Een volgende boktrit in het Noorden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Voor welke van de volgende boktritten heb jij serieus interesse? Info vind je in de tekst hierover.

Dagtrail bij de Tapperranch in Hijkersmilde
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 22:10

Nou ik ken de Shet natuurlijk niet, die van Maaike bijvoorbeeld heeft behoorlijk wat energie en kan heel goed meekomen, maar over het algemeen lijkt het me voor een Shet niet prettig om 3 uur lang het tempo van paarden van 1.40 tot 1.70 mee te komen!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 00:56

Ik heb nog contact gehad met manege Smit en met Les Cheveaux... Les Cheveaux wordt waarschijnlijk toch wel wat moeilijker, maar ook bij manege Smit is een tussenstop mogelijk en ook dan kunnen daar wel mensen staan.

Wat die shetlander betreft... over het algemeen (is mijn ervaring) houden ze het niet echt bij, maar uitzonderingen daargelaten, want op de rijstal waar ik op Ameland gewerkt heb, reden ook shetjes mee in de drie uurs ritten, die alles met gemak bijhielden. 'k Weet dus niet hoe jouw shet in elkaar zit.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 01:23

Btw.. ik lees net dat Vasco Wanda mee wil nemen.. en ik zie in haar profiel aan de foto dat Wanda geen shet is, maar een haflinger. Dus dat moet geen probleem zijn lijkt mij.

Dom Frusty

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 01:27

Ik wil ook wel naar manege Smit in Pesse, dat lijkt me wel leuk vanwege die tussenstop. Opzich maakt het me niet zoveel uit, want ik wil toch proberen Sarah mee te nemen. In Pesse weet je tenminste zeker dat er genoeg paarden zijn, bij Les chevaux moet je maar afwachten hoeveel paarden ze kunnen huren.
Sandra, Marije en ik willen snel een keer gaan kijken, en dan zullen we wel verslag uitbrengen. Les chevaux kennen we al.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 10:32

hoihoi
wat ik wou vragen, is er al een datum???
dan kan ik kijken of ik dan geld bij elkaar kan krijgen, en mee kan gaan...

kussie liselot

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:00

oooh dan bij deze m'n excuus ik had ook in het profiel gekeken en dacht dat ze een shet was

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 12:09

Er is nog geen datum, maar reken maar op eind Maart

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:27

aaah dan kan ik niet mee Huilen
eind maart ga ik een week naar jantina toe

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:32

eind maart....hmm, misschein heb ik dan een paardje (bruikleen) en kan ik die heel misschein meenemen....maar dan moet ik nog ff vervoer regelen, anders word het wel redelijk duur...
kussies

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:33

Het lijkt mij leuk om met Muzefee mee te gaan.
Ligt er even aan welke dag en of ik niet hoef te werken of geen wedstrijden heb.
Mijn voorkeur gaat uit naar Pesse. Mooie omgeving, leuke manege, naar mijn idee leuker dan Buinen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:05

op de website van die manege in buinen staat dat ze paarden kunnen verhuren zolang er maar van te voren bekent is hoeveel paarden er mee moeten.
met hoe grote groep gaan we dan?
De meesten (zie poll) willen naar buinen.
zonder begeleiding vind ik persoonlijk leuker we kunnen stoppen waar we willen etc.
Zullen we eerst afwachten hoeveel er daarwerkelijk mee gaan?
24 maart heb ik wedstrijd en het weekend erop vertrek ik voor een week ameland.
als jullie dan gaan vallen doree en ik alweer af.Misschien handig om even een nieuw topic te maken met mensen die mee gaan (zekerweten als er een datum is) met een poll over die datum en wie er een eigen paard mee slepen. als er maar 2 niet eigen paarden zijn lijkt me dat probleem ook opgelost?

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 13:33

Aanstaande zaterdag gaan we spioneren bij manege Smit en eens kijken wat de mogelijkheden aldaar zijn.

Ik belde gisteren dus weer met Les Cheveaux en ze doen nogal moeilijk. Allereerst wegens het feit dat ze paarden moeten 'lenen' van andere maneges en ze liever hebben dat zo'n rit in de zomerperiode wordt georganiseerd, omdat ze dan die paarden er al hebben staan.

Daar komt bij dat ze zeiden dat als er veel eigen paarden mee zouden gaan, ze zouden willen dat er hoogstwaarschijnlijk toch begeleiding mee gaat, aangezien ze dan toezicht willen houden op hun 'eigen' paarden.

Dan mijn eigen persoonlijke keus... je kunt nergens een evt fatsoenlijke (sanitaire) stop houden.
Ik heb er eerder gereden en kreeg toen een kaart mee. Er werd me gezegd hoe ik het beste kon rijden. Dit deed ik en kwam een kwartier later als gepland aan en moest gewoon een uur extra betalen.

Kunnen we anders niet in de zomerperiode een rit bij Les Cheveaux organiseren? En dan eind maart ofzo bij Smit? (16 of 23 maart ofzo?)

