tyrza clinic 19 februari

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Golden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:29

Verzameling probleempaarden met tussen haakjes ruiters, bij mij ligt het voornamelijk aan mezelf. Golden kan veel maar ik ben zelf nog niet zo ver en daar neemt hij gebruik/misbruik van. Daarom is het fijn als een keer iemand anders naar ons kijkt. En misschien heeft tyrza wel hele goede tips voor me zodat ik niet langer hoef te "klungelen". Maar positief ben ik net als jij sansje,
het gaat allemaal goed komen, misschien duurt het bij mij wat langer, maar het komt goed! (tenminste dat hoop ik, )

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:42

Hahaha, positief blijven! dat is het allerbelangrijkste. Ik heb nog een ander paard, een 10jarige KWPN'er... wat een moeilijk paard is dat. Het laatste jaar is het gelukkig een stuk beter gegaan, helaas werd er artrose in een achterbeen geconstateerd. We starten nog wel mee op concoursen, omdat ze er geen last van heeft en juist de wedstrijden erg leuk vindt. Maar we zijn nog maar L1 en ik denk niet dat we veel verder zullen komen. Paard is erg groot en lang en slap van achter. Zonde, want het is wel een plaatje om te zien.
Ze gaat in ieder geval nooit meer bij me weg, heb haar al vanaf dat ze 6 maanden was. Misschien, als de les bij Tyrza goed bevalt, kan ze me ook helpen met mijn merrie....

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:48

Ik hoop trouwens dat deze week geen voorbode is op aanstaande zondag...
Maandag was hij superlos in zijn lijf en rug. Gelongeerd omdat hij vrij is op zondag. Knettergek dat beest! Gillen en bokken! Moest stiekem wel lachen, want die kop die hij erbij trok! Niet echt kunnen trainen dus, maar ja het is niet anders.
Gisteren (dinsdag) maar weer aan de longe. Superschrikkerig en bij iedere muggenscheet knalde hij ervandoor. Hij was wel soepel en los (rug iets gespannen), maar liet dus niet goed los omdat hij zo opgefokt was.
Vandaag maar weer gereden. Les ging niet door ivm. zijn ge-emmer. Instructrice was er wel (Noob staat bij haar aan huis). Eerst gelongeerd, even 10 minuutjes zoals altijd voor het rijden. Niets aan de hand. Ik erop; Noob superheet. Aantal sprintjes getrokken en 2x rechtovereind. Stug doorgereden en hem aangepakt. Lekker aan het draven. lang laag en rond. Tot meneer in ene had bedacht dat hij weer eens 180 graden om moest draaien. Dit is een befaamd trucje en jahoor, ik lag er naast. Niet bezeert ofzo hoor! Instructrice brulde of het ging. Ja dus. Weer opgestapt en doorgereden. Draf en galop op beide kanten. Ging goed, maar hij was een waar bommetje! Er even af en hem aan de lijn uit laten gallopperen. Hij heeft gewoonweg 15 minuten achter elkaar gegalloppeerd. Hierna er weer op; even losmaken weer.
Kortom, hij houdt me weer lekker bezig!
Dit beloofd wat voor zondag....

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:51

kan iemand nog even de startlijst pm-en naar me, heb hem per ongeluk gedeleted!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:24

Oeww... balen zeg Angelique goed dat je verder niks hebt. Mijn paard had ook een bui vandaag. Hij had geen zin (ik had hem wakker gemaakt toen ik aankwam om 16.00 vanmiddag) en was vreselijk lui. Ging heel de tijd staken enzo, dus als we nou de energie van onze paarden een beetje middelen, dan komt het wel goed.

Ik wil hem wel naar je pb-en zit alleen nu op de verkeerde computer. Dus als ik morgen op de goede zit kan ik t wel even doen. Tenzij er iemand anders is die m nu al heeft voor je natuurlijk.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:28

Ik heb de startlijst nog niet. Ik weet wel dat ik om 13.10 moet, adres heb ik ook dus het moet in principe wel goed komen hoor!
Energie middelen zou wel fijn zijn zo af en toe ja, want ik word er soms echt tureluurs van! Dat paard van mij is zo sensibel en overgevoelig...

Golden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:13

@benangelique
Heb je net de startlijst gestuurd.
En nu goed bewaren hé,

Volgens mij komt het door het weer (je moet toch wat verzinnen), golden liep vorige week super, maar deze week is het weer .... Nou niet zo als vorige week, laat maar zeggen.
Longeer jij Noob altijd voor het rijden?
De vorige eigenaresse van golden deed dat ook altijd, maar waar ik nu sta is dat niet echt zo makkelijk. We hebben een grote (blubber)buitenbak op het begin van het terrein waar je mag longeren. Zomers kan het wat makkelijker, maar probeer golden eraan te wennen dat ik ga rijden zonder te longeren.
Daarom loopt hij misschien het eerste half uur nooit zo lekker.

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:28

Haha mijn paardje was ook lekker fris gisteren. Op woensdagavond is bij ons op stal altijd oefenparcours springen. We hebben een binnenbak van 120 meter lang Dus dan is in het voorste gedeelte het parcours opgesteld en achterin kan je inspringen. Met Rebell spring ik zo af en toe wel eens, maar aangezien ik vrijdagavond dressuurwedstrijd heb leek het mij beter gewoon even dressuurmatig te trainen... Toen kwam een vriend van mij even kijken en legde 3 drafbalkjes neer. Haha, Rebell nam een sprong... zeker 1.20 hoog en nam alle balkjes in 1 keer. Dit bleef hij zo wel 8 keer doen. Wat moest ik lachen zeg. Alsof hij nog nooit gesprongen had, hij werd helemaal jolig.

