Het grote zeik topic ;-))

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 00:22

ok esmee, dan reageer ik verder ook niet betreft dat

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:17

Ik vond het ook heel gezellig, veel liefhebbers van verschillende rassen ontmoet die hun ras zo voordelig wilden promoten. De Boullonais die tegenover ons stond was gewoon een beetje lomp in zijn doen maar had wel een heel best type, mooi dus om zo'n ras ook eens van dichtbij te bekijken. Ik heb iig hele fijne dagen gehad en kom als het IHW terug mag komen beslist het volgend jaar terug.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 14:40

irish_lady schreef:
Het eerste dat ik volgend jaar ga doen:

*Alle mensen van de Freibergers eens een koekje van eigen deeg geven!
*Touwen doorknippen!
*Sperriemen doorknippen!
*lichtslangen verbranden
*vreselijk brutale deurnejongetjes schoppen!
*mensen die het in hun hoofd halen om een stang als trens te gebruiken rondslingeren
*mensen die een show met een gogue gaan rijden uitlachen
*Mensen die een hengst alleen kunnen leiden als ze ze een touw/ketting door de mond heen doen schuppen.

En daarna een hele grote fles caramellimonade opdrinken!
ZO!!

HUH?
Waarom? daar rij ik ook mee, niks mis mee mits goed gebruikt.

* de losrij bak was k*t en hard.
Plinge rijhallen waren ook veel te hard, en mag best wel eens gesleept worden
* de mensen die niet in de stallen thuis horen zouden daar ook niet moeten kunnen komen
* de bewaking mogen ze opknopen
* het terrein heeft zichzelf dit keer overtroffen wat rotzooi betreft
* volgend jaar zou het wel weer iets groter mogen worden, zo was het net een kleine show die binnen was gehouden.
* die etters in die rode bodywarmers die vuile taal uitslaan tegen alles wat vrouwlijk is wil ik zelf ook wel onderhanden nemen.... Boos!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:20

Esmee ik vrees dat ik door ga krijgen wat je bedoeld.
Grappige is dat wij met dat stamboek op P&K juist goed overweg konden.Maar dat er blijkbaar 1 lid is dat op andere forums over diverse stamboeken gaat zitten stoken.
zo verziekt de sfeer idd wel als je niet oppast

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 15:34

Nimber"]
Esmee ik vrees dat ik door ga krijgen wat je bedoeld.
Grappige is dat wij met dat stamboek op P&K juist goed overweg konden.Maar dat er blijkbaar 1 lid is dat op andere forums over diverse stamboeken gaat zitten stoken.
zo verziekt de sfeer idd wel als je niet oppast
[/quote]

Jammer is dat he.....
Ben ik totaal met je eens.
[size=9]Vraag me overigens af wie dat lid is?[/size]
Maar... ik reageer ook even op esme wat ze op de vorige blz zegt over iets in iemands gezicht zeggen...

[quote="Esme_27 schreef:
Ik hoorde je niet bepaald dingen "in iemands gezicht zeggen" eerlijk achter iemands rug om roepen en dan hard wegrennen. Toedeloe zal je niet missen eerlijk gezegd

Ook ik was getuige van iemand die op de tribune van de kleine piste (gesterkt of geflankeert door 2 mede-clubgenoten) luidruchtig commentaar leverde.
En naderhand achter de tribune een geweldige stoere 'spaanse pas' liet zien, gearmd met haar vriendinnen van de club.
Dat afzeiken gebeurde dus wel, achter iemands rug, en op een vervelende manier.
En dat vind ik heel erg jammer.

Maar misschien ben ik nu ook wel totaal verkeerd bezig, dus ik stop maar weer.
Nadat ik heb gezegd dat ik de overgrote meerderheid van de mensen die ik gezien heb erg gezelig vond overkomen!
Ik heb me dan ook goed vermaakt verder.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:34

Craignethan schreef:
Oh ja, de patat kwam uit de friettent Haha!

