Poll voor boktrit het twiske ( datum )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke datum komt jullie het beste uit?

Zondag 22 augustus
2 (8%)
Zondag 29 augustus
Geen stemmen
Zondag 5 september
10 (43%)
Zondag 12 september
7 (30%)
Zondag 19 september
4 (17%)

Totaal aantal stemmen: 23

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:41

Hey mensen er is weer een bokker bij ( net nieuw op bokt en ook uit zaanstreek ) Het is de bijrijdster van mijn Kane en ze wil dolgraag mee met de boktmeeting. Hopen dat we een paardje voor haar op stal kunnen fixen want Kane rij ik zelf Lachen . En anders delen we hem .

Hier een nieuwe lijst :
1 Micky-do
2 Marah
3 Maudje
4 Leoniez
5 SteffieXXX
6 Splash_
7 Yellowfish
8 Oritz ( nog geen bevestinging van gehad heb der een pb gestuurd )
9 dagami
10 Valentinotje
11 Angel22

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:45

Als Maud een paardje voor me heeft, dan kan ik ook mee ! Lachen

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:13

Oow het worden er wel lekker veel he Lachen
Gezelli hoor.
maaruh oke mickydo als het maar een half uurtje rijden is dan is het te doen!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:44

'Heey,
ben nu een beetje laat met mijn reactie maar ben net verhuisd en haar hebben we nog geen internet aansluiting Boos!

Maar ik zal wel weer reageren,
Dat ruiterveldje vind ik op zich een goed idee, alleen... het is wel ongveveer een half uurtje rijden voor ons maar dat moet wel te doen zijn.
En dan wil ik eigenlijk niet langer wegblijven dan een uurtje of anderhalf want we hebben nog een pony en daar blijft iemand op passen en het is een beetje banketstaaf om die 3 uur lang met die ppony te laten zitten.

Dan weet ik niet of we weer uit willen komen bij dat ruiterveldtje?
Zoja dan denk ik dat ik wel ergens onderweg op de terugweg af haak omdat het anders wel iest te veel wordt voor me pony's
Maar hopelijk is dat niet zo erg, Ligt er een beetje aan hoe mijn pony haar conditie is misschien rijdt ik hem anders wel af....

Maar dat zie ik dan wel

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 16:29

hhmmm met die meeting ben je wel langer dan een uurtje weg
waarom gaat die andere pony niet mee ?
Lijkt me handiger een rit door het twiske is al gauw een uur en jullie moeten een half uur heen dus ben je al een half uur kwijt ik schat het zelf eigenlijk wel op een uur of 3

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:07

Die andere pony kan wel mee, maar niemand die erop kan!
ze is nog al klein...
en we hebben al berekeden dat we lang weg zullen zijn!
maar als we zeg maar 1.5 uur over heen en terug doen, dat we dan niet met jullie nog eens 2 uur rijden...
ik weet niet echt hoe ik het moet zeggenn....

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 19:17

Hmmm hoe klein is klein ? En hoe lang doen jullie erover om in het twiske te komen ? we kunnen anders ook wel bij de molen afspreken als dat makkelijker is voor mij maakt het namelijk niet uit . Ik weet enkelt niet hoe de rest daar over denkt . . moeten we maar eens bekijken dan . Maar ga er van uit dat de rit door het twiske zeker een uur doet .

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:24

Ik heb zowiezo 2 paarden (2 fjorden Haha!) ter beschikking , één voor Yellowfish en eentje voor mezelf , misshien tegen die tijd kom ik wel op Yade , die nu wordt ingereden! Of op Chance , een grote KWPN-er , als haar benen het toelaten ! Splash gaat helaas niet lukken , die is niet te houden buiten en schrikt van alles wat vliegt of beweegt Rolleyes

Ik moet het alleen nog even laten weten op stal , en aan Yellowfish , dat we de 5e even 2 paardjes meenemen Lachen Misshien doen we de 12e ook nog wel mee Haha!

