strandrit (omg spijkenisse en verder!) strand afspreken?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oostvoorne autostrand?

ja
11 (73%)
nee
4 (26%)

Totaal aantal stemmen: 15

Karin_deB

Re: strandrit (omg spijkenisse en verder!) strand afspreken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:38

ten eerste maakt het zeer zeker uit of wel in een grote groep rijdt of met zn 2en. Ten tweede ik zeur niet, ik geen mijn mening, net zoals andere mensen in dit topic, ik zeg het zelfde als Yuri, maar ik zeur volgens jou, en zij niet.
ten derde, ik heb het niet over het lichamelijke feit, dat geloof ik wel dat ze het aankan.
En zelfs als ik een pony had gehad en mee had gegaan, had ik precies hetzelfde gezegd, en had zelfs geweigerd om mee te gaan ALS jullie met zn 2en op 1 paard zouden rijden.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 16:46

@ yuri + raquka: ik vind het banketstaaf dat jullie het plezier van een medebokker willen verzieken aangezien ik op haar paard gaat en ze graag voor ons foto's wil maken.. (dat is de enigste reden dat ze mee gaat).

@ Yuri: als je het er niet mee eens bent dat ze achterop gaat ga je maar gewoon niet meer mee ( dit is met verosjaak besproken dus ze laat aman toch achterop voorrijden om te zien wat vera ervan vind.)

als je niet meer mee gaat zoeken we zelf wel een weg om te rijden, marsss heeft namelijk ook ervaring met oostvoorne dus die kan ons ook rondleiden. Want ik ga amanda niet achterlaten perse omdat jij niet wilt aangezien ik op haar paard gaat.

@raquka: wie geeft dan nog meer hun mening die MEE GAAT behalve jij en yuri Knipoog

@ yuri
(als je besluit niet mee te gaan ben ik zelfs blij want dan ben ik van het gezeur af aangezien je een ander geen lolletje gunt...) niet aanvallens bedoelt maar ik ben het een beetje heel erg zat en verosjaak vroeg ook ofdat het gezeur kon stoppen oja en raquka heeft ze dan gezegd dat Yuri niet zeurt ze had namelijk over jullie beiden!!!!!) hoop dat het nu doordringt.......

We gaan niet verder discuseren want aman gaat mee en we gaan het gewoon proberen!
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 22-08-06 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: q1 uitroepteken is ook voldoende om de boodschap over te brengen. En de pagina niet uit te rekken

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:26

We willen het plezier van een medebokker helemaal niet bederven, we willen jullie alleen wijzen op de risico's. Het kan zijn dat jullie dit al jaren doen en het goed gaat, maar als je met een grote groep op het strand rijdt dan zullen veel paarden zich anders gedragen. Misschien vindt Vera het doodnormaal dat jullie alletwee op haar zitten, maar misschien andere paarden niet.
En als er mensen aangeven dat ze zich niet op hun gemak of veilig voelen als jullie met zn 2en zitten, en jullie de hele tijd zitten ja we doen het gewoon, en we zijn jullie gezeik zat, wie bederft er dan wiens plezier?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:07

hmmm jullie die van ons aangezien wij (tassie) de persoon was die het verzonnen heeft. en denk je nu werkelijk dat andere paarden zich opeens anders gaan gedragen als ze een paard met 2 ruiters zien. zo van: "O, jee, at paard draagt 2 mensen, bel de dierenbescherming!" Nagelbijten / Gniffelen hahahahahaha grappig....

en jij hoeft niet naar ons gezeik te luisteren want je gaat TOCH NIET MEEE, dus waarvoor zit je nog op dit topic...

en op het begin wilde we gewoon goede argumenten hebben maar als ze dan opeens gaan zeggen van ik wil niet mee nou dan toch lekker niet en Yuri komt altijd al op het strand en amanda niet dus wiens plezier word er nu verziekt NIET DE JOUWE TOG?????

