Tinkermeeting omg. De Klinge/Stekene

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:52

Killed schreef:
De rit gaat tot nu toe doorgaan hoor, maar wellicht wel een latere datum dan 30 juni

Omdat je dit schreef...

Killed

Re: Tinkermeeting omg. De Klinge/Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:55

Ja, omdat ik dan een beetje moet voortmaken met de exacte route vast te leggen.

Maar als er meer volk mee kan die dag dan op de volgende data dan zal ik mij wat haasten he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:00

Lekker praktisch ben je :))

Hoeveel mensen zijn er nu dan? Vind het echt jammer, maar de vorige keer dat er een Tinkerrit in België georganiseerd werd (Hallebos meen ik) was men behoorlijk duidelijk dat alleen Tinkers werden toegelaten.

Hetlevenwint : je stuurt maar eens een berichtje als je wilt, alleen maar leuk.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:20

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:25

Maya, dat was mijn evenement! ;) Normaal ben ik er ook soepeler in, volgend jaar mag er wel 1 of 2 instinkertjes mee eventueel. Normaal mocht het ook dit jaar, want we waren maar met 4.

Brugje moet hier normaal ook lukken, Tink gaat hier braaf over het betonnen brugje.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:35

Brugje hier geen probleem.

Maya ik zend een berichtje dan :).

Nu heb me misschien gezet op de pagina (facebook) en ga nog topic aanmaken op bokt.be er over.
Misschien omdat ik natuurlijk moet kijken naar vervoer, conditie is geen probleem maar vervoer moet ik even bekijken. Zou zoizo nog vragen aan die ene mens en een hoeve hier dicht bij met tinks.

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:11

brugje is prima voor sara maar ze wil wel altijd rustig kunne kijken of het veilig is dus t is heel voorizchtig maar ze doet het

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 21:29

@lindske: super! Van waar ben je ergens?

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:33

@ killed ik ben van Geetbets maar papalief mag met de trailer rond rijden
hij mag van mij 3 weken naar afrika mij aan men lot over latende als hij met me blijft rond rijden :P mooie deal he

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:24

Ja om even over andere paardenrassen te praten, stel nu dat Iowa echt niet mee kan op de rit, zou ik eventueel met de IJslander van mijn mama mogen meegaan? Hij is wildkleur grijs maar misschien dat ik er wat vlekken kan op schilderen en wat haar aan zijn benen plak :+

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 18:39

Nogal lastig, heb al mensen moeten afwijzen die met een fries en Arabier meewouden,

Wat vind derest ervan?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:04

Ik heb er zelf op zich niet tegen als er nog enkele mensen met tink's komen, de tink's moeten wel de overhand hebben. Ook moet er gekeken worden naar tempo.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:09

Achja, we zullen tegen dan wel zien, begrijp wel dat een IJslander op een tinkerrit nogal vreemd is ;) (trouwens qua tempo is de IJslander wel steeds sneller als Iowa of mijn zus haar paard :') ) Ik hoop voorlopig nog dat ik gewoon met Iowa meekan!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:09

ik ga het hier thuis eens navragen, hangt ook af van waar juist en of tegen dan Dusty niet al te rond is (zwanger) ;)
Als het iets te ver is om tot daar te wandelen ga ik ook moeten kijken voor vervoer aangezien wij geen grote trailer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:25

Mijn mening zal gekend zijn, met mijn Haflinger kan ik zo in de groep meerijden, heb zelf vervoer, ben flexibel met data. Maar ik laat het besluit bij de meerderheid liggen. Mijn twee Tinkers zijn gewoon helaas nog geen optie, en ik wil de jongste nog heel wat jaren meehebben en dat kost geduld en tijd in het begin :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:17

Killed schreef:
@Soprano: Wat jammer van Iowa, hopelijk vind je snel wat er aan de hand is.

