[besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: [besloten] Van blessureleed tot sportplezier proosten op her

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 00:37

Ja klopt, full body workout!! Gewoon Googlen op borstcrawl cursus ofzo, Zwemanalyse zit bij jou in de beurt (die is heel goed en super leuk!) bv :)

Kan je net iets gerichter aan de slag dan gewoon een beetje doelloos baantjes trekken wat toch wel gaat vervelen :o

Pff bedtijd, vannacht flink bjjgeslapen dus nu amper moe :')

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 06:51

Wow wat een drukte en kan waarschijnlijk morgen avond pas bijlezen :=

Ga straks crossfitten, daarna BBQ bij vrienden (verzet van gisteren naar vandaag té irritant. In plan alles in voren en dit ruïneert m'n planning :+) en daarna sportmasseur en neerstorten in bed :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:48

Hello!! Tnx voor de invite!

Ik loop al hele tijd geen hard meer, maar wel leuk om weer aan te haken. Doe nu bootcamp 2x per week en daarin zit ook best wat hardlopen en heb soms de neiging om tussendoor toch eens een rondje hard te lopen. Alleen lukt het qua tijd nog niet. Rij nog 3 dagen per week, werk minstens 45 uur per week en heb dagelijks ook 2,5 uur reistijd, dus tja..... druk.

Hoe is het met iedereen?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:25

Wat is dat toch met die 45-urige werkweken, stelletje bikkels xD.
Thanks trouwens Romy heb die zwemanalyse een mailtje gestuurd over de kosten want of ik ben blind of het staat nergens maar het ziet er goed uit :D.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:29

Bij ons een kwestie van een hele afdeling opheffen en t werk bij een bestaande afdeling neerleggen die t normaal al druk heeft :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:16

Joehoe! Hier ook megavetdruk! Normaal vind ik dat niet erg maar 5 dagen voor ik op vakantie ga wel :'). Komende dagen nog kantoor (intern) verhuizen, wat afronden en overdragen aan mijn waarnemer en dan verplicht 2 weken geen werkgerelateerde zaken. Weet niet zo goed of ik dat wel kan, 2 weken zonder m'n kindje :').

Vanavond nog lekker 7,5km gelopen!

Hebben jullie ook instagram? Ik volg volgens mij alleen manon. Mijn IG naam is seoneilp maar dan andersom ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:44

Ik had angela al toegevoegd! Ik ben liz.zebizzy op IG,zonder punt. Hier vanavond interval en daarna kracht gedaan. Lekker getraind. Er vanaf gezien om nog met de vereniging mee te trainen, ik ga morgenavond zelf even wat km's maken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 06:41

Even egopost lees vanavond bij. Gisteren heerlijk geknald bij crossfit en nu verhoogde hartslag en verlaagd HRV dus netjes m'n les voor vanavond verzet naar morgen. Benieuwd wat deze manier van plannen voor me gaat doen.

Mocht ik nou vandaag een stukje willen joggen.. In welke zone moet ik dan lopen? Als het herstel moet stimuleren zeg maar?

Afbeelding

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 08:47

Kiwipitje schreef:
Even egopost lees vanavond bij. Gisteren heerlijk geknald bij crossfit en nu verhoogde hartslag en verlaagd HRV dus netjes m'n les voor vanavond verzet naar morgen. Benieuwd wat deze manier van plannen voor me gaat doen.

Mocht ik nou vandaag een stukje willen joggen.. In welke zone moet ik dan lopen? Als het herstel moet stimuleren zeg maar?

[ [url=m/9wQ3LJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tussen vetverbranding en je aerobe zone afwisselen. Gemiddeld moet je onderaan je zone 3 eindigen.

Ofwel heel rustig duurloopje op 50/60% (k kan dat niet hoor haha) of een goede techniek training met loopscholing!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 09:07

Kiwi ,hoe was je bbq!??

Manz ,super leuk dat je er weer bij bent ! ! Hier hoeft het niet alleen maar over hardlopen en topprestaties te gaan :o bootcamp is echt killing! HIT workouts is een vak apart... Doe je dat in de winter ook!? Is toch koud???

Kas, cool!!! Uhm nee klopt wel .. via hun Facebook heb je vaak strakke last minute aanbiedingen omdat het bad dan vol moet... Zn analyse had ik voor 10 euro en een vriendin had een volledige cursus toen voor de helft van de prijs :D altijd leuk hahaha maar ben benieuwd!! !