Wij moeten alleen wel rijdend naar het Twiske , daarvoor moet ik nog even de kortste weg uitzoeken , we staan trouwens in Kadoelen ! Ik rij altijd via oostzaan , dan zo de weg oversteken (bij die paardenwinkel bij het twiske) dan rechtdoor landsmeer in en dan zo linksaf Kadoelen in , weet iemand nog een weg dat je niet met die paarden tussen het verkeer door moet ? Zal verder geen probleem zijn , maar rijd toch een stuk relaxter Lachen

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:35

Heey ik zat even te kijken, en splash sta jij bij die stal bij de banne daaro?
volgens mij wel, aan de fotó's te zien...
maargoed, kan jij niet beter dan zeg maar zo richting bezinepomp over het amsterdamse pad, dan op een gegeven moment rechts zo naar landsmeer, dan over de scheepsbouwers weg, langs die moestuintjes rigting molen?
dat lijkt mij wel sneller voor jouw....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:37

Leoniez schreef:
Heey ik zat even te kijken, en splash sta jij bij die stal bij de banne daaro?
volgens mij wel, aan de fotó's te zien...
maargoed, kan jij niet beter dan zeg maar zo richting bezinepomp over het amsterdamse pad, dan op een gegeven moment rechts zo naar landsmeer, dan over de scheepsbouwers weg, langs die moestuintjes rigting molen?
dat lijkt mij wel sneller voor jouw....

Jep , daar sta ik Haha!

Effe denken hoor , richting benzinepomp okey.... dat amsterdamse pad he... uhm , rechts naar landsmeer , moet ik dan onder dat viaduct door ? Scheepsbouwesweg ? Morgen even opletten of ik die tegenkom onderweg op de scooter , en welke molen ?

Hahaha.. erg he , ik ken de hele buurt niet eens Haha!

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:42

Nou, kijk als je rigting benzine pomp zeg maar gaat, kom je onder een viadukt door tog? ja oke Tong uitsteken
en dan krijg je weilandjes met paarden, kan je op een gegeven moment een fietspad in naar rechts, dat doe je, rechtdoor tussen de weilanden door, langs een groene schuur, oversteken, kom je op een fietspad naast een weg, rechtdoorr, dan over een tijdje een fietspad in langs moestuintjes die helemaal af en dan rechts.... rechtdoor rechtdooor...over een bruggetje en dan rechtdoor en daar heb je de twiske molen!
(onderin het plaatje van het twiske op pagina 2 van dit topic Tong uitsteken)

OKeej nog een keer uitgelegt, ik denk niet dat het nu wel weet majah Tong uitsteken

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:50

Ik denk dat ik dat wel kan vinden jah

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:51

Leoniez schreef:
Nou, kijk als je rigting benzine pomp zeg maar gaat, kom je onder een viadukt door tog? ja oke Tong uitsteken
en dan krijg je weilandjes met paarden, kan je op een gegeven moment een fietspad in naar rechts, dat doe je, rechtdoor tussen de weilanden door, langs een groene schuur, oversteken, kom je op een fietspad naast een weg, rechtdoorr, dan over een tijdje een fietspad in langs moestuintjes die helemaal af en dan rechts.... rechtdoor rechtdooor...over een bruggetje en dan rechtdoor en daar heb je de twiske molen!
(onderin het plaatje van het twiske op pagina 2 van dit topic Tong uitsteken)

OKeej nog een keer uitgelegt, ik denk niet dat het nu wel weet majah Tong uitsteken

Jaaaaaaaaa ! Ik weet het ! Want op het landje (bij die oude krotten bunker) daarachter staan de rest van onze fjords Haha!

He tnx.. dat is veel sneller en lekkerder te rijden met de paardjes ! Gaat helemaal lukken nu ! Deze routebeschrijving print ik uit Haha!

