Mensen in Nijmegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:12

mar_fay schreef:
Dat Lent sfeerloos is, daar ga ik absoluut in mee :P Maar als reisafstand zou ik het in elk geval niet te snel uitsluiten. Persoonlijk vind ik de Hatert en omliggende wijken aan de andere kant van het kanaal veel erger, in Lent kun je heel makkelijk de natuur in hobbelen als je daar zin in hebt. En wonen aan de Waal is gewoon awesome!

Dat kan aan de andere kant van het kanaal ook hoor! In de Lindenholt heb je en prachtig mooi park, en wandelen langs het kanaal is heerlijk! Lekker groen. Een stukje zuidelijker, zit je in no time in Stadsdijk, of je steekt even onder de A73 door en je zit in de Berendonck. Bovendien veel mooie stukken groen en bos in de richting van Bemmel, Malden, Heumen, niet te vergeten de Overasseltse en Hatertse vennen.

Het grote voordeel waar ik zit (vlakbij dukenburg) is dat je dus echt in No time op de snelweg zit. Al geldt dat vanuit Lent natuurlijk ook. Je hoeft niet de hele stad door en dat scheelt echt! Auto rijden in Nijmegen is echt geen feestje.

In Dukenburg heb je een groot winkelcentum waar je eigenlijk alles kunt vinden wat je nodig zou kunnen hebben. Echt voor kleding shoppen ga ik de stad in (al zit er in Dukenburg bijvoorbeeld ook een vera Moda oa.), maar verder kan ik alles vinden in Dukenburg. Met de bus zit je vanuit daar in een klein kwartiertje in het centrum van de stad. Ook andere delen van de stad zijn super te bereiken met het OV. Ja, die brug, die moet je over en dat is een dingetje, maar ook daar wen je aan. Ik scheur nu rond op een scootertje, en dan heb je daar al helemaal geen last meer van :P

Tanya

Re: Mensen in Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:23

Ik ben natuurlijk Den Haag gewend, dus al het groen dat er is zal al nieuw zijn voor me (beetje overdreven natuurlijk).
Een scooter zou ook een idee zijn haha!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:39

Ik zou niet zo happig zijn als het gaat om wonen in Dukenburg moet ik eerlijk zeggen..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:40

Ook in de buurt van Dukenburg zitten hele prima wijken hoor! De lankforst waar TS gaat kijken is prima, net als bepaalde delen van de lindenholt echt nette wijken zijn. Ook delen van zwanenveld zijn prima.

Ja, er zijn ook mindere wijken, maar dat kun je er ook meteen vanaf zijn. Kleinere huizen, met rommelige tuinen etc. Ik zit zelf in een iets minder gedeelte, maar echt onveilig voel ik me niet. Er is veel sociale controle.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-09-15 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:42

Maar dan heb je meteen je reistijd weer. Die brug over is een flink eind, als je het kan betalen zou ik dan lekker richting centrum zoeken!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:43

Reistijd valt echt mee hoor. Op de fiets ben ik in 25 minuten bij het Radboud. Het CWZ ligt veel dichterbij.

Vanuit de lankforst is het op de fiets 11 minuten volgens google maps, ga dan maar uit van kwartiertje. Dat is toch prima?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-09-15 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:43

Wat is er met Dukenburg dan, woont daar veel tuig oid?

Ik heb ook een bezichtiging op 5 minuten van het ziekenhuis af, aan de hatertse weg!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:46

Het allochtonen gehalte is wel wat hoger, en er wonen veel wat lager opgeleidde mensen. Dat is in sommige wijken aan de andere kant van het kanaal goed te merken. Ik heb wat vaker politie in de straat gezien etc. Maar ik woon echt wel in een minder gedeelte en onveilig voel ik me niet. Lankforst en Zwanenveld zijn echt prima wijken. Tolhuis en aldenhof is bijvoorbeeld weer wat minder.

Maar goed, ze zeggen van de wijken in hatert dat het ook slechte wijken zijn, terwijl dat volgens mij ook steeds beter wordt en prima wonen is.

Malvert is trouwens ook prima. Verder noordelijk is vooraan de voorstenkamp wat minder. Maar wat verder naar achter is het super wonen. Geerkamp en kluijskamp zijn weer heel netjes.

Het hele 't Broek en 'acker zijn eigenlijk ook prima op bepaalde straten na. Maar dat is meer uiterlijk schoon dan echt problemen of zo. Veel jonge gezinnen.

