Heerhugowaard en omstreken opgelet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Heerhugowaard en omstreken opgelet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 09:41

oke heb nog niet alles gelezen, maar wat een topic is het geworden. Ik heb 3 pony's die mee kunnen dus als er nog 2 mensen zijn die graag mee willen zonder pony? je mag dus aansluiten en weggaan waarneer je wilt. Ik zal naomi ook vragen mijn buurman heeft ook 2bereden pony's alleen eentje is drachtig. Als we nu eens een paar punten vastleggen waar de rit langs gaat, kunnen een aantal daar verzamelen end an zo aansluiten. bij de dijk ofzo, ik wilde eigenlijk gewoon de hele dijk volgen tot alkmaar en dan door heerhugowaard terug. Een goed idee? Is 10 uur een goede tijd om bij mij vandaan te vertrekken, of 11 uur, zeg het maar. Het moet nog wel even langer licht zijn's avonds anders kom ik mis wel in het donker te rijden. na de mei vakantie lijkt mij een goede tijd.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 12:25

Oke heb even de rest ook gelzen, is dus ondertussen al een datum bekend, datum komt me bekend voor dus misschien heb ik al wat. Ehm hadden jullie verder al iets bedacht?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:03

we weten het nog niet echt, maar een andere datum vind ik ook best hoor...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:15

euuhh ik dacht dat de datum al vast lag?? maar in iedergeval maakt mij de rit niet zo veel uit aalleen vind k het niet zon goed idee van weg gaan waneer je geen zin meer hebt.
aangezien je dan de paarden wel bij de groep weghaald en sommige paardne daar niet zo van gecharmeerd zijn lijkt het me gewoon beter om duidelijke afspraken te maken waar we heen gaan tot waar en waneer we weer terug gaan dan kunnen de mensne zelf bekijken of hun paard dat redt of dat ze een paard willen lenen.
dat wouw k efen zeggen dta me dat niet zo slim lijkt.om weg te gan waneer er eentje geen zin meer heeft k zou ook niet weten hoe mijn paard reageerd als hij opeens uit de groep vandaan moet of als er opeens eentje weggaat.

mischien is dit mijn mening hoor en valt het wl mee.
k vind het alleen jammer dat lailiprali de heele tijd niks van zich heeft latenb horen terwijl er al heel wat afgesproken is en dan nu opeens komt(niet kwaad bedoeld hoor) maar daar bedoel k mee k had het al geregedl met mijn paard.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:19

oke, zullen we het gewoon laten zoals we afgesproken hebben dan, zaterdag de 26e, en radnah2 en ittheclown rijden deze kant op (route nog bespreken) en ik met misschien Ilse rijden jullie kant op en dan rijden we een klein rondje oid.. als er meer mee willen moeten ze even kijken bij wie ze aansluiten

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:56

ja asl randnah en ilse hiermee akoord gaan is het prima.

enne hoe laat gingen we nou ??

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:31

hoe laat komt het jullie het beste uit?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:36

het maakt mij niet erg veel uit dus zeg het maar!! ik ga zaterdag ook met dr naar buiten, even kijken of het goed gat aangezien het de vorige keer aardig fout is gegaan.. als het nou weer mis gaat dan kom ik niet rijdend maar wil best met dr aan de hand mee met jullie een stukje!! Lachen

je moet het wel dan dit weekend met radnah2 afspreken hoe en wat want zij is door de weeks op stage en kan dan dus niks meer laten horen dus dit weekend moet wel alles vast staan..

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:07

wat vinden jullie van 1 uur???
maakt mij eigenlij ook niks uit.
en mijn paard is als ie alleen is soms ook mega klierig maar met andere is ie meestal wel rustiger mischein is dat met die van jou ook zo.

en spreken we dan af dat we bv om 1 uur bij jullie komen of dat we om 1 uur bij jullie zijn ?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 00:25

oke ik houd me er wel buiten... suc6 met jullie rit hè
Het topic was zo ver weggezakt dat ik dacht dat het weer niets werd. Ik kan die dag ook niet dus nouja

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:08

1 uur vind ik goed, radnah2 weet wel waar ik sta.. we kunnen bij het kruis afspreken..? ik hoor het wel Lachen

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:22

vind ik prima nou even afwachten of radnah dit ook goed vind.

o ja lialipri jammer dat je niet meekan en sorry dat alles al geregeld was maar ja denk maar zo asl dit een succes word zal er denk ik wel vaker een rit komen Vork Haha!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:19

het was ff was ff bijlezen na een week niet thuis zijn geweest. Maar 26 maart is voor zover ik weet wel goed. Kan me zo niks bedenken dat ik iets heb en anders laat ik het wel ff weten.

