Belgjes: Boktrit of -weekend in het w-vl heuvelland?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Re: Belgjes: Boktrit of -weekend in het w-vl heuvelland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:34

Zouden jullie niet beter naar Vlaams-Brabant komen?

Het klinkt wel leuk hoor, maar West-Vlaanderen is veel te ver om mijn paard mee naartoe te sleuren voor zo'n korte periode en ik heb mij al heel lang geleden voorgenomen nooit nog op een manègepaard te rijden. Toch kan ik er op vakantie niet altijd aan weerstaan om een buitenritje te doen, maar het draait altijd uit op een teleurstelling en weggegooid geld.

Maar veel plezier

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:38

Saartje, zet uw pittig karaktertje op die camion en ga mee! Is iid wel ver om je paardje voor een dagje naar toe te sleuren, maar ja het omgekeerde is ook waar natuurlijk. Vlaams-Brabant is ook niet voor iedereen bij de deur. En soms kan je geluk hebben met huurpaardjes, heb zo in de Ardennen op zalige jonge beestjes gereden (ok ik geef toe, in de Camargue vond ik het ook maar niets )

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:43

Ik heb toch helemaal geen camion

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:49

bwa die van Kristel dan

terug on-topic ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:03

Ik ben vandaag even langs de diligence gegaan omdat we daar toch passeerden en even om info gevraagd. In februari is maar 1 weekend meer vrij en dat is het eerste weekend. Dan springt het onmiddelijk naar 18 maart. Maar eigelijk raadde ze ons aan te wachten tot april om verschillende redenen, nl. In februari is het weer nogal onvoorspellend, (het kan ook nog vriezen en dat is niet echt veilig dan), + in de winter staan de paarden zegmaar op rust, als die dan plots twee dagwandelingen moeten lopen is dat ook niet echt handig. +dagen zijn nogal heel kort dan.
Ze heeft wel aangeraden om wel zo snel mogelijk te boeken omdat het in de periodes vanaf april heeel druk is in het paardentoerisme.
Voor zij die een paard zonder rem vrezen, het is niet zon verhuurbedrijfje die je een knollie meegeeft die niets kan. ze is nogal kieskeurig qua paarden enzo.
Verder had femke iets uitgerekend voor een weekend met twee dagwandelingen en 1 overnachting en dit kwam op zo'n 150€, een volledig weekendarrangement georganiseerd door hen kost eigelijk maar 15€ meer.
Ik typ even over wat er op het blaadje staat.
dus een weekendarangement houdt in:
Inclusief: 2 overnachtingen met ontbijt, 2 middagmalen en 2 diners. Begeleiding van ervaren gids gedurende het weekend verblijf.

Dag 1:
Aankomst op vrijdagavond vanaf 18u. Nadat we de paarden op stal hebben gezet, bieden wij u een aperitief aan om de quiz-avond goed in te zetten. daarna kunt u vervolgens genieten van een overheerlijk avondmaal..... en een goede nacht rust....

Dag 2:
Ontbijtbuffet. Vertrek te paard om 10u30 onder begeleiding van een gids tot de middag. Na het eten vertrekken we weer met de groep tot 18u. Het avondmaal is voorzien rond 20u. Overnachting

Dag 3: Ontbijtbuffet. Wandeling te paard van 10u30 tot 14u. Middagmaal

De prijs per persoon omvat de 2 overnachtingen met ontbijt (op basis van tweepersoonskamers, alleen minimaal voorzien van douche en toilet) en de begeleiding tijdens uw verblijf van een ervaren gids+ dranken bij de maaltijd inbegrepen: 165€

Het zou mss handig zijn als iedereen die mee wil mij een pbtje zend en vermeld wat hij zou willen, dus 1 dag of het weekend met of zonder paard enzo.

Het is nog niet zeker dat we het zo gaan doen maar het zou handig zijn als ik wist wie meegaat en hoe, dan kan ze een een prijs berekenen.

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:03

jokari schreef:
bwa die van Kristel dan

terug on-topic ?

