trektocht door de natuur van Ierland - voorjaar 2014

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: trektocht door de natuur van Ierland - voorjaar 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 05:33

Denken jullie aan de bijkomende kosten? Met 850 ben je er nog niet. De reis komt er nog bij, evenals lunch en diner

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:13

wij vlogen toen hen en terug voor 125 euro, en hebben een huurauto gehuurd om naar de farm toe te rijden. volgens mij kregen wij diner bij de ben b's en hebben we soms in een resturantje gegeten, de lunch namen we vaak n boterhammetje en stuk fruit voor mee van het ontbijt en dronken soms wat met een kleine snack onderweg ALS je iets tegen komt, de eerste dag van de donagaltrail kom je niks tegen geen mens geen auto, geen winkel geen restaurant alleen natuur!!!!!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:28

Wij hebben onderweg amper gelunched, de Full English Breakfasts zijn meestal wel voldoende om een dag op vooruit te kunnen. (en ook wij 'smokkelden' fruit mee van het ontbijt haha)
Avondeten is relatief goedkoop (op de West Trail in ieder geval) omdat je vaak bij mensen thuis eet ipv in een restaurant, want vaak is er in de verre omtrek geen restaurant te vinden (al bieden ze je soms ook aan om naar de stad te rijden als je dat wilt).

Boeken heb ik destijds vrij vroeg van te voren gedaan (als in maanden van te voren), het was nog veel langer gepland. Ik geloof dat de definitieve aanbetaling 2 a 3 maanden van te voren binnen moet zijn? Vast op de site te vinden.

Wij hebben de trein en daarna bus naar Donegal gepakt, ook goed te doen mits je het laatste stukje hulp krijgt van de B&B eigenaar := De dichtsbijzijnde bushalte is best te lopen dacht ik. Maar toen we hem belden dat we er bijna waren sprong hij in de auto en haalde ons op want 2 meisjes en van die zware koffers is maar zielig.
Terugweg weer hulp van een B&B eigenaar want de trailer om ons + paarden op te halen was verhinderd en dus te laat. Dus heeft de eigenaar ons naar een stad in de buurt gebracht waar een rechtstreekse bus naar Dublin ging, vanwaar we vlogen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:21

Allemaal gaaf zeg! Helaas kan ik volgend jaar toch niet mee. Moet een nieuwe auto aanschaffen :( . Maar ik houd deze pagina gewoon in de gaten want dit wil ik echt heel graag een keer doen.

Wat doe je overigens met je koffers NoeskaMoos, lijkt mij dat je die niet mee kan nemen te paard :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:39

Die mag je op de stal achterlaten in een 'kofferruimte' geloof ik. Er zat vrijwel niets meer (enkel wat schone kleding voor heen/terugreis) in dus dat heb ik met een gerust hart gedaan.

Te paard neem je zadeltassen mee, met een beetje creatief inpakken kan daar een hoop in (al ga ik sindsdien graag in paardrijbroek uit eten 's avonds, dat paste bij mij net niet meer naast alles wat ik belangrijker vond :') )

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:26

Klinkt super gaaf! Maar 2014 is nog ver weg voor mij, dus zal moeten kijken..
Maar site ziet er goed uit, en Ierland lijkt me geweldig om rond te trekken. Zal er eens over na denken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:08

Ooohhh dit is echt mijn ultieme droom :=
Maaaaar.. Ik weet nog enkele jaren geleden, dat we ( volgens mij zelfs deze) reis hebben uitgezocht, en dat je toch wel rond de 1200 euro in totaal kwijt bent als je van A naar B wil en terug.
Er komen nog best wel veel onvoorziene kosten in terug, en dat voor 6 dagen rijden, was ons toen te gortig. Maar donders..... Als ik die foto reportage zie op de vorige pagina.... Kriebelt het wel heeeeeeeel erg hoor :=

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:03

Lowara schreef:
Ooohhh dit is echt mijn ultieme droom :=
Maaaaar.. Ik weet nog enkele jaren geleden, dat we ( volgens mij zelfs deze) reis hebben uitgezocht, en dat je toch wel rond de 1200 euro in totaal kwijt bent als je van A naar B wil en terug.
Er komen nog best wel veel onvoorziene kosten in terug, en dat voor 6 dagen rijden, was ons toen te gortig. Maar donders..... Als ik die foto reportage zie op de vorige pagina.... Kriebelt het wel heeeeeeeel erg hoor :=

Als dit inderdaad zo is dan wordt het mij ook te gortig Jenn, zou jij dat kunnen informeren?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 21:38

Lowara, wat voor onvoorziene kosten komen er dan bij?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 00:11

Pfff is alweer jaar of 7 geleden,dus pin mij er niet op vast, maar oa;
Vliegreis, trein/ auto van en naar vliegveld in nederland, eventueel vervoer naar de locatie in vakantieland. Verzekeringen, eten, drinken wat niet ingerepen is,luchthavenbelasting etc.

Geen idee of het er inmiddels al her en der inzit hoor, maar je bent hoe dan ook reisgeld kwijt om van huis die kant op te komen, en dat kan best snel aantikken.
Het is geen all inclusive van begin tot eind, en dat was wat ons best tegenviel qua prijs.

Stel je moet 5 keer onderweg wat eten a 10 euro per keer, ben je ook zo weer 50 euro verder per persoon.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:41

NoeskaMoos schreef:
Te paard neem je zadeltassen mee, met een beetje creatief inpakken kan daar een hoop in (al ga ik sindsdien graag in paardrijbroek uit eten 's avonds, dat paste bij mij net niet meer naast alles wat ik belangrijker vond :') )

Haha heel herkenbaar, in paardrijbroek uit eten hebben we ook tijdens deze trail gedaan. We wilden toch een reserve paardrijbroek mee dus gewone jeans paste er niet meer bij in de zadeltassen ;-). Sindsdien maken we er nog altijd grapjes over. Zou zo terug willen naar Ierland, wat een gave trail was dat!