Haflingerkeuring 31 juli, wie gaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:05

bij bestgaand moet je geen proef rijden maar met een groep op verzoek van de jury stap,draf en galop tonen.
dit in een afgezet groot vierkant grasland.

het is de kunst om je pony zo te berijden dat de ruimste gangen getoond kunnen worden,natuurlijk rondgereden .
het is ook altijd een drukke bedoening ,zeker met zijn alle in galop.

zonder zweep,sporen en gelpads enzo,alleen een gewoon zadeldekje.

dit was 2 jaar geleden nog zo,misschien inmiddels verandert?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:54

Casanova klinkt goed Bedankt, hoop dat het nog hetzelfde is, want dat moet ik toch wel kunnen denk ik zo.

Ruimste gangen is gelukkig makkelijk bij par, niet in de weg zitten en tegenhouden/trekken en dan gaat mevrouw wel...nu nog blijven zitten Tong uitsteken

Alhoewel..de ruimste gangen heeft ze toch wel los Haha!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:42

Misschien krijg je een proef aangewezen en moet je die zelf opzoeken in je boekje. Als het zoals vanmiddag ging "dag van de aangespannen paard" wijzen ze dat terwijl je in de ring loopt.... Maar zekerweten doe ik dat niet omdat je bestgaand rijpaard doet...

Maar we gaan dus wel meeten daar?

Heb vanmiddag wel een kikke stikker gekocht van een haf voor in mn auto.... En ik word misschien lid van de Haflingerclub... eerst kijken wat de activiteiten in deze omgeving zijn Knipoog

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:58

Ik denk dus niet dat ik mee gaan doen met Veerle, maar misschien dat ik wel weer even de haflingers kom bewonderen. Is het echt 100% zeker verplicht om te chippen? Ik heb het kvth ook gemailt maar nog geen reactie. Daarbij denk ik toch dat ik dan met Veerle in Rockanje ben dus geen idee heb hoe ik in Dordrecht met haar moet komen Knipoog

strudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 00:38

miekie schreef:
waar is die keuring dan ergens in ZH? Als het niet te ver weg ga, dan ga ik wel, maar zonder mn haf.

Keuring is altijd op een veld in de hollandsche biesch bosch.
Erg leuke lokatie, op het veld bij de sterrewacht.

Altijd heel gezellig, ook als je zonder paard gaat.
Het is dan nl. ook de dag van mens en dier op het zelfde terrein.

Ik geloof dat het wel staat aangegeven als je v.a. Dort. het gebied in rijdt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 00:40

Fsoudan als jij er bent ben ik er ook Haha!
Ik sowieso trouwens Tong uitsteken
En ik zie het wel, stuur alles in en krijg dan toch hopelijk vanzelf wel te horen wat ik moet doen.
Zat nog te twijfelen over dat bestgaand rijpaard maar volgens Kim gaan we gewoon hard oefenen en moet het dan lukken om enigszins normaal de ring door te gaan Haha!
Ach...en anders vang jij mijn paard toch?

Veerle, ik ga het ook nog even vragen, van de week maar even bellen maar dacht het bijna zeker van wel.
Jammer dat Veerle niet mee komt...had het meissie nu wel in het echt willen zien Tong uitsteken

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:04

Mijn 2-jarige Haflingerhengst en ik zijn ook van de partij!
Zal wel één van de weinigen met een 2-jarige zijn, maar ik vind het gewoon leuk en ben benieuwd hoe ver zijn leeftijdsgenootjes zijn ontwikkeld. Vorig jaar was hij echt nog de baby van het stel, maar volgens mij heeft hij die achterstand nu wel ingehaald Lachen

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:13

ik wil ook wel gaan maar hoop dat ik haar tegen die tijd een beetje rustig heb :S en ik kan zelf niet meerennen maja tegen die tijd zien we wel weer.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 12:24

seren schreef:
ik wil ook wel gaan maar hoop dat ik haar tegen die tijd een beetje rustig heb :S en ik kan zelf niet meerennen maja tegen die tijd zien we wel weer.

Je moest je aanmelden voor de 25ste, heb je dat dan wel gedaan?

Par staat nu tien dagen op boxrust, dus of ik mee gaan doen aan bestgaan rijpaard is nog maar de vraag helaas.

