nieuwe stempoll voor de tukkerrit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer gaan we?

4 juni
10 (55%)
18 juni
6 (33%)
25 juni
2 (11%)

Totaal aantal stemmen: 18

miranda1983

Re: nieuwe stempoll voor de tukkerrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:43

ik kijk het dit jaar ff aan. mocht ik het niets vinden ga ik volgend jaar niet mee. maar denk dat het wel super gezellig word. aan de verhalen te horen. mocht ik het leuk vinden ben ik er volgend jaar weer.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:50

machie schreef:
ik doe het gewoon niet. Als het nu al gezeur opleverd, wat moet het dan wel niet zijn?? Ik ben zuinig op mn paard! Die mag geen rengalop wegens ataxie. Handgalopje vind ik meer dan genoeg!

mijn paard is me ook meer waard dan dat crossen.
als ik dat zou willen ging ik wel landelijk crossen.
nee sorry ik hou van rustig rijden met veel stap, wat draf en zo nu en dan een galopje.
zo worden mijn tochten ook georganiceert.
maar goed ik viel zo wie zo af omdat ik examen heb voor e-rijbewijs.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:14

he loes-freke

ik heb van claudia gehoord dat het allemaal wel mee valt. met dat gecross. volgens mij was het vorig zoals jij zegt. veel stap. wat draf en zo nu en dan een gal opje. volgens haar valt dat allemaal wel mee. maar ik kijk ff hoe het gaat. mocht het echt alleen maar rengalop zijn en nooit eens een keer een gewoon galopje weet ik dat ik er de volgende keer niet aan mee doe. dan organiseer ik mijn eigen buitenrit wel voor de mensen die een rustig buitenritje wil maken:D maar het schijnt dus niet zo erg te zijn dan wat ze hier allemaal zeggen.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:55

idd Miranda.. Lachen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:58

wat een gezeur.. de mensen die harder willen gaan gewoon een ander pad in, dat is toch niet zo moeilijk Clown

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:01

Wij maken gezamelijk gewoon een rustig buitenrit, en als je HARD wil doe je maar niet mee!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:05

oke dan gaan we niet mee gaan we gezellie met zn 4 een rit maken

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:12

Kijk wij willen best mee (skippy en ik) maar onze paarden moeten gewoon een keertje hard. Ze lopen de hele tijd te trippelen, en te dansen. Vooral in zo'n grote groep. En als ze dan een keertje hard mogen dan is dat wel iets beter. Het is niet leuk om de hele tijd een bom onder je kont te hebben die op ontploffing staat. Als er dan bijv. gewoon word gegalopeerd ben ik bang dat lady er langs vliegt (het is en blijft een super sterke tinker) En we hebben carmel en daisy bij ons, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat iedereen op hol slaat van ons.
Dus wij willen best wel, maar wij nemen dan wel een keertje een ander pad..
Als julie dat goed vinden..

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:14

hey,

ik vind het best. en ja dat is vrij irritant om hele tijd zo´n bommetje onder je te hebben. ik ken het.

maar anders gaan degene die een rengalop willen maken een ander pad in en de rest die gewoon een hand galopje willen maken ook een ander pad in of andersom.

ik vind het best.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:39

Ik vind dat je je paard maar onder controle moet kunnen houden! Als het beest moet crossen omdat hij buiten is, is het imo een onopgevoed paard. De meine zou dat niet doen. Die weet wat wel en niet mag. Hij kan me dribbelen toen ie er bij neervalt, maar wij doen wat IK wil, en niet wat hij wil. momenteel dribbelt hij dan ook niet meer Haha! Al doende leert ie *LOL*

Maar ik zal me er niet me bemoeien, ik ga toch niet mee Haha! Mijn paard is me meer waard Lachen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:59

Nouja, lady doet het gewoon.. Ik kan inhouden wat ik wil.. Maar als lady iets in dur hoofd heeft doet ze het ook. Ik ben er ook mee bezig, hoop dat ze het ook een beetje heeft afgeleerd voor de rit. Ik rij haar nog niet zolang, ze was gewoon gewend om alleen maar naar buiten te gaan, en een beetje te scheuren.
nou gaat het al iets beter, als ik alleen ben doet ze het (bijna) nooit meer. Heel soms als ze ergens van schrikt, als ik samen ben met haar GROTE vriend wout (waar ze bijna niet zonder kan) dan doet ze het soms, maar ik kan niet oefenen in een grote groep, want die heb ik bijna niet. Vandaar is het dus een goede ervaring voor mij en lady om mee te gaan. Alleen ik wil het een beetje leuk voor mezelf houden en het zekere voor het onzekere nemen en haar 1 keer lekker hard laten gaan. Zodat ze niet de andere paarden opfokt en we met z'n allen er vandoor schieten.

en tja, iedereen is anders gewend om buiten te rijden. de een stapt alleen maar, de ander neemt zo af en toe eens een rengalopje. Dat ligt er maar net aan..

