en de uren, dat we weten wanneer we er juist moeten staan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
angelke schreef:Lijkt mij een goede indeling Anja. Is het trouwens de bedoeling dat ik naar de ruiterschool kom of dat ik (samen met Kristien/Yasmine?) kom helpen met inladen?
Marengo_82 schreef:Aha, groepen gevonden! Komt goed uit dat wij alle drie in dezelfde groep zitten! (Wsl dankzij Anja)
Ja ik denk dat we dan idd onder de middag naar huis gaan om de paarden op te pikken! Dan zullen we wsl wel het einde van de 2de groep/begin van de 3de missen, want op een uur geraak ik niet op en af!
SarahJ schreef:Anjatjeuh,
ik denk dat Teigetje best deze vraag beantwoordt.
Misschien kunnen jullie een uur afspreken waarvan jij denkt dat het wel mogelijk moet zijn om daar te geraken. Dan kan Teigetje een plaatsje vrij houden in de les van dat uur.
Je laat dan best wel even op voorhand weten (smsje) of het je gelukt is om thuis weg te geraken.
Oh wat zijn we sneaky!
Teigetje schreef:Deel I van de theorie![]()
Stel je het paard voor als één van de toestellen uit de turnles, je hebt daar zo'n ronde bok met vier poten onder, denk dat het misschien zelfs het paard heet? In ieder geval, stel je een ton voor met vier poten onder. Als die ton gewoon staat is het gewicht verdeeld over die vier poten. Stel nu dat de ton lichtjes naar links kantelt (poten zijn stijf, dus buigen niet mee of zo), welke gevolgen heeft dat voor de belasting op de teugels, voor het ruiterbeen en voor de belasting van de paardenbenen (als we dan even de poten van de ton als paardenbenen bekijken)?
Teigetje schreef:
Deel I van de theorie![]()
Stel je het paard voor als één van de toestellen uit de turnles, je hebt daar zo'n ronde bok met vier poten onder, denk dat het misschien zelfs het paard heet? In ieder geval, stel je een ton voor met vier poten onder. Als die ton gewoon staat is het gewicht verdeeld over die vier poten. Stel nu dat de ton lichtjes naar links kantelt (poten zijn stijf, dus buigen niet mee of zo), welke gevolgen heeft dat voor de belasting op de teugels, voor het ruiterbeen en voor de belasting van de paardenbenen (als we dan even de poten van de ton als paardenbenen bekijken)?
Teigetje schreef:Anjatjeuh, aangezien er overal vier man zit, maakt het niet veel uit in welke les jij stiekem binnenglipt. In het geval Ushi Lucky nog herkent en omgekeerd, stel ik eerder de tweede voor want anders ga je er niet veel geniet van hebben denk ik
Teigetje schreef:Wat denken jullie van volgende groepsindeling.
...
Wat denken jullie van deze indeling?