excursie naar (paarden)slachthuis en rendac?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: excursie naar (paarden)slachthuis en rendac?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:15

horseee61 schreef:
Nou ik vind het niet normaal dat jullie jullie paarden zowiezo naar de slacht doen ! Het paard werk voor je doet zn best en jullie sturen hem naar de slacht ! Ik heb hier nooit een goed woord voor gehad ! En dat jullie ernaar willen kijken vind ik helemaal BELACHELIJK ! KIJKEN NAAR PAARDENLEED !!! IK VIND DIT HET DOMSTE MEEST BELACHELELIJKE IDEE OOIT !

Triest hoor, hier speciaal en schaduwaccount voor openen....

Wij kijken tenminste langer dan onze neus is....

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:16

KiWiKo schreef:
ook welkom Lachen Lachen zal maar even temmen

Haha, wilde ik net gaan doen, maar aan u de honneurs... Clown

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:16

wahaha dat is wel een heel inhoudelijke reactie Haha! zij heeft er goed over na gedacht Haha!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:17

Ellebel schreef:
wahaha dat is wel een heel inhoudelijke reactie Haha! zij heeft er goed over na gedacht Haha!

Ik sta ook echt met mn mond vol tanden Haha! , dit was pas een goed onderbouwde reactie waarna ik ineens heel anders over deze meeting ben gaan denken.... Clown

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:19

Als horsiee61 ECHT een duidelijke mening heeft en principieel is, wil ze dus wel mee naar de Rendac, want daar gaat haar paard later heen. wordt nog gezellig dan Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:22

Mij intresseert me niet wat ze na de dood met mij of mijn pony doen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:13

lijkt me wel een leuk idee!! Zou ook best wel willen zien hoe te eraan toe gaat!!.. Maar ben beetje blond maar waar licht nijkerk ongeveer.....

Mallemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:26

Nijkerk ligt bij Amersfoort in de buurt.
Ik ga ook erg graag mee en wat mij betreft zou het op ma di en vr kunnen, de andere dagen zou ik even iets moeten regelen.
's morgens is geen probleem.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:36

Ellebel schreef:
Als horsiee61 ECHT een duidelijke mening heeft en principieel is, wil ze dus wel mee naar de Rendac, want daar gaat haar paard later heen. wordt nog gezellig dan Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het in ieder geval een super initiatief! Ik ben al vaker bij zowel de Rendac als een paardenslachterij geweest en ik denk dat het goed is om het eens te zien zodat je voor jezelf een goede beslissing kan maken als het nodig is!

westfalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:03

ik ben ook eens naar een paardenslachthuis geweest in de wouters in de hoef, maar daar is het mislukt een aantal x, wat een klunzen. hij maakte zichzelf steeds los. we hebben hem uiteindelijk weer mee naar huis genomen.

wat betreft de rendac lijkt mij ook heel intressant maar ben bang dat ik erover ga dromen dus durf het niet echt aan. Heb wel eens gevraagd aan de dierenarts hoe het er daar aan toe gaat. Hij vertelde dat ze in friesland want daar was hij, dat ze alle koeien in een soort zwembad dumpen en dan een soort slangen waar lucht uit komt in hun oren doen zodat ze opblaasen en ze zo makkelijk hun huid kunnen stropen. brrr en hij vertelde ook dat het er van kilometers afstand meurt.

Wij hadden laatst op stal een dood paard op stal en toen heb ik het eindelijk gedurfd om de chaufeur aan te spreken hoe dat nou gaat bij rendac ( ben ook beniewd) hij zei dat het niet meer in friesland gebeurt maar dat dit paard eerst werd gelost in woudenberg en daarna weer meegenomen wordt naar best. Hij zij wel dat ze weinig paarden haalden de laatste tijd eingelijk worden die veel bij de klinikieken opgehaald. verders was hij heel aardig dus heb een bakkie koffie met hem gedronken, ik vroeg hem hoe hij dit werk kon doen. hij zij zolang het maar niet het paard van mijn vriendin is dan kan ik het. verders deed hij dit werk parttime, er was hij in opleiding voor hoefsmid. Ik heb alleen niet gekeken toen het paard werd opgehapt. dat kon ik niet.. hij zij wel dat er verschil zit in " de chauffeurs" er zijn ook lomerikken bij. ik vroeg wat hij bedoelde hij zei dat sommig wel eens de paarden hard laten vallen in de lucht al de happer open doen. Of expres het paard met zijn hoofd langs de bak. Wat een mafkezen he, hij had ook al een paar x ruzie met hem gehad. verders zijn de telefonisten bij rendac aardig, heb wel eens in tranen moet bellen. En echt heel aardig.
Maar goed ben toch ook nieuwschierig maar durf niet zo, dus kunnen jullie het me laten weten hoe het was. en wanneer die open dag is. misschien als ik geen dooie op zo'n open dag zie dat het meevalt.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 02:33

katiavl schreef:
Ik zou ook wel mee willen gaan, hangt er vanaf welke datum, en het van belgie af een beetje te doen is.

