To Belg or not to Belg meeting 12/03/05

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Re: To Belg or not to Belg meeting 12/03/05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:05

wil je even voor de eventuele toeschouwers de uren, exacte plaats enzo neerschrijven? zou wel handig zijn. fien en ik komen misschien en wij komen van ver Knipoog dusja.
en de uren, dat we weten wanneer we er juist moeten staan Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:56

Okee, wat denken jullie van volgende timing...
Aangezien er 16 deelnemers zijn, dacht ik aan vier groepen van vier.

Voor elke groep neem ik dan een uur en een kwartier. Zo kunnen we een goed uur zeker doorwerken en kan er rustig uitgestapt en gewisseld worden.
Timing zou er dan als volgt kunnen uitzien

- groep I: van 9.00u tot 10.15u
- groep II: van 10.15u tot 11.30u

middag en eten

- groep III: van 12.30u tot 13.45u
- groep IV: van 13.45u tot 15.00u

Wat denken jullie van deze timing?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:04

Wat denken jullie van volgende groepsindeling.

groep I
- Yasmine met Lucky
- Kristien met Pandora
(mijn paarden moeten in een eerste groep omdat ik ze mee wil opzadelen)
- Titisa met Heros
- Elke met Montana
(zij wonen het dichtste bij de ruiterschool dus moeten in verhouding dan het minst vroeg opstaan om te vertrekken)

groep II
- Vicky en Iris
- Tessa en L'Amour
- Maja en Heros/Mieke
- Saartje en Zorah

groep III
- Angelke en Pandora of Lucky (ik zal zien wie er het meeste conditie krijgt de komende weken)
- Katleen en Dylord
- Cirano en Hitway
- Vicky en Billy (of omgekeerd natuurlijk)

groep IV
- Lobke en Licor
- Kristel en Nobel
- Saartje en Kali
- Tamara en Mira

Enige "foutje" wat ik nog zie is Heros die eventueel twee lessen na elkaar rondsnort maar we gaan zeker niet overdrijven en als we tussenin lang genoeg stappen is het misschien beter om na elkaar te rijden dan het manneke daar ergens een tijdje vast te binden en terug op te warmen?

Wat denken jullie van deze indeling?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:49

Die indeling klinkt goed.

Ik neem aan dat ik mijn paard daar dan wel niet moet parkeren vanaf 's morgens vroeg?

Ik zou wel de rest willen zien, maar dan ga ik over de middag wel naar huis neem ik aan..
Kristel, wat denk jij?

Een wandeling achteraf lijkt me nu precies wel nog een beetje laat.... Het is toch al snel donker tegenwoordig?

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:58

Teigetje, denk je niet dat je even zal moeten pauseren tussen twee lessen door? Zal het niet te zwaar worden voor je stem anders?
Misschien dat je tussendoor wat zal willen uitblazen/drinken?
Maar jij kent je lichaam/stem natuurlijk het beste Knipoog.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:01

Mja Bijke weet je nu al iets met wie je gaat rijden? Persoonlijk denk ik dat Heros het wel zal aankunnen, omdat hij toch loopt met de neus in de lucht en dit dus geen "werken" is maar gewoon hobbelen Haha! Of Anja moet hem echt aan het werk krijgen en dan euhm weet ik het niet zo goed,en achja achteraf moet hij toch nog 20min naar huis stappen dus zie ik niet echt een probleem. Wandeling doe ik dan wel niet meer mee.

Sarah als de eerste groep begint met uitstappen kan zij toch ff op adem komen? Haha!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:03

Aha, groepen gevonden! Komt goed uit dat wij alle drie in dezelfde groep zitten! (Wsl dankzij Anja Clown )

Ja ik denk dat we dan idd onder de middag naar huis gaan om de paarden op te pikken! Dan zullen we wsl wel het einde van de 2de groep/begin van de 3de missen, want op een uur geraak ik niet op en af!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:12

Lijkt mij een goede indeling Anja Lachen. Is het trouwens de bedoeling dat ik naar de ruiterschool kom of dat ik (samen met Kristien/Yasmine?) kom helpen met inladen?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:05

angelke schreef:
Lijkt mij een goede indeling Anja Lachen. Is het trouwens de bedoeling dat ik naar de ruiterschool kom of dat ik (samen met Kristien/Yasmine?) kom helpen met inladen?