Owja ing en dat noemen ze dan "reorganiseren " := gewoon een stoelen dans want het werk, de processen, mensen en de middelen veranderen niet.. Lekker dan ! is het wel vol te houden ?

Plien geen instagram maar je mag ze ook hier posten van mij :J vind het wel leuk nl

Waar ga je heen !?? De week voor de vakantie is altijd 3x zo druk he, omdat je dan alles af wilt hebben enz :') jaarwisseling is nog erger! Haha

Liz, ben echt jaloers op hoeveel ritme en structuur jij hebt in je training !!!! Moet ik ook weer aan := motiveert echt!

Whaaaaaaa super leuk dit!!!! Eind augustus staan m'n vriend en ik ingeschreven voor de ironman 70.3 in oostenrijk.. Mn vriend was 2 jaar geleden keihard gevallen op het ek waarbij hij een lelijke sleutelbeen breuk heeft opgelopen.. 2 operaties en een jaar verder was hij niet voldoende hersteld voor het wk en toen is er een soort knop om gegaan. Hij sport amper nog, is alleen maar aan het werk en gaat zelfs niet meer mee naar mn wedstrijden omdat ti het stom vind :(

Had al een paar keer gezegd dat ik samen sporten heel erg mis en dat ik nu zelfs het gevoel heb dat hij niet meer betrokken is bij me. Hij had beloofd om als voorbereiding een wedstrijd te gaan doen deze maand op het parcours daar, maar dat is afgezegd omdat ti wilt werken. Van het weekend een goed gesprek gehad en hij is nu alles aan het regelen om alsnog een wedstrijd in oostenrijk te doen samen en in shape te komen voor de halve!!!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:24

Ironman is toch superzwaar??? Dan moet ie nog wel ff aan de bak zeg!!! Pffff.

Ik ben pas net begonnen met bootcamp hoor. We beginnen nu met week 5 van een 8 weeks programma. Doe 8 weeks 2 fabulous bij The Bootcamp Club. Gericht op vrouwen en vooral op de bekende BBB's ;)
Vind wel heel leuk, dus wil hierna wel verder ermee....... of dat in de winter ook gaat lukken durf ik nog niet te zeggen haha.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:58

Wat gaaf Romy!! Samen sporten is zó leuk hè! Ik loop regelmatig samen met vriendlief hard. We merken allebei dat we elkaar dan soms net even door een mentale barrière heentrekken of het gewoon überhaupt langer volhouden. Meestal lopen we op vrijdagmiddag na het werk samen. Even de werkweek van ons afschudden. En daarna is het *PLOP* en openen we een fles wijn én het weekend :j.

Manzano wat een leuke naam voor een bootcamp. Succes!

Naast hardlopen doe ik nog de BBG van Kayla Itsines, maar dat ligt nu al een week stil door drukte en warmte. Pak het vandaag weer op denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:20

Ik ben er nog wel dames en lees ook braaf mee maar ik ben even super druk! Ik vertrek morgen naar Engeland voor het werk en ik moet nog zoveel doen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:17

Heb net even 3 paar hardloopschoenen besteld bij Zalando. Loop met bootcamp nu nog op m'n oudjes van ik denk wel 10 tot 12 jaar oud ofzo :=
Had vorig jaar nieuwe Asics gekocht, maar die zaten zo beroerd (zullen sommigen missch nog wel herinneren..... is zelfs reden geweest dat ik lol in lopen verloren ben), die heb ik met dik verlies uiteindelijk verkocht via MP. Hopelijk nu meer geluk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:26

Jawel we houden ons staande. Meer mag en ga ik niet over mn werk zeggen haha. Ik mag zo nog een rondje lopen...tis helaas weer erg benauwd

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:29

Val ook weer binnen!!!
Hier voorlopig nog wandelen! Na de bevalling hield de pijn in mn voet toch aan tijdens het hardlopen helaas. Nu onderzoeken ivm jicht! Blijf wel hier gezellig meekletsen en meelezen!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:01

Bij ons op werk is ook drama, maar dat is het al tijden en zal ook niet verbeteren..... tja.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:15

