Wie gaat er mee naar Ameland 19 juli???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:08

Toen ik er werkte hadden ze er vier Fjorden. Boris, Floris, Joris en Knelis. Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 21:16

Nou Steef ik zou zeggen: kies maar dan Tong uitsteken Knipoog

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:18

Haha! Volgens mij staan er nog wel wat fjordjes. Of een tinker Steef, is ook errug leuk!! Knipoog
Ik heb even eigelijk helemaal geen idee wat ze daar hebben staan Verward
Ik rijd er wekelijks twee a drie keer bij langs, maar let er nooit op Haha!

Shetjes zijn er, en nog wat van dat kleine spul, maar volgens mij staan hun grote paarden ergens anders....
Nu moet ik eens even op gaan letten!!

Enne... gaan we dan ook helemaal naar Udin fietsen?? Is wel ver.... Moeten jullie je maar op een sportieve dag voorbereiden }>
Maar Udin is de moeite waard Lovers

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:32

gnagna jantina en ik gaan lekker met de auto naar udinde... tsssk *is nog steeds snielig omdat ze de 19de wel mee wil....*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:54

Ik heb me ooit eens voorgenomen dat ik elk stukje strand van Nederland gehad wil hebben met mijn paard. Of dat met dit paard gaat lukken, betwijfel ik een beetje, maar wie weet.
Wat kost het, Kim, om een auto met trailer over te zetten naar Ameland? Van Terschelling weet ik dat het niet goedkoop is, daar ben ik twee keer geweest, maar Ameland?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 09:52

Ik wil best wel naar Udinde fietsen hoor. Weet niet hoe dat met de rest zit?

Oja die 6 euro die we voor de fiets betalen dat is een fiets met versnellingen en die huurfietsen zijn vaak prima voor elkaar, dat fietst 10x beter dan je eigen fiets (mijn wrakje dan Haha! )
Een fiets zonder versnellingen kost 4,50 euro, een tandem 12,50 euro en een ATB 9 euro.
Houd er trouwens wel rekening mee dat er borg betaald zal moeten worden voor de fietsen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:19

Ik ga heel erg mijn best doen om ook mee te gaan! Cool

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 10:33

Verdrietig ik wil ook zo graag mee, maar dan moet ik weeeeeer een vrije dag opnemen en ik neem al zoveel vrije dagen in juli. Ik wil ook naar Ameland!!! *huil!!*

Ekstul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:04

voor de gene die op Knelis willen:

Afbeelding
Afbeelding
Op de achtergrond staan ook nog wat paardjes van daar Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 12:56

Ikke jantina weet dat het beste die werkt bij de vvv want wij hebben het gedeeld janneke en ik en ook de overtocht voor mijn vader betaald omdat die ons bracht maar ik dacht dat het 80 euro was voor auto + 2 paardstrailer een retourtje maar dat kan ook best voor 2 retourtjes zijn geweest

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:09

Ikke, ik verwijs je even door naar Wagenborg, *LOL*
k heb op het moment alleen de eilander prijzen, personenauto.

www.wpd.nl of 0519-546111
Voor de trailer betaal je geloof ik per meter.... Verward

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 17:03

Ja ik heb vrij, en rij als het goed is met Mieke mee

Gaan we wel 2 uur rijden? anders zit je erop en moet je er alweer af.
Geef mij maar een paard lijkt me wel eens gaaf om ff lekker te galoperen op een groot paard.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-02 23:14

Hmmzzzz 2 uur rijden maakt het dagje wel duur.
Hoe zit dat bij de rest? Bloos

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 09:21

WE...GAAN ...NAAR....Ameland,
We gaan naar Ameland,
We gaan naar Ameland,
We gaan naar Ameland!!!!

(denk hierbij een liedje, moet lukken met het WK zo elke dag op teve....)

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 11:10

Twee uren rijden maakt het inderdaad duurder, maar ik weet wel dat het ritje van 1 uur totaal niets voorsteld en veelal gereden wordt met beginnende ruiters. Nou ja, we zien het nog wel. Het is nog niet zover. Lachen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 12:31

Ja da's ook wel weer waar.
Alleen op Vlie maakt dat niet zoveel uit. In een uur ben je over het strand geweest, door de duinen en een stuk door de bossen.
In een rit van 2 uur zie je alles alleen wat langer Lachen
Misschien moeten we op Ameland toch maar 2 uur gaan.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:24

Is het de bedoeling om zonder eigen paardje te gaan of mag die wel mee?
Ik heb geen vervoer op zich, maar misschien is er iemand met wie ik mee kan rijden met mijn paard?
Ik weet nog niet zeker of ik meega, maar wilde dit eerst toch even vragen.

Groetjes Ans

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:32

Als iedereen nu alvast die 8 euro extra gaat sparen...
Dan eh...moet het toch niet zo heel veel uitmaken toch?
Duur is het sowieso al, kan die 8 euro wat mij betreft wel bij....

Ik ga voor de 2 uren rijden! Yeeeehaaaa!!!!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 13:56

Ik heb net even contact gehad met Le Cheval. Helaas waren de eigenaren (ineke en gerrit) niet aanwezig. Daar kan ik namelijk altijd heerlijk mee babbelen. Tja wat wil je ook. Ik heb daar de tijd van mijn leven gehad!