Denk dat naar de ruiterschool gaan misschien het meest voor de hand liggende is, al breng je me nu wel op een idee.
Denk dat Kristien zo'n beetje langs hier moet passeren als ze naar Heverlee wil snorren en ik zou het wel tof vinden als er iemand bij mij is om samen te vertrekken.
Opladen gaat vanzelf maar ik vind het toch altijd een veiliger gevoel om met twee man op stap te zijn als er twee paarden in de van steken.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:07

Marengo_82 schreef:
Aha, groepen gevonden! Komt goed uit dat wij alle drie in dezelfde groep zitten! (Wsl dankzij Anja Clown )

Ja ik denk dat we dan idd onder de middag naar huis gaan om de paarden op te pikken! Dan zullen we wsl wel het einde van de 2de groep/begin van de 3de missen, want op een uur geraak ik niet op en af!

Aan het vervoer had ik eigenlijk nog niet zo direct gedacht hihi, ik heb zo'n beetje geprobeerd om dezelfde genres bij elkaar te zetten, bijvoorbeeld groep twee zijn vooral Fjorden en Haflingers als ik het goed heb. Groep drie zijn vooral mensen die ik niet ken en groep vier zijn dan mensen waarvan ik enig idee heb van hun kunnen Haha!
Rusten tussenin is niet nodig hoor Sarah. Wij gaven in de winter ook meerdere uren na mekaar les op de club en inderdaad, ik heb de wisseling van de groepen wat ruimer genomen zodat er een beetje een rustmoment tussenzit. Het is ook geen vier uur na mekaar want er zit een middag tussen Haha!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 16:23

ooh.. 't lijkt me écht leuk om mee te maken...Zowel te paard, als als toeschouwer *zuchtje*

*jaloers op jullie allemaal* Tong uitsteken

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:13

Sarah ik kom net terug van de bank dus normaal zou jij het binnenkort moeten hebben (hoop ik)

*net gemerkt dat Anja mijn naam verkeerd geschreven heeft, tis u vergeven Tong uitsteken *

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:15

Bwah, tis wel origineel he Titisa Haha!
Laatst bijgewerkt door Balte op 25-02-05 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:16

Denk dat als je mijn naam al een uur juist tegen me kan zeggen het al helemaal top is, maar Titisa een uur uitroepen lijkt mij nog moeilijker Tong uitsteken (natuurlijk heb je wel als voordeel een leerkracht te zijn)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:19

Deel I van de theorie Knipoog

Stel je het paard voor als één van de toestellen uit de turnles, je hebt daar zo'n ronde bok met vier poten onder, denk dat het misschien zelfs het paard heet? In ieder geval, stel je een ton voor met vier poten onder. Als die ton gewoon staat is het gewicht verdeeld over die vier poten. Stel nu dat de ton lichtjes naar links kantelt (poten zijn stijf, dus buigen niet mee of zo), welke gevolgen heeft dat voor de belasting op de teugels, voor het ruiterbeen en voor de belasting van de paardenbenen (als we dan even de poten van de ton als paardenbenen bekijken)?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:23

SarahJ schreef:
Anjatjeuh,
ik denk dat Teigetje best deze vraag beantwoordt.
Misschien kunnen jullie een uur afspreken waarvan jij denkt dat het wel mogelijk moet zijn om daar te geraken. Dan kan Teigetje een plaatsje vrij houden in de les van dat uur.
Je laat dan best wel even op voorhand weten (smsje) of het je gelukt is om thuis weg te geraken Knipoog.

Oh wat zijn we sneaky Nagelbijten / Gniffelen !

Anjaaaaaaaaaa? Schijnheilig Denk je dat dat haalbaar is? Als het niet kan, moet je het maar gewoon zeggen hoor. Knipoog

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:38

Hey Anja, ik wil gerust langs jou komen en helpen met inladen enzo, ik passeer daar zoals gezegd zo goed als, dus dat is geen probleem! Is het dan de bedoeling dat ik met jou meerij naar de clinic, of dat ik ga volgen met mijn auto?