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:14

hey,

ik rijd ook alleen maar buiten met daisy. ik stap dan heel veel maar draaf dan ook. en ook wel een galopje. en soms laat ik de teugels iets losser als beloning mag ze dan op der eigen tempo in galop:D dat word dan meestal al snel tegen de rengalop aan. maar ik zou me paard nooit aanleren om elke keer te gaan crossen. dat ga ik volgend jaar keer doen met de eigenaresse met ze 2en. maar als ik alleen ga doe ik het eigenlijk bijna niet. ik wil daisy gewoon rustig houden buiten. omdat ze in d egroep dus wat drukker is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:42

dit word mij geloof ik teveel gedoe.
er is een beetje teveel onenigheid over wat we qua tempo aanhouden.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 23:58

JodyB schreef:
Wij maken gezamelijk gewoon een rustig buitenrit, en als je HARD wil doe je maar niet mee!

dit is dus de bedoeling. geen onenigheid meer.

maa rwe kunnen denk ik ook splitsen. voor de mensen die ene keer hard willen.

denk dat dat met overleg op de buitenrit wel gaat

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 02:13

Zijn er dan 2 mensen die daar de wg weten dan? 1 voor de rustige en voor de snelle, en dat je dan weer bij welkaar komt?

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:35

ik ben er nog nooit geweest..dus ik zou het niet weten. en anders houden we het gewoon op een rustig ritje.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:13

de weg is daar niet zo moeilijk, ben er volgens mij wel een paar keer geweest...
Melletjuhh weet zowieso de weg daar, noekiejj ook wel denk ik. Skippy misschien ook wel..
Ik heb even overlegd met de eigenaren en met stephanie, wij zullen wel gewoon mee gaan met de groep. We gaan een paar keer oefenen in een groep voor de tijd en khoop dat de paarden dan een beetje rustig zijn.
Alleen ik hoop niet dat er dan een ander paard vandoor vliegt of onrustig gaat doen, dan is het lady's kracht tegen die van mij. En dan wint ze het makkelijk..

Hoe oud is iedereen eigenlijk?
ik- 15
skippy- 16
melletjuhh- 15
noekiejj- 15

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:00

miranda - 21

maar ik vind het alleen niet zo slim als er 1 paard vandoor gaat. want dan gaat dadelijk de hele groep. misschien dat jullie voor de buitenrit ff een stuk kunnen galloperen ofzo?. wanti k heb geen zin dat daisy er ook achteraan springt. is maar een tip. dat je iets eerder ff weg gaaat ff een pad op en neer gallopeert.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:16

euhm? Ik denk toch wel dat een pad op en neer galoperen zonder inte rijden vantevoren niet zo goed is ..
Wij rijden eerst altijd een dik kwartier in voordat we een keertje een handgalopje nemen.
Ik denk ook niet dat onze paarden ervandoor gaan. Zolang ze maar voorop kunnen en er geen andere paarden vandoor vliegen en gek doen..

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:08

zo bedoel ik het niet. maar denk zo ie zo wel dat we wel paar keer gewoon een rustig galopje doen. ik denk dat ik daisy wel hou. ze zou er zeker niet vandoor gaan. maar ze wil wel altijd voorop lopen. maar dan zou ze gewoon iedereen voorbij galoperen en als ik dan voorop loop krijg ik haar wle terug . maar denk dat het wel goed komt. ik moet gewoon teugels kort nemen en haar zoveel mogelijk in houden. dus dat word op de fitness alvast ff mijn armen sterker maken ahahahha

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:14

Hoe oud is iedereen eigenlijk?
ik- 15
skippy- 16
melletjuhh- 15
noekiejj- 15
Miranda - 21

hou oud zijn jullie paarden/pony´s?(zet er ff tussen haakjes achter of het een pony of een paard is)'

daisy(pony) - 19

doede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:23

hey ik zal wel opassen als ik jullie was met dat van galopperen als jullie paarden hoefijzers hebben dan moet je wel oppasen ga vandaag zelf een buiten rit maken van 5 uur want er woont een vriendin aan de andere kant van een andere dorp groetjes uit spanje

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:34

daisy heeft geen hoefijzers. enwaarom moeten wij oppassen als je hoefijzers heb?

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:35

maar denk trouwens dat iedereen wel verstandig is en wel oppast.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:25

lowara schreef:
dit word mij geloof ik teveel gedoe.
er is een beetje teveel onenigheid over wat we qua tempo aanhouden.

En we zijn nog niet eens weg...