Oke maar waar spreken wij af? Ik weet de weg wel naar Ilse en Anne toe (verschillende zelfds Tong uitsteken). Ik zelf ben ong 1.70 en zit op een bruine draver merrie van ong 1.55 die best stevig doorloopt. Mij maakt het niet zoveel uit hoe ver ik alleen rij (rij zo vaak alleen buiten namelijk Tong uitsteken). En wie er mee gaat ook niet. Tijd is opzich wel goed. 1 uur bij jullie afspreken? dat wij dan iets eerder afspreken?? Ik hoor het wel (wel graag voor zondag want s'avonds ben ik weer weg Tong uitsteken). Bloos

Maar als je wilt kan ik je wel een foto van m'n paard opsturen dat je der zeker weten herkent. Ze staat in iedergeval in de buurt van Groenrijk (tuincentrum). Maar we moeten maar ergens afspreken waar we het allebei weten. Ik denk wel dat ik het weet te vinden naar Schapenweg? (zo heette die straat toch??). Maar ik hoor het wel! Knipoog

Owja bestel allemaal wel ff mooi weer hoor Haha! Heb geen zin in regen. En ilse en Anne jullie paarden zullen heust wel braaf zijn Cool Beetje vertrouwen erin hoor!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:06

ja het lich aan de schapen weg de frik is volgens mij opzich ook niet zo groot.
maar hoe ver is het naar het kruis dan van anne en ilse? dan kunnen we daaruit opmaken hoelaat we afspreken .
het tuincentrum mm effe denken hoor k zou het zo niet echt weten.
k weet dat meertje met die kanos hihi en dan houdt het wel op leg anders even uit van welke kant je komt en welke kant we opmoeten dan kom k je desnoods tegemoed.

ik rij op een zwart paard van ongeveer 170 ben zelf 165 hihi met korte pootjes dus mij herken je wel hij heeft niet zon hoog tempo maar is het gewend om af en toe een stukje bij te draven dus dat moet geen probleem zijn.

hihi hij is eigenlijk bijna nergens bang voor maar kan zich nog wel eens aanstellen hij heeft alleen iets met mensen die in de tuin aan het werk zijn of die in de berm lopen op de een af ancdere manier vind ie dat eng hij gaat dan een beetje wijken verder niets.

maar k hoor dan wel even van radnah van welke kan t ze opkomt en hoeklaat we dan afspreken dan zijn we denk ik om 1 uur dan bij ilse en anne.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:11

o ja mischeinwel leuk om wat over mij te vertellen dacht k zo.

nou k heet dus ilona en ben 19 jaar jong .
k rij dus mee met de rit op mijn verzorgpaard wat k ongeveer 6 dagen per week doe daarbij doe k nog af en toe een shetje van de zelfde eigenaar en een welchje die bijde niet ingereden zijn daar tut k dus lekker mee wandelen poetsen en noem maar op als mijn mond opengaat hihi duurt het soms wel even voordat ie weer dichtgaat hihi maar gelukig als k rij valt het wel mee aangezien garant 16 jaar pony lessen heeft gelopen(uiteindelijk niet met veel succes hij was namelijk niet een van de veiligste paarden ) en daar uiteindelijk korte pasjes van over heeft ghouden(aangezien ie zich aanmoest passen aan de ponys. moet je af en toe een beetje bijdraven hihi maar inmiddels zijn we dat gelukkig al gewend

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:45

hahahaha, oke ik ben zelf vrij verlegen dus komt er bij mij weinig uit tenzij die gene veel tegen mij praat dan gaat die verlegenheid vanzelf snel over Tong uitsteken

Ik heet Marielle (met puntjes op de eerste e maar dat typ ik nooit). Ik ben 17 jaar jong (over 2 maandjes niet meer Tong uitsteken). En ik rij op Liberty een draver merrie van 4 jaar jong. Ze kan opzich wel rustig zijn maar ook heel druk. Maar we kijken wel even hoe het rijden gaat. Ze kan er alleen niet tegen als de paard achter haar aan der kont zit of heel dicht achter haar loopt. Bloos Voor de rest is het een schat hoor. Ach gut

Ik kom vanaf de middenweg (hele lange weg in heerhugowaard). Ik weet niet of dat rechts of links is Tong uitsteken Maar wat weet je daar in de buurt allemaal te vinden? Dan kan ik wel zeggen of ik dat ook ken want dan spreken we daar af. Knipoog

Owja naar Ilse en Anne is het met een snelle rit (dus veel draven) ong half uurtje (misschien iets minder) en met een langzame rit (alleen maar stappen) duurt het wel een uur. Maar ik ben van plan om daarheen een beetje tempo erin te houden. Ik hoop dat jij daar ook zin in hebt Tong uitsteken Cool

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:48

ja hoor een beetje tempo is goed.
de midden weg mm zal wel even kijken of k die wet te vindne vast wel maar weet jij wel de schapen weg of dde frik te vindne?
de middenweg kliknt bekend maar k weet zo niet welke weg dta is maar dta zal k morgen wel even opzoeken.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:03

ittheclown schreef:
ja hoor een beetje tempo is goed.
de midden weg mm zal wel even kijken of k die wet te vindne vast wel maar weet jij wel de schapen weg of dde frik te vindne?
de middenweg kliknt bekend maar k weet zo niet welke weg dta is maar dta zal k morgen wel even opzoeken.