Dit klinkt misschien raar voor velen maar ik kan wel janken van geluk. Na jaren niet te mogen lopen, rugklachten en vooral knieklachten heb ik 3 maanden geleden voor de laatste keer de stoute schoenen aangetrokken. Nog een keer wilde ik het gaan proberen. Braces en nieuwe schoenen waren ervoor nodig maar inmiddels kan ik zeggen dat ik vandaag eindelijk de 5km pijnvrij heb gelopen. Wát een fantastisch gevoel! Ik drink er straks een wijntje op.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:22

WAUW Inge!! gefeliciteerd! Wat een mentale boost heb je nu denk ik :) TOP

Ik moet wel lachen hoor, ineens is het weer als vanouds kletsen hier.. hoe komt dat toch??
Leuk in elk geval want ik miste het wel een beetje.

Gaat er nog iemand meedoen met de henschotermeer games? Danique mischien?
Ik ga denk ik meedoen met de run-swim-run, mooi eens een keertje proeven aan de wissel naar het zwemmen. (mini)triatlon trekt me zeker en zo kan ik eens kijken hoe het zwemmen bevalt.
Wie weet dan eind zomer eens een 1/8 triatlon proberen.

Romy, doen jullie dan een hele ironman???/ Tjonge das afzien hahaha Good luck :)

A.s. zaterdag 5 km wedstrijd in Voorthuizen, heel veel zin in, ik loop weer mee in het (bloedfanatieke) bedrijven team, erg leuk en gezellig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:34

Hihi Ja ik voel me echt toppp!!

Klinkt gaaf sliertje, om wat voor afstanden gaat het dan? Ben echt een leek op dat gebied.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:42

ingedebruijn schreef:
Dit klinkt misschien raar voor velen maar ik kan wel janken van geluk. Na jaren niet te mogen lopen, rugklachten en vooral knieklachten heb ik 3 maanden geleden voor de laatste keer de stoute schoenen aangetrokken. Nog een keer wilde ik het gaan proberen. Braces en nieuwe schoenen waren ervoor nodig maar inmiddels kan ik zeggen dat ik vandaag eindelijk de 5km pijnvrij heb gelopen. Wát een fantastisch gevoel! Ik drink er straks een wijntje op.

What!#?! Whaaa super kicke!!! Gefeliciteerd! Absolute mijlpaal Ja, proost!

En nee ik vind het helemaal niet stom, ik vind het juist geweldig dat je door zet wanneer het allemaal niet vanzelf gaat. Vele malen meer respect voor :o

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:48

Inge, niet zo heeeeeeeel gek ver hoor, 2,5 km runnen, 500m zwemmen en weer 2,5 km runnen.
Zal wel lichtelijk dood zijn na de zwem sessie hahah

Er is ook een estafette voor duo's samen 15 km afleggen, om de beurt 2,5 km. Dat heb ik vorig jaar gedaan

www.henschotermeergames.nl

Ik ben ook leek op dat gebied hoor hahah

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:53

sliertje schreef:
Inge, niet zo heeeeeeeel gek ver hoor, 2,5 km runnen, 500m zwemmen en weer 2,5 km runnen.
Zal wel lichtelijk dood zijn na de zwem sessie hahah

Er is ook een estafette voor duo's samen 15 km afleggen, om de beurt 2,5 km. Dat heb ik vorig jaar gedaan

http://www.henschotermeergames.nl

Ik ben ook leek op dat gebied hoor hahah

Dat rennen is te overzien inderdaad maar denk dat het zwemmen nog flink tegenvalt. Ik zink al na 1 baantje in het zwembad :')

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:55

Ja inderdaad, nou ja, als er dan in elk geval maar een mooie foto word genomen whahaha Dan ben ik al blij

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:55

Romyv schreef:
ingedebruijn schreef:

What!#?! Whaaa super kicke!!! Gefeliciteerd! Absolute mijlpaal Ja, proost!

En nee ik vind het helemaal niet stom, ik vind het juist geweldig dat je door zet wanneer het allemaal niet vanzelf gaat. Vele malen meer respect voor :o

Haha dankjewelll! Ik heb 39 minuten gelopen.. geen eens 8 km per uur gehaald haha maar het liep erg fijn. Had in deze tijd de 6.5km moeten lopen maar op dit moment boeit me dat niets :D