Haha! Hele opluchting, want ik stond in het restaurant
Schijnheilig

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:46

Kiara
Dat was absoluut niet afzeikerig bedoeld.
Overgens waren dat geen vriendinnen maar o.a. mensen die bij ons hoorde. Wij hebben juist veel lol gehad om de erg vrolijke muziek van de kur en hebben o.a. Lia en Jantina (zaten achter mij) hebben de vogeltjesdans mee gedaan met de muziek.

Vorig jaar op paard ahoy hadden wij de stand naast de tinkers en hebben we veel contact gehad(dan haalt die koffie dan die weer).Een aantal jaren terug heb ik zelfs alle tinkers van het tinkershowteam en de zigeunershow staan voeren 's morgens en heb ze 's nachts en 's morgens vroeg van water voorzien.
Dit om maar even aantegeven dat het zo vreselijk overtrokken word.

Overgens hebben Lia en Jantina ook op muziek bij de appie's samen met de indianen van dat stamboek de polonaise gelopen. hebben we met een aantal bij de swartswalder fiets op de pompompom muziek zitten swingen.

en bij Imke Bartels hebben we om het harst geklapt omdat het paard daar volgens anky aan moest wennen en dan ging hij zo leuk huppelen.

Ik denk dat ik voor de rest ook mag spreken dat als dat allemaal als afzeiken word gezien dit zeer zeker niet de bedoeling is geweest.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:00

Nimber schreef:
...en bij Imke Bartels hebben we om het harst geklapt omdat het paard daar volgens anky aan moest wennen en dan ging hij zo leuk huppelen

Anky en Tineke bartels geven de leukste clinics, en spelen super in op het publiek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:43

Die van de Spaanse pas was ik en ik heb dus niets met Tinkers of Cobs of wat dan ook te maken (heb 3 geldersen en een shet) en heb Lonneke voor P&K nog nooit gezien.
Ik behoor dus zeker niet tot een club Verward
Raar dat jij allerlei ingewikkelde stamboekconclusie's gaat trekken uit een lolletje Verward
We hebben ook op de muziek van Anton aus Tirol polonaise gelopen met bezoekers van de beurs, samen met de indiaan van de apaloosa's de Village People geimiteerd, de vogeltjesdans gedaan en nog veel meer onzin uitgehaald.

Oja, de eerste nacht heb ik een Irish Cob uit een benarde situatie gehaald (had zich vastgerold) en de 2e nacht een Tinker geholpen die klem zat in z'n beschermers, dus wat dat betreft hebben ze even veel aandacht van me gehad Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:32

en ik hoor ook bij de spaanse pas.. Lachen

Maar dat geeft verder niet... Wij hebben dit weekend heel veel lol gehad met allerlei stamboeken en dat telt meer mee voor mij als zo'n akkefietje..
Het was alle dagen bere gezellig en alle stamboeken deden erg leuk tegen elkaar ook savonds en zelfs sochtends bij het open gaan van de beurs.. Haha! *LOL*

*Miss dat we volgend jaar wel binnen mogen slapen ?? Haha!
Er was dit jaar plek genoeg iig Tong uitsteken

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 21:56

Ethelate schreef:
:D Hele opluchting, want ik stond in het restaurant
Schijnheilig

Die heb ik niet getest Haha!

Wat loopt iedereen weer te zeuren (oh ja, dit is het zeik-topic Bloos! ). Onderling hebben we het machtig gezellig, meestal weet ik niet eens wie er bij welk stamboek hoort en dat maakt me ook niks uit. Na drie dagen mag je best wel een geintje uithalen en geroddeld wordt er altijd en overal, daar is helaas niks aan te doen.

Ik hoop volgend jaar gewoon weer iedereen tegen te komen en mee te feesten en te kletsen OK dan!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 23:52

Over dat spaanse pas gedoe (he het is het zeik topic en ik wil wel on-topic blijven Haha!) dat was wel degelijk kwetsend bedoeld. Maar ik kende maar 1 persoon daarvan en van die weet ik het zeker. De rest kende ik niet, heb alleen Obelix 1 keer ontmoet bij Naiade maar denk ook niet dat die mensen het zo bedoelden.

