Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inky_devil

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:34

Iedereen was heel zenuwachtig, ik stond ook te trillen.
Ik ben blij dat ik het heb gezien, nu weet ik tenminste waar ik over praat.
Ik zeg niet dat ik mijn paard zou laten slachten, waarschijnlijk wordt hij gewoon ingeslapen maar ik heb er wel meer vrede mee met het slachten op zich.

Sannum

Vind het heel knap dat jullie hierheen zijn geweest. Zou het zelf denk ik niet aankunnen. Ben zeer benieuwd naar de foto's.

messica

Misselijk[/quote]

Anders laat je hem inslapen en vecht ie nog een half uur tegen de werkzame stof.

Nee dat is fijn Vork[/quote]

Waar baseer jij dat op?? Al eens een paard in laten slapen??

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:35

Citaat:
Nou, inderdaad!
Lekker paard-waardig. Beest heeft zich zijn hele leven voor je uitgesloofd. Komt vervolgens in een vreemde ruimte waar het al ruikt naar dode dieren en waar een ontzettend drukkende en beklemmende sfeer hangt. Krijgt vervolgens een schot door z'n HOOFD om vervolgens met een harde klap op de grond te sodemieteren en even later weggesleept te worden..

Dát gebeurt dus écht never nooit met mijn paard, echt niet.
Misselijk
Citaat:

Anders laat je hem inslapen en vecht ie nog een half uur tegen de werkzame stof.

Nee dat is fijn Vork

ik ben het er mee eens hoor.. liever in een keer dood dan dat het arme beestje een half uur vecht..
het is hard om te zeggen maar zo zie ik het ook..
Laatst bijgewerkt door MyHappyHorse op 23-02-07 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Ik zie het liever zo ja.

maudy_89

nou even mijn mening

jullie houden van paarden en gaan hier naartoe ????

ik vind slachten van een paard opzich heel normaal maar een paardenvriend die er naartoe gaat ???

vind het echt slecht Huilen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:36

ik heb het filmpje gekeken, en moet zeggen dat het me erg meevalt. Ben erg soft in dit soort dingen, maar hij was gelijk weg, helemaal geen stress oid.

Alleen bewoog ie daarna nog wel, zijn dat de spieren ofzo? Lachen

JoyCiej007

Liesje89 schreef:
messica schreef:
Hoe rustig het paard ook mag zijn en hoe snel het ook mag gaan ik vind het een heel naar en akelig gezicht!! En ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen op de achtergrond lachen misschien van de zenuwen maar als paarden liefhebber niet echt gepast lijkt me!! Bah...mijn paard gaat dus never nooit naar de slager!!!

Nou, inderdaad!
Lekker paard-waardig. Beest heeft zich zijn hele leven voor je uitgesloofd. Komt vervolgens in een vreemde ruimte waar het al ruikt naar dode dieren en waar een ontzettend drukkende en beklemmende sfeer hangt. Krijgt vervolgens een schot door z'n HOOFD om vervolgens met een harde klap op de grond te sodemieteren en even later weggesleept te worden..

Dát gebeurt dus écht never nooit met mijn paard, echt niet.
Misselijk

Waar wou je hem dan schieten? in zijn been?! Clown Sorry hoor maar als je precies daar op die plek in zijn hoofd schiet, issie echt binnen seconde dood. en dat je dit zo simpel bekijkt, ja goed, daar kunnen wij weinig aanveranderen.

Maar je hele argumentatie van 'paard heeft zich uitgesloofd e.d'; is dat niet zo dan als een paard wordt ingeslapen? word hij toch ook 'doodgemaakt'??? en dat is zéker niet persé diervriendelijker. inslapen is fijner voor eigenaren, maar duurt meestal langer voor het paard. dus logisch gezien, is slachten met een pin door het hoofd een snellere, dus fijnere dood voor het paard. je ziet ook aan het paard zelf; hij merkte er écht niets van; van te voren hebben we dat beest zelfs nog rustig geaaid toen hij daar in de deuropening stond; was zich van geen kwaad bewust, en zo hoort dat!

en bloed e.d; dat werd na 'ieder paard' grondig weggespoeld en schoongemaakt.