Ik denk niet dat Sven tot in West Vlaanderen wil rijden...
Anders smeet ik Rengo erbij op en kwam ik mee

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:23

inderdaad een prachtige streek om te gaan wandelen. Heb het al eens gedaan op de sportdag van mijn werk. Helaas ben ik verhinderd.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:55

April zou ook wel gaan denk ik, maar dan wel ni gelijk de eerste week ofzo, want ik ga de laatste week van maar denk 'k op eindejaarsreis.
Amai, gaat een kostelijk grapje worden .

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:20

April kan op zich ook wel als ik het dus op tijd weet. Maar ik ga geen twee overnachtingen doen hoor, mijn paarden moeten gereden

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:35

Nee idd en wanneer zijn we er dan vrijdags, we moeten wel drie uur rijden .

(En de weg nog vinden )

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 18:18

Sylleke schreef:
Nee idd en wanneer zijn we er dan vrijdags, we moeten wel drie uur rijden .

(En de weg nog vinden )

weg vinden zal wel meevallen hoor met een goed plannetje. Tis niet echt moeilijk en het moet niet perse 3 dagen hoor. Ik kan ook gewoon bv hetgeen doormailen wat we willen bv 1 dag en dan maakt ze daarvoor een aparte prijs.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:28

Ja, maar we moeten wel van het ene uiterste naar het andere .

saartje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:10

Ik hou het topic in het oog, maar het is ook wel ver van hier inderdaad, dus waarschijnlijk gaat het wel niet lukken denk ik...

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:38

Ik zou sowieso geen 2 overnachtingen nemen idd, te duur en te lang. Enne, zita, wanneer gaan wij een testrit doen? Dan kunnen we gelijk vertellen hier hoe de paarden zijn!

cinv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:13

spijtig dat de gezondheid dit niet toelaat.
Veel plezier alvast

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 13:48

poes schreef:
Ik zou sowieso geen 2 overnachtingen nemen idd, te duur en te lang. Enne, zita, wanneer gaan wij een testrit doen? Dan kunnen we gelijk vertellen hier hoe de paarden zijn!

zo vlug mogelijk mss nu het weer dit nog toelaat. Ik ga nu ook niet onmiddelijk twee overnachtingen nemen, maar dit was maar een voorbeeld. voor zij die het willen kan dit natuurlijk

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:58

Ik vond het eerste voorstel van twee dagen, één dagrit, en één halve dagrit? wel goed .

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:18

zitake schreef:
poes schreef:

zo vlug mogelijk mss nu het weer dit nog toelaat. Ik ga nu ook niet onmiddelijk twee overnachtingen nemen, maar dit was maar een voorbeeld. voor zij die het willen kan dit natuurlijk

Ja idd. Dit weekend of volgend weekend dan? Verder, als het weekend in april is, kan ik alleen de zondag mee, ik moet werken de zaterdag vanaf april.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:38

als we nu gewoon ff snel een datum prikken, anders zit het hartstikke vol straks!! Zitake roep maar wat! Details regelen we wel.

skara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:56

Ik wacht de datum af (na half april lukt niet meer voor mij wegens exames). Ik kan meestal ook pas een paar weken op voorhand zeggen of ik kan of niet.
Als ik met iemand zou kunnen meerijden is het mss wel haalbaar voor mij (en dan ginder een paard huren).

Eilandje heel raar dat jij slechte ervaringen hebt met ritjes te paard op reis. Ik heb daar juist geweldige ervaringen mee, echt unieke momenten enzo.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:17

Laten we dus snel een datum prikken .
In april?

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 14:08

mss het eerste weekend van de paasvakantie dus die begint de 3de april mss het weekend net daarvoor?

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:27

Dan ben ik op eindejaarsreis. Dus dan zal ik niet mee kunnen.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 14:50

of het weekend er na, ik zeg zomaar iets hoor. Ik kan normaal heel de paasvakantie

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:01

Ik kan ook die week midden in de paasvakantie, dus 8 en 9 april? Ik kan dan wel ma de zondag mee wegens zaterdag werken