Heb jou pony niet de hele tijd met dat bit in gezien, wij waren annebel toen net aan het ophalen vanuit emst. Stonden wij dan niet nadat ik had gereden naast jullie te praten? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Ben wel van mening dat die bitten goed zijn voor de mond van het paard. Ik wacht gewoon tot je met die bitten ook wedstri9jden mag gaan rijden en dan haal ik er een (moet het zelf betalen). Want anders heb ik een goed bit en moet ik voor een wedstrijd weer op een ander bit over en dat is ook niets. 
Daar doe je het voor, kindjes die "ik wil de bruine!" schreeuwen en een rondje extra willen wachten ervoor.
En er was zo'n man die beweerde dat m'n paard salami ging worden omdat alle manegepaarden dat werden...
(ik effe uitleggen dat hij van mij was en dus geen salami werd, heb een heel banketstaaf bij VvdD neergezet gisteravond...) Naja... weer ontopic.
) en het is echt waaaaarm in de zon! Maar volgens m'n moeder gaat het eind v/d middag regenen. Ik kan helaas niet rijden, omdat er gister een ijzer af is gevallen bij Roskur (hij moet sowieso echt opnieuw beslagen worden!!) en ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk rijden tot de hoefsmid kan komen...
Morgen wel hoor.
Gister kon hij ook nog prima springen met drie ijzers en drie kwartier over straat en gras naar huis toe... gelukkig. 
)
Het is niet zo heel erg ofzo... als ik ergens ga slapen dan moeten ze altijd hun kamer helemaal stofzuigen en opruimen enzo, terwijl die van mij volgens mij al meer dan een half jaar niet is stofgezogen...
Doordat ik Ruskur zoveel train krijg ik ook meer adem natuurlijk.
Ik heb er de laatste tijd iig niet veel last meer van! Ik heb het nog wel met inspanning, dus bijv. als ik heel hard ren (vandaar dat ik galop aan de hand niet zie zitten, hou ik nooit bij.
) of als ik hard moet fietsen, maar verder niet.