[Besloten] Ameland- Strandrit met Bokkers, wie gaat er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:55

Ik hoop de rest ook, dan kan ik vast wat gaan brainstormen. :D

Zat te denken aan worst, koekjes, gehaktballetjes en dat soort spul, broodjes voor tussen de middag, muffins, noem maar op.. Hebben we keukenprinsesjes in ons midden? O:)
Hele koelbox vol met flessen canei, bubbels en ander spul, (tequila Ali?) en we hebben de middag van ons leven. :')
Oh, over koelbox gesproken, die staat nog in Limburg geloof ik..

Weet iemand trouwens hoe we het beste naar de boot toe kunnen? Hoelang gaat die reis duren?

Lynniiie

Re: Ameland- Strandrit met Bokkers, wie gaat er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:08

ik heb volgens mij nog wel een koeltas hier thuis liggen.

Holwerd is niet heel erg ver, zou met 1 of 2 auto's kunnen vanaf leeuwarden ofz.
en de bus naar holwerd is ook een optie.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:11

ik zou ook nog graag mee willen als dat kan :) alleen ff een vraagje zou ik dan met iemand vanaf een station of ergens mee kunnen rijden ? aangezien ik niet in de buurt woon en geen rijbewijs heb

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:17

Ik zie dat het met de bus vanaf het station Leeuwarden ruim een 40 minuten is, met de auto is het ruim een halfuur. Aangezien er mensen ook wat later komen is het vrij vroeg om om half 10 de boot te nemen maar een optie later is ook weinig aantrekkelijk.
Heb even naar de mogelijkheden gekeken voor de mensen vanuit Leeuwarden:

1. Of we kijken of we met wat auto's richting Holwerd kunnen. Reistijd wat minder dan met bus.
2. We gaan met de bus en zijn dan afhankelijk van de bus van half 9 (half 11 op plek van bestemming) of de bus van 10.30 uur (half 1 op plek van bestemming). Boot om respectievelijk om half 10 of om half 12.

Als je naar Leeuwarden komt kun je met ons vast wel verder reizen, Chantal! Waar moet je vandaan komen? Zet je jezelf ook op het lijstje?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:19

ik moet uit amsterdam komen heb net even gekeken vanaf amsterdam aar Leeuwarden is het met de trein 1 uur en 12 minuten dat vindt ik net te doen
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 16-07-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:21

Rijervaring en voorkeur type paard:
EngeltjeS- gevorderde ruiter, rij dagelijks / geen voorkeur voor paard.
Roosch- gevorderde met een beetje wiebelende benen en al een klein poosje niet meer gereden/ liefst zo breed en braaf mogelijk, niet hoger dan 1,60 ivm hoogtevrees. :')
Winged- gevorderd, alweer even niet gereden ivm blessure paard/ Liever geen pony, breder type wel
Inge - gevorderd, alweer even niet gereden / pittig paardje
Sok - gevorderde buitenrijder / Meryanthe of Elke / anders iets snels/druks/ ondeugends
Lynniiie- Gevorderd, iets snels/pittigs ;)
dauphine- Gevorderd, niet een paard dat de hele weg dribbelt ivm knieproblemen. Verder maakt het me niet uit.
Hinke - Gevorderd, maakt niet uit wat voor paard.
Chantaliiejj - Gevorderd ook gevorderd met buitenrijden snel, niet te rustig paard

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:22

Hoor ik tequilla? :D

Ik kom vanaf omgeving Assen die kant op, dus ik kan hier en daar sowieso mensen oppikken.
Laatst bijgewerkt door Winged op 16-07-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:23

tequila lekker haha :P

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:24

Carpoolen is misschien sowieso handig, als we met auto's gaan, kunnen we de reistijd van sommigen die van ver moeten komen aardig inkorten! :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:24

Vind ik op zich een erg goed plan Sok, ware het niet dat ik geen rijbewijs en dus geen auto tot mijn beschikking heb..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:25

Morgen ga ik naar het bedrijf toe en bespreek ik dit geweldige idee O:)
Vandaar dat ik morgen op de meeste vragen antwoorden heb ;)

Voor mij hoef je geen picknickspul te halen hoor.
Ik kan wel mensen mee nemen, maar op die dag heb ik nog wat dingen staan, waardoor ik op tijd weer naar huis ga/moet/wil.

Vanaf Leeuwarden is het +/- 25 min. met de auto, de bus doet er langer over: 45 min.
Hou er ook rekening mee, dat het nog in de vakantie valt, en het behoorlijk druk kan zijn!!!
(parkeren bij de boot etc.)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:25

Sok schreef:
Ehhhhhmmm als ze er nog steeds zijn; Adelbert (Hafje) of Feedonna (kwpn dinges) :D
Of Yorke, da's een Tinker, ook een leuk paardje!

luwe is een fries en als hij nog leeft een prima traag beestje. dat feedonna nog leeft ze heeft zware problemen met benen en is altijd kreupel.
yorke kan snel wezen maar meestal heerlijk relaxed net als iris het faforite paard van meta.