Longeren doe ik eigenlijk nooit voor het rijden. Hij is gelukkig vrij makkelijk. Ik hoop dat hij zondag ook een beetje rustig is, maar neem voor de zekerheid dan maar even een longeerlijntje mee om misschien toch even een beetje te laten uitrazen... hihi.

Tis al bijna zondag

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:40

Ik longeer dus altijd; niet alleen om de frissigheid te ondervangen, maar vooral om hem dan zonder iemand op zijn rug warm te laten worden. Dit is beter voor zijn rug. Hij kan dan zijn spieren opwarmen, zonder dat er direct 'druk' op staat.

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:45

Ja precies, je houd rekening met zijn rug.

Kan hij gewoon weer in de sport enzo?

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 12:51

Het is wel weer de bedoeling dat hij terug de sport in gaat; maar gewoon heel langzaam. Mijn instructrice (en dus de eigenaresse) heeft Z2 met hem gereden, maar dat kan hij waarschijnlijk niet meer aan. Ik ga gewoon lekker met hem in de B starten vanaf juni en dan zien we wel hoever we komen. Hij heeft veel werklust en doet de moeilijkere oefeningen graag (appyeren, travers etc), maar dit is belastend. Nu we hem zo goed kunnen houden in de training en met shockwave, hopen we wel dat hij zeker weer naar het M2 kan.

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:53

Jammer he als zo'n dier juist zo werklustig is, en dan helaas beperkt wordt! Vind de manier waarop jullie (jij + eigenaresse) ermee omgaan echt top!

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:55

Ik ga er helemaal van blozen Buff!
we zijn allebei zo vreselijk verzot op dat dier. We willen gewoon dat hij het goed doet. Mirella (instructrice dus) en ik zijn inmiddels hele goede vrienden geworden. Zij heeft weer een nieuw paard waarmee ze nu ZZGP rijdt. Noob doet zij 2x in de week; dan ben ik lekker vrij en kan zij tegelijkertijd controleren of hij goed blijft gaan. Ze doet dit aan de longe. Voor sommige mensen is dit heel raar; mijn rijstijl laten controleren, maar het werkt ideaal! Zij krijgt hem net dat laatste stukje erdoorheen, waar ik hem niet krijg.
Op deze manier houden we hem super goed en werkt het voor ons allebei prettig.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:37

Hihi, ik zie dit topic nu pas

Zo te zien gaat het een gezellige dag worden

Inderdaad, helaas hebben we niet al te veel ruimte. Er kunnen wel met passen en meten 6 trailers kwijt, maar met 11 deelnemers gaat dat dus niet lukken.

Laten we hopen dat het zondag droog blijft. We hebben weliswaar een binnenbak, maar anders is het zo ongezellig! Koffie, thee en fris is overigens verkrijgbaar bij ons

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:03

Jaja, je eigen meeting topic. Het moet niet gekker worden.. hihi.

Heb er zin in, wordt wel ernstig spierpijn maandag vrees ik, maar dat hebben we er dan maar voor over.

Ik heb echt het tegenovergestelde van jullie allemaal mijn paard is juist heel flegmatiek, ik vlieg zelden de bak door eigenlijk, alleen als andere paarden gaan rennen dan gaat hij mee. Dus dat wordt wat dan komende zondag. Hoop dat die knol van mij de trailer op wandelt zondag (en dan maak ik me vooral zorgen over de terugweg) 1x op een dag wil hij nog wel, maar een 2e keer...

DTLL

Re: tyrza clinic 19 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:20

Ben ook benieuwd of mijn knollie de trailer in gaat. Eerste keer dat hij mee gaat... Nou ja met geduld en rust kan je een hoop bereiken...

En inderdaad... het weer... het is vandaag dramatisch in ieder geval

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:32

Whie ik heb straks eerst nog wedstrijd, met allebei de paarden.

Wel voor me duimen he? Zie jullie allemaal zondag!

Tot dan!

Golden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:11

Succes Buff!
Hoop dat je niet buiten hoeft te rijden, of je moet van regen houden!
Ga morgen met een vriendin mee naar de zuidhollandse kampioenschappen in oude tongen Z2. En zondag, eindelijk!!!! Wordt dus een heel paarden weekend voor mij
Tot zondag!

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:23

Nee gelukkig binnen haha. En gewoon lekker een thuiswedstrijd, en de paarden staan al helemaal klaar, thanx too my friends

Veel plezier morgen!!!

Golden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:30

Zulke vrienden wil ik ook wel, hebben ze zondag morgen geen tijd om even te komen vlechten,
Tot zondag!

double

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:52

ik heb wel veel gemist van dit topic maar ben weer helemaal bij met lezen!
wie rijden er allemaal om 14.30?

hier nog een 'probleem'paard (klein probleempje) hij staakt als hij op ander terrein is..
moet wel zeggen dat jullie probleempaarden juist wel t leukste dr uit zien..

iedereen succes met de wedstrijden..

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:53

Die van jou mag er anders ook wezen hoor double. leuk beest zeg.

Wij moeten allemaal in het begin, ons net om de hoek komen kijkende weinigkunners... grinnek.

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:14

hahaha... inderdaad!
Nou gisterenavond wedstrijd gehad en was 3e met 170 punte, het ging GEWELDIG!!! hihi

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:43

Ik kreeg de tip dat er op BM een topic was
Ik rijd om 15.45 uur mee met mijn Laisertje

double

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:28

Buff schreef:
hahaha... inderdaad!
Nou gisterenavond wedstrijd gehad en was 3e met 170 punte, het ging GEWELDIG!!! hihi

hihi gefeliciteerd, dus toch niet zo'n 'weinigkunner' neem k aan