Hoofdstel versus Neckrope ~ 26/7 ~ Schoonrewoerd [UT]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:53

pmarena schreef:
Ik denk dat het vooral leuk is om er een leuk dagje van te maken, en om te laten zien dat combinaties bitloos of zelfs helemaal zonder iets om het hoofd, ook gewoon controle kunnen hebben :)

Dat is dan ook de reden dat ik mee wil doen :j

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:55

Geweldig idee, helaas te ver weg om met paard te komen. Is alleen als toeschouwer ook mogelijk?

En mocht er veel animo voor iets dergelijks in het noorden zijn wil ik best (met nog iemand) hier oom jets dergelijks organiseren. Mochten mensen daar belang bij hebben wel graag in pb om topic ts niet te verstoren;-)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 09:13

pmara....dit is een meeting topic....geen discussie topic.
En of je daar een punt hebt dat test ik dan toch graag even uit in combinatie met een leuke dag :D
Verder zou ik het voor het overzicht prettig vinden de discussie daar te laten waar die ook begonnen was. :)
Het word natuurlijk wel "eerlijk filmen" zoals ik ook al eerder aangegeven had.
Er word niks weg geknipt of in mooiere opstelling gemonteerd.

Zowel dingen die niet goed gaan als dingen die wel goed gaan komen gewoon in beeld zoals het werkelijk gebeurt.
In dat opzicht kan ik alleen maar diep respect hebben voor de mensen die niet bang zijn en gewoon willen komen :j
Ik ga dan ook echt niet akkoord met beledigende commentaren op het eind resultaat!! :D
Geloof me....er valt zat uit te halen voor diegene die dat ook echt zien willen.
En daarnaast........heb ik al afschuwelijk veel voorpret :D
Al is het maar omdat ik weet wat bijna niemand nog weet :D

Gini

Re: Hoofdstel versus Neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:15

Het is inderdaad een beetje dubbel aan het lopen: hier wordt gediscussieerd en in het discussietopic worden meetingdingen besproken. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:17

Wacht..... Ik weet het denk ik.... Sinterklaas komt laten zien hoe je met paard over het dak loopt?! Am I right?! :D

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:31

Ik volg nog even en als het te regelen is qua vervoer wil ik best meedoen met neckrope!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:53

Misschien een leuk onderdeel om toe te voegen:
Een paard zo hard mogelijk laten galopperen en dan tussen 2 pionen tot stilstand brengen. Waarbij pas vanaf pion 1 het paard teruggereden mag worden en moet stilstaan voordat hij pion 2 heeft bereikt (afstand tussen de pionnen kan je dan ook nog varieren).
Dat zou je ook nog eventueel kunnen uitbreiden met bochten in het parcour.

Ik ben benieuwd naar je "testresultaten" :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:06

Geef dan wel voldoende ruimte om af te remmen, anders krijg je soort noodstops ;)

Afbeelding

Maar wij houden wel van een leuke uitdaging :)
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat de locatie wordt en het parcours, wil dat eerst graag weten voor ik me inschrijf :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:10

Ja zo'n snelheid/vaardigheid parcour lijkt me ook leuk ja!! En dan misschien slalommen erbij of zo.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:46

Wat een leuke ideeen komen er voorbij zeg! Mocht ik met paard niet meekunnen om wat voor reden, dan wil ik wel foto's komen maken! Ik ga denk ik wel zorgen dat ik gewoon kan komen! Lijkt me wel heel mooi om allemaal te zien wat iedereen met zijn paard doet om bepaalde situaties op te lossen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 13:18

EN WE HEBBEN EEN LOCATIE *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Het gaat gebeuren in Schoonrewoerd....zoek het even op op de kaart. :D
A2 knooppunt Everdingen, afslag Leerdam en dan ben je er na hooguit 10 minuutjes, makkelijke route.
Het precieze adres zal ik aan de deelnemers op tijd per pb toe sturen.
Ik moet nog even verder overleggen of ik het adres hier zo mag plaatsen of niet maar dat merken jullie dan snel genoeg.

Wat hebben we???

We hebben een uitstekend te rijden Z bak in de buitenlucht :D 20 x 60.
We hebben ruim voldoende parkeerplek om de trailers kwijt te kunnen :j
Er is (vind ik dan weer heel belangrijk) een wc :D
Voor wie zijn paard graag in een lege stal heeft is er een stal tegen een kleine vergoeding beschikbaar
Ik geloof dat dat 10 euro is voor een lege stal met daarbij 1 kg basisbrok.
Misschien ook hooi ( van eigen land) maar ik moet de verdere details nog bespreken daar.