(sorry heb er gewerkt ;-) ik ga niet mee aangezien ik in duitsland woon)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:26

Een Fries waag ik me ook wel op, als ie braaf is. Machtig mooie beestjes. Maar ik wil echt een brave aangezien ik geen zin heb in vliegles met mijn dikke derrière.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:27

Ik heb er ook gewerkt. ;) Maar al een tijdje geleden, wel erg sneu van Feedommel.. :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:29

Devica, ga jij met de auto naar de boot? Dan zou ik wel een plekje willen reserveren, kunnen we de benzinekosten delen! Op de terugweg kijken we dan wel ff. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:31

Roosch schreef:
Een Fries waag ik me ook wel op, als ie braaf is. Machtig mooie beestjes. Maar ik wil echt een brave aangezien ik geen zin heb in vliegles met mijn dikke derrière.

Een fries wil ik ook wel wagen. Hoef geen extreem pittig ding onder de kont trouwens :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:32

hij is een echte schat! ik moet wel zeggen dat de overgaan naar de galop dat hij een klein dribbeltje kan maken met voorbenen maar verders doet hij niks hoor!

feedommel ken ik niet ;-) heb twee jaar terug er gewerkt, had mijn minishet mee ;-) leuk tijd maar je moest alle dagen werken en je kreeg vrij als het haar uitkwam, niet omdat je het even nodig had. het is normaal twee of drie weken door te werken zonder vrij te krijgen ;-)

maar de ritten zijn daar fijn en er wordt goed op de paarden gepast maar ook op de mensen, wel plezierig om daar een ritje te maken ;-)

je kunt er de wilste krijgen maar ook de makkelijkste.

als je geen drukke fries wilt moet je geen jitske hebben XD jong beestje maar verders wel lief :-)

nina is een half fries, half kwpn. ook een schat.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:37

Is Milton er ook nog? Ook echt een stoer beest! :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:37

Milton is echt machtig :D net als Nina! <3

Morgen ga ik kijken / testen / ontspannen en.... dingen regelen! :P
kan niet wachten!

wekker gaat om 5.30 uur...

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:38

dat is een schat! ik weet het niet, maar was niet oud en aangezien meta geen afscheid kan nemen van haar dieren denk ik wel dat hij er is.

ah veel plezier!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:46

Heel veel plezier morgen alvast, laat me weten hoe het was!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:56

Nou Roos als jij dan voor mij ook een plekje kan reserveren vind ik dat wel zo gezellig :P Anders moet ik in mn ups met de bus straks..
En qua picknick.. ligt er een beetje aan wat voor weer het ook is denk ik. Denk dat wat fris niet verkeerd is.. anders is het alleen maar drank en dat vind ik alleen lekker met heel warm weer haha. En eten... denk dat je het beste voor broodjes kan gaan met smeerseltjes en kaas oid.. ik vind gehaktballetjes wel een goed idee maar hoe houd je die warm?

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:41

Picknickmand mee is altijd leuk natuurlijk! Ik ben op zich wel handig in de keuken dus kan wel wat dingetjes verzinnen.
ik zag dat er iemand uit omgeving assen kwam? Ik moet uit appelscha komen wat op zich redelijk in de buurt van assen ligt dus misschien carpoolen?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:42

Chantaliiejj schreef:
Rijervaring en voorkeur type paard:
EngeltjeS- gevorderde ruiter, rij dagelijks / geen voorkeur voor paard.
Roosch- gevorderde met een beetje wiebelende benen en al een klein poosje niet meer gereden/ liefst zo breed en braaf mogelijk, niet hoger dan 1,60 ivm hoogtevrees. :')
Winged- gevorderd, alweer even niet gereden ivm blessure paard/ Liever geen pony, breder type wel
Inge - gevorderd, alweer even niet gereden / pittig paardje
Sok - gevorderde buitenrijder / Meryanthe of Elke / anders iets snels/druks/ ondeugends
Lynniiie- Gevorderd, iets snels/pittigs ;)
dauphine- Gevorderd, niet een paard dat de hele weg dribbelt ivm knieproblemen. Verder maakt het me niet uit.
Hinke - Gevorderd, maakt niet uit wat voor paard.
Chantaliiejj - Gevorderd ook gevorderd met buitenrijden snel, niet te rustig paard
Debbie - Gevorderd, dagelijks. Paard komt ik nog even op terug

Ik heb mezelf ook maar even op de lijst gezet :) Ben er alweer veel te lang niet geweest!

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:56

Er kunnen vanaf leeuwarden 3 a 4 mensen met mij meerijden :)