[P/M] Herfst fotomeeting Beetsterzwaag, thema Sprookjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:46

Als de mogelijkheid er dan is om aan een fotograaf met ervaring gekoppeld te worden, dan lijkt mij dat een hele mooie ervaring om meer te kunnen leren.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 21:02

Ik ben al een stukje opweg met de outfit voor de jongste, nog lang niet klaar natuurlijk maar het geeft al een beetje een indruk. De hele rok wordt bedekt met bloemen, het lijfje wordt nog afgewerkt en ik ga ook nog een matchende cape maken.

Afbeelding

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 21:59

Dagmar80 schreef:
@kvfoto: Wauw, mooi gemaakt zeg! Zou nou helemaal niks voor mij zijn om zoiets te maken haha. Wel gaaf om foto's van te maken met zwart paard dus? Fries?

Dankjewel, Ja ik wist ook niet dat ik het leuk vind. Om dit te maken tot ik op een dag, dacht ik ga eens wat nieuws proberen en nu ben ik een aantal kostuums verder haha. Ik heb zelf een halve fries, daar ga ik binnenkort een harnas voor maken die bij de outfit past die ik deelde.

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 22:00

Swift schreef:
Ik ben al een stukje opweg met de outfit voor de jongste, nog lang niet klaar natuurlijk maar het geeft al een beetje een indruk. De hele rok wordt bedekt met bloemen, het lijfje wordt nog afgewerkt en ik ga ook nog een matchende cape maken.

[ Afbeelding ]

Helemaal leuk!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:57

Bamii schreef:
Mn hart maake een klein sprongetje toen ik de titel zag hahah :D
De vorige meetings waren ontzettend leuk! Ik ben bang dat het mij niet gaat lukken om er als model te zijn, maar ik heb wel wat kleding / attributen / tuig te leen.

Wat voor tuig heb je in de aanbieding? :)

Swift

Re: [P/M] Herfst fotomeeting Beetsterzwaag, thema Sprookjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:34

We zijn weer een stukje verder:Afbeelding

Ik ben alleen iets te enthousiast geweest en heb niet goed nagedacht hoe het moet als ze op de pony zit, ik zou aan de achterkant of zijkant nog wel een split kunnen maken, zou dat ook werken?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:41

Wellicht een idee voor een volgende keer als je dochter foto's wil. Koop een foto sessie bij een fotograaf. Fotograferen is namelijk ook gewoon werk.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Fotomeetings zijn echt iets anders dan gewoon fotoshoots naranja, en Swift was er altijd bij met haar dochters. Kijken hoe de rest het doet, sommige fotografen hadden wat lekkers mee. We hadden mensen met rooktabletten, mensen die elkaar dingen uitlenen, mensen die creatieve ideeën hadden en iets wilden uitproberen en meer. Dat is voor een kind allemaal erg leuk, zeker als haar zussen het ook meegemaakt hadden. De meetings in Beetsterzwaag waren echt heel gezellig!

Ik ben ondertussen terug van een reis dus ik kan ook weer op de laptop :) Ik kan sowieso op 26 oktober!

Naam: Berber
Boktnaam: Mariett
Ervaring: Ervaren, ooit echt fotograaf maar doe nu af en toe nog wat voor de lol.
Website: Heb ik niet meer, een paar foto's van jaren geleden staan in de openingspost. Veel ervaring met fantasy-achtige shoots.

Edit: Super tof Swift! Voor op het paard zou er een split in moeten inderdaad, of zelfs twee. Misschien kan je iets met een grotere overrok maken die mooi om het paard valt?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:25

Goed uitgelegd Berber en ook super leuk dat je erbij kunt zijn! We hebben inderdaad super mooie herinneringen aan de meetings. Het was altijd heel gezellig en echt samen iets moois neerzetten en een leuke dag hebben. Die creativiteit en gezelligheid die je deelt is heel leuk. En voor de kinderen was de sfeer ook altijd heel fijn, doordat je met zijn allen bezig bent is het een stuk minder spannend dan alleen in het middelpunt van de belangstelling staan.
Het is dus ook een stukje "nostalgie" van waaruit ik deze oproep deed en er zijn meer mensen die dat gevoel delen en ook veel mensen die er toen niet bij waren maar toch enthousiast worden. Wij kijken er erg naar uit om weer zo'n gezellig dag te hebben met een leuke groep mensen en paarden!

Een overrok vind ik ook wel een heel goed idee! Dat zou wel heel tof zijn om erbij te doen, ik heb wel genoeg van de fluwelen stof om dat te maken denk ik.
Ik ga binnenkort ook maar even testen of ze met deze rok met twee zijsplitten überhaupt op haar pony kan zitten, anders zal ik toch een split aan de voorkant erin moeten prutsen -O-

kevinclp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Ik wil me graag aanmelden als fotograaf, als het mogelijk is.