En nog STEEDS heb ik geen goede argument gehoord behalve dat ze anders zal reageren.. WAAROM mag ik het dan niet gewoon proberen en VERA'S reactie afwachten.. het is HAAR beslissing want het is HAAR rug en ik zie vanzelf of MIJN verzorgpaard het aan kan... EN IK STA VERSTELD DAT EEN ANDER PAARD ERVAN ZOU SCHRIKKEN DAT ER 2 PERSONEN OPZITTEN.... MISSCHIEN DAT JULLIE ERVAN SCHRIKKEN MAAR PROBEER NIET JE PAARD ALS EXCUSE TE GEBRUIKEN

dIT IS NU FF ALLEEN TEGEN JOUW GERICHT RAQUKA AANGEZIEN JIJ EROVER DOOR BLIJFT GAAN EN yURI WEL EEN GOED ARGUMENT HAD ALLEEN JAMMER DAT ZE BEGON TE DREIGEN

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:20

Ik zeg niet dat je het niet mag proberen, maar stel, en dan zeg ik STEL dat vera anders reageert, dan is er nog wel een hele groep bij..
En dat ik niet meer meega wil niet zeggen dat ik niet meer in dit topic mag meelezen, en mn mening mag geven.

Edit: en wie zit er nou ook elke keer weer op in te gaan, met grote letters en dikgedrukte stukken. Ik doe gewoon rustig, en jullie gaan gelijk praten alsof ik jullie heb aangevallen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:33

Ho ho ho even.

Ten eerst, ik wil niemands plezier vergallen Boos! Belachelijk dat het gelijk daar op wordt geggooid. Ik gun iedereen een leuk ritje oostvoorne, ten aller tijde, maar ik heb helaas andere evraringen als jullie. Ik weet wat de rit inhoud, ik weet ook dat een belg makkelijk 2 mensen kan dragen, maar ik weet ook dat als er wat gebeurt (en het is niet gezegd dat er wat gebeurd maar het kan dus wel) je nooit veilig blijft zitten met 2 man, simpelweg omdat je zonder zadel gewoon niet stevig genoeg zit als het echt misgaat.

Nog nooit van gehoord dat iemand aangehouden wordT? heb je de regelmenten van de vergunningen nog nooit gelezen denk ik.

Bovendien, ik ben erg zuinig op mn paarden, en ga dus echt niet zo'n risico nemen. Prima dus als jullie zonder mij gaan, na bovenstaande berichten ging ik toch al niet meer mee, tjemig wat een zinloos gescheld en verwijten gelijk zeg!! TErwijl ik volgens mij heel netjes mijn mening heb gezegd. En dan ga ik gelijk dreigen?? Nee helemaal niet, maar ik pas ervoor om riscio te gaan lopen omdat er blijkbaar 2 mensen zo egoistisch zijn om perse mee te willen rijden.

Grootheidswaanzin vind ik bijna het ergste wat er is. Door mensen die zo denken als jullie (o ik kan hem wel aan, o ze doet nooit wat, o in een groep rijden is niet anders (jullie vergissen je bij het leven, het is namelijk HEEL anders) zijn er helaas al veel te veel ongelukken gebeurd!

WAnt wat als het een keer fout gaat? gaan jullie dan zeggen ja maar normaal doet ze dit nooit? Je hebt niet alleen de verandwoordelijkheid ten opzichte van je groepsgenoten maa rook van de medestrand gebruikers. En door mensen zoals jullie krijg je straks helemaal het verhaal dat ruiters nergens meer mogen komen.

Zelfde verhaal geld voor mensen die hun hond loslaten als het niet mag. Regels zijn er niet voor niets, aangezien ik hier graag nog 20 jaar met veel plezier rijdt hou ik mezelf daar dus aan.

IK wens jullie veel plezier, en vat mijn mening alsjeblieft niet op dat ik niemand wat gun want dat gaat nergens over. IOk loop verdorrie de parkeerplaatsen te vertellen, routes vertel waar jullie vergunningen kunnen halen etc etc

En als ik het dan ergens niet mee eens ben dan vergal ik gelijk??

Sorry, maar met zulke kortzichtige en kinderachtige mensen ga ik niet op pad. Ga morgen wel weer gezellig met mijn stagenootje.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:49

hooi../ ik dacht laat ik ook maar komen want als het goed is heb ik dan mijn ruiterbewijs gehaalt maar na het lezen van dit heb ik er niet z'n zin meer in..

