hoiii hooi.. Thanks lins voor het tippen Knipoog

Zolang het op een zondag is kan ik wel mee.. mits ik de trailer mee kan nemen.
en een auto kan regelen met trekhaak Clown me vader zegt dat hij niet meer wil rijden duss tja dan moet ik het zelf maar doen Knipoog
Blijf het volgen..

Staat 15April nu vast??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:52

Liins schreef:
Jaaa! Dat je lekker in een shirtje met lange mouwen of driekwart mouw kunt rijden.. Maar dan nog niet met die gekke steekvliegen !!

Gewoon je zelf en je pony lekker insmeren met stinkend anti-vliegenspul

Verder krijgen ze bij ons nu al een aantal weken iedere dag knoflookpoeder door hun voer heen, goed voor de gezondheid, mooie glanzende vacht, en vooral minder last van vliegen in de zomer Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:57

Daisy: Leuk *LOL* , Tot nuver nog wel!

Joyce: Dat is inderdaad ook een manier.. Gewoon vliegenspray kopen of zelf maken (agekoelde sterke citroenthee met scheutazijn en wat dettol erdoorheen) Doet ook echt wonderen! Maar Shannon heeft minder last van de vliegen, Fire meer Ja .. Ik zelf dubbel zo erg Scheve mond Clown

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:57

Oke Joyce! Dus dat knoflook werkt echt?? Want ik hoorde dat het bij sommige wel werkte en andere niet en dat sommige paarden het niet lusten enzo.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:02

jammer zeg, de 15de kan ik niet Huilen

in iedergeval heel veel plezier!!!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 21:12

ik krijg echt de kriebels! Oh ja het staat nu vast dat sleip mee gaat, want voor Skaft is het echt nog veel te veel en sleip kan ook veel harder Tong uitsteken haha nee we gaan niet te hard skeuren. Maar sleip kan ook springen, das altijd leuk.

Fototoestel moet ik dan niet vergeten....

Joyce rij jij helemaal naar Sleip toe of niet? Want dat is wel om voor jou.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:37

Misschien kan ze met ceciel afspreken dat ze naar haar toe gaat? want ik neem aan dat zij vanaf schalkaar komt? dan is Ceciel's huis het dichtste bij Ja .. Maar dat moet ze maar met Ceciel afspreken Cool

Ik ook Mirjam, heb ook kriebels *LOL*

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:47

_Martine_ schreef:
Oke Joyce! Dus dat knoflook werkt echt?? Want ik hoorde dat het bij sommige wel werkte en andere niet en dat sommige paarden het niet lusten enzo.

ja goed, shetten he, die vreten álles wat los en vast zit, dus dat knoflookpoeder eten ze er gewoon bij op, gewoon 'tussen' het voer doen, en níet schudden, anders gaat het onderin zakken.

Bij ons werkt het dus wel, maar kan me voorstellen dat het niet altijd en overal werkt. Maargoed, het is zéker niet schadelijk, baad het niet, dan schaad het niet, ja toch? Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:50

ik kom idd vanaf schalkhaar, ik weet niet wat de algemene verzamelplaats is, de zoogenbrink ofzo??

In iedergeval mirjam, is eerst naar sleipnir en dan in feite weer terug (want dat is het volgens mij wel) inderdaad een beetje om, normaal doe ik niet moeilijk over een omweggetje (dat weet jij ook Lachen ) maar nu aangezien ik ook al heen en terug rijd + de rit, lijkt mij dat erg onnodig, alhoewel dat gezelliger is, maargoed, wij rijden vaak zat samen Knipoog

Ik weet niet waar ceciel haar pony heeft staan en waar zij vandaan komt, maar dat kan ik inderdaad dan ook nog overleggen. Zal leuk gezicht zijn voor passanten; 2 vosshetjes met een karretje Lachen

Maargoed, ik zou graag willen weten waar dan de algemene verzamelplaats gaat worden dan weet ik ook waar ik naar toe moet. tijden enzo bespreken we dan nog wel, maar ik wil wel graag weten waar ik heen moet Tong uitsteken

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:10

We kunnen het beste afspreken bij het witte huis, toch? want dat is recht tegenover de bos, en kunnen er dan zo in Ja

En joyce: Mijn pony staat thuis Vork Maar van welke kant kom je van schalkhaar? moet je door de wechelerweg heen?

Oh en trouwens over die dekens.. Als jullie allemaal terug naar huis stappen, waarvoor een deken? als de zon vollop brand is een dikke deken toch niet nodig? (tenzij geschoren paarden) .. Maar ik kan eventueel wel dekens meenemen, alleen als het regent niet.. dan komt het water van de plassen onderin en hebben jullie natte dekens Vork Als we allemaal voor ons zelf eten en drinken meenemen, neem ik een krat mee waar alles in kan en bij mijn in de sulky kan Ja !

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:39

witte huis, hmmm, kan ik zo even niet coordineren, waar is dat?

Ceciel; weet zo even niet waar de wechelerweg ligt, maar als ik naar diepenveen rijd, ga ik altijd vanaf de weide (botterije in schalkhaar) de oerdijk op, door dorpscentrum heen (langs plus e.d.) voor de ganzeboom links, dan over de spanjaarsdijk een stukje, en dan langs het OC.... dan sla ik linksaf het bos in ('Execitieveld') en dan zo raalterweg oversteken, dan langs het crematorium e.d. en dan naar de rotonde in diepenveen, vanaf daar ligt het er aan waar ik in diepenveen moet zijn Knipoog

Maar soms rijd ik ook gelijk over de oerdijk richting deventer, dan rechtsaf richting boerhavelaan, bij de stoplichten rechts en dan een heel stuk langs raalterweg karren, en dan weer langs crematorium e.d.

Deze laatste route rijd ik trouwens bijna nooit, of terug omdat ik geen zin heb om dezelfde weg terug te rijden. ondanks dat otje 100% bomproof is, rijd ik toch liever door execitieveld, is veiliger. begint het te schemeren, dan rijd ik daar niet meer, (omdat execitieveld bekent staat om een paar eh, lugubere dingetjes die daar in het donker gebeuren) Knipoog

Ik weet dat je pony aan huis staat, maar ik weet níet waar jij woont Tong uitsteken