Dus als je zo'n reactie plaatst; denk daar dan ook bij na, en roep niet zomaar wat doms, zoals een kip zonder kop... Vork

MyHappyHorse

ulinoco_maud schreef:
nou even mijn mening

jullie houden van paarden en gaan hier naartoe ????

ik vind slachten van een paard opzich heel normaal maar een paardenvriend die er naartoe gaat ???

vind het echt slecht Huilen

hoezo een slecht idee... je kan dan van allebij de kanten zit wat jij 'paard waardiger' vind

SophievdV

Juist Wonderfull!

Zo snel mogelijk en zo pijnloos mogelijk.

@Messica: het paard wat ik heb zien inslapen, ging gelukkig heel snel, maar was ook echt moegestreden van de heftige koliek die hij had.

Helaas heb ik ook wel andere verhalen gehoord van mensen uit mijn directe omgeving. Het komt voor dat paarden er tegen vechten. En als er iets akelig is...

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:37

Ik moet zeggen dat het nooit leuk zal zijn, maar wij hadden een pony die 's morgens vroeg dood in de stal lag.
Mijn Man vond haar om een uur of zes.
Das pas ellende!
Hoe krijg je een dood paard uit de stal?
Na van alles geprobeerd te hebben, om het toch een beetje waardig te doen, lukte niks en hebben we haar touwen om de achterbenen moeten doen en haar met een trekker voor naar de straat moeten slepen. Waar ze vervolgens 2 dagen heeft gelegen voor ze werd opgehaald door de kadaver-auto. En alsof het zo moest zijn was die veel te laat en kwamen ze haar ophalen net op het moment dat ik thuis kwam. Als aan de grond genageld blijf je dan staan om te kijken hoe ze met een grijper opgetild word en in die stinkende bak word gedumpt.

Als ik ook maar enig idee had gehad dat ze ziek was en niet meer beter zou worden, had ik zeker voor deze manier gekozen.

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:37

Pletje123 schreef:

Nee dat is fijn Vork

Dat is helemaal niet gezegd dat dat altijd zo gaat.
Mijn paardje is heel erg snel en rustig ingeslapen.
Ik hoop het nooit meer maar als ik ooit weer voor die keuze kom te staan dan zal ik weer voor het inslapen kiezen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:38

er zijn al weer wat lekkere kort door de bocht reacties, zoals verwacht Lachen Ik ben erg blij dat ik mee ben gegaan, het was echt een super ervaring! Zal de foto's even op de pc zetten en uploaden..

Liesje 89; volgende keer mag je mee Knipoog Die mensen zijn zo verschrikkelijk schoon, dat is echt niet normaal. De grond word steeds schoongespoten en er was nergens een druppel bloed te bekennen toen wij daar binnenkwamen. Het paard wat wij mochten zien, kwam binnen in een schone ruimte, stond er super rustig bij en had echt niets door.

maudy_89

ja ik vind slachten ook beter hoor maar om hier nou een excursie voor te organiseren voor paardenvrienden????
nee draait men buik van om !!!!!!!

Emori

ik vind het jammer dat dit topic weer zo'n welles nietes topic wordt over slachten Scheve mond

Pluttersput

Erg flauw om te zeggen dat het achterlijke meiden zin. Ik wil er zelf niet gaan kijken, omdat ik het gewoon naar vind. Ik heb wel het idee dat ik denk ik mijn paard als ik kon kiezen niet liet slachten, maar ik snap, aan de verhalen te horen wel dat het vaak erger wordt neergezet dan dat het is. Het filmpje wil ik neit kijken, omdat ik het dus gewoon naar vindt. Meiden, en misschien jongens, vind het dapper dat jullie zijn gegaan, en vind het ook toch wel fijn dat het filmpje erop staat.. Vooral voor mensen die er erg slecht over dneken, kunnen hier denk ik best nog wat van opsteken.
Groetjes, mij

SophievdV

@Sterren: ik zeg ook niet dat het altijd zo gaat, maar die kans zit er wel in. Die kans is bij slachten 0.0% Knipoog

NathalietjeB

ulinoco_maud t is niet voor niet een excursie een excursie is een uitstapje waarin je dingen ziet en ervan leert...

