Zeeuwse meiden erop uit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:10

Ik haak af wat strandrit betreft, aangezien Mijn en ik het strand hier nog nooit hebben gezien. Overigens zou ik deze datum sowieso niet mee gaan, want Mijn is nog niet behandeld en dus nog geblesseerd.

Of ik mee ga wandelen moet ik nog ff bekijken, dus dat laat ik nog wel ff weten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:14

Ruiters schreef:
* Miranda
* Tamara (ovb met paard, anders wandelen)
* Maya
* Samantha
* Merel (ovb)
* Simone
* Inge (ovb)

Wandelaars schreef:
* Letizia
* Ersilia
* Daisy
* Marjolein (ovb)
* Inge (ovb)

Jaan81

Re: Zeeuwse meiden erop uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:45

Klinkt leuk! Is een zondag he? Dan heb ik vaak wel de bus en trailer tot m'n beschikking.
Ik zou het alleen wel jammer vinden als we opsplitsen, maar dat is mijn mening.
Er zou iemand ook op Fleur d'r brede rug mogen klimmen.
Die van mij zijn redelijk gewend om in grote groepen te lopen en (op een paar spatjes van Tych na in het begin) gaat dat prima.

Maar als ik met 1 of 2 paarden kom wordt er opgesplitst?
Dan ga ik er nog even over denken.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:06

Gezien onze eerdere ervaring met het rijden met grotere groepen hebben we inderdaad besloten om te splitsen. Juist die 'paar spatjes' kunnen het rijden in een grotere groep gevaarlijk maken. En dat die van jou het gewend zijn, hoeft dat niet voor een ander paard te gelden.

Als je het ongezellig vind te splitsen, wandel je toch gewoon mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:00

Snap je wel hoor Jaan :j maar de laatste keer is gewoon iets minder ontspannen gegaan, ik zat op een onbestuurbaar paard, Simoon heeft in de sloot gelegen en uiteindelijk hebben we de route ook aangepast en zijn sneller opgesplitst ivm veiligheid. Vandaar dat we nu even moeten kijken hoe alles gaat, en ervoor zorgen dat het voor paarden ook leuk is. Ook even aftasten welke paarden wel klikken en welke niet. Ook qua rijstijl etc. Toen de vorige keer vond ik het eerste stuk van de rit geweldig toen we met z'n 4 en uiteindelijk 6 waren ing ook. Ging als een vlaggetje. Pas daarna werd het wat minder gezellig.

En inderdaad, spatjes kunnen voor het paard op zich geen probleem zijn, maar voor anderen wel. Zo vertel ik ook dat Aman gaat dribbelen en stuiteren bij een alleen maar stappen rit. Ze blijft 100 % onder controle, maar het kan zijn dat sommige paarden daar niet fijn op reageren en juist zenuwachtig van worden. Dit omdat zij heel langzaam stapt, en dus moet bijdraven om bij te blijven.

Ik sluit niet uit dat er nog een grotere rit komt, maar dan wel voor degenen die dat willen, en ook meer in de zomer ofzo. Nu zijn paarden nog fris, zijn bermen drassig en is alles gewoon wat minder safe.

Ik ben iig volop van plan om nog vaker op stap te gaan met de trailer. Minstens maandelijks. Maar meer voor kleinere groepjes. Zo wil ik een keer apart met Djuun en/of Pasja en/of Lotus gaan rijden. Ik wil ook graag eens naar jou komen met Aman of misschien zelfs Nico als ik mijn lefschoenen gevonden heb. Ik wil eens samen met Dais en Sam gaan rijden. Meer kleinere clubjes. Misschien dat zelfs iemand ooit het lef krijgt om naar mij te gaan O:) :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:04

Of 'n trailer Maya :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:20

Maken je dan een 'snelle'en een 'langzame' groep?

En is er iemand die ventueel op Fleur d'r brede rug zou willen kruipen?

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:01

hoe braaf is Fleur?
Want dan kan Tamara zowieso gewoon op Flame rijden. En ik wil als Fleur braaf is er wel op..... (of je wil mij er niet op moet je ook zeggen natuurlijk)

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:02

Helaas kan ik ook niet mee wandelen. Jaan, het lijkt me heel leuk om mee op fleur, maar ik ben die dag bij de kroo.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:06

Ik heb geen interesse Jaan. Ik kruip niet graag op andermans paarden, ik ben echt een mietje wat dat betreft :P