Maar goed, eerst eens kijken hoe de vork precies in de steel zit en dan horen jullie aanstaande zaterdag meer. Lachen Ik heb er in ieder geval wel weer zin in. Waar het ook mag zijn. Lachen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 16:26

jewel maar ik kan al van een aardig eind weg en vind het zo raar dat als ik op mijn eigen paard kom bij manege smit moet gaan betalen om met mijn eigenpaard mee te rijden.
dat is toch ook een beetje krom?
Ik moet iemand anders gaan betalen zodat ik op mijn eigenpaard een buitenrit kan amken.
daarnaast 3 uur overleef je toch wel?
Zelfs zonder stop hebben we de lunternbuitenrit ook overleefd.
en hier midden in het bos hebben wij ook geen wc's

Ik hoor wel welke datum het wordt en waar het gehouden word etc.
of ik dan mee kan

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 16:40

Hmmm, klinkt allemaal wel erg leuk en verleidelijk. Het is een flink eind weg voor mij. Maar toch heb ik er wel zin in.

Manege Smit lijkt me leuk, aangezien ze bij Les Chevaux zo moeilijk doen. Ik kom dan niet met eigen paard, maar da's geen probleem zo te zien.

Ik hoor graag een datum. Dan kan ik kijken hoe ik het kan regelen om mee te gaan...

Vasco

Hehe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 19:31

Tja ik kan mijn shet niet eens meenemen die krijgt in April een veulentje en daarvoor moet ze natuurlijk wel rusten maare Wanda gaat niet zo snel, maar ze houd het wel vol Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 10:57

Lijkt me leuk, ongeacht waar we naar toe gaan. Pesse, ruinen, Buinen, het is prima! Ik ben graag weer van de partij, liefst met mijn dierbare Nefje.
Ik houdt nog even een slag om de arm omdat ik niet kan overzien of ik tijd heb eind maart (drukke periode werk, eigen bedrijf) maar als het kan, ga ik mee hoor! En in het voorjaar heb ik mijn paardjes wel weer in conditie, ik neem dan dus sowieso een eigen paard mee.
En wat galop betreft: [naam verwijderd] houdt wel van een potje scheuren.......

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 15:48

maakt mij ook niet uit hoor, ik ben gewoon weer van de partij!
helaas neem ik Joy niet mee, het is veel te lang rijden voor haar

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 18:26

als het mij wat lijkt, dan ben ik ook zeker weer van de partij.
hangt er wel vanaf waar en wanneer, en wat het gaat kosten.
maar ik heb er wel weer zin in.

maarre, denk eraan, dat 2 uur in een westernzadel heel wat anders dan 2 uur in een engels zadel of zelfs 3 uur, je hoort dan iig na de tijd meer over spierpijn, hihi.

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 19:16

als we bij smit gaan kan ik wel mee maar bij les cheveaux niet want dat word iets te duur voor mij Huilen
moet het zelf betalen Boos!
hoe duur is bij smit paardje huren?
ik zou heel graag mee willen kan ik eindelijk eens een wat grotere groep bokkers zien!
naja ik hou dit topic in de gaten Knipoog

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:56

Okee de kosten nog een keer op een rijtje:

Manege SMIT, 3 uur
31,50 Euro (Fl 69,30), als we met meer dan 10 personen zijn
35,00 Euro (Fl 77,00), als we met minder dan 10 personen zijn

Manege LES CHEVAUX, 3 uur
33,00 Euro (Fl 72,60), als je op een paard wilt en er is geen begeleiding mee
39,90 Euro (87,78), als je op een paard wilt en er is wel begeleiding mee
25,50 Euro (56,10), als je op een pony wilt en er is geen begeleiding mee
32,40 Euro (71,28), als je op een pony wilt en er is wel begeleiding mee

Dus de prijzen verschillen niet zo erg.
Het scheelt bij Les Chevaux wel 15 piek voor de begeleiding daar kunnen we rekening mee houden. De ritten worden wel steeds duurder trouwens, we kunnen eventueel ook een 2-uurs rit organiseren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 10:08

jaja, ik kan zeer waarschijnlijk mee....ik ga nemlijk een arabier x draver huren (als alles goed gaat en doorgaat)
maar dan heb ik geen vervoer... zou imenad mij met een trailer kunnen ophalen uit almelo?
kussise liselot

Vasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 19:24

Met eigen pony is het toch goedkoper?? Nou ja zal wel dan kom ik denk ik met Wannie als alles doorgaat i.v.b met traileraanschaf!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 19:34

jaja... ik kan mee, alleen moet ik dan vervoer regelen.... dus een auto met trailer...
ik kan aan de eigenaresse vragen of ze me kan brengen en halen...maar als dat niet gaat kan ik dan met iemand van jullie meerijden?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 22:26

LEUK! ik wel ook wel mee als het mag van jullie, wel beetje ver weg.. maar ja!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 22:28

LEUK! ik wel ook wel mee als het mag van jullie, wel beetje ver weg.. maar ja!