ik vind dat die meiden veel lef hebben gehad om het allemaal te zien...
ik had t ook wel willen zien want t lijkt mij erg leerzaam voor als ik zelf ooit voor de keuze zou staan en altijd blijven denken vanuit een paard

ik zou het niet fijn vinden als mijn paard nog een half uur vecht tegen het inslapen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:39

Vond het filmpje niet erg om te kijken. Tuurlijk het is erg, maar niet door de manier waarop. Het is erg omdat er een beestje doodgaat.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:40

Ik zou mijn paard nooit naar de slager brengen riep ik altijd. Nu zie je het toch voorbij komen en lijkt het me ook een dierwaardige manier. Een beetje gemengde gevoelens hier dus, maar toch. Het is goed om ook de andere kant eens helemaal uitgelicht te krijgen.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:40

buster4ever schreef:
ulinoco_maud t is niet voor niet een excursie een excursie is een uitstapje waarin je dingen ziet en ervan leert...

ik vind dat die meiden veel lef hebben gehad om het allemaal te zien...
ik had t ook wel willen zien want t lijkt mij erg leerzaam voor als ik zelf ooit voor de keuze zou staan en altijd blijven denken vanuit een paard

ik zou het niet fijn vinden als mijn paard nog een half uur vecht tegen het inslapen

en wat hebben we geleerd dingen die we al wisten alleen nu gezien hebben ??????

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:41

Liesje89 schreef:
Ik zou het trouwens ook echt totáál niet op prijs stellen als er een stelltje achterlijke meiden kwamen kijken naar de manier waarop mijn paard even tegen de vlakte geschoten word. En dan nog lachen ook. Asjeblieft zeg.
[/quote]

Zeg eh; we hebben geen zin in een rel-topic; gal spuwen doe je maar ergens anders in het discussietopic over dit onderwerp! en ons 'een stelletje achterlijke meiden' noemen vind ik wel héél erg onbeschoft!

bloempje1

laquintatje schreef:
Vraag me trouwens wel af of je toestemming hebt van de eigenaar van het paard om het filmpje te plaatsen... als het mijn paard was zou ik er niet blij mee zijn

Op het moment dat jij je paard afgeeft bij de slager.
Krijg jij de kilo prijs van het paard.En is het paard dus inpreciepe van de slager.
Dus dan mag ook de slager ermee doen wat die wilt.

Voor de mensen van paarden blijven wij eigelijk altijd zeggen.
He mijn paard heb ik naar de slager gebracht.Maar op dat moment is het eigelijk niet meer van ''ons''

Ik vind het er erg netjes uitzien,al zal ik zelf niet een rondleiding willen.
En ja ik blijf erbij mijn paard gaat dan ook naar de slager als het te vervoeren is.
Of het moet zo ernstig zijn dat ze niet meer vervoert kan worden.

Eigelijk vind ik dat het inslapen verboden moet worden.
Alleen op echte medische gevallen zoals spoed,of dier kan het niet langer aan
Dat er in die gevallen een spuitje gegeven mag worden.

Maar goed dat is ieders mening denk ik

patsur

Pletje123 schreef:
@Sterren: ik zeg ook niet dat het altijd zo gaat, maar die kans zit er wel in. Die kans is bij slachten 0.0% Knipoog

idd, ze vertelden ons ook dat ze nog nooit misgeschoten hadden.

tienus63

Pletje123 schreef:

Nee dat is fijn Vork

messica schreef:
Waar baseer jij dat op?? Al eens een paard in laten slapen??

Dat heb ik wel meegemaakt met mijn vorige paard.
En dat is niet fijn.
Dat beeld is ook in mijn geheugen gebrand!!!

En nadat ik het vorige topic heb gelezen, en de ervaring van een kleinschalig slachthuis, weliswaar bij vee heb meegemaakt, en de ervaring van het afspuiten, zou ik er geen moeite meer mee hebben om het paard door de slager te laten doden.

Ik vind het leerzaam en nuttig dat de feiten omtrent een paardenslachthuis netjes worden weergegeven op bokt.
Foto's kun je aanklikken, je wordt niet gedwongen om ze te bekijken.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 23-02-07 15:46, in het totaal 2 keer bewerkt