Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Femke_Tweety schreef:Klinkt gaaf en leuk.
Als het qua datum een beetje uitkomt wil ik ook wel mee.
Middageten/lunch ben ik op zich wel voor, hetzij zelf meegenomen, hetzij bij een restaurant onderweg waar de paarden vast kunnen staan.
BBQ achteraf vind ik persoonlijk een minder goed idee, dan zou mijn paard na een lange rit ook nog eens een aantal uur stil op de trailer moeten staan, totdat ik klaar ben met eten.
In dat geval zou ik wel meegaan met de rit, maar niet mee bbq-en
xx_Kelly_xx schreef:Ja, dat lijkt me ook. Als de geïnterreseerde bokkers mischien een beetje kunnen zeggen welke periode hun uitkomt..
Zal ik anders even een datum roepen, zodat jullie daar op terug kunnen reageren? anders blijft iedereen zeggen; maakt me niet uit, kan altijd..
Zondag 29 Juli.
@ Hanna_Paard, leuk! Kun je wel aan vervoer komen? Ik heb namelijk maar een 1,5 paardstrailer dus kan helaas niemand meenemen..
xx_Kelly_xx schreef:Ja, dat lijkt me ook. Als de geïnterreseerde bokkers mischien een beetje kunnen zeggen welke periode hun uitkomt..
Zal ik anders even een datum roepen, zodat jullie daar op terug kunnen reageren? anders blijft iedereen zeggen; maakt me niet uit, kan altijd..
Zondag 29 Juli.
@ Hanna_Paard, leuk! Kun je wel aan vervoer komen? Ik heb namelijk maar een 1,5 paardstrailer dus kan helaas niemand meenemen..
xx_Kelly_xx schreef:@ MadelonSunny, dan ga ik even een andere datum opgooien, is wel leuk voor de meeste die meewillen ook kunnen.
doordeweeks gaat hem niet worden aangezien niet iedereen vakantie heeft, sommige bokkers werken fulltime dus vandaar de keuze voor een zondag.
5 Augustus? Dan zou ik zelfs mischien zelfrijdend kunnen komen (nu mijn paard nog op de trailer krijgen in mijn eentje)
Snackie schreef:ik kwam deze net tegen. Leuk!
Over e achter b, wel of niet.
Officieel mag je zonder e achter b niet meer trekken dan 750kg, ongeremd, enkelas.
Een trailer is dubbelas en geremd.
Daarnaast komt nog eens het ledig gewicht plus max massa moet minder zijn dan het trekgewicht van de auto.
Ofwel, ik ga in aug. mijn e achter b halen, dan ben je van het gezeur af.
xx_Kelly_xx schreef:Snackie schreef:ik kwam deze net tegen. Leuk!
Officieel mag je zonder e achter b niet meer trekken dan 750kg, ongeremd, enkelas.
Daarnaast komt nog eens het ledig gewicht plus max massa moet minder zijn dan het trekgewicht van de auto.
Wat je zegt is niet waar, MadelonSunny mag haar combinatie gewoon trekken als het gewicht zwaarder van de auto zwaarder is als de GELADEN trailer (dus met paard erin), en de combinatie moet onder