*gaat nu eerst eens diep nadenken over de theorievraag* Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:44

Teigetje schreef:

Stel je het paard voor als één van de toestellen uit de turnles, je hebt daar zo'n ronde bok met vier poten onder, denk dat het misschien zelfs het paard heet? In ieder geval, stel je een ton voor met vier poten onder. Als die ton gewoon staat is het gewicht verdeeld over die vier poten. Stel nu dat de ton lichtjes naar links kantelt (poten zijn stijf, dus buigen niet mee of zo), welke gevolgen heeft dat voor de belasting op de teugels, voor het ruiterbeen en voor de belasting van de paardenbenen (als we dan even de poten van de ton als paardenbenen bekijken)?

Dit wil dus zeggen dat je paard linksgebogen is (zoals Licor Tong uitsteken). Dat betekent dat je paard je automatisch wat linkser zet in het zadel, je paard vooral de rechterteugel wil vasthouden en het paard liever zijn rechterachterbeen niet onder de massa plaatst.

En en en en en???? Juist???
Clown

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:46

Teigetje schreef:

Ik zou zeggen dat de linkerzitbeenknobbel van de ruiter meer belast wordt, evenals de linkerpoten van de ton... Teugels weet ik niet zo direct...

*hoopt nu dat ze geen te stom antwoord gegeven heeft*

saartje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:54

Voor mij is dat ook goed die groepsindeling enzo, het kan zijn dat wij daarna zorah naar huis brengen en dat ik dan gewoon terugkom, maar da ga ik hier thuis dan eerst nog wel eens bespreken.
de wandeling ga ik zoizo niet kunnen meedoen.

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:55

Ik dacht net hetzelfde als Elfie. Lijkt een simpele vraag maar ik vind het toch wel moeilijk om er een antwoord op te vinden hoor. Hopelijk kom ik ni al te Blond over

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:19

Lobke zit al wat te ver, die zit al bij mijn volgende vraag Haha!
In dit geval stel ik me voor dat het paard zich in het lichaam eigenlijk recht houdt (kan in theorie niet echt maar goed) en het hele lichaam naar links "kantelt"
Eigenlijk stel ik deze vraag vooral om een beetje een basis idee te creëren over de mogelijke steunpunten die een paard kan zoeken en wat je er kan tegen doen.

In dit geval is het al zeker juist om te zeggen dat de linkerbenen meer belast worden. Over de vraag of dat dan vooraan of achteraan is, gaan we later nadenken. Dus de linkerbenen worden meer belast, de ruiter krijgt meer gewicht in de linkerteugel en het paard komt tegen het linkerbeen van de ruiter liggen/leunen.

Nu willen we echter dat ons paard nergens maar dan ook nergens steun komt zoeken. We willen dat het in evenwicht loopt en op zijn eigen vier benen.
Welke zit- en beenhulpen gaan we in dit theoretisch geval toepassen en welke teugelhulp gaan we erbij pakken.

Anjatjeuh, aangezien er overal vier man zit, maakt het niet veel uit in welke les jij stiekem binnenglipt. In het geval Ushi Lucky nog herkent en omgekeerd, stel ik eerder de tweede voor want anders ga je er niet veel geniet van hebben denk ik Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:20

Ahja, Elfie, ik zou het dan leuk vinden als je met mij mee reed dan is er iemand bij mij in geval er onderweg iets gebeurt.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:34

Teigetje schreef:
Anjatjeuh, aangezien er overal vier man zit, maakt het niet veel uit in welke les jij stiekem binnenglipt. In het geval Ushi Lucky nog herkent en omgekeerd, stel ik eerder de tweede voor want anders ga je er niet veel geniet van hebben denk ik Haha!

Ja, ik weet niet goed of ze veel problemen zou maken als ze Lucky nog zou herkennen, denk het eerlijkgezegd niet echt, maar weet het niet zeker... Verward Weet ook niet zeker of ik al om 9 uur daar geraak zonder dat het een beetje verdacht word. Maar denk wel dat de paarden in groep I meer aansluiten bij Ushi (Lucky en Pandora dan toch zeker) zodat je misschien minder dubbel gaat moeten uitleggen als ik in groep I meerijd. Scheve mond Moeilijke zaak... Waarom moet ik altijd moeilijk doen? Tong uitsteken

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:35

Teigetje schreef:
Wat denken jullie van volgende groepsindeling.

...

Wat denken jullie van deze indeling?

Je hebt pb'tje hierover.