Maar, als ik meteen uit mijn werk vertrek, heb ik toch twee uur en een kwartier? Of reken ik nou zo vreemd? 17.15 uur weg, 19.30 uur aanvang.... Zou dus met een goede routebeschrijving moeten lukken lijkt me. Ik zorg wel dat ik wat mee heb om te eten in de auto!
Roofer
Geplaatst: 02-01-05 21:05
ik is blond...... jij bent idd een beter rekenwonder dan ik..... Moet makkelijk lukken (volgende keer maar beter opletten als ik mijn mond open doe. )
Jet
Geplaatst: 02-01-05 21:59
Geen probleem, daarvoor werk ik kennelijk ook op een bank . Dat is dan mooi als ik dat red!
Arabendu
Geplaatst: 04-01-05 00:26
Voor degenen die mijn vorige bericht serieus namen. Niet doen ! Als je liever professionele berichtgevingen wilt zien, dan niet verder lezen, maar wachten op publikatie op de Endurance-website.
Voor de liefhebbers de tot nu toe bekende lokaties: Oost : Heteren West: Rotterdam Noord : nog niet bekend. Zuid : Eersel
Zodra de organisator van Noord zijn lokatie bekend maakt zal deze worden vermeld. De routebeschrijvingen voor de andere lokaties zullen deze week op de website worden geplaatst.
hobbelheks
Geplaatst: 04-01-05 11:40
heteren? waar ligt dat in hemelsnaam
Arabendu
Geplaatst: 04-01-05 14:23
Tussen Wageningen en Arnhem
hobbelheks
Geplaatst: 04-01-05 14:31
en dat noemen ze oost? oke ik ga dus niet, sorry
Diva
Geplaatst: 04-01-05 14:31
Daar is ook de Divoza Suus! Op de A50 richting Nijmegen heb je de afslag Heteren.
Karin
Geplaatst: 04-01-05 22:00
Heteren is in zekere zin Oost-Nederland, maar ik denk niet dat ik daar mensen van mijn stal en rijvereniging naartoe ga krijgen. Is bijna anderhalf uur hier vandaan. Dus helaas.
Jet
Geplaatst: 04-01-05 23:06
Ach, je hebt vast wel gelezen hoe lang ik er over rijden moet, dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Als ik een avond naar Ermelo wil voor iets, ben ik ook dik anderhalf uur onderweg. Maar misschien is dat omdat je het bij ons vandaan gewend bent overal wat verder vanaf te zitten. Vaak wordt er bij ons in de buurt gekscherend gezegd: De weg naar ons toe is altijd langer dan andersom. Of te wel: wij zijn gewend te reizen om ergens te komen en anderen die naar ons toe moeten komen, zijn dat vaak minder en die hebben eht idee dat we héél ver weg wonen ! Maar mij lijkt zo'n avond nuttig en leuk, dus ik ga!
Diva
Geplaatst: 04-01-05 23:50
Ik ga naar Heteren
NienkeM
Geplaatst: 10-01-05 17:02
Karin schreef:
Heteren is in zekere zin Oost-Nederland, maar ik denk niet dat ik daar mensen van mijn stal en rijvereniging naartoe ga krijgen. Is bijna anderhalf uur hier vandaan. Dus helaas.
Dan hou je toch gewoon zelf een informatie avond? Je hebt vast wel genoeg te vertellen
Karin
Geplaatst: 10-01-05 22:45
Ik ga nu voor het derde jaar een A4'tje met info over endurance ophangen bij ons op stal (zijn weer nieuwe mensen bij gekomen). En onderaan staat dat men met vragen altijd bij mij terecht kan.
Arnoud
Geplaatst: 15-01-05 17:30
Is al bekend waar in het noorden het gehouden wordt? Welke endurance website kan ik het op vinden?
