Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StalDiefdijk schreef:Ik fok sportpaarden (springen en dressuur), vind het super leuk om te zien hoe de combinatie van hengst en merrie uitpakt én om te zien hoe een veulen op- en uitgroeit naar 3-jarige leeftijd. Dan naar de keuringen en als ze daarna de sport in kunnen, verkoop ik ze. Ik rijd zelf nl helemaal niet. Super leuk om dan te blijven volgen hoe ze het doen.![]()
Dat ze nu aan huis staan was overigens destijds ingegeven door omstandigheden; ik had ze voorheen in pension en opfok in Emst staan (en had wat minder paarden) en woonde zelf in een flatje hartje centrum Wageningen. Ik werd er echter zó doodongelukkig van hoe slecht mijn paarden erbij stonden terwijl ik zoveel geld betaalde maandelijks, dat ik besloot dat ik dat geld beter in een hypotheek voor een plek waar de paarden aan huis konden staan kon steken. En toen kwam mijn huidige woning voorbij, een absoluut 10 (of 20
) jaren plan omdat werkelijk alles opgeknapt moet worden, maar ik heb er niet zo'n probleem mee om weinig luxe in huis te hebben. Als het droog en een fatsoenlijke temperatuur is binnenshuis, red ik me wel...
Ik woon hier vandaag precies 3 jaar.
En wat doet de rest hier met de paarden?? En al lang woonachtig in de regio??
Mer1980 schreef:Na 16 jaar eruit te zijn geweest het fokken weer opgepakt en nu dus een jaarling en beide fokmerries drachtig. Heb alleen een uitstapje gemaakt. Ik wil een dressuurpaard fokken met een kleurtje. Dus verwacht volgend jaar een stippel veulen en een gevlekt veulen
helmab schreef:Wat leuk wel heftig als je zelf niet rij en wel meerder paarden in pension heb staan(vind je man het ook leuk?) Ja aan huis kost veel tijd(vergissen veel mensen zich in) maar zou niet anders willen.
StalDiefdijk schreef:helmab schreef:Wat leuk wel heftig als je zelf niet rij en wel meerder paarden in pension heb staan(vind je man het ook leuk?) Ja aan huis kost veel tijd(vergissen veel mensen zich in) maar zou niet anders willen.
Mijn vriend helpt ook wel als hij hier is en vindt het gelukkig ook wel leuk.
Ik zou ook niet anders meer willen, ondanks dat het inderdaad wel wat vraagt. Met fokken echter zo de moeite waard; veulens worden hier geboren en lekker mak omdat ze zoveel geknuffeld worden.
StalDiefdijk schreef:helmab schreef:...
Klinkt alsof jij straks ook volle bak heb met 4 beesten aan huis.![]()
Gok dat je uren kan vertellen over wat je met Flower allemaal heb meegemaakt.Top dat het nu zo goed gaat met de online wedstrijden!
StalDiefdijk schreef:Mer1980 schreef:Na 16 jaar eruit te zijn geweest het fokken weer opgepakt en nu dus een jaarling en beide fokmerries drachtig. Heb alleen een uitstapje gemaakt. Ik wil een dressuurpaard fokken met een kleurtje. Dus verwacht volgend jaar een stippel veulen en een gevlekt veulen
Oeh dat klinkt heel leuk! En dat gecombineerd met je resultaten uit het verleden, moet een interessant veulen worden!
StalDiefdijk schreef:VillaNeusjes schreef:Grap van de eeuw, ik ben hier heen verhuisd vanuit Zwolle
hoe je dat zegt
![]()
Maar hopelijk geen spijt van het verkassen? Zeker niet nu je weet welke Bokkers er in de omgeving wonen...
November108 schreef:Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.
Sweetgirl1 schreef:November108 schreef:Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.
Hippisch centrum groenraven in houten had stalling over las ik op facebook
November108 schreef:Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg
Sweetgirl1 schreef:November108 schreef:Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg
Hippisch centrum groenraven in houten had stalling over las ik op facebook
Beauty26 schreef:November108 schreef:Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar jij staat en of er nog plek is??