Het is overigens maar mogelijk om met ca. 7/8 deelnemers te rijden. Jutta is er nog (als het doorgaat, ga ik daar waarschijnlijk op.. Haha! ), tevens de 3 fjorden, Boris, Jaris en Knelis. Dan is er nog Bobo (een pools/russische pony), Bonny (ken ik geloof ik niet), Mayby (schijnt alleen aan kinderen te worden verhuurd), 2 haflingers (ken ik ook niet) en dan nog een nieuwe Fjord en een arabier/welsh, maar of dezen al ingezet gaan worden is nog onbekend. Het komt er op neer dat er 2 paarden zijn en de rest pony's is. Waarvan 1 van de paarden (Jutta) alleen voor begeleiders wordt ingezet, maar daar mag ik vast en zeker wel gebruik van maken Haha! .

Misschien moeten we toch maar overwegen naar de concurent te gaan die een paar meter lopen verderop zitten. Heb ook nog even verder geinformeerd. In de tijd dat ik daar werkte maakten ze ook 3 uurs ritten, maar helaas, dat doen ze niet meer. Ook hebben ze geen grote huifkar meer. Ik zal ook eens informeren bij de concurent.
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 28-06-02 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:14

Ik heb zojuist bij de concurent geinformeerd (rijstal de Blinkert). Hier kunnen in ieder geval 20 mensen aan deelnemen. (En nee.. dit zijn geen rare praktijken met een te grote groep Haha! ). Ze hebben hier zowiezo 13 paarden en 7 grote pony's. Onder grote pony's vallen de haflingers, tinkers en fjorden. De kosten zijn hier:

Paarden: 1 uur - 12 Euro, 1,5 uur - 17 Euro, 2 uur - 22 Euro.
Pony's: 1 uur - 11 Euro, 1,5 uur - 16 Euro, 2 uur - 20 Euro.

Bij een grote groep en het definitieve aantal is het zeer waarschijnlijk ook nog mogelijk korting te krijgen. Tevens is het voor Jantina ook mogelijk om deel te nemen met haar eigen amelander.. Knipoog

Persoonlijk zou ik toch gaan voor de 2 - uurs rit, aangezien er nogal wat tijd in gaat zitten om van de stal naar het strand te komen en je uiteindelijk dan maar zeer kort over het strand rijdt.
Misschien toch maar naar de concurent? En het wordt nu natuurlijk ook tijd om te inventariseren wie er allemaal mee gaan en wie dat wel en/of niet zeker weten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:22

Idd, ik zou ook liever een rit van 2 uur maken, een uur is zo om en zeker als je naar het strand gaat!

Volgende week weet ik hoe ik zit met mijn vrije dagen in die week. In principe heb ik al ja gezegd tegen Ameland (in mijn koppie dan), maar het moet nu ook nog even te regelen zijn met mijn werk. Heb er wel heel veel zin in! Cool

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:24

Karin schreef:
Idd, ik zou ook liever een rit van 2 uur maken, een uur is zo om en zeker als je naar het strand gaat!

Volgende week weet ik hoe ik zit met mijn vrije dagen in die week. In principe heb ik al ja gezegd tegen Ameland (in mijn koppie dan), maar het moet nu ook nog even te regelen zijn met mijn werk. Heb er wel heel veel zin in! Cool

ik wil ook dolgraag, maar dus echt alleen als ik met karin mee mag rijden *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:26

Marloes: als ik vanuit Utrecht vertrek, dan kun je uiteraard mee! Maar het kan ook zijn dat ik vanuit Twente vertrek of dat ik de avond ervoor al naar het noorden ga. Dat weet ik nu alleen nog niet...

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 14:27

Marloes, kom anders de avond van tevoren deze kant uit. Kun je hier wel overnachten. Lachen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 14:31

De mensen die volgens mij in ieder geval gaan:
* Jantina (duh)
* Cody
* Honeybee
* Dees
* Mieke
* Steef
* Ilindra
* Cowgirl

De mensen die nog niet 100% zeker weten of ze meegaan:
* Dorée
* Naz
* Kitty
* Karin
* Marloes
* Marjolein
* Ans

Ans: ik denk dat het bijna onmogelijk is om voor een dagje eigen paard mee te zeulen naar Ameland. Je moet er flink voor betalen op de boot, bovendien kun je moeilijk van half 9 tot half 9 je paard mee op sleeptouw nemen dus zal je hem daar voor een paar uur moeten stallen ergens op een manege.... Lijkt me veel gedoe. Je kunt net zo makkelijk een paard huren.

Wat mij betreft gaan we dan ook 2 uur rijden. Als het echt een eindje rijden is naar het strand is dat natuurlijk ook zonde als je maar een uurtje gaat. Even extra sparen dus Haha!
Over Le Cheval: niet echt praktisch voor ons denk ik. Allereerst omdat er nauwelijks paarden zijn en ten tweede omdat we met maximaal 8 mensen kunnen komen. Zoals het er nu uitziet wordt dat heel erg krap.
Dan liever naar De Blinkert.
Nog even iets harder sparen Haha!

Thanx San voor het meedenken.