De grote Belgentrektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elfie

Re: De grote Belgentrektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:25

Ah, in dat geval vind ik het een heel goed idee om het tijdsschema aan te passen en 's morgens vroeg te rijden, dan zijn er ook al veel minder dazen enzo. Ik wil het Kalim ook niet aandoen dat hij moet werken bij 30 °C (vooral voor die rotbeesten dan, van de hitte zelf heeft hij niet veel last).

Ik heb trouwens die vliegenuitrijdeken met hals ook besteld

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 12:45

Ah dan gaan onze paarden assorti zijn, jippie

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:14

Hier ga ik het ook nog maar eens vragen: Zijn er nog mensen die een zadeltas ofzo op overschot hebben toevallig?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 20:32

angelke schreef:
Hier ga ik het ook nog maar eens vragen: Zijn er nog mensen die een zadeltas ofzo op overschot hebben toevallig?

Ik niet Karolien, sorry. Maar in mijn zadeltassen kan er ev nog wel wat klein gerief van iemand anders mee.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:19

Ja ik heb dus ook die vraag. Ik wil er eigenlijk helemaal geen kopen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 11:13

Lobke en Karolien, hebben jullie geen rugzakje oid dat kan dienen?

Ik ken ook niet direct iemand die zadeltassen heeft aan wie ik zou kunnen vragen om ze te lenen.

Aan een creatieve oma vragen om zo’n banaan te fabriceren, dat kan toch niet echt moeilijk zijn?

Zeeeeg, hoe gaan we dat nu doen met ons eten? Iemand suggesties? We gaan al eens Lobke haar spaghetti-saus recept maken? Zorg ik voor andere recepten of heeft er nog iemand een succesrecept? En ivm boodschappen doen, ik kan zaterdag ev al eens naar de Colruyt gaan, maar dan kan ik natuurlijk nog geen groentjes enz kopen. Volgende week moet ik tem woensdag elke dag werken, en ga de avond voor ons vertrek nog moeten inpakken zowel voor Indra als voor mezelf, dus dan nog gaan winkelen is niet echt haalbaar...

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:06

Als ik er geen vind gebruik ik inderdaad gewoon een rugzakje .

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:02

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:02

Mijn ouders hebben courgettes en komkommers in overschot, we kunnen daar mss iets mee maken ook? Ik heb een super lekker recept met courgettes en gehakt, alleen nog even nadenken over vegetarisch alternatief.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:18

Ha, dames, ik lees daar voor mij en Heidi misschien wel interessant nieuws. Want wij zijn al een aantal dagen/weekjes aan het overleggen hoe we het vervoer het meest praktische kunnen doen.
Een aantal hindernissen zijn al overwonnen. Heidi heeft gisteren haar E behaald dus is niet meer afhankelijk van Winoc. Mijn jeepie zal weer helemaal in orde zijn en tegen dan ook met trailer naar keuring geweest.
Maar er zijn dan aan de andere kant weer wat dingetjes bijgekomen. Heidi heeft een wedstrijd op zondag en doordag ik ook weer start, heb ik er ook eentje. Maar, de mijne is in de buurt en ik stop 's middags dus das geen probleem.
We zaten echter met drie ritten waarvan we er praktisch gezien dachten dat het eigenlijk met twee kon, maar we durfden dat niet zo goed te vragen.
Kristel zou op vrijdag moeten thuis geraken en Kristien zou op vrijdag moeten daar geraken. Nu leek het ons nogal "dom" om dan Heidi met Kristien naar ginder te snorren, en leeg terug te komen en ik leeg naar daar te rijden en met Rengo terug te komen
Het ware dus handig als de trailer met Kalim erin, kon terugkomen met Rengo erin. Maar dan zou Kristien maar na de vrijdagwandeling kunnen aanpikken bijvoorbeeld en dat durfden we niet zo goed voor te stellen.
Maar, als jullie dan 's morgens vroeg al vertrekken dan lukt het niet echt om Kalim daar al zo vroeg te krijgen. Dus dan zou het misschien wel kunnen om het vervoer op die manier iets praktischer te regelen.
Heidi zou dan op vrijdag rijden en ik zou dan op zondag Kalim komen opvissen.

