Limbo-meeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:34

Ik durf alles op een paard wat ik vertrouw. Ik ben een schijtbroek wat vreemde paarden betreft, maar rijden kan ik wel. Ik heb al heel wat jaren ervaring.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:37

Ik ben ook een schijtbroek eerste klas wat paarden betreft!! Maar ook ik heb het overleeft, want ik geloof dat ik in het begin wel erg klaagde!! Maar later na, had ik het wel super naar mijn zin!! Had trouwens wel een erg braaf paard onder mijn kont, Wil ik de volgende keer wel weer op!!

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:40

Ik wil ook liever een buitenrit met wat pit ( t rijmt ook nog ).. brunssummerheide lijkt me heeerlijk.. ben ik al lang niet geweest. MAar moet ik wel vervoer hebben.. ..

Suomi

Re: Limbo-meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:57

Ik wil het liefste ook een buitenrit met een lekker tempo, zoals inderdaad afgelopen zondag. Maar het moet wel verantwoord blijven, dus geen gejakker.
Het eerste half uur was mijn paard in mijn ogen niet echt verantwoord (ik bedoel ik had geen idee dat ik op een stuiterbal gezet werd ), maar nadat ze eenmaal rustig was, was het prima! En dan gaat zo'n rengallop er wel in ! Maar volgens mij waren de andere manegepaarden wel braaf.
Ze hebben in Brunssum trouwens ook wel pony's hoor.. Vooral de Tinkers zijn volgens mij erg braaf. Bovendien vroegen ze in het begin ook of er mensen bij waren die wat angstig waren en daar hielden ze wat het uitdelen van de paarden rekening mee.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:59

Ja kijk ze gingen er ook uit van het aantal jaren rijervaring, ja daar zal ik nooit over oordelen, want je kunt 5 of 11 jaar rijden en de een op eigen de ander op een super braaf manege paard!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:02

jaaah ik EIS een tinker

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:03

Nou ik had de eis niet op een vos en eigenlijk ook niet op een tink maar deze was wel erg lief!!

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:06

er zijn hele braven pony's hoor en als je vraagt of je op een lieve pony mag word je daar ook op gezet! denk dat nienke dan jou pony word (tinker) dat is de trouwste pony van de manege...dan heb je nog Uniqeu schat van een ruin maar werd vorige keer beetje aangestoken door de frisse merrie voor mij ...en hij wil wel altijd snel dus dat word inhouden! nouja als ik dan weer op een pony zou moeten dan uniqeu maar weer maar een ander paard is ook oke

ja tuurlijk we leggen allen evenveel bij! het hoeft ja niet duur te zijn! maar wel ff weten waar we het aan uit gaan geven zodra het zover is..maargoed de vaste planning word toch nog besproken...

over dat goede doorijden (haha ik kon de laatste draf en galop niet eens meer in mijn zadel zitten) maar we kunnen ja vragen het ietsje rustiger te doen (kunnen we nog die 2 bergen op doenz e namelijk toch meestal) *met mn vorige verzorgpaardje reed ik die ALTIJD omhoog en als ze TE fel was liet ik haar hem 2 x omhoog gaan vond ze altijd geweldig! maar ietjes mee stappen is denk ik het probleem niet toch kunnen we toch doorijden! maar bedoel dan is het voor somige mensen niet TE erg en voor die van de vorige x die het wel leuk vonden ook weer niet te rustig! gewoon een middenweg zoeken!!! was overgins blij om even te stappen toen we splitsten maarja kwou de grote galop berg op dus tjah!

en verder denk ik idd dat je moet betalen voor de wei! maar duur zal dat toch wel niet zijn! of iedereen moet gaan huren...tis maar wat je wilt!

ow voor de mensen die niet weten waar het is moet je ff op hun site kijken www.manegebrunssummerheide.nl
daar staat vast ook het adres in dus...dan ff opzoeken met een routen beschrijving en je weet het

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:10

barbeque? Zei er iemand barbeque
*krijgt nu al honger *
Maar ja, leuk idee! Want zo krijg je pas echt de kans om met iedereen te kletsen, aangezien me dat afgelopen keer niet echt gelukt is

Ach, op de brunssemerheide hebben ze voor ieder wel een geschikt paard lijkt me. Dit was de derde keer dat wij er waren, en pas de eerste keer dat de paarden zich zo 'gedroegen'. En dan was het eigenlijk alleen het eerst half uur het paard van Manon wat wat onrustig gedrag vertoonde En die van mij heeft echt géén stap verkeerd gezet; een toppertje

Ik ga eens even nadenken over wat toppers van een ideeen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:11

Ik denk dat het zowel voor je eigen veiligheid als die van anderen is dat je áls je angstig bent dat altijd van tevoren aan moet geven zodat ze je een rustig paard kunnen geven, maar je moet natuurlijk wel sowieso voldoende rij-ervaring hebben en zonder angst kunnen stappen, draven en (ren)galloperen, anders kun je beter niet meegaan met zo'n grote groep.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:03

zoalng ik op een braaf paard zit niet gaat stuiteren vind ik alles best. ik ben verder niet bang, maar heb geen zin om weer 1 jaar uit de running te zijn door een ongelukkige val. Vallen kan altijd, maar wil graag het risico zo klein mogelijk maken..

