Monty Roberts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizz_mol

Re: Monty Roberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:10

Ik ga de 27e Haha! Heb er onwijs zin in. mn mamsie kwam er zelf mee Knipoog

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:54

wij, mn moeder en ik, gaan de zaterdag.
het lijkt me echt onwijs gaaf.
pas nadat ik zijn boek over shy boy had gelezen begreep ik mn paard ook een beetje beter.
Heb namelijk zelf een mustang.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:13

Dan heb ik nog een aanrader voor je om te lezen (tenzij je die al hebt gelezen):
"De man die naar paarden luistert"
Ik vond m helemaal geweldig! Heb er af en toe zelf bij zitten sniffen.
Ik wilde dat boek in mijn vakantie lezen, maar had m voor die tijd al dubbel en dwars uit!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 23:55

enig idee waar je die boeken kan kopen?

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:02

Ik ga de 27e!! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:01

Door omstandigheden hebben wij van de veiling nog een 2 tal kaartjes voor zondag over.

Wie wil ze tegen kostprijs kopen? Het geld gaat naar het goede doel Lachen

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:39

Ik ga erheen met m'n moeder en zusje.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:51

T is me niet helemaal wijs meer Tong uitsteken

word er nog gemeet daar ?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:14

He hallo allemaal,

Samen met Anja ben ik er zaterdag, we bemannen dan de DAWRA stand, waar ook info te vinden is van het AVS.

Misschien is dit een leuke meeting plek?! Haha!

Naast de DAWRA en AVS spulletjes verkopen we dit keer ook de superontklitter van Cowboy Magic. Een gedeelte van de opbrengst komt ten goede aan de DAWRA. Dit is in principe een eenmalige aktie. Dus grijp die kans en steun daarmee de DAWRA.

Dus kom gezellig even langs.

We hebben er zin in!!!

See U!
Nancy

jackie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:18

Ik ga de zaterdag, maar moet helaas ook alleen. Verdrietig

Maar toch blij dat ik kan gaan hoor!! Is idd misschien de laatste keer dat hij hier is.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:54

Ik ga ook en wel beide dagen. Zaterdag vanaf 13.30 en zondag vanaf 15.30. Je zult wel denken wat vroeg, maar ja moet er zo vroeg zijn aangezien ik aan de show mag meewerken.

We krijgen allemaal rode bodywarmers en wrs heb ik mijn join-up petje (inclusief handtekening op de klep wel op).

vindt het nog steeds helemaal gaaf dat ik als crwe mee mag doen!!

Tot het weekend!

JO!!

Maaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:24

ik ben er zondag!

zal n t-shirt aan doen met IK BOK erop Clown

jackie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:50

Foutje, ik ben er zondag. Haha maar goed dat ik nog even op mn kaartje keek.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 00:31

Wij gaan met een delegatie van manege Kennemergaarde met 8 man op de zaterdagavond, morgen dus. Lijkt me super interessant! Zijn er ook standjes met spullen, weet iemand dat?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:47

Voor de mensen die vanavond gaan: veel plezier! Willen jullie morgen even een verslagje neerzetten van hoe het was?!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:24

Tuurlijk is er een standje met spullen. De DAWRA staat er met spulletjes!! Haha!
DAWRA t-shirts, caps
AVS t-shirts e.d.
En dan natuurlijk het alom bekende amerikaanse top product Cowboy Magic. We verkopen de Detangler (ontklitter).

See U all
nancy

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:23

Hai,
Natuurlijk ben ik er vanavond ook. Heb ook een vip kaartje.
Ga nu weg, misschien zie ik sommige van jullie straks Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:52

Ik ga morgen met mijn trainster Lachen
Ik heb 2 VIP Kaarten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het was, maar de eerste verslagen zullen er morgen pas zijn denk ik, aangezien het ook een avondshow is?

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 01:34

Ben net terug van Monty. Vond het echt super mooi!
Was een paard wat echt zijn vertrouwen kwijt was in mensen en kon niet bereden worden, drie trainers hadden het al opgegeven, zijn tong was zwaar beschadigd door verkeerd bit gebruik, je zag dat hij Monty stukjes bij beetje begon te vertrouwen uiteindelijk kon er iemand op. Dat paardje heeft daardoor echt een tweede kans gekregen.
Lijkt me er confronterend als eigenaar, ik zat zelfs met tranen in mijn ogen.
Vertel later meer, ga nu slapen Haha! Wat vonden de andere bokkers ervan?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:59

ik vond het helemaal geweldig! Was er ook en dan ook nog als een van de crew leden. 's middags al meegekeken bij de paardenselectie en 's avonds alle shows gezien. Dus voorshow en de grote show!
Vanavond mag ik weer....Lachen

Het meest indrukwekkends vond ik ook de schimmel-merrie. Ik kreeg er gewoon de kriebels van.....ontzettend indrukwekkend hoe monty het toch voor elkaar heeft gekregen om Moira weer wat vertrouwen terug te geven. Na afloop van dit gedeelte zag ik de eigenaresse ook helemaal ontroerd / ontdaan weglopen. Tsja kan ik me eigenlijk best voorstellen na het hele gebeuren.
Ook een verhaal apart was amigo een paardje wat niet de trailer op wilde. Ze waren thuis al 3 uur bezig maar het wilde maar niet lukken en moesten toen de show afbellen. Er werd toen echter besloten dat Kelly Marks (ja die was er ook) en nog iemand daarheen zouden gaan om te helpen. Samen zijn ze nog twee uur bezig geweest voordat amigo de trailer in wilde. Monty ging er in de round pen mee verder en je zag gewoon hoe amigo op monty ging vertrouwen en binnen no-time stond hij op de trailer. Na afloop kon ook de eigenaresse er zo mee de trailer op lopen.

