meeting laagse bersche bos?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:38

Wordt vast hardstikke gezellig!! Heb er nu al zin in!!

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 19:36

Hahahah jaa tis een shet.
Heel lief voor andere paardjes .
Hahahah das ook belangrijk.
Loek houd trouwens ook heel erg van water stampen

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:21

Ahh gossie dan moet hij wel aardig doorlopen met zijn korte pootjes Wuaha

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:13

Jaa hahah das waar maar ik rijd ook altijd met dat meisje van me stal mee en die rijdt dan op een fries en dat is voor loek makkelijk bij houden:P
Hebben jullie allemaal grote paarden dan?
Wat voor ras is misschien leuk om erbij te vertellen

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:57

wat voor rit gaan we rijden??? wat rijd iedereen normaal( als je dus thuis een buitenritje gaat maken). Stap ritje of wel gewoon een draf, stap en galop rit? een uur of langer?? Ik weet niet of er oude of misschien hele jonge paarden/ponies tussen zitten??. Het word natuurlijk wel wat lastiger als je hele grote paarden met hele kleine ponies samen in 1 groep hebt.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:13

Ik denk dat stap en op 3 stukken paden waar het wat langer is is evt te draven.
Weet niet of galoperen een goed idee is. De paden zijn niet al te breed maar als het goed gaat kan dat natuurlijk altijd. Mits iedereen zn paard onder controle kan houden en er een rustige handgalop kan worden gereden.
Lage bergsche bos is een rondje van circa 1 uur maar aangezien er nog naar het iniministrandje wil worden gegaan zal dat nog wel wat langer duren.
Evt kan het ook een rondje rottemeren worden dus het hoge bergsche bos bij manege bleiswijk erbij pakken. Dan zal het zo'n 2/2,5 uur duren maar weet niet of dat een beetje te doen is met een shet erbij.

_loekie_: Ik rijd op een Appaloosa van +/- 1.60 en Sandr0 op een flink paard dat net wat groter als de 1.70 is. En die heeft altijd wel flink de pas erin

Black2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:14

Ik rijd altijd een beetje ertussen in, het hangt helemaal van de bui van Black af, als ik merk, dat ie heel druk is, dan ga ik meestal een rustig ritje maken, anders denkt ie gelijk dat ie mag crossen. Ik hou ook van een stap-ritje. Maar als Black braaf is, dan durf ik meer en dan zit een lekker ruim galopje er wel in!!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:35

Black2000 schreef:
Ik rijd altijd een beetje ertussen in, het hangt helemaal van de bui van Black af, als ik merk, dat ie heel druk is, dan ga ik meestal een rustig ritje maken, anders denkt ie gelijk dat ie mag crossen. Ik hou ook van een stap-ritje. Maar als Black braaf is, dan durf ik meer en dan zit een lekker ruim galopje er wel in!!

Inderdaad, het ligt er maar net een beetje aan hoe de paarden zich gedragen.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:50

Nou ik ben benieuwd maar t zou voor mij de eerste keer zijn dat ik met een grote groep een buitenrit ga maken. Het eniste waar ik dan vanuit ga is dat wel iedereen zijn paard buiten normaal bij zich kan houden????

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:15

sandr0 schreef:
Nou ik ben benieuwd maar t zou voor mij de eerste keer zijn dat ik met een grote groep een buitenrit ga maken. Het eniste waar ik dan vanuit ga is dat wel iedereen zijn paard buiten normaal bij zich kan houden????

Voor mij ook de eerste keer, met clip heb ik nog nooit met meer als 2 erbij een buitenrit gemaakt.
Komt wel goed en anders houden we het desnoods alleen bij stappen/evt wat draven

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:03

@loekie: Gino is een russisch koudbloed, maar ook niet zo groot hoor, wel even breed als dattie hoog is
Lightmorebh komt op een Quarter

Onze buitenritjes zijn overigens heel verschillend, meestal lekker stappen en draven. Maar we kunnen soms best 3 uur weg blijven

Ik zou het verder wel fijn vinden als we het bij een stapje en drafje houden. Ik weet namelijk niet wat die van ons doen in een grote groep, en ik ga het gevaar niet opzoeken