Chippen mag ter plekke, dus dat ga ik ook doen, is ook goedkoper dan de VA laten komen vertelde ze me.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 12:40

ik zou heel graag willen!! maar helaas ben ik dan al op vakantie!! balen!!
maar ach misschien volgende keer!

gelukkig weet ik voor mezelf dat mijn haf de beste is!! hahaha

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:32

Sily schreef:
Je moest je aanmelden voor de 25ste, heb je dat dan wel gedaan?

Par staat nu tien dagen op boxrust, dus of ik mee gaan doen aan bestgaan rijpaard is nog maar de vraag helaas.

Chippen mag ter plekke, dus dat ga ik ook doen, is ook goedkoper dan de VA laten komen vertelde ze me.

Wil deze keer nog niet mee doen maar daarna pas.. krijg het nu toch nog niet voor elkaar.

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 18:50

Wha ha ha Ik zie dit toppic nu pas Geloof ik Bloos

Maar ik ben er als het goed is ook!!!
Ik wordt gebracht door een bokker (Cinzano)
Miscchien zie ik jullie nog wel!!

Misschien is het handig als we voor elkaar iets herkenbaars aandoen. Dan kan je elkaar ook makkelijker vinden.

Ik denk dat ik mijn andor t-shirt aandoe als ik niet in de ring hoef te zijn.

Ik doe trouwens alleen maar mee aan de keuring want bestgaand ging vorig jaar niet helemaal als verwacht. Dat sla ik dus nu even een jaartje over Schijnheilig

Nou ja tot aan eind van de maand waarschijnlijk op de keuring!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:20

Voor een nog betere bokt-haflinger-meeting heb ik dit topic even verplaatst naar BM. Hij moet er in mei doorheen geslipt zijn denk ik.
De link staat nog op PP, zodat iedereen het topic goed terug kan vinden Lachen

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:23

Citaat:
Misschien is het handig als we voor elkaar iets herkenbaars aandoen. Dan kan je elkaar ook makkelijker vinden.

Ik ben in het wit met een Haflinger in de hand Haha!

Is er wellicht iemand die mij wil helpen voorbrengen die dag -> met de zweep klappen/achter hem aanrennen?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:49

Ik ben er ook, maar niet met een haflinger. Ik ga met twee Belgisch trekpaarden Haha! , die worden daar ook gekeurd die dag. Maar ik wil ook wel even kijken bij de haflingers als dat kan.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:14

Ik ben er ook Haha!
Doe mee metd e 9 jarige merries en bestgaand Knipoog

Ik heb 2 grooms bij me Haha! :

Danielle (dagami) en Elsa (Erika?)

Mijn paard heeft nummer 104 dus als je wil meeten Knipoog

Ilsuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:48

Jaren geleden heb ik ook eens meegedaan met bestgaand rijpaard met mijn toenmalige verzorg-Haflinger)....We moesten geloof ik met een stuk of 14 haffies in een groot afgezet stuk op commando de jury stappen, draven en galopperen...Hierna werd de groep gesplitst en als je door was moest je dit nog een keer doen...

Best leuk hoor! Waarschijnlijk ga ik ook nog wel even kijken zaterdag, misshien herken ik iemand!?

(Even vast voor Sily, een waarschuwing Haha! ....vorige keer (let wel jaren geleden!!) stond er een boom in het stuk waar iedereen langsracete...weet nog dat mijn verzorghaf toen een soort schijnbeweging maakte vlak voor die boom besloot ze toch de andere kant erlangs te gaan....pfff...ging allemaal goed maar toch Verward misschien heb je er wat aan Haha! !)

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:15

Leetje schreef:
Ik ben er ook Haha!
Doe mee metd e 9 jarige merries en bestgaand Knipoog

Ik heb 2 grooms bij me Haha! :

Danielle (dagami) en Elsa (Erika?)

Mijn paard heeft nummer 104 dus als je wil meeten Knipoog

Jaaa ik wil meeten Haha!

Maar ik ken je al Schijnheilig
Wat leuk dat danielle en erika meekomen!!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:03

En, hoe is het iedereen vergaan?
Ik ben erg benieuwd naar de Bestgaand-uitslag. Een stalgenootje deed mee op Wybo, Joan heet het meisje.
En zijn er nog foto's gemaakt Schijnheilig .

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:10

sily,mijn vraag is waarom je nu niet uiteindelijk zelf op je haflinger meegereden hebt in de bestgaande?
ik reed langs en vroeg het nog aan je?in het boekje sta je echt met je eigen naam!

en hoe is het in de finale nog afgelopen??

ik reed op mijn haflinger max en ik was ook degene die jullie tipte dat het vierkante dekje toch onder het zadel af moest?