En ik ben het trouwens met yuri eens.. ik heb een pony die op het strand in galop zijn oogkleppen op zet en gaat.. Ik weet niet of vera al is op het strand is geweest maar voor het zelfde geld heeft zei dit ook.. ik kan mijn pony houden maar stel dat jullie die belg niet kunnen houden en het is een auto strand dus er kunnen in eens auto;s voor bij rijden dan zit je wel op een auto en met z'n 2e hou je een paard altijd minder snel dan aleen.. want draai in volle galop maar is een volte zonder zadel dan glij je weg en zeker met zijn 2e.. het strand is gewoon te risico vol om met z'n 2e op een paard te gaan als het nu aleen duin was okej.. maar strand neej

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:57

maar wie heeft het er over dar ze zonder zadel gaan, vero zit in het zadel en aman erachter, hebben vaker met een groep gereden. ben je ook dankbaar dat je een route wil vertellen enzovoort, maar ben gewoon boos dat jullie er een probleem van maken, jullie zorg tog niet als aman eraf valt! ons probleem tog. en ik vraag of jullie willen ophouden met zueren zodat het een leuke strandrit kan worden. maar als we blijven doorzeuren dat je neit meer mee hoeft, want als dat nu niet kan kan het ook niet tijdens de rit. vin erg jammer dat het zo gelopen is en dat je neit meer meegaat, heb mischien ook iets TE erg gereageerd, maar dat gezuer moet ophouden, we hebben genoeg ervaring om te zeggen of het wel of niet vrantwoordelijk is, als het niet verantwoordelijk is hadden we het neit gedaan! snap je, we weten echt wel watwe doen, en kan je zeggen van niet maar is echt wel zo, en het stomme is dat jullie 2 de eerste in 4 jaar zijn die het onverantwoordelijk is, dus.... en ik dreigde trouwens niet, gaf ook me MENING! en heb ook niet gezecht dat je het vergalt. maarja, jij heb jouw mening en we de onze, en aman gaat mee op vera omdat IK OP HAAR PAARD GA EN ZE OOK GRAAG MEE WIL; MAAR ANDERS NIET MEE KAN OMDAT ZE GEEN PAARD HEEFT. en nog een keer, we weten wat we doen. hebben vaker in een groep gereden samen met vera
wens je morgen een fijne rit, hoop aan de ene kant dat je je nog bedenkt en tog mee gaat en dat wij kunnen bewijzen dat het wel goed gaat, zou het wel jammer vinden als je tog neit mee gaat, en ander krijg je de foto+s nog wel te zien op bokt, met een goed einde!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:01

@ Relien
we gaan met zadel! een erop en een erchter. en vera heeft een menbit met ketting, krijg je d´r altijd mee stil, hebben er veel ervaring mee, toen we vroeger met stang reden en sloft en je reed langs een paraplu was ze niet te houden, met nieuwe bit wel, ze gaat we dribbelen maar rent niet meer weg, gaat niet met dat bit, hoop dat je besluit tog nog mee te gaan.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:06

ongelukken hoeven niet altijd aan jezelf te liggen. Zeker buiten niet. En dat is wat ik bedoel. Ik heb nergens gezegd dat jullie niet goed genoeg zijn om haar te rijden.

ik heb dingen meegemaakt dat er gasten vuurwerk naa rmijn paard gooiden... honden in staartten hangend, surfers die niet kunnen remmen en bijna met plank en al in je gat zitten.

Het is allemaal niet gezegd dat dit gebeurd maar het risico kan bestaan. Juist doordat je je op een recreatie gebied bevind waar iedereen denkt alelen recht te hebben dat bedoel ik. en in zulke gevallen is het gewoon gevaarlijker met zijn 2en op 1 paard.

misschien ben ik te voorzichtig. Verschil is alleen wel dat ik een paar ongelukken heb gehad door de fouten van anderen. Dat overkomt mij niet meer. of in ieder geval doe ik er alles aan dat te voorkomen

En over dat dreigen, er werd hier door iemand gezegd dat ik gelijk ging dreigen. Ik noem dat geen dreigen, het is mijn keus of ik wel of niet mee wil wat is daar dreigen aan?