@Oona: voorlopig wel, moest ze het tegen dan niet kunnen zou ik evt der dochter kunnen gebruiken

@Kaat: Super! hopelijk kijken er dan wat meer mensen

Het is idd niet aan zee hoor, die is hier helaas wel een eindje vandaan.
Het zal bos en polder zijn.

Jammer dat er zovelen niet meekunnen :s

Zijn er paarden bij die niet over een brugje zouden durven?

[ Afbeelding ]

Ik weet begot niet of Dusty over dit brugje zou gaan _O-
Ik denk dat ze zich met haar zwangere buikje waarschijnlijk niet door iets smals wilt gaan proppen :')

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:32

Heb even stukje tekst uit het Belgische tinkertopic gekopieerd:

Hier toch goed nieuws! Kreupelheidsonderzoek heeft dik anderhalf uur geduurd, dierenarts nam er echt haar tijd voor en deed alles heel uitgebreid. Bij verschillende proeven bleek het nu om haar rechterbeen ipv linkerbeen te gaan. Maar op de cirkel deed ze iets raar met haar linkerbeen om haar rechterbeen te ontlasten vandaar hadden we ons vergist en omdat Iowa in december ook linksvoor kreupel liep leek het ook aannemelijker. Uiteindelijk ook foto's genomen van haar rechterbeen maar ze had al op voorhand gezegd dat het bij tinkers eeerg moeilijk is met hun vele haar en huidplooien die bobbels op hun benen enz. Uiteindelijk toch redelijk gelukt en bleek het om een kneuzing van de hoefwand en een beginnende blein te gaan. Normaal gezien is dit binnen de 14 dagen weer in orde. Hoefsmid komt sowieso volgende week om ook de blein nog is te checken. Moest ze terug kreupel beginnen lopen moet ze aan de antibiotica en als ze na 14 dagen terug kreupel loopt moet er wel verder onderzoek gebeuren en dan zal ook haar sok er aan moeten geloven... Maar dierenarts leek er toch gerust in dat het snel voor bij gaat *\o/* Ze denkt ook dat de kreupelheid enkele maanden gelden niets te maken heeft met deze.

Dus toch een voorzichtige hoop dat we 30 juni gewoon meekunnen *\o/*

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:20

Dat klinkt al positief!

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 09:44

Idd! Hopelijk is ze er snel vanaf.
Heeft de DA gesneden?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:29

Nee niet gesneden omdat het echt nog een begin van een blein is dus het kan even goed zijn dat het niet verder ontwikkelt en dus zo zou weg gaan (wat wel goed zou zijn natuurlijk) En die gekneusde hoefwand heeft ze waarschijnlijk opgelopen na zotte sprongen, gisteren stond ze weer op de wei te bokken en te doen, geen idee hoe ze daar aankomt hoor ;) Maar hoefsmid moest toch sowieso volgende week komen en die moet de blein nog eens verder nakijken dan.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 10:34

Fijn dat ze toch al terug zot doet, teken dat het goed gaat toch? :D

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:44

Ik ga dit even volgen. Woon in de buurt dus mocht het voor mij een geschikte datum zijn, kan ik misschien een paar plaatjes komen schieten. Lijkt me wel leuk!

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 11:04

@Mathilde:
Dat zou super zijn!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:07

Hey, ik zit momenteel nog met heel wat vraagjes, sorry daarvoor, eerste keer dat ik op verplaatsing ga met Iowa :D is het voorlopig zeker dat de rit door gaat of niet? En zoja, hoe laat en waar er wordt afgesproken? En hoe lang gaat de rit ongeveer duren, is het veel stappen/draven/galopperen? Dat is mijn enigste puntje van bezorgdheid momenteel of Iowa wel voldoende conditie heeft, ze stond nu ook een maand stil met haar kreupelheid en mijn examens. Haha sorry voor de vele vragen :p

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:48

ik vraag mij vooral de uren af omdat ik best een eind moet rijden voor ik er ben natuurlijk als we te vroeg vertrkken moet ik afzeggen van papa