De schapenweg weet ik denk wel te vinden. Maar als we nou allebei die richting op gaan (ik richting schapenweg en jij richting middenweg (langs schapenweg (anders missen we elkaar))) dan komen we elkaar vast wel tegen. Haha! Knipoog Clown

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:05

ja k zit er een beetje mee dat k er nog niet hellemaal uitkom maar van welke kant van de schapen weg kom jij dan want je moet het zecht maar zien als een t splitsing als je van die kant van de camping komt (er staan caravans of het een camping is weet k niet
dan is de frik aan de l;inkerkant .
maar weet jij aan de overkant van de weg zeg maar een kanovaar gedoe met zon meertje?
als je zeg maar aan de andere kant van de weg staat dus niet de kkano kant kom je dan van rechts of van links?
en hoelaat spreken we dan af dat we richting elkaar rijden?

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:28

ittheclown schreef:
ja k zit er een beetje mee dat k er nog niet hellemaal uitkom maar van welke kant van de schapen weg kom jij dan want je moet het zecht maar zien als een t splitsing als je van die kant van de camping komt (er staan caravans of het een camping is weet k niet
dan is de frik aan de l;inkerkant .
maar weet jij aan de overkant van de weg zeg maar een kanovaar gedoe met zon meertje?
als je zeg maar aan de andere kant van de weg staat dus niet de kkano kant kom je dan van rechts of van links?
en hoelaat spreken we dan af dat we richting elkaar rijden?

Ik weet het niet precies maar zal ff kijken want het komt me allemaal niet erg bekend voor.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:53

ik weet inmiddels waar de middenweg is.
weet jij die garage waar je langsrijd co bot of cor borst ofzo ?
want dan rij k die richting op als jij dat dan nou ook doet moeten we elkaar wel tegen het lijf lopen.
en hoelaat spreken we dan daar af? als je die weg langs co bot/borst afrijd kom je aan je linkerkant zon leeg valke tegen war beteon licht soms zijn daar machines bezich en aan je rechterhand is geloof k ook een bedrijf van iets. aan het eind van die weg moet je links dan met de wreg mee naar rechts en dan de eerste links dat is de frik.

maar weet je die garage?

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:58

ittheclown schreef:
ik weet inmiddels waar de middenweg is.
weet jij die garage waar je langsrijd co bot of cor borst ofzo ?
want dan rij k die richting op als jij dat dan nou ook doet moeten we elkaar wel tegen het lijf lopen.
en hoelaat spreken we dan daar af? als je die weg langs co bot/borst afrijd kom je aan je linkerkant zon leeg valke tegen war beteon licht soms zijn daar machines bezich en aan je rechterhand is geloof k ook een bedrijf van iets. aan het eind van die weg moet je links dan met de wreg mee naar rechts en dan de eerste links dat is de frik.

maar weet je die garage?

nee maar wel een motorverkoop bedrijf en de chinees Tong uitsteken

Maar ik weet ongeveer hoe ik naar de schapenweg moet rijden. Maar ik zal ff aan m'n moeder vragen voor die garage maar volgens mij heet ie co borst

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:11

als julile er niet uitkomen hoor ik het wel, ik weet de middenweg, schapenweg en t frik Knipoog

ittheclown: weet je wel de veenhuizerweg? als je die nou op rij en dan de 1e weg rechts, dan kruis je na een tijdje de middenweg, als radnah2 nou ook naar de middenweg rijd kan het niet missen Lachen

MOet ik ook nog wat over mezelf vertellen? Bloos ik word half april 18, rijd op een haflingertje, is mn bijrijpaardje.
ze is in principe erg braaf maar heeft nog wel eens van die buien dat ineens alles eng is al je er op zit maar ernaast is niks meer eng Bloos Clown maar ik probeer wel gewoon er op, en dan zien we wel hoe het gaat,
kunnen jullie tot manege molendijk rijden of het kruis o.i.d? dan kom ik daar heen, wel lopend ernaast Bloos en stap ik op als ik bij jullie ben en als het niet lukt stap k weer af!
ze is niet erg vriendelijk tegen andere paarden, vooral niet achter dr, die krijgen nog wel eens een trap maar hoe dit met rijden is, geen idee dus dat is even afwachten!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:51

mm de veenhuizerweg weet k zo niet meer k hoor eerst wel evnan van radnah of ze co borst weet die autohandel.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:59

als je het frik afrijd ga je toch naar links naar de schapenweg? als je naar rechts gaat zit je op de veenhuizerweg Knipoog