Maar goed, het was echt overbodig en kwetsend tegenover Monique. Je mag een show nog zo slecht vinden, maar mensen tijdens en na de show belachelijk maken vind ik niet netjes. En dan bedoel ik niet meedoen met de volgeltjesdans ofzo, dat is juist leuk! Ik doel meer op heel hard juichen terwijl ik heel erg goed weet dat die persoon het juist andersom bedoeld, stomme opmerkingen maken als je achter me loopt, en terwijl je wegloopt na de show nog wat naar mij gillen (ben immers vriendin van Monique) dát bedoelde ik...

Wil geen oude koeien uit sloten trekken ofzo, maar wel even mijn zegje doen Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:35

tja maarja esmee, weglopen als een show niet naar je smaak is, mag ook niet....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 00:54

waarom niet?
ik begrijp je even niet Stef?

PaardenKoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 01:11

Erg leerzaam, zo'n topic!
Door de verbouwing van de Brabanthallen verliepen er een aantal zaken nogal moeizaam, helaas. Als het goed is is dat volgend jaar allemaal verholpen. De piste is inderdaad altijd nogal hard. In het verleden hebben we ook weleens een andere piste geprobeerd, maar dan ontstaan er weer problemen met de zwaardere aanspanningen (om maar niet te spreken over de mini-Appaloosa's bijvoorbeeld, die dan ook problemen krijgen met vooruit komen).
Over de losrijpiste: in principe konden we maar de halve hal gebruiken vanwege de verbouwing. Aanpassen geblazen dus. Dat bij nader inzien een groter deel van de hal beschikbaar was, werd pas donderdag bekend. Te laat om nog iets te wijzigen. Voor volgend jaar zullen we voor een grotere losrijpiste zorgen. Het blijft natuurlijk zaak om rekening met elkaar te houden als je met zoveel bij elkaar bent.

De tweede piste lag op vrijdag en zaterdag veel te afgezonderd, ook dit kwam door werkzaamheden aan de hallen. Hadden we de doorgang tussen de "stamboekhal" en de hal waar de tweede piste lag op vrijdag of zaterdag open gedaan, dan was het in de Langstraathal meer dan een beetje koud geworden. Om de tweede piste op zondag toch bereikbaar te krijgen en het daar een beetje leefbaar te maken, is er in de stamboekhal extra gestookt. Allesbehalve ideaal, het was even niet anders.

Iets anders is dat de paarden bij de stands te dicht op elkaar stonden. Gelukkig heeft dat niet tot erge problemen geleid, maar het is niet voor herhaling vatbaar. Volgend jaar dus een andere indeling van de stands.

Aan last-minute wijzigingen in het programma kunnen we niets doen, als we pas kort tevoren (lees: een uur voor een show) te horen krijgen dat er niet gereden gaat worden, om welke reden dan ook. Of als een show ineens 20 minuten eerder is afgelopen dan gepland, omdat degene die de show geeft de door hem/haar aangegeven tijd niet vol maakt.

Overigens waren er niet minder, maar juist meer stands (in alle hallen) dan vorig jaar. Het aantal bezoekers lag iets hoger dan vorig jaar.

De "babbel"-shows waren bewust babbelshows: daar was de tweede piste voor bestemd. Door het steeds groter wordende aantal stamboeken en verenigingen die deel willen nemen zijn in die tweede piste ook een aantal shows van de stamboeken beland.

Over het slapen in de hallen: helaas gaan we dat in de toekomst niet meer toestaan. Vorig jaar zijn er klachten geweest van de Brabanthallen, en deze staan dat dus niet meer toe.

De stalwachten hebben de eerste nacht absoluut hun werk niet goed gedaan. De tweede nacht hebben ze elk uur een ronde gelopen en zijn de hele nacht wakker gebleven.