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:14

Ik neem aan dat als je aangeeft dat je een superbraaf paard wilt, dat dat geregeld moet kunnen worden!

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:30

zeker op een manege rijden zelfs beginners dus superbraven paardjes hebben ze wel:)

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:49

Ik zal het ook heel fijn vinden als k een heel braaf paard heb.. pony zou nog het allerbeste zijn en als ik dan even op het paard/pony heb gezeten.. dan durf ik alles hoor al suggesties voor een datum?

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:33

Ja ik ook .. maar over een datum , zouden we niet even wachten tot mischien wat meer mensen dit hebben gelezen die nog graag mee zouden willen

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:43

een rit met lekker tempo is niks mis mee hoor, vind ik wel leuk zolang het verantwoord blijft!
Persoonlijk heb ik écht niks met tinkers en dat type paarden, voel ik me minder veilig op dan op een kwpn om een of andere vage reden.
wat betreft de datum, we kunnen misschien alvast een aantal data op een rijtje zetten, dan kan iedereen aangeven wat hij/zij wil.
Zal er wel weer dik inzitten dat ik niet mee kan aangezien ik vermoed dat het weer een zondag wordt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:51

Ik denk dat het grootste probleem is dat wat het weekend betreft de zaterdag op de meeste maneges de drukste dag is en dat daardoor dan minder paarden beschikbaar zijn. Zeker als je brave paarden wilt is dat niet zo handig. Maar ik roep ook maar wat hoor, voor concrete informatie zul je daarvoor contact op moeten nemen met een manege.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:01

Dat is ook zo, dat is ook het grootste probleem voor mij.
Vorige keer was het mede om die reden ook op een zondag, en dan kan ik niet..
Zou ik echt wel flink balen vinden.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:56

Het lijkt me het handigst om eerst eens te kijken op welke dag de meerderheid wil... en vervolgens of we op die dag bij een manege terecht kunnen...?

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:59

Staat al vast wat we gaan doen dan?

Maar wat betreft een buitenrit kan het nog altijd op een zaterdag, gewoon even overleggen met de manege en dan zien we wel hoever we komen.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:01

Ik zal een vragen lijstje maken:

Wat wil je gaan doen:
A. Buitenrit
B. Dressuur
c. Springen
D. anders, nl.

Welke dag:
A. zaterdag
B. zondag (we moeten rekening houden want de wedstrijden beginnen weer in april)

Wanneer:
A. het liefst nog binnen 2 maanden.
B. Het liefst voor de zomervakantie.
C het liefst in de zomervakantie (maar dan heb je het risico dat er afvallers zijn ivm met de vakantie)

En dan waar gaan we heen!!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:07

Whisperke schreef:

Wat wil je gaan doen:

A. Buitenrit

B. Dressuur
c. Springen
D. anders, nl.

Welke dag:
A. zaterdag
B. zondag (we moeten rekening houden want de wedstrijden beginnen weer in april)

Maakt niet uit, kan in principe op beide dagen, maar op zondag weet ik zeker dat ik eigen vervoer heb.

Wanneer:
A. het liefst nog binnen 2 maanden. Het liefst niet later dan de meivakantie..
C het liefst in de zomervakantie (maar dan heb je het risico dat er afvallers zijn ivm met de vakantie) inderdaad

En dan waar gaan we heen!! De brunssummerheide is voor mij lekker dichtbij, maar ik sta ook open voor andere maneges!

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:10

A
allebij oke
B

brunssummerheide (ik weet geen andere locatie...bij manege galop in kerkrade kun je volgensmij ook huren maar d8 dat het duurder was...)

wel ff een vraagje bedoel drinken kunnen we in de kantine ofzo maar wat willen we nu eigenlijk erna doen??

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:11

Mooi lijstje Manon

Ik ga voor een buitenrit of dressuur, maar mijn voorkeur heeft een buitenrit.

het liefst op een zondag

En zo snel mogelijk

Zijn bij Galop dan goede uitrijmogelijkheden? Lijkt me niet verstandig om daar de redelijk drukke weg over te steken.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:23

Whisperke schreef:

Wat wil je gaan doen:
A. Buitenrit
B. Dressuur
c. Springen
D. anders, nl.
Mag allemaal, buitenrit lijkt me wel erg gezellig!

Welke dag:
A. zaterdag
Als het een zondag is dan is er 99,9%kans dat ik weer niet meekan en dat zou ik écht jammer vinden.

Wanneer:
A. het liefst nog binnen 2 maanden.
C het liefst in de zomervakantie (maar dan heb je het risico dat er afvallers zijn ivm met de vakantie)
Maakt niet zoveel uit.

En dan waar gaan we heen!!

Als het een buitenrit wordt lijkt me de Brunsummerheide wel goed, aangezien iedereen het een erg leuke rit vond die toen mee was.