Als je vanuit Antwerpen vertrekt en nog een plaatsje over hebt in de auto, dan zou ik het ook wel leuk vinden om dat allemaal eens te zien. Als Best in de buurt van Eindhoven ligt, schat ik dat het ongeveer 1,5 uur rijden is.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 02:40

Ik zie net in je profiel dat je een smartje hebt, dus slechts 2 zitplaatsen denk ik... Nagelbijten / Gniffelen

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 05:00

Ik ben ook wel benieuwd hoe het eraan toe gaat en wil wel mee.
Als je precies weet hoe het eraan toe gaat dan kan je als het zover is makkelijker de juiste beslissing maken.
Doordeweeks het liefst op maandag, anders in overleg.
Nog mensen die vanuit de oost-achterhoek komen of mij van het station willen oppikken?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:26

Hmmm... het lijkt me opzich best interessant. Ik ga dit topic even volgen. Aan de ene kant lijkt het me niet zo'n prettig idee, maar ik ben toch wel nieuwsgierig.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:14

Dit vind ik een interessant initiatief. Ik weet niet of ik zoiets zou kunnen, maar ik wil inderdaad wel eens weten hoe het er daar aantoe gaat.

Ik hou het effe in de gaten. Wordt het Best of een andere plek?

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:19

ligt eraan waar het is....misschien wil ik dan ook wel... vind het wel doood eng hoor!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:23

vind het ook een goed iniatief, zo heb je (geld voor mij dan) beide kanten kunnen ervaren en misschien de manier om mijn mening bij te stellen.Volgens mij zijn het toch vaak vooroordelen over de slacht. Als het op een datum is dat ik kan ga ik zeker mee.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:25

hai,

ik denk dat het alleen op vrijdag kan, dat is in principe de enige dag dat er paarden geslacht worden, moet je wel vroeg opstaan. de eerste gaat om 7 uur.

sas

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:51

Zoals ik al zei maakt de datum mij niet uit.
Ik kom uit Eindhoven en heb een auto.

Ik geloof dat er al overeengekomen was dat we naar een slachthuis zouden gaan, Jan van Veen. Volgens mij gaan er meer mensen "liever" naar de Rendac. Misschien moeten we even kijken of Vonnie84 iets kan regelen, en misschien moeten we even stemmen. Wat vindt jij ervan crossmonster?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:54

Waar is precies Jan van Veen?
Zelf zou ik ook 'liever' naar de rendac gaan om heel eerlijk te zijn.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:55

ik weet niet of ik het trek om naar de rendac te gaan en de tijd buiten doorbreng, ik ga dus liever naar het slachthuis, eerst dat maar eens doorstaan

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:08

horseee61 schreef:
Nou ik vind het niet normaal dat jullie jullie paarden zowiezo naar de slacht doen ! Het paard werk voor je doet zn best en jullie sturen hem naar de slacht ! Ik heb hier nooit een goed woord voor gehad ! En dat jullie ernaar willen kijken vind ik helemaal BELACHELIJK ! KIJKEN NAAR PAARDENLEED !!! IK VIND DIT HET DOMSTE MEEST BELACHELELIJKE IDEE OOIT !

hey penny!
moet je niet mee op zielige arabieren van de slacht te redden?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 11:09

zullen we eerst dan op een vrijdag naar nijkerk gaan?
ik kan de komende weken nog geen auto rijden, dus ik hoop dat zachtblauw me op kan pikken?

ik zal even een lijst beginnen :

naam : woonplaats vervoer ....... data !
crossmonster , heesch, met zachtblauw? ik kan alle data voorlopig
Laatst bijgewerkt door CM_ op 15-01-07 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:13

Hallo ik zou ook graag mee gaan.. Ik heb een nare ervaring met mijn vorige paardje in laten slapen.. En mocht ik weer voor de keuze staan ( wat hopelijk nog erg lang duurt) wil ik ook de "andere" kant zien.

@ KiWiKo Kan ik dan ook met je mee rijden?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:16

Ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in een excursie Nijkerk. Wie wat waar hoe laat?