Nogmaals ik wens jullie veel plezier maar begrijp mijn standpunt aub ook. En respecteer die ook. Ik respecteer jullie ook als je met zijn tweetjes gaat, alleen verkies ik het om daar niet mee mee te gaan.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:41

ook ik heb een jonge pony bij me die dit nog nooit heeft gedaan

ik ga dus ook niet meer mee
niet alleen voor me veiligheid
maar als hij bijv stigert en er mensen afvallen is mijn pony er ook een dupe van
ookal doet hij het 5 jaar
alles kan gebeuren
een paard is een dier
en tuurlijk kan je hem vertrouwen maar er kunnen dingen gebeuren die je nooit vewacht

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:55

Citaat:
"ik kan mijn pony houden maar stel dat jullie die belg niet kunnen houden en het is een auto strand dus er kunnen in eens auto;s voor bij rijden dan zit je wel op een auto en met z'n 2e hou je een paard altijd minder snel dan aleen.."

Hoi, er komen geen auto's meer op het autostrand, dat mag sinds een tijdje niet meer, misschien dat je je nog bedenkt?!

Ik hoop dat het nog wel gezellig wordt en we nog een paar mensen overhouden om mee te gaan...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:58

fijn dat iedereen gaat afzeggen zeg.. volgens mij kunnen we het beter helemaal niet laten doorgaan want zo blijft er ook niet over, en warom ga je nu opeens niet meer mee. dat je een jonge pony had wist je al toen bij het eerste topic, tog? waarom eerst wel en nu niet meer, en ben dat gezeur over veiligheid zat, overal kan wat gebeuren! en nu we dat probleem met aman achterop gaan hebben gehad (waar ik en yuri het over heben gehad en ik haar besluit accepteeer en als dit goed gaat ze de volgende keer wel mee gaat) gaat iedereen in een keer afzeggen, waar slaat dat op! sorry hoor, maar snap het niet helemaal.

@mireillesmit
goed gezegt Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 11:05

Relien schreef:
En ik ben het trouwens met yuri eens.. ik heb een pony die op het strand in galop zijn oogkleppen op zet en gaat.. Ik weet niet of vera al is op het strand is geweest maar voor het zelfde geld heeft zei dit ook.. ik kan mijn pony houden maar stel dat jullie die belg niet kunnen houden en het is een auto strand dus er kunnen in eens auto;s voor bij rijden dan zit je wel op een auto en met z'n 2e hou je een paard altijd minder snel dan aleen.. want draai in volle galop maar is een volte zonder zadel dan glij je weg en zeker met zijn 2e.. het strand is gewoon te risico vol om met z'n 2e op een paard te gaan als het nu aleen duin was okej.. maar strand neej

en als we wisten dat we vera niet konden houden waren we niet gegaan, denken jullie nou echt dat toen ik beslood een strandrit te organisreen, dat we zijden, ow leuk kan vera ook mee, daar hebben we echt wel een paar dagen goed over nagedacht hoor, of het wel veilig en verantwoord is. WE HEBBEN DE BESLISSING GEMAAKT DAT HET KAN EN NIET ONVERANTWOORDELIJK IS (voor de weet ik veel hoeveelste keer) en wat is trouwens het verschil tussen duinen en strand, stel je voor (wat trouwens NIET gaat gebeuren) dat vera er daar vandoor zou schieten van ut de duinen het strand op, dan zijn de duinen tog ook niet veilig, dus strand of duinen, maakt geen ene paasei uit, als een paard gaat gaat die tog wel, maakt niet uit waar die is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:16

Kan de discussie wat vriendelijker zonder al die hoofdletters? Schreeuwen en krachttermen worden hier op bokt niet gewaardeerd. Zie de boktregels.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:27

toen wist ik nog niet dat mensen op 1 paard mee gingen

btw kan ik waarschijnlijk tog niet mee omdat ik misschien moet werken

ook omdat er veel mensen afgezegt hebben
misschien dat ik me nog bedenk maar dat denk ik niet