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:36

Voor mij is dat ok, maakt mij ook niet uit als Rengo wat vroeger terug moet komen. Hij kan wsl toch geen twee lange wandelingen aan op een dag.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:43

Marengo_82 schreef:
Voor mij is dat ok, maakt mij ook niet uit als Rengo wat vroeger terug moet komen. Hij kan wsl toch geen twee lange wandelingen aan op een dag.

Ik ben effe niet mee, Kristel. Jij wou vrijdag toch terugkomen of ben ik nu mis? En zouden jullie dan twee wandelingen per dag doen? Want dan moeten Heidi en ik het anders nog eens bezien?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 22:52

Dames, dat vervoer zijn mijn zaken niet maar ik ga me toch even moeien

Het is dacht ik eigenlijk de bedoeling dagtochten te doen, dus vertrekken in de voormiddag, en in de namiddag zijn we dan weer terug. Tenzij het dus een hittegolf is ofzo. Maar... zou het geen idee zijn om vrijdag twee kortere toertjes te doen, één ’s morgens en één ’s avonds ofzo. Zodat Kristel die van ’s morgens kan meedoen en Kristien die van ’s avonds? Of is dat een slecht idee van mij? Persoonlijk vind ik het wel een goed idee

Ik dacht trouwens dat Heidi gezellig een dagje ging meerijden met haar paard?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:00

Eilandje schreef:
Dames, dat vervoer zijn mijn zaken niet maar ik ga me toch even moeien

Het is dacht ik eigenlijk de bedoeling dagtochten te doen, dus vertrekken in de voormiddag, en in de namiddag zijn we dan weer terug. Tenzij het dus een hittegolf is ofzo. Maar... zou het geen idee zijn om vrijdag twee kortere toertjes te doen, één ’s morgens en één ’s avonds ofzo. Zodat Kristel die van ’s morgens kan meedoen en Kristien die van ’s avonds? Of is dat een slecht idee van mij? Persoonlijk vind ik het wel een goed idee

Ik dacht trouwens dat Heidi gezellig een dagje ging meerijden met haar paard?

Heidi moet de dag ervoor naar keuring en de zondag erna op endurance wedstrijd vandaar dus
Maar, ik vind jouw voorstel een schitterend voorstel. Het vervoer blijft praktisch (ook al met de dure brandstofprijzen) en zowel Kristel als Kristien hebben een fijne dag!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:07

Goed uitgedokterd Saartje :)

Ik heb intussen ook een zadeltas, dus Karolien: je mag je spulletjes wel bij mij kwijt, ik heb plaats genoeg want het is echt een grote. En als Licor de tas niet meer leuk vindt, moet Apache ze maar even overnemen

Oproep: ik heb tegen volgende week wschlk mijn camionnetje en zal daar mee naar Wortel gaan=> is er iemand (waarvan paard met ander vervoer mee is) die met mijn zielige ik mee in de auto wil om mij de kaart te lezen en de weg wijs te maken? Ik ben hier namelijk geen held in en ik ben erg bang om alleen te rijden zo ver ineens...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 15:27

Wel Lobke, ik ga mijn auto meenemen naar Wortel en achter de camion met Indra in aanrijden. Anders rijd jij ook gewoon achter ons aan?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:30

Ja, als dat zou lukken zou dat wel fijn zijn.
Maar is er dan in de camion ook geen plaats voor Licor en kan ik dan niet gewoon mee terug liften als ik eerst tot in Kampenhout kom met mijn camionnetje?
Of geraak ik dan niet terug?

En heb jij je auto nodig in Wortel? Ik kan ook boodschappen gaan doen met de camionette Daar kan veeeeeeeeel in
Op die manier wordt er toch wat benzine bespaard denk ik zo...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 16:11

Idra schreef:
Ja, als dat zou lukken zou dat wel fijn zijn.
Maar is er dan in de camion ook geen plaats voor Licor en kan ik dan niet gewoon mee terug liften als ik eerst tot in Kampenhout kom met mijn camionnetje?
Of geraak ik dan niet terug?

En heb jij je auto nodig in Wortel? Ik kan ook boodschappen gaan doen met de camionette Daar kan veeeeeeeeel in
Op die manier wordt er toch wat benzine bespaard denk ik zo...

Ja, dat is eigenlijk wel waar. Ik dacht die gewoon mee te nemen om toch iets van vervoermiddel te hebben daar... Maar dan staat mijn auto daar heel de tijd in Kampenhout in de weg te staan, ook niet ideaal. Soit ik zal nog wel zien.