De mensen die buiten in een caravan slapen kunnen 's morgens vanaf 7 uur in de stallen om te voeren etc. Dat er dan nog geen toegang is tot de andere hallen is logisch, dat heeft alles te maken met beveiliging.
Kan je tot 9 uur wachten met het poetsen van tanden, dan hoef je dat niet naast een (gezellig) urinerend heerschap te doen Lachen Dat kan dan gewoon in de dames- (cq heren-)toiletten. De Brabanthallen zijn niet ingesteld op logees, dat lijkt me logisch.

Tot slot: de stamboekhal blijft een zeer belangrijk en leuk deel van de beurs. Van bezoekers krijgen we er elk jaar weer veel leuke reacties op. De moeite die jullie allemaal doen om de stand leuk in te richten wordt enorm gewaardeerd. De prijzen die uitgereikt worden hebben overigens alleen betrekking op de stand, niet op de shows die gegeven worden.

Dus: allemaal hartstikke bedankt voor jullie inspanningen en hopelijk tot volgend jaar!

Marleen Dresscher (Organisatie Paard & Koets)

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 01:17

Ik denk dat het ook niet makkleijk is een zo groots opgezet evenement helemaal vlekkeloos te laten verlopen. Daarbij was het voor ons IHW de eerste keer dat we aanwezig waren. Hoe het de voorgaande jaren verliep heb ik geen idee van. In ieder geval hopen wij van het IHW volgend jaar terug te mogen komen

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 01:39

Citaat:
De mensen die buiten in een caravan slapen kunnen 's morgens vanaf 7 uur in de stallen om te voeren etc. Dat er dan nog geen toegang is tot de andere hallen is logisch, dat heeft alles te maken met beveiliging.
Kan je tot 9 uur wachten met het poetsen van tanden, dan hoef je dat niet naast een (gezellig) urinerend heerschap te doen Dat kan dan gewoon in de dames- (cq heren-)toiletten. De Brabanthallen zijn niet ingesteld op logees, dat lijkt me logisch.

Prima, maar dan ook om 9.00 uur die hal los doen en niet (om te pesten ?) wachten tot 9.15 uur. Terwijl je ze hoort praten aan de andere kant. Zondagmorgen nog erger: dan wordt er gezegd dat je pas om 10.00 uur naar binnen mag, vervolgens wordt je naar een andere hal gestuurd, ben je net halverwege dan gaat toch de deur open. Dat soort dingen is gewoon heel erg flauw en niet nodig.

Verder vond ik de lokatie van de stamboekhal weer naast de showring toppie! Dat trekt gewoon een hoop meer mensen.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:21

Marleen wij waren er dit jaar voor het eerst met het IHW en we hebben het prima naar ons zin gehad. Ook wij hebben er van geleerd hoe we het volgend jaar het een en ander kwa stand beter kunnen regelen. Nog een tip Marleen, neem de volgende jaren de kwaliteit van het showprogramma ook mee!!!! Het gaat tenslotte om de paarden en hun mogelijkheden (zowel voor sport als voor de recreatieruiter die er vertrouwd mee om moet kunnen gaan), verpakking is leuk, maar het gaat er tenslotte om wat de paarden in hun mars hebben.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:40

Zie andere reactie..
Laatst bijgewerkt door obelix op 18-11-04 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:42

Esme_27 schreef:
Ik doel meer op heel hard juichen terwijl ik heel erg goed weet dat die persoon het juist andersom bedoeld, stomme opmerkingen maken als je achter me loopt, en terwijl je wegloopt na de show nog wat naar mij gillen (ben immers vriendin van Monique) dát bedoelde ik...

Wil geen oude koeien uit sloten trekken ofzo, maar wel even mijn zegje doen Haha!