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:01

Fleur is heel braaf, struikelt wel eens, dus je moet zeg maar met d'r meedenken bij hobbels en kuilen ;)
Er vandoor heeft ze nog nooit gedaan, bokken en steigeren ook niet (moet ik keihard om lachen om de gedachte dat ze dat zou doen) en ze is strand helemaal gewend. Als ze ergens van schrikt, dan spring ze een meter opzij en that's it!
Wil alleen dan wel ook in die groep meerijden, dat ik in de buurt ben. Maar da's meer een gevoelskwestie/verantwoordelijkheidsgevoel van mij :o
Ze gaat niet hard meer, kan geen lange stukken meer draven en een galopje hoogtemeter op t harde op strand en als zij zelf wil. Tis tenslotte al een bejaarde dame ej! ;)

Is zondag de 23e he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:24

Nee, zondag de 27e :) De 23e is een woensdag. Fleur is overigens een schatje en inderdaad fijn om op te rijden :)

Ik stel me zo voor dat de rit een mengeling tussen stappen, wat stukken draf en wellicht een galop als iedereen het daarover eens is. Maar alles gewoon in overleg en afhankelijk van ondergrond / verkeer / oid. Ik weet niet wat de anderen hun verwachtingen waren?

Verder heb ik ook nog geen gedachtes over hoe de groep opsplitsen, ik schik me daar verder wel in :)

Ach.. als ik zie dat Dais zelfs van lieve schattige poownies afvalt bij het afstijgen... O:) (dat dit ermee te maken heeft dat de grond een meter dichterbij is dan normaal vermeld ik maar niet)

Citaat:
Zeeuwse meiden er op uit!

Standrit Dishoek/Zoutelande 27 januari:

Samantha op Flint
Miranda op Herman
Maya op Amanda
Simone op Rhoda of Vanity
Jaan op Tycho
Marjolein op Fleur

OVB :
Tamara op Flame
Merel? Inge?

Wandelen: Letizia, Ersilia, Daisy

/Edit : ff Tamara naar ovb verschoven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-13 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:28

Maya schreef:
Ach.. als ik zie dat Dais zelfs van lieve schattige poownies afvalt bij het afstijgen... O:) (dat dit ermee te maken heeft dat de grond een meter dichterbij is dan normaal vermeld ik maar niet)

Dat bedoel ik maar :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:29

Ik ben trouwens nog steeds OVB, ligt er aan of mn opa zich tegen die tijd weer oke voelt :)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:31

Jaan, dat is begrijpelijk hoor.

Meest handige voor de indeling (qua tempo) is dan denk ik:

Jaan, Marjolein, Miranda
Maya, Simone, Samantha
Letizia, Ersilia, Daisy :7

correct me if i'm wrong...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:52

Ik ga sowieso niet meer mee, zit met m'n arm -O- Wel veel plezier gewenst voor degene die gaan!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:56

wanneer ik kom kan ik Tamara meepikken. Dat is dan mijn opzet :+ Dus Tamara hier je kans nee hoor. Stuur even tijdig pb wanneer je de lift nodig heb.

En komt er ook een adres waar ik heen moet?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:26

fliam schreef:
Jaan, dat is begrijpelijk hoor.

Meest handige voor de indeling (qua tempo) is dan denk ik:

Jaan, Marjolein, Miranda
Maya, Simone, Samantha
Letizia, Ersilia, Daisy :7

correct me if i'm wrong...

Lijkt me een prima indeling, zoals het er nu uit ziet zijn het ook wel allemaal brave paardjes, dus dan wil ik het wel met Rhoda proberen, heb immers niet voor niks een paard en moet niet miepen :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:49

Oke thanks Marjolein :D
Ik zal zodra ik tijd heb mn opa even bellen, zal zondag zijn denk ik.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:59

Dais, je mag ook op mijn rug hoor, durf je dat wel?

:')

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:54

Met paard gaat zowiezo niet lukken voor me eigenlijk, zonder paard moet ik tegen dat weekend even bekijken, of het kwa drukte lukt :j

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 13:24

Net even met mn opa overlegd. Hij kan en wil rijden, maar weet nog niet of het die dag voetbal is. Als het dat namelijk is dan kan ie niet :+ dus ik weet het pas over 1,5 week ofzo..

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:51

Leuk Tamara :D

Ik laat het even van het weer afhangen welk paard ik meeneem, als het plan is om de ene helft ban de groep bij dishoek het strand op te laten gaan en de andere helft bij zoutelande, dan gaat mijn voorkeur uit naar zoutelande, want met Rhoda kan ik anders niet fatsoenlijk opstappen :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:11

Ik had Jorien ook even een berichtje gedaan of ze meewilde, maar ze kan niet helaas.

Komen we elkaar dan tegen op strand of rijden we twee verschille de routes? :o?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:13

Nee dan kom je elkaar tegen op het strand halverwege :)