En neen, dan zou Licor in Wortel moeten blijven wonen

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:17

Dat is niet erg hoor Saartje als je auto in Kampenhout staat. Je kan hem wel in de garage zetten dat weekend, dan staat hij niet in de weg.
Ik weet nog niet wat ik ga doen ivm mijn auto...
En ik ga toch ook eens naar Equipp, ofwel naar horsewhip als ik daar nog tijd voor vind. Zaterdag is volgeboekt, mss morgen of vrijdagavond... Je mag altijd wel mee Lobke als je tot Kampenhout geraakt of in de buurt (Kampenhout-Herent-Horsewhip is vrij grote rondweg en ik verdrink in de dieselkosten momenteel)

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 16:35

Maar Lobke, ik ga eens een heeeele saaie vraag stellen hé Krijg jij de nummerplaat en verzekering nog wel in orde tegen volgende week? Allez voor zover ik weet duurt dat toch altijd even?

Moet ik nu dit weekend al gaan shoppen in de Colruyt? Ik heb wel niet super veel tijd want zaterdagvoormiddag komt Karolien Indra meeten en ik moet nog naar de Equi-pp voor een hele bende kleine prullen die ik zogezegd nodig heb voor de trektocht.

Neem jij nu zo'n opplooibare emmer mee Lobke?

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:46

Eilandje schreef:
Maar Lobke, ik ga eens een heeeele saaie vraag stellen hé Krijg jij de nummerplaat en verzekering nog wel in orde tegen volgende week? Allez voor zover ik weet duurt dat toch altijd even??

Nu je het zegt, wij zijn eigenlijk al bijna 3 weken bezig met verzekering en nummerplaten voor de Kangoo.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:16

Tiens, mijn garagist zei dat dat van de ene op de andere dag in orde kan zijn... Fin ja, dat zien we dan wel weer, anders zal mijn papsie moeten rijden met de Volvo en geleende 1.5 trailer...

Kristel: ik ben al tot aan de Equipp gereden vandaag Maar als je naar de Horsewhipp gaat wil ik wel mee Ik zal dan tot aan de Equipp rijden en dan kunnen we van daaruit verder. Stuur maar een PM en dan zie ik of ik die dag kan

Eilandje schreef:
Moet ik nu dit weekend al gaan shoppen in de Colruyt? Ik heb wel niet super veel tijd want zaterdagvoormiddag komt Karolien Indra meeten en ik moet nog naar de Equi-pp voor een hele bende kleine prullen die ik zogezegd nodig heb voor de trektocht.

Neem jij nu zo'n opplooibare emmer mee Lobke?

Ik wil wel mee gaan shoppen in Colruyt als je hulp nodig hebt. Wie weet zijn mijn ouders vrijdag terug en dan kan ik heel misschien de auto lenen.
We kunnen ook pas woensdagavond gaan, of ik kan alleen gaan als er en lijstje wordt opgesteld van wat er nodig is enzo.

Opplooibare emmer: is een klein wasbakje, maar er kan een paardenneus in, maar ik zal er morgen in de kelder naar op zoek gaan.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:41

Lobke, bedankt voor je aanbod maar ik heb er vandaag ook twee kunnen vast krijgen . Mijn lesgever(die ik al enorm lang niet gezien had of kon bereiken) heeft er nog twee, ik moet hem er enkel nog aan doen denken om ze te zoeken en mee te nemen.

Voor de Colruyt enzo, ik weet niks ivm eten enzo, ik heb daar echt geen flauw idee van. Dus ik heb ook geen enkel idee wanneer je best gaat enzo.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 20:33

Idra schreef:
We kunnen ook pas woensdagavond gaan, of ik kan alleen gaan als er en lijstje wordt opgesteld van wat er nodig is enzo.

Dan moet ik alles inpakken voor Indra en mezelf dus gaan winkelen gaat niet meer lukken denk ik....

Als jullie naar de Horsewhip gaan kunnen julllie mij komen oppikken, is niet echt heel ver van mijn werk

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 20:36

Lobke, als ik nu zaterdag al wat basisdingen ga halen zoals drank enz, en jij woensdag de verse ingrediënten voor jouw spaghetti? En dan maken we dat op donderdag en ik breng nog recepten mee voor de volgende dagen en dat eten kopen we dan ergens ter plekke? Is dat een idee?