Oost - Heteren West - Delfgauw (onder de rook van Rotterdam) Noord - Borger Zuid - Eersel
Nadere lokatiegegevens en routebeschrijvingen worden per email naar degenen die zich hebben aangemeld gestuurd en gedeeltelijk of geheel op de website van de Endurancevereniging geplaatst
Gedreven door enthousiasme en de prachtige omgeving hebben 4 personen - waaronder 3 endurance ruiters uit Lemelerveld en Ommen- het plan opgevat om voor het tweede jaar in het Vechtdal een endurance wedstrijd te organiseren. Er worden twee schitterende routes uitgezet die ruiter en paard over de Besthmenerberg, de Sahara, de Lemelerberg en landgoed Junne voeren. Deze wedstrijd is gepland op zondag 29 mei a.s., met start en finish op het terrein van manege Laarbrug aan de Nieuwedijk te Ommen. Tijdens deze Vechtdalrit worden er routes uitgezet voor de klassen I ( 35 km.), II ( 60 km.) en de kennismakingsklasse (zelfde route als klasse I).
Iedereen met een goed getraind paard of pony kan aan de wedstrijd deelnemen. Wellicht dé kans om eens kennis te maken met deze tak van de paardensport.
Speciaal voor ruiters die meer informatie willen over de endurance sport - waar moet je rekening mee houden, hoe train je je paard en natuurlijk hoe train je jezelf - wordt er op zondagochtend 13 maart een informatie, c.q. trainingsochtend georganiseerd in de kantine van Manege Laarbrug.
Geïnteresseerd? Geef je dan nu op voor de informatieochtend op 13 maart. De ochtend start om 10.30 uur met een blik in de wereld van enduranceruiters. Tijdens de ochtend zal worden uitgelegd wat de sport inhoudt en hoe je je het beste kunt voorbereiden op bijvoorbeeld de wedstrijd van 29 mei. Tevens wordt ingegaan op de dierenartskeuringen. Dit laatste wordt in de praktijk met een paard getoond. Na dit theoretische gedeelte wordt je de mogelijkheid geboden om met enduranceruiters een (trainings)rondje te paard te rijden in de bossen van Ommen. Dit kan met eigen paard/pony, maar je kunt ook een paard huren van de manege Laarbrug. Rij-ervaring is hiervoor wel vereist.
Opgeven kan bij Elma Verbree; telefonisch 0529 – 454246 of via de mail info@quovadit.nl Je kan je opgeven tot en met zaterdag 12 maart. Er zijn geen kosten verbonden aan de informatieochtend. (Mocht je een paard willen huren dan zijn er uiteraard wel kosten voor het huren van een paard; € 14,- per uur. Wil je een paard huren dan moet dat wel vantevoren worden gereserveerd.)
De endurancesport in Nederland is een zeer snel groeiende tak van paardensport. Voor zowel ruiter als paard is het een leuke, ontspannen maar toch intensieve manier van sportbeoefening. Ook de resultaten groeien mee. In 2004 heeft Nederland voor het eerst een volledig team af kunnen vaardigen naar het E.K. in Punchestown en zij hebben een bronzen teammedaille behaald. Door dit resultaat zijn zij ook genomineerd voor ruiterteam van het jaar 2004.
De organisatie van de Vechtdalrit en de KNHS Endurancevereniging (voorheen D.E.R.) organiseert voorafgaand aan het wedstrijdseizoen 2005 en de endurancewedstrijd Vechtdalrit op 29 mei 2005 een informatieochtend. Deze is met name bedoeld voor mensen die graag meer willen weten over het rijden van endurancewedstrijden en alles wat daarbij komt kijken. Ook ruiters die al bekend zijn met het endurancerijden zijn uiteraard van harte welkom.
De informatiebijeenkomst wordt op zondag 13 maart gehouden op manege Laarbrug, Nieuwe Dijk 7 te Ommen. Aanvang om 10.30 uur. De toegang is gratis.
Geïnteresseerden kunnen zich per e-mail of telefoon aanmelden bij Elma Verbree: via E-mail op info@quovadit.nl of via telefoon op 0529 – 454246. Vermeld hierbij uw naam en met hoeveel personen u komt.
Organisatie Vechtdalrit en het Bestuur KNHS Endurancevereniging