En ik ben echt opgegroeid met dat ik niks gewend ben. Heel beschermd, goede wijk, goede buurt, een echte kak havo/vwo school, dus ik ben echt niks gewend. En ik heb er echt totaal geen moeite mee waar ik woon.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:17

In Hatert moet je weten waar je gaat zitten. Bij Hatert moet je juist niet aan de kanaal-kant zitten, dat is de "zwarte" kant (of gekleurd, tis maar net hoe je het ziet). aan de andere zijde (de noordoost kant) is het prima wonen. Dat was de grijze kant (verouderd) maar er wonen steeds meer jonge gezinnen en vanaf daar ben je zo in het bos om te wandelen. Ik heb er 4 jaar gewoond en nooit onveilig gevoeld. En dan moesten we ook 's nachts met de hond wandelen.

Lindenholt idem. Wellenkamp is een prima wijk (en ook lekker dicht bij brug en natuur) en Kluiskamp schijnt ook niet slecht te zijn. Maar de gildekamp kun je beter omheen lopen :P

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 22:05

Iemand nog iets nuttigs te zeggen over de Muldersweg? Daar ga ik als het goed is ook bezichtigen!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:37

Muldersweg zegt me niks. Ik heb het even opgezocht op Google, maar geloof niet dat ik er ooit ben geweest. Je bent in ieder geval lekker bezig met bezichtigingen plannen. :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 07:45

Haha ja, maar ik moet er ook al voor november in!

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:50

Ik woon in Arnhem maar zit in Nijmegen op school, en veel vriendinnen wonen daar ook. Ik vind het echt een gezellige stad, leukw sfeer. Verder kan ik je niet echt tips geven wat betreft woningen, maar in ieder geval veel plezier op je nieuwe werk!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:07

Muldersweg? Is dat in dat grote flatgebouw? Is best prima wonen. Volgens mij. Collegaatje van mij woont daar. Je zit wel bij een heel groot druk ongezellig kruispunt, dat is een beetje jammer. Ook niet zo heel erg dicht in de buurt van winkels.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:14

Ik kom zelf uit Weurt/Beuningen. leuk wonen daar.
( Geboren in Weurt)
Ik heb zelf 13 jaar in het CWZ gewerkt op Algemene heelkunde als verzorging en ook als dokters assistente.
Leuk ziekenhuis.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:30

Ik heb tot een half jaar geleden in ( voormalig Oosterhout) gewoond. Dat ligt nog achter Lent. Ik deed een klein half uur over de fietstocht naar de HAN. Overigens stond de dependance van het CWZ in mijn voortuin; )
Succes met je nieuwe baan en hey zoeken van een woonplaats!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:04

Shiloh schreef:
Muldersweg? Is dat in dat grote flatgebouw? Is best prima wonen. Volgens mij. Collegaatje van mij woont daar. Je zit wel bij een heel groot druk ongezellig kruispunt, dat is een beetje jammer. Ook niet zo heel erg dicht in de buurt van winkels.

Dat valt toch wel mee? Het is denk een minuut of 5 fietsen naar de winkels in de Groenestraat vanaf daar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:16

Mjah, opzich wel, ik heb alleen altijd graag de winkels super dichtbij of anders in ieder geval op de route van werk naar huis. Persoonlijke voorkeur denk ik. Persoonlijk vind ik de winkels in de Groenestraat wat vervelend. Erg druk, veel verkeer, weinig ruimte.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:22

Ach, er zit wel een goede biologische slager en een Ekoplaza...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:51

Opgegroeid in Hatert en me daar ook nooit onveilig gevoeld. En das toch niet de beste buurt. :+ Ook in Lankforst heb ik me nooit onveilig of onprettig gevoeld.

Maar goed, ik werkte in Den Haag net boven het zuiderpark en in de Schilderswijk en daar had ik ook nooit problemen... ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 17:53

Ik heb een update!
Vandaag 2 bezichtigingen gehad en het tweede appartement was echt liefde op het eerste gezicht, dus die is het geworden. 5-10 minuten fietsen vanaf het ziekenhuis, aan de Hatertseweg :D Ik ben blij!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:26

Gefeliciteerd!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:02

Gefeliciteerd! Heb je snel geregeld. :D Is dit die ene die je me via pb had gestuurd?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 19:04

MonaLieske schreef:
Gefeliciteerd! Heb je snel geregeld. :D Is dit die ene die je me via pb had gestuurd?

Ja die!

Alleen de foto's op die site zijn echt heel oud haha, het ziet er nu heel anders uit, heel knus en echt wel leuk :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:06

Ik vond het er op de foto's ook al uitzien als een leuk plekje en helemaal een superleuke locatie. :D

Ik woon er in ieder geval in de buurt, dus laat maar weten als je een keer wil meeten. :)