Er zijn pionnen, spring balken, afspuit plaats en misschien als het haalbaar is zal er eten en drinken te krijgen zijn tegen kostprijs ongeveer.
|Er is al een groot stuk plastic, een paardenvoetbal, paraplu, grote vlag, vlaggenslingers, Misschien dat er zelfs met de quad (schrijf ik dat goed?) heen en weer gereden kan worden :D :D
Dus tot nog toe lijkt het er op dat de meeste ideeën ook uitgevoerd kunnen gaan worden!!

Zullen we een datum gaan bepalen voor wie er komt???
Voor de zomervakantie en in een weekend.
Ik stel voor het weekend van 5/6 juli......

oja....en vul de lijst even aan voor wie er nog mee wil. De kans is groot dat er meer komen namelijk

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:20

Kijk, lekker in de buurt! Ook wel eens fijn, meestal is alles ver weg voor mij :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:37

En ik ben er sowieso bij voor eventuele begeleiding en om verslaglegging te doen :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:42

Hhhhm ik zou zeker willen komen, liefst met paard, is er echt niemand die me tegen vergoeding op zou kunnen halen? Ik kom uit zeeland.

En anders kom ik gewoon groomen, of verkleed als spook, voor de schriktest he. :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:24

wendy1987 schreef:
Ik heb het andere topic gevolgd, niet gereageerd omdat het te snel gaat voor mijn werkend leven :+
Maar ik zou als het ergens in de betuwe is en op een datum die handig is, mee kunnen doen.

Zal ik begin maken aan het lijstje dan? (mocht ik mee mogen doen van jullie :) )

Citaat:
naam...............................................naam paard...................................tuigage ja/nee
1 Wendy - Shanti - Tuigage ja (hoofdstel/zadel)
2 Sees - Karel - bitloos (wil ook best met neckrope proberen naderhand)
3
4
5
6
7
8

Eea wel erg afhankelijk van datum. Ik las iets van 05/06.07 dat komt mij bijzonder slecht uit :o maar ik ben absolúút niet doorslaggevend dus laat het vooral van de locatie en organisatoren afhangen en niet van de eventuele deelnemers. Daar zullen er uiteindelijk ongetwijfeld genoeg van zijn.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:28

Citaat:
naam...............................................naam paard...................................tuigage ja/nee
1 Wendy - Shanti - Tuigage ja (hoofdstel/zadel)
2 Sees - Karel - bitloos (wil ook best met neckrope proberen naderhand)
3 Wranglerbutt - Dainty - neckrope
4
5
6
7
8

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:45

miss_lizje schreef:
Een paard zo hard mogelijk laten galopperen en dan tussen 2 pionen tot stilstand brengen. Waarbij pas vanaf pion 1 het paard teruggereden mag worden en moet stilstaan voordat hij pion 2 heeft bereikt (afstand tussen de pionnen kan je dan ook nog variëren).j
Maar wat zou je hier willen ‘testen’ dan? Tenzij je een westernpaard hebt zie ik een ‘dressuur’ ruiter nu nog niet zo snel het zo snel mogelijk laten stoppen toevoegen aan hun activiteiten.

Ik vermoed dat ik toch een heel ander idee heb van wat je kunt laten zien :P Maar goed, zo gaat het idd al weer snel richting een discussietopic en in tegenstelling tot pmanara heb ik eerder het idee dat de neckroopjes kunnen ‘winnen’ . Voor zover je van winnen kunt spreken. Een leuke dag zou voorop moeten staan :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:48

Sammie, nou ik denk dat als je de afstand groot genog maakt, dat nog niet zoveel uitmaakt ;).

Je zou naast de oefeningen ook een simpel dressuurproefje kunnen rijden om verschillen te ontdekken. Ik denk dat de intentie van deze dag ook niet moet zijn om er een wetenschappelijke studie van te maken. Misschien zijn de testresultaten we niet doorslaggevend of volledig nutteloos en misschien worden er wel een aantal dingen duidelijk. Hoe dan ook kunnen we weer van elkaar leren en een gezellige dag wordt het dan sowieso.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:49

Sammie schreef:
miss_lizje schreef:
Een paard zo hard mogelijk laten galopperen en dan tussen 2 pionen tot stilstand brengen. Waarbij pas vanaf pion 1 het paard teruggereden mag worden en moet stilstaan voordat hij pion 2 heeft bereikt (afstand tussen de pionnen kan je dan ook nog variëren).j
Maar wat zou je hier willen ‘testen’ dan? Tenzij je een westernpaard hebt zie ik een ‘dressuur’ ruiter nu nog niet zo snel het zo snel mogelijk laten stoppen toevoegen aan hun activiteiten.

