komende zomer met een groep op trektocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:36

ik kan op dit moment niet meer informatie geven. het boekje van de veluwe, met daarin de routes en slaapplaatsen enzo laat nog twee of drie weken op zich wachten.

leuk dat er zoveel animo is!

maar nu ben ik 16, ik vind mezelf verstandig en verantwoordelijk genoeg om dit te organiseren. maar als er mensen zijn die daar bezwaar tegen hebben, zeg dat dan gewoon, want van mij mag iemand anders het ook regelen hoor
groetjes shannon

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:24

Hoi, ik zie dit topic vandaag voor het eerst, ik ben ook bezig een trektoch uit te zetten! Ik heb toevallig vandaag de veluwe trail gids ontvangen ( ik heb hem binnen 1 week ontvangen!), erg handig boekje met veel informatie, overnachtingsplaatsen en van alle dagtochten kaarten. Ik wilde eigenlijk alleen gaan maar met een groepje is natuurlijk ook wel gezellig! Ik hou dit topic dus ook even in de gaten, is er al iets bekent zoals datum's?

Goldenflower

Re: komende zomer met een groep op trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:12

Het lijkt me heel leuk zo'n trektocht.

Maar niet teveel kilometers per dag, iets van 25 kilometer per dag moet wel kunnen, is niet teveel of te weinig. Mijn pony moet wel aankunnen, net als andere paarden.

Maar hoe zit het met slaapplaatsen voor ons zelf en voor de paarden. En waar wordt het gehouden? Drenthe of toch veluwe?

Hoe duur is de trektocht? Hoeveel dagen? Wat is de maximale grootte van de groep? Ik vind dat niet meer dan 20 personen moet zijn, anders wordt t te druk en heb je niet echt overzicht meer.

Ik lees wel vanzelf hoe t allemaal geregeld wordt.

Maar ik moet kijken hoe met de vervoer zit of ik moet met iemand anders meerijden, maar weet niet of dat mogelijk is.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:20

20 personen?? Dat lijkt mij al wel erg veel, dat rijd niet lekker denk ik. En dan word het ook moeilijker om slaapplaatsen voor ons en de paarden te zoeken, als we met zoveel zijn!

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:42

daar zit wat in... Om eerlijk te zijn lijkt het mij ook wel leuk om vanaf een vast plaats tochten te maken... Dan hoef je ook niet alle spullen mee te sjouwen!!!

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:50

Als het in Drenthe wordt wil ik misschien ook wel mee. Hangt er vanaf wanneer het is en of het niet een te grote groep wordt.
En waar het vertrekpunt is, want ik moet er rijdend komen.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 17:05

ik denk dat we een maxiumum van tien personen moeten hebben.

als er meer aanmeldingen zijn maken we twee groepen, waarbij de tweede groep een week later gaat.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:54

Krijg er al steeds meer zin in! mischien is het mogelijk om iets in dwingeloo te regelen??? iemand ideen.... en anders de veluwe ofzo maar ik hoor het wel.....

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:30

Er moet ook beslist worden of de trektocht nou georganiseerd word in Drenthe of op de Veluwe.

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:12

misschien kunnen we het beste stemmen?

Veluwe
aangezien de veluwetrail erg handig is, het centraler in Nederland ligt, en omdat je daar de veluwetrail hebt, wat erg handig is omdat je dan vaste ruiterroutes kan rijden en makkelijk een overnachtingsplaats voor de paarden kan vinden.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:58

Ik stem ook voor de Veluwe !

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:44

ik ook voor de veluwe!

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:07

even een kort berichtje van mij, moet nog drie toetsen leren, dus zal of vanavond, anders morgenmiddag een uitgebreid verhaal typen.

heb vandaag het boekje gekregen. echt super! allemaal kaarten enzo erbij.

heb alles dus even doorgekeken. het lijkt me het beste als we drie dagen gaan rijden, ongeveer tussen de 20 en 30 kilometer per dag.

in drie dagen zouden we heel mooi de dagtocht van Epe en de dagtocht van vaassen/elspeet kunnen rijden. de eerste dag zouden we dan +- 26 kilometer onderweg zijn, de tweede dag +- 31, en de derde dag ook een kilometer of 25. we zouden kunnen beginnen in Epen, daarvandaan naar Vaassen/elspleet en kunnen overnachten bij paardensportcentrum de cannenburg. de tweede dag zouden we de dagtocht vaassen/elspleet kunnen rijden en weer op de cannenburg overnachten, en de derde dag weer terug naar ons beginpunt in Epe rijden.

nu is er alleen dus een probleem, ik heb een manege gevonden in Epe, met maar vijf boxen, er is wel weidegang, dus ik denk dat de paarden anders wel in de wei kunnen.

maar de trailerplaatsen zijn niet voor daggasten, dus zouden de mensen die hun auto en trailer bij het beginpunt willen laten staan hun auto en trailer niet kwijt kunnen. maar daar is vast wel iets op te vinden.

ik weet niet wat jullie van dit idee vinden? voor hetzelfde geld vinden jullie het helemaal niets maar als mensen dit een leuk idee vinden wil ik wel gaan uitzoeken hoeveel het overnachten enzo gaat kosten.

groetjes shannon

tocht wel een lang bericht geworden

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:07

Ik ga niet mee, maar per dag ongeveer 30 km is vrij weinig hoor
Dat is ongeveer maar 3/4 uurtjes rijden..

