Ik knoop kruimel vanaf dat hij drie maanden is in de SHBC, dat is een fijne knoop omdat je kindje mooi hoog op je rug zit en je legt meteen een knoop. Je kindje zit dus al vast en dan kun je rustig afknopen. De ruck is geen moeilijke knoop. Het belangrijkste bij rugknopen is het veilig op je rug krijgen en houden van je kindje en dat is bij elke knoop gelijk.
Ik verwacht deze week mijn draagpoppen. Eventueel kan ik komen en die meenemen. Mijn cursus om zelf draagconsulten te gaan geven is pas eind september, maar dan zijn er meer poppen waarmee de mensen zonder baby mee kunnen oefenen.
Nou, ik vind het wel fijner als er een echte draagconsulente is. Ik ga de opleiding pas in september volgen en dan ben ik gecertificeerd om een op een consulten te geven. Ik kan wel komen met wat extra poppen en doeken. Dan kunnen meer mensen tegelijk een knoop oefenen. Van een draagconsulente leer je zoveel tips en trucs, die weet ik ook nog niet allemaal.
Als je een rugknoop leert, leer je ook meteen hoe je je kindje veilig op je rug krijgt en hoe je de doek op spanning houdt, als je dat weet kom je met youtube heel ver om weer andere knopen te leren.
Ok klinkt top wat mij betreft. Roosendaal is ook prima voor mij. Zou graag wel een beetje snel war afspreken want het lukt me echt niet zelf haha heb al meerdere keren geprobeerd.
De ruck vind ik...nou ja, ruk dus. Daarom zou ik liever een andere knoop leren al is het mij inderdaad vooral te doen om het veilig op je rug krijgen, zitje maken, doek zekeren. Als ik daar wat handigheid in krijg dan moet de rest wel lukken.
Ik wil ook graag asap afspreken. Als t bij jac mag vind ik dat ook fijn we zitten hier inmiddels flink in de dozen inpak zooi
Chubby
Geplaatst: 19-08-13 20:29
Even snel geinventariseerd zijn we met 10 of 11 dames. Dat is teveel voor een enkel draagconsult. Ik denk dat we moeten splitsen in 2 groepjes, wat prima kan, zeker bij mooi weer. Ideaal ook, dan kunnen alle kindjes mee en is er meteen oppas voor de kindjes van de mamas die het consult doen.
Ik ga wel even rondvragen naar data en kosten bij wat leuke meiden die ik ken.
Chub, misschien kunnen wij elkaar al helpen. Jij kent de basis al dus dan wil ik je wel helpen met een SHBC bij een baby als jij mij kan helpen mij DH te perfectioneren.