Het oorspronkelijke uitgangspunt was toch of veilig buiten kan rijden met of zonder hoofdstel? Lijkt me in dat kader dus wel een geschikte oefening :j
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 01-05-14 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:50

Ooo Schoonrewoerd is echt dichtbij! (er woont zelfs familie, kom er regelmatig)

Ik zit nog een beetje met Tweets gezondheid. Het ziet ernaaruit dat dat echt de goede kant op gaat nu, en dan zou begin Juli reëel haalbaar moeten zijn voor hem.
Kan ik opgeven onder voorbehoud van Tweets herstel, of liever niet, en uitgaan van paarden die op dit moment fit genoeg zijn?

Ik zou met tuig meedoen. (hoofdstel met regulier of leren bit) Eventueel een 2e ronde durf ik wel te proberen zonder hoofdstel, mits de eerste ronde -naar verwachting- rustig gaat.

Edit, ik zie dat er sprake is van wedstrijd of zoiets? In dat geval zie ik het niet zitten. Wil best op een leuke manier kijken waar grenzen liggen, maar niet in wedstrijdenverband.
Een zo snel mogelijke stop vanuit volle galop laat ik ook liever achterwege in verband met oude blessures. Uiteraard neemt dat niet weg dat ik in geval van nood buiten vlot zat op de rem kan. Maar dat is dan een noodstop, en is wat mij betreft anders dan wanneer het niet nodig is.

Allerlei schrikzooi, klein sprongetje, wat stuurwerk is geen punt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:55

Wranglerbutt schreef:
Het oorspronkelijke uitgangspunt was toch of veilig buiten kan rijden met of zonder hoofdstel? Lijkt me in dat kader dus wel een geschikte oefening :j

Dan kun je denk ik een heleboel ruiters al afschrijven en gaat het oorspronkelijke doel vrees ik verloren. Het best zou een paard helemaal niet moeten schrikken, vervolgens zou het er om moeten gaan dat je een paard fatsoenlijk terug krijgt en niet het snelst. En een paard bewust zodanig manipuleren dat ie er als een idioot van door gaat lijkt mij ook niet de bedoeling. :) Maar goed, dat vind ik. Ik organiseer ’t niet en ik doe ook niet mee :P

Gypsy schreef:
Hhhhm ik zou zeker willen komen, liefst met paard, is er echt niemand die me tegen vergoeding op zou kunnen halen? Ik kom uit zeeland.
Heb je je E bij B?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 15:07

Zullen we deze discussie in het daarvoor bestemde topic houden???!!

Een wedstrijd gaat het zeker niet worden Femke_Tweety.
Ik heb de bedoeling eerder al duidelijk genoeg uitgelegd....lees even terug hier en daar.
Zal vast niet naar ieders tevredenheid zijn maar ik ken niet 1 kok die naar alle monden kookt ;)

Schrijf jezelf gewoon in en dan kijken we tegen de tijd dat het zo ver is even hoe of wat precies.

Dat geld ook voor de datum......deze datum kan best een schuifje hebben maar ik moest wel ongeveer een richtlijn geven. Heb je andere voorstellen van datums die misschien zelfs meer mensen uit komen dan sta ik daar uiteraard ook open voor. De locatie is net zo flexibel als ik ben.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:10

@Sammie: vanuit galop halthouden of overgang maken naar de stap is toch niets aparts? Wordt dat niet in dressuurproeven gevraagd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:16

Jawel, maar dan gaat het om het fatsoenlijks en niet om het snelst :D

En ik denk dat erg weinig mensen zullen reageren die dat fatsoenlijk (M2 >) onder de knie hebben. En daar mee laat ik het hier bij. “t is wel een interessante discussie, maar het wordt gewoon off-topic hier. En ik doe toch niet mee, ik doe ook niks met de resultaten dus heeft ’t heeft hier niet zoveel zin. :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 01-05-14 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:18

Is er iemand die een plekje heeft op de trailer en mij tegen vergoeding wil oppiken?
Ik woon in Hoofddorp (naast haarlem en amsterdam) en heb een brave rustige ruin die vaak in de trailer staat met paarden die trailer angst hebben.
Ik zou me graag aanmelden als ik vervoer heb (met neckrope :) )