Ook leuk om misschien te vertellen is dat gister met de show een aantal records zijn verbroken. Zo zijn er bijvoorbeeld op een show-dag nog nooit zoveel exemplaren van monty's nieuwste boek verkocht en zijn alle zwarte halsters (medium-size) uitverkocht. Zover uitverkocht dat zelfs de voorraad voor vanavond op is. Uiteraard zal er wel wat geregeld worden voor mensen die hem willen hebben en worden ze wrs nagestuurd.
Na afloop was monty kelly trouwens even "kwijt" die was buiten aan het helpen bij het laden van de paarden. De paarden met een laadprobleem liepen nu zo de trailer op. De paarden zonder laadprobleem hadden toch wat hulp nodig;-)

Monty is zo ontzettend geweldig. Niet alleen de manier waarop hij met paarden omgaat, maar ook hoe hij met mensen omgaat en hoe hij dingen door kan geven. Eigenlijk zouden veel meer mensen zo moeten zijn!

Ik ben benieuwd wat d eshow van vanavond brengen zal. Morgen-ochtend zal ik van beide dagen wel verslag doen!

Groetjes JO!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:17

Ik vond de show ook erg indrukwekkend.
Ik was eigenlijk het meeste onder de indruk van die 2,5 jarige hengst dat alles eng vond maar zich aan het eind door Monty lied aaien met een krakende plastic zak.

Moira was ook erg indruk wekkend. Een paard dat zo bang was voor dingen bij en in d'r mond en dan toch Monty zo vlak bij de mond laten komen. Dapper paard en ik snap dat het voor een eigenaar erg rot is dat je er achterkomt dat een stelletje profs je paard hebben verknalt...

Enige minpuntje, na de pauze was ik me zitplek kwijt. Vond ik erg vervelend. Niet dat de bankjes erg lekker zaten... Maar he ik was er bij he Lachen

jackie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:49

Kan nu al niet meer wachten tot het tijd is om te gaan, heb er zoveel zin in. Raak ook al helemaal ontroerd door de verhalen, denk dat ik vanavond ook nog wel een traantje moet wegpinken.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:16

In een woord GEWELDIG!
Ik stond ook een traantje weg te pinken bij het verhaal over Moira.
Ik heb helemaal gek van schimmeltjes en ik vond haar prachtig.
Wat ontzettend sneu dat zo'n beestje nu al zulke nare ervaringen achter de rug heeft.
Denk je m bij een professioneel te brengen, krijg je een mentaal en fysiek stuk paard terug. Heb erg met de eigenaresse te doen omdat ze voor het eerst hoorde dat haar paardje mishandeld was door die lui en dat zelfs de VA dat niet had ontdekt en Monty dus wel. Veel sterkte en succes voor de eigenaresse en dat Moira er maar veel zin in mag krijgen en over haar nare ervaringen heen kan groeien.

De 2,5 jarige hengst (vos, 3 witte benen, van Odermus) vond ik erg indrukwekkend en mooi om te zien hoe snel Monty het voor elkaar krijgt om voeten op te tillen en een plastic zak te laten accepteren.

EN als klapper op de vuurpijl.
Ik heb ook nog een vraag aan hem kunnen stellen bij het signeren.
Ja heb een handtekening op mijn tas!
Ik vroeg hem advies voor de watervrees van mijn merrie. Hij vertelde het me net zo te doen als met de plastic zak: ontspannen paard = zak weg en dat continu herhalen met het water. Braaf paard = water weg.
En door water lopen net zo als met het trailerladen. Telkens een stapje dichterbij en weer achteruit, net zo lang totdat ze er eigenlijk zelf doorheen wil lopen.

Mijn avond kon niet meer stuk. Hij is echt mijn HELD!

Haha!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:24

Het was inderdaad geweldig en zeer indrukwekend. Wat kan Monty Roberts het ook heerlijk vertellen. Ook emotioneel, moest toch ff een paar keer goed slikken tijdens de demo van Moira. Geweldig ook de nazorg hiervan, echt toppie dat de hulp niet stopt na afloop van de demo! Het welzijn van dieren staat bij deze mensen duidelijk zeer hoog in het vaandel, mensen met een warm hart!!

Vond het ook super georganiseerd!! Annemarie die het geweldig wist te vertalen! En niet te vergeten de "crew", die zeer behulpzaam was, ze hielpen ons bij o.a. het sjouw-werk van de stand delen!! Echt super!

Het was een zeer leerzame avond en een absolute aanrader!

Vanavond staan Wies en Liesbeth achter DAWRA stand.

Een fijne avond toegewenst allemaal. Het is echt super hoe goed deze man de "paardentaal" begrijpt en wat deze man laat zien!!

Prettige pasen!
Nancy.