Is dit een oude koe dan of???? Ik ben zeer benieuwd om wie het nu gaat nl. Scheve mond
En dat van die spaanse pas was net zo goed als grap bedoelt als die volgeltjes dans... Verward Jeetje wat kunnen mensen sommige dingen serieus opvatten..
Ik heb volgens mij niet naar jou gegilt..Het is mij dan ook niet opgevallen dat je er was.. Zou je denk ik ook niet meer herkennen ,na 1 meeting Knipoog
Maar geloof dat we er verder met Moniek samen wel uit zijn en daar gaan we hier niet een topic aan wijden...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:46

@Marleen: Er was alleen maar een mannenwc in de stallen dit jaar.. Dat de brabanthallen niet ingesteld zijn op logees kan ik begrijpen,maar hopelijk word er volgend jaar een beetje rekening mee gehouden Knipoog
Verder niks te klagen.. Ben blij dat de stand iets meer uit elkaar gaan volgend jaar *LOL* Miss dat ik dan minder kans heb op dikbilveulens Tong uitsteken

(oja, die stunt met de deur zondagochtend konden ruim 15 man niet waarderen,om ruim 20 min in de kou te staan,lopen we vervolgens naar hal 2,gaat ineens de deur omhoog Verward )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 09:56

obelix schreef:
Ik heb volgens mij niet naar jou gegilt

Ik ook niet, ik ken jou en Monique niet eens Verward
En zo als al eerder gezegd wist ik voor P&K niet eens dat er 2 stamboeken voor gevlekte zware pony's zijn laat staan dat daar ruzie tussen was of dat ik mensen van een van de stamboeken ken.
Maar als je je gekwetst voelt door mijn Spaanse pas bied ik je hierbij mijn excuses aan.
Het was gewoon, net als de vogeltjesdans, een lolletje.

Als ik ooit al een Tinker/ICS zou willen aanschaffen is dit trouwens wel de manier om daar heel snel op terug te komen.
Wat een geneuzel zeg tussen die twee groepen, daar wil ik dus echt niets mee te maken hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 10:15

PaardenKoets schreef:
Kan je tot 9 uur wachten met het poetsen van tanden, dan hoef je dat niet naast een (gezellig) urinerend heerschap te doen Lachen

Geloof mij, eerder was echt noodzakelijk Schijnheilig
Vond het ook echt geen ramp ofzo, het was gewoon een beetje absurd gesprek Haha!
Misschien een idee om volgend jaar een toillet/douchewagen oid dergelijks buiten te plaatsen voor de "kampeerders" zodat die gewoon kunnen douchen en s'nachts naar de WC kunnen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:12

@Marleen, van harte welkom op het forum

Ik blijf het top vinden dat jij zo'n grote beurs helemaal in je uppie regelt op je ienimieniekantoor (jaja, ik kan het weten ) Volgend jaar doen we zeker mee, alleen dan graag niet om 11 uur en half 6, het was zonde dat er geen publiek meer was.

En net wat greetje zegt, selecteer je shows goed uit voor in de hoofdring, bijv. de singlefooters hadden in mijn ogen in de kleine ring gekunnen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 11:35

Veel dingen waar ik ook problemen mee had heb ik al langs zien komen. maar toch nog even de "klachten" van mijn kant (ik ben zondag geweest)
Veel te warm bij de grote ring.
Jammer dat er bij de kleine ring bijna niks te verstaan was van wat er werd verteld. Ik wilde de parelli clinic graag zien maar ben daarom toch weggegaan.
En idd wat liberty hierboven zegt beetje kijken naar de shows.
Dit is toch wel een groot en "belangrijk" evenement dan vind ik dat de stamboeken wel iets meer mogen doen dan een beetje rond rijden. Sommige stamboeken hadden er echt iets moois van gemaakt zoals de haflingers (en nog wel meer als ik zo hoor maar heb niet zoveel gezien), maar van sommige stamboeken had ik het idee dat ze even het ras kwamen laten zien op een manege ofzo (bv singelfooters)

Verder is dit de eerste keer dat ik er was dus kan niet vergelijken met vorige keren.