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

kvfoto schreef:
Thema
Het wordt dus geen 'normale' fotomeeting, hier mag je je helemaal uitleven qua ideeën! Het mag van roodkapje en once upon a time achtig tot warrior, als je er maar iets anders uit ziet dan normaal ;). In de oude topics staan genoeg ideeën qua outfits. Ervaring is dat je geen compleet kostuum hoeft te kopen maar dat er met lenen en wat creativiteit al een heel gaaf resultaat is! Je hoeft geen model te zijn of een prachtig paard of een compleet kostuum te hebben zoals hierboven. Een mooie cape of jurk of iemand die zelfs een pijl en boog heeft geeft vaak al een hele mooie sfeer. Onthoud foto's kunnen gebruikt worden voor website, socials etc etc

Datum
De meeting wordt gehouden op 26 oktober. Mocht het de uitgekozen dag slecht weer zijn, wat we uiteraard niet hopen, dan zal de meeting worden verplaatst naar een reserve datum (9 november).

De locatie wordt Beetsterzwaag. Het bos heeft mooie open plekken en heide voor variatie in de foto's.

Fotografen
Fotomeetings zijn er voor de fotografen om er van te leren, keertje samen te werken, gewoon iets leuks doen dus ook als je nog niet zo veel ervaring hebt kun je je opgeven! Opgeven kan door dit lijstje in te vullen:

Naam: Karen
Boktnaam: kvfoto
Ervaring: professioneel
Website: https://www.kvfoto.nl // https://www.instagram.com/kvfoto.karen.velleman

Naam: Dagmar
Boktnaam: Dagmar80
Ervaring: Professioneel fotograaf
Website: https://www.famouspetspictures.nl/home.html https://www.instagram.com/dagmarhijmansfotografie/ en https://www.instagram.com/famouspetspictures/

Naam: malou
Boktnaam: Bylou
Ervaring: ervaren hobbyist
Website: https://www.bylou.net en https://www.instagram.com/bylou.shoots

Ervaring: Ervaren, ooit echt fotograaf maar doe nu af en toe nog wat voor de lol.
Website: Heb ik niet meer, een paar foto's van jaren geleden staan in de openingspost. Veel ervaring met fantasy-achtige shoots.

Naam:
Boktnaam:
Ervaring:
Website:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Modellen
Niet alleen de paarden staan hier centraal, maar hun baasjes ook. Zorg dus ervoor dat zowel je paard als jezelf een beetje bij elkaar passen :) De fotografen zullen de modellen kiezen. Opgeven kan door dit lijstje in te vullen:

Boktnaam: swift
Echte naam: Kirsten (maar gaat om dochters)
Naam paard en ras: sterra en skyla, shetlanders
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: nog in te vullen

Boktnaam: Kabayo
echte naam: Elina
Naam paard en ras: Zilver, Fries
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: warrior/reaper/barokke

Naam: Roos
Boktnaam: littleroosie
Naam paard en ras: nog in te vullen
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: Roodkapje

Naam: Berdien
Boktnaam: Berdien85
naam paard en ras: Djambo, Barock pinto
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: Fantasy/trouwjurk

Naam:
Boktnaam:
naam paard en ras:
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard:

----------------------------------------------------

model/fotograaf 9 november (mocht het niet doorgaan de 26e)
Naam: Fenna de Vries
Boktnaam: Jorex
naam paard en ras: Alex en Jorie
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: elfen meisje.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:19

Ik zie nog een aantal mensen die aangeven belangstelling hebben om mee te gaan als fotograaf, daarom nog een keertje deze informatie:

Fotografen
Fotomeetings zijn er voor de fotografen om er van te leren, keertje samen te werken, gewoon iets leuks doen dus ook als je nog niet zo veel ervaring hebt kun je je opgeven! Opgeven kan door dit lijstje in te vullen:

Naam:
Boktnaam:
Ervaring:
Website: 

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

kvfoto schreef:
Thema
Het wordt dus geen 'normale' fotomeeting, hier mag je je helemaal uitleven qua ideeën! Het mag van roodkapje en once upon a time achtig tot warrior, als je er maar iets anders uit ziet dan normaal ;). In de oude topics staan genoeg ideeën qua outfits. Ervaring is dat je geen compleet kostuum hoeft te kopen maar dat er met lenen en wat creativiteit al een heel gaaf resultaat is! Je hoeft geen model te zijn of een prachtig paard of een compleet kostuum te hebben zoals hierboven. Een mooie cape of jurk of iemand die zelfs een pijl en boog heeft geeft vaak al een hele mooie sfeer. Onthoud foto's kunnen gebruikt worden voor website, socials etc etc

Datum
De meeting wordt gehouden op 26 oktober. Mocht het de uitgekozen dag slecht weer zijn, wat we uiteraard niet hopen, dan zal de meeting worden verplaatst naar een reserve datum (9 november).

De locatie wordt Beetsterzwaag. Het bos heeft mooie open plekken en heide voor variatie in de foto's.

