Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Raimaer dus opgezadeld, die was superfris en vond alles interessant maar ze gedroeg zich keurig (zij wel
) Losgesprongen over wat boompjes en een rijtje in-uitjes en toen wat serieuzer werk. Een flinkere boomstam, een of ander steiltje en meer van dat soort werk. Eerst alleen, daarna een setje achter elkaar. Ging allemaal lekker, Raimaer is sinds de eerste training al een stuk wijzer geworden. Ze gaat mooi liggen in de galop, springt niet meer zo belachelijk hoog maar wel nog steeds met een mooie springtechniek. Verder hebben we een puntje gedaan, een ronde boomstam (eerst een liggende toen een staande, ronde boomstammen zijn voor meer uitleg vatbaar
) en wat smalle sprongetjes. Dat ging in eerste instantie nog wat moeizaam, Raimaer vond het wat raar om zo'n ding te springen als je er ook gewoon langs kunt, maar na een paar pogingen ging dat ook soepel. Verder nog wat op- en afsprongetjes, zo netjes als ze zich er vorige keer af liet vallen, zo overdreven sprong ze nu
Het werd wel beter maar echt fijn was het nog niet. Daarna volgens mij de waterbak (daar ging ze zo simpel in
) eert wat stappen, later eruit en vervolgens erin springen. Sluitstuk was de boom met waterbak, die nu wat simpeler geworden was dan vorige keer. Het stond een stuk lager en bovendien hing de boom er nu midden boven. Ook die was de eerste keer nog wat eng, maar uiteindelijk ging het toch simpel.
Ik heb altijd zelf mijn paarden moeten opleiden en nog nooit op een springpaard gezeten dat het kunstje al kende, maar het voelt zeker heel stoer om met zo'n paard te springen….ze zie zelf de afstanden en springt als een katje over de hindernissen. Vond ook alles even leuk en zelfs de hele hoge afsprong was geen enkel probleem.