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:53

ja, maar wat willen jullie liever: Bij de molen afspreken of bij het ruiterveldje?
voor mensen met de tailer is het misschien makkelijker bij het ruiterveldje, maar voor de rijdende gang niet...
maar ik zat te denken dat het misschine ook wel zo kon:
De mensen met de trailer spreken af bij het ruiterveldje, en de andere bij de molen, dan komen we ergens bij elkaar en dan gaan we rijden Tong uitsteken

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:53

SpLaSh_ schreef:
Jaaaaaaaaa ! Ik weet het ! Want op het landje (bij die oude krotten bunker) daarachter staan de rest van onze fjords Haha!

He tnx.. dat is veel sneller en lekkerder te rijden met de paardjes ! Gaat helemaal lukken nu ! Deze routebeschrijving print ik uit Haha!

OKee Tong uitsteken:P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:54

Ík wil best rustig doorrijden naar het ruiterveldje , ben nu druk bezig met Kees dr conditie weer aan het opbouwen ,dus tegen September moet ze toch weer 'back on track' zijn Haha! Rolinda is geen probleem , die heeft áltijd conditie ! En Yade ook niet , daar zijn we nu volop mee aan het werk , en dat kwartier langer stappen maakt ze ook niet veel uit Haha!

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:18

Wacht!
ik heb de route ding verkeerd gemaakt!
ik stuur je even een pb....

Angel22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:28

Nou omdat ik nu toch al aangemeld ben op het lijstje zal ik me ook even " officieel " aanmelden!!! Ik kom dus ook, met of zonder paard.... hangt er dus vanaf wat we kunnen regelen op stal Lachen

Het is echt geweldig rijden in het twiske Lachen ( alhowel texel toch leuker was door de bossen;) ) Veel lange stukken waar je je paard/pony ff helemaal kan laten gaan en waar weinig bebossing is, terwijl je het andere moment door allemaal maffe bospaadjes rijd...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:19

Leoniez schreef:

De mensen met de trailer spreken af bij het ruiterveldje, en de andere bij de molen, dan komen we ergens bij elkaar en dan gaan we rijden.

Ik ben trailer-ganger. Ver rijden is geen probleem voor mijn paard, alhoewel ik weinig rij heeft ie toch altijd een monsterconditie! Maar dat paardeveldje is helemaal niet zo ver hoor! Valt best mee.

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:51

OOw oke dan zien we elkaar daar wel Lachen
Is er eigenlijk ook een kaart van ruiterpaden van het twiske?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:25

Hier nog een plaatje, maar iets met ruiterpaden kan ik maar niet vinden Boos!

Afbeelding

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:42

Plaatje met ruiterpaden is idd moeilijk te vinden . En wat frank zegt is waar het ruiterveldje is niet zo heel ver rijden , maar dat had ik al gemeld. Laten we eerst maar eens een tijd afspreken? wat dachten jullie van een uur of 1

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:08

uur of 1/2 lijkt me inderdaad wel goed!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:24

Mij lijkt het ook goed! Het is trouwens niet meer z'n probleem met die pony want we zetten haar gewoon thuis op stal met hooi en me vader is altijd in de buurt om op haar te letten.

De route kan dus voor mij ook wat langer, Ligt er wel een beetje aan hoe het mijn pony gaat. Maar dat zie ik tijdens die rit wel.

De tijd vind ik ook super lekker op de dag kan ze ervoor nog even buitenstaan.

We moeten de route denk ik nog wel even bekijken weet niet of we die van te voren al gaan plannen?, En of het nog doorgaat dat we ergens een stop maken zodat de paarden even kunnen rusten en wij kunnen kletsen

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 19:39

De route in het twiske is makkelijk. Er zijn 2 grote rondejes die je kan rijden ( rondje molen , rondje dijk ) en ook nog een kleinere maar die is echt klein. Route uitstippelen hoeft niet ruiterpad blijven volgen dan kom je uit waar je begonnen bent en ik ken het hele twiske uit me hoofd. We kunnen wat eten en of drinken mee nemen en een stop maken tussendoor, veldjes zijn er zat , maar ik weet niet of de rest dat wilt .