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:21

wat is het verschil, sorry hoor, zie jullie probleem neit maar dat zal wel aan ons liggen, hoor wel of je je ong bedenkt
gr anja

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:24

@ ibbel hoofdletter staan er alleen omdat ze het da mischien wel een keer lezen en ophouden met zeure, ben het een beetje zat namenlijk. maar dat snappen ze niet!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:32

Oke sorry van de hoofdletters en dikgedrukt.. het is meer om de klemtoon ergens op te zetten zodat het eindelijk door begint te dringen dat we weten wat we doen..

en skoderijs waarom denk je dat jou paard gek gaat doen als ik met nog iemand op mijn paard zit.. dat is echt klinklare onzin..

En de persoon die zegt wat als Vera ervandoor gaat... Nou dat zou net zo erg zijn als een normaal paard misschien zelfs minder erg aangezien die van mij niet een normale volte kan lopen en als je haar dus op een volte zet staat ze stil.. Eerlijk gezegd denk ik dat mijn paard nog makkelijker stil te zetten dan die van jullie.. De reden van het menbit.. Zonder dat bit gaat Vera er voor de lol vandoor en met luisterd ze gewoon..

En waarom de vooroordelen over een belg als je misschien niet eens weet hoe het dier is..

@ Yuri.. kijk dit vind ik nu goede argumenten.. Dat je mijn idee de grond inboort is niet erg zolang het maar op basis van goede argumenten doet.. En aangezien je het heb meegemaakt kan ik het nu wel begrijpen..

oja,, heb niet gezegd dat ik nooit iemand heb zien aangehouden worden maar vind het nogal vreemd dat je perse aangehouden word als je met zijn 2en op 1 paard zit.. dat ze willen dat je allebei een kaartje heb kan ik begrijpen maar zelfs in het Ruiterbewijs staat niet dat je niet met 2 mensen op 1 paard mag zitten...

En idd wat tassie zegt.. Stom dat iedereen opeens te klagen heeft als Yuri ook klaagt terwijl Yuri wel goede redenen heeft en ik die van jullie maar niet hoor. hhmmm. beetje vreemd vooral als er dan gezegd word dat het een eigen mening is..

En over het dreigen was ik.. Ik geef het eerlijk toe.. Laten we zeggen dat het zo overkwam: "Als jullie met zijn 2en op 1 paard gaan ga ik niet meer mee en dan ben je iemand kwijt die de plek goed ken". vandaar dat ik het als dreigen van plezierbederving opvatte.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:09

A verosjaak, ik heb al 9 jaar mijn ruiterbewijs en koetsierbewijs sinds 3 jaar, dat het daa rniet instaat wil niet zeggen dat dit overal mag. Het gaat erom dat je er gewoon voor aangehouden kan worden.

emiliehofs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:15

Wat gezellig hier,
snap best waarom niemand meer mee wil.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:17

emiliehofs schreef:
Wat gezellig hier,
snap best waarom niemand meer mee wil.

shaduwaccount???

Beetje jammer

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 10:25

hoe bedoel je yuri?? schaduwaccount.?

@ emiliehofs
gaan er nog genoeg mee hoor, maar niet zo veel als eerst!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:27

@ emiliehofs..

niemand meer mee wil Verward alleen Yuri gaat niet mee vanwege haar ervaringen en ze wil niet getuigfe zijn als het fout gaat.. RaQuKa ging toch al niet mee.. En skoderijs ok niet maar haar argument snap ik nietr want dan had ze zich ook niet moeten aanmelden..

en de rest gaat nog wel.. dus niemand is een groot word

@tassie: nou dat ze blijkbaar alles gelzen heb en maar 1 post.. iemand die dit dus al een tijd volgt heeft een account aangemaakt waar niemand haar herkent.. aleen denken we dit..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:29

precies vero. Om zich zogenaamd aan te sluiten bij onze mening, beetje jammer, diegene heeft er niks mee te makne en dan zo'n zinloze post :S

Meiden veel plezier!