Maar ik weet verder niet wat jullie van plan waren
Sorry dat ik me ermee bemoei trouwens..

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:16

Dat red je niet.
Je rijdt hoofdzakelijk in stap, loopt er af en toe naast en neemt voldoende graasrust voor ruiter en paard.
30 km is zat hoor voor beginnende trekkers.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:40

Mij lijkt het ook erg leuk om mee te gaan! Ik ben zelf dan 19 dus volgens mij klopt die leeftijd binnen de groep wel ongeveer. En ik denk dat 3/4 uur rijden op een dag ook wel voldoende is, als langer word kan ik denk ik niet mee. Want dit loopt me paard al wel eens en houd ze goed vol maar wil dr niet langer laten lopen ook door haar leeftijd.

Ik heb zelf ook die veluwetrail gids, en ook op de veluwe zelf staan paaltjes/bordjes met de route, dus die kun je gewoon volgen. Ik denk alleen dat 3 dagen wel erg kort is of niet? Mij lijkt juist leuk om hem helemaal rond te rijden. Maar omdat er zoveel animo voor is kun je ook spliten dat paar 3 dagen gaan, andere weer in Drente en andere hem rond rijden. In die veluwe trail gids staan ook slaapplaatsen waar je terecht kunt.
Oja en voor begin zou het eventueel bij mijn stal kunnen, denk ik. Want mijn paard staat in de buurt van Arnhem (langs de veluwe trail) en dan zouden de andere paarden bij die stal 's nachts buiten kunnen staan en de mensen bij mij slapen. (Scheelt ook in kosten).

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:47

das mischien best een goed idee! ik had zelf ook eigenlijk iets anders in gedachte dan gentille, meer in de buurt van de ginkelse heide en kootwijk! dat lijken mij allebei erg leuke dagtochten.

renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:49

Dus nu hebben we eigenlijk nog meer ideeën! haha gaat goed. Als iedereen nu even verteld wat die zelf graag wil ongeveer en dan in Drente of op de veluwe. Kunnen we kijken waar wat kan doorgaan en met wie dan. Het kan ook gewoon gezellig zijn om met ze 2-en of 3-en te rijden. Dus moeten maar kijken wat gaat werken.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:51

hallo,

Gentille en ik hebben plannen gemaakt, het plan is als volgt:

-We verblijven 3 nachten in De Kleine Pol. www.dekleinepol.nl
-Er kunnen max. 6 personen mee.

We rijden vanaf een vaste overnachtingsplaats, De Kleine Pol in Otterlo. De eerste dag rijden we de dagtocht, Ginkelse Heide. De tweede dag rijden we de dagtocht Kootwijk. En de derde dag rijden we richting dagtocht Hoenderlose bos, of we deze dagtocht dan helemaal rijden weten we nog niet dat is mischien voor sommige te ver.
We verblijven in een blokhut en een pipo-wagen.
De paarden kunnen op stal of in de paddock(ook s'nachts) .

We hebben ook de kosten ongeveer uitgerekend:
p.p.p.n. incl. ontbijt E 22,50
paard p.n. E 10,-
voer + hooi paard p.d. E 3,-
22,50 + 10,- + 3 = E 35,50
35,50 x 3 nachten = E 106,50
Daar komt dan nog avondeten, lunchpakket en toeristen belasting overheen, maar dat hoeft allemaal niet veel te kosten!

Zijn er mensen die eventueel andere ideeen hebben dan mag je dat natuurlijk altijd zeggen, er staat nog niets vast!

Hebben jullie ideeen voor een datum?

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:56

Oja voor mensen die 3 nachten niet genoeg vinden;

Ik begin zelf in Laag Soeren, en rijd vanaf daar (met tussenstop in de buurt van Renkum) naar Otterlo. En daarna ook weer terug naar Laag Soeren. Ik doe dan over de totale trektocht dus zo'n 7 nachten! Zijn er andere die dit ook willen, dan kan dat, meld je maar !

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 22:42

ik wil opzich wel een week met je mee, maar moet kijken of ik dat kan regelen.

de afstanden van de ritten:
dag 1: +-30 km
dag 2: +-35 km
dag 3 weet ik niet, zal ook zo rond de dertig kilometer zitten, maar ik ken de omgeving daar niet zo heel goed

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:37

Oke leuk !

araber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:36

Mietje schreef:
Ik ga niet mee, maar per dag ongeveer 30 km is vrij weinig hoor
Dat is ongeveer maar 3/4 uurtjes rijden..

Maar ik weet verder niet wat jullie van plan waren
Sorry dat ik me ermee bemoei trouwens..

ja maar je tempo ligt bij zoiets veel lager omdat je een aantal dagen deze afstand rijd als je dit idd in 4 uur zou rijden een paar dagen achter elkaar rij je je paard kapot !

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:40

ik wil og steeds naar drente is voor mij dichterbij, zijn er mensen die dan met mij mee gaan???
Max ook 6 personen mee, ook 3 dagen de exacte route zal ik vannavond hier even neerzetten ongeveer 30km per dag, kosten zullen bijna hetzelfde zijn als naar de veluwe

misschien dat we het topic moeten gaan splitsen is wel overzichtelijker

gr chantal

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:18

Ja idd mischien is het handig als je zelf een topic opent, anders loopt het erg door elkaar!