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:43

Mijn buitenritten zijn ook hel verschillend.
Ben een keer heel lang weg gebleven toen ik nog een rondje rotte erbij had gedaan.
Ik doe meestal stappen draven galopperen.
Ik kan loek wel houden zolang de andere paarden ook niet gek gaan doen want dan wil hij natuurlijk ook maar dat geldt denk ik voor alle pony's en paarden.
Ik dnke dat we het beter bij een stapje en drafje kunnen houden en als het goed gaat een hand galopje
Met een grote groep lijkt het me niet echt verstandig om erop los te crossen.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:57

[quote="_loekie_"]Mijn buitenritten zijn ook hel verschillend.
Ben een keer heel lang weg gebleven toen ik nog een rondje rotte erbij had gedaan.
Ik doe meestal stappen draven galopperen.
Ik kan loek wel houden zolang de andere paarden ook niet gek gaan doen want dan wil hij natuurlijk ook maar dat geldt denk ik voor alle pony's en paarden.
Ik dnke dat we het beter bij een stapje en drafje kunnen houden en als het goed gaat een hand galopje
Met een grote groep lijkt het me niet echt verstandig om erop los te crossen.[/quote]

Dat doe ik al zo wiezo niet . Mijn paardje is nog erg jong en dat is wel t laatste wat ik m aan wil leren. Iedereen wil veilig thuis komen dus lekker beetje draven is wat mij betreft dan prima

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 20:07

Nou als ik met ze tweeën ben vind ik het altijd wel leuk om loek altijd even te laten gaan.
Maarja ik vind alleen draven en stappen best het moet geen zooitje worden en wel voor iedereen leuk blijven

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 20:09

_loekie_ schreef:

1.Quarterh0rse
2.lightmorebh
3.FuRyoMaRLoeS
4._loekie_
5. Daniëlle(meisje bij mij op stal)
6.FabjuhBrowny
7. Black2000??
8.Sandr0

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:14

_loekie_ schreef:
Nou als ik met ze tweeën ben vind ik het altijd wel leuk om loek altijd even te laten gaan.
Maarja ik vind alleen draven en stappen best het moet geen zooitje worden en wel voor iedereen leuk blijven

Ik vind een rengalop ook geen enkel probleem maar laten gaan dat doe ik dus niet. Ik wil gecontroleerd rijden en dat dus ook in galop. Of dat een rengalop is of handgalop dat bepaal ik dus en niet mijn paard ,doordat ik m zou laten gaan

Maar inderdaad als je met een groep gaat waarvan je elkaar niet kent ( en dan bedoel ik eigenlijk de rijvaardigheid van de ruiters en hoe depaarden zijn) is t slimmer om een rustig ritje te rijden.

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:03

sandr0 schreef:
_loekie_ schreef:

Ik vind een rengalop ook geen enkel probleem maar laten gaan dat doe ik dus niet. Ik wil gecontroleerd rijden en dat dus ook in galop. Of dat een rengalop is of handgalop dat bepaal ik dus en niet mijn paard ,doordat ik m zou laten gaan

Maar inderdaad als je met een groep gaat waarvan je elkaar niet kent ( en dan bedoel ik eigenlijk de rijvaardigheid van de ruiters en hoe depaarden zijn) is t slimmer om een rustig ritje te rijden.

Ik ddenk dat ik wel hetzelfde bedoel.
Maar van mij mag loekie gewoon af en toe op een buitenritje z'n benen strekken.
Maar als ik dan zeg ho dan moet het ook ho zijn.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:40

_loekie_ schreef:

[/quote]
Ik ddenk dat ik wel hetzelfde bedoel.
Maar van mij mag loekie gewoon af en toe op een buitenritje z'n benen strekken.
Maar als ik dan zeg ho dan moet het ook ho zijn.
[/quote]

nou dat is mooi.... dan begrijpen we elkaar
[/quote]

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 11:25

Hahah mooi:P

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:37

het is stil hier vandaag en gisteren ook al

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:59

zullen we het dan maar over een plaats gaan hebben waar we afspreken?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:09

Welke kant komen jullie het bos in?

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 22:38

wij komen vanaf St. manege Hillegersberg.
En de rest?

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:39

Ligtmorebh, fabjuhbrowny en ik komen vanaf richting HC Rottemeren. (manege bleiswijk).

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:41

Black2000 ook trouwens