Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ntlie_ schreef:Idd, zaterdag de 17e mei ofzo, of wat was het nou.
Ik weet het nog niet zeker, want misschien heb ik diezelfde dag bonte avond van de manege, dus ligt er aan.
Citaat:Donderdag 10 mei 2007
Met: Tineke Bartels en Leunus van Lieren
Deze instructeurs hoeven geen nadere uitleg, of toch:
Tineke behaalde de hoogste diploma`s aan de Sportacademie in Tilburg, de ORUN-opleidingen te Ermelo en is Mastercoach van NOC*NSF en bondscoach van de Junioren en de Young Riders. Tineke maakte vele malen deel uit van het Nederlands dressuurteam. Ze deed mee aan vier Olympische Spelen en won twee zilveren Olympische medailles, en vijf zilveren en bronzen medailles tijdens Wereld- en Europese kampioenschappen.
Als er een instructeursindex zou bestaan, dan zou Leunus hoog scoren. Hij heeft namelijk heel wat leerlingen opgeleid. Van de B tot de Z2 klasse en verder, ZZ licht tot Grand Prix niveau. De twee bekendste zijn Laurens van Lieren en Thamar Zweistra, die beiden op zelf gefokte paarden op zeer jonge leeftijd al Grand Prix startten. In 2002 bestond het Young Riders team voor de helft uit Hexagon ruiters.
De educatieve avond zal in het teken staan van het corrigeren van praktische problemen. De instructeurs zullen deelnemers analyseren, adviseren en begeleiden naar een betere prestatie.
Combinaties kunnen zich bij deze unieke gelegenheid opgeven met een specifieke vraag. Je kunt daarbij denken aan vragen op het gebied van:
takt, ontspanning, nageeflijkheid, aanleuning, cadans, aanspringen in galop etc.
stilstaan, achterwaarts, schouder binnenwaarts, travers, appuyeren, galopchangementen,
houding en zit, gebruik van hulpmiddelen: b.v. slofteugel, stang en trens
“ik krijg altijd lage punten voor……….” “Wat doe ik eraan?”
Voor een goedlopende organisatie willen we graag dat u zich inschrijft, wij zorgen dan voor soep en broodjes vooraf.
Deelnemende combinaties en toeschouwers kunnen zich via de website inschrijven.
De organisatie behoud zich het recht voor bij een te groot aantal inschrijvingen een selectie te maken.
Programma:
Vanaf 18.00 ontvangst in de grote tent met een heerlijke kop soep en een broodmaaltijd (in prijs inbegrepen)
19.00 Inleiding “Bewuster paardrijden” door Tineke Bartels
19.30 Praktische uitvoering van “bewuster paardrijden” door Tineke Bartels en Leunus van Lieren aan de hand van combinaties van verschillend niveau met een specifieke vraag.
21.30 Demonstratie/show
21.45 Napraten in de grote tent
Deelnemers: € 20,00 per combinatie
Toeschouwers: € 15,00 per persoon
Voor meer informatie bel: 06-20032012 (Wim de Looff) of 06-53997420 (Josette de Graaf)
Schrijf snel in! Het aantal plaatsen is beperkt!