Fotografen

Naam: Karen
Boktnaam: kvfoto
Ervaring: professioneel
Website: https://www.kvfoto.nl // https://www.instagram.com/kvfoto.karen.velleman

Naam: Dagmar
Boktnaam: Dagmar80
Ervaring: Professioneel fotograaf
Website: https://www.famouspetspictures.nl/home.html https://www.instagram.com/dagmarhijmansfotografie/ en https://www.instagram.com/famouspetspictures/

Naam: malou
Boktnaam: Bylou
Ervaring: ervaren hobbyist
Website: https://www.bylou.net en https://www.instagram.com/bylou.shoots

Naam: Nikita
Boktnaam: __nikita
Ervaring: Hobbyfotograaf
Website: -

Naam: Nikki Klaver
Bokt naam volgensmij geboekt
Ervaring: hobby
website: -

Naam Melissa Klaver
Volgensmij heeft ze geen bokt Naam
Ervaring: hobby
website: -

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Modellen
Niet alleen de paarden staan hier centraal, maar hun baasjes ook. Zorg dus ervoor dat zowel je paard als jezelf een beetje bij elkaar passen :). Opgeven kan door dit lijstje in te vullen:

Boktnaam: swift
Echte naam: Kirsten (maar gaat om dochters)
Naam paard en ras: sterra en skyla, shetlanders
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: nog in te vullen

Boktnaam: Kabayo
echte naam: Elina
Naam paard en ras: Zilver, Fries
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: warrior/reaper/barokke

Naam: Roos
Boktnaam: littleroosie
Naam paard en ras: nog in te vullen
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: Roodkapje

Naam: Berdien
Boktnaam: Berdien85
naam paard en ras: Djambo, Barock pinto
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: Fantasy/trouwjurk

Naam:
Boktnaam:
naam paard en ras:

model/fotograaf 9 november (mocht het niet doorgaan de 26e)
Naam: Fenna de Vries
Boktnaam: Jorex
naam paard en ras: Alex en Jorie
Ideeën qua kleding/uiterlijk paard: elfen meisje.
Laatst bijgewerkt door kvfoto op Vandaag, 11:30, in het totaal 2 keer bewerkt

kvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

Modellen

Niet alleen de paarden staan hier centraal, maar hun baasjes ook. Zorg dus ervoor dat zowel je paard als jezelf een beetje bij elkaar passen :) Opgeven kan door dit lijstje in te vullen:

Naam:
Boktnaam:
naam paard en ras:

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

Ooooo zo leuk dit! ik ga gewoon even volgen voor de beelden haha! ik kan helaas op de dag zelf niet, anders had het me weer eens leuk geleken!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:09

@Swift: Prachtig! En ja, een split is denk ik wel handig haha! Of kan je hier een overrok van maken die je vast kan maken als ze op de pony zit?

Ik las iets over rookbommen enzo... Dat wilde ik ook vragen, zijn er mensen die special effects mee kunnen nemen/kan dat met de dieren. Het ene paard is het andere niet natuurlijk.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:34

Ik heb even gekeken en denk dat het moet lukken om toch een split aan de voorkant erin te maken. Dat is denk ik wel het mooiste. Een overrok en/of cape ga ik er ook nog bij maken of misschien iets dat als cape en overrok gebruikt kan worden.

Sterra en Skyla zijn niet snel onder de indruk en over het algemeen vrij makkelijk (lopen zo het volle restaurant van het bejaardentehuis in :D). Maar er was wel iets met die rookbommen waardoor we het later niet meer deden (verkrijgbaarheid of kosten ik weet het niet meer precies). Voor mij persoonlijk hoeft het niet maar als fotografen er blij van worden doen we natuurlijk gezellig mee.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:36

Zilver is ook heel braaf. Bij deze shoot hadden we een aggregaat meegesleept het bos in en een rookmachine gebruikt. Keek er niet van op

De rook is er dus niet in bewerkt
Afbeelding
Afbeelding

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:54

Heeft er iemand een husky te leen? <<)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:59

littleroosie schreef:
Heeft er iemand een husky te leen? <<)

Ik heb een husky
Afbeelding

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:53

Ohhhhhh mag/kan hij/zij mee? :wow:

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:37

littleroosie schreef:
Ohhhhhh mag/kan hij/zij mee? :wow:

Ja kan wel. Ze is paarden/kinderen/honden gewent en kan los. Heeft wel adhd

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:59

Leuk zeg, weer een meeting! Ik ging in het verleden wel een paar keer mee als assistent, het lijkt me gezellig dat weer te doen. En evt kan ik wel weer wat dingen uitlenen als iemand op zoek is naar iets specifieks (kleding of attributen).

Ik had eerder aangegeven ook wel te willen fotograferen. Volgens mij zijn er inmiddels voldoende fotografen? En dat komt mij wel goed uit, ik heb de komende tijd wat minder tijd om foto's na te bewerken en dergelijke (en ik ben sowieso niet zo'n geoefende paarden fotograaf).
Maar evt kan ik als reserve op de lijst.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:00

Ja, Roodkapje en de 'wolf' :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:01

Een assistent is altijd welkom! :) Ik neem mijn reflectiescherm ook altijd mee en iemand die daar een beetje mee overweg kan mochten we hem nodig hebben... En met dieren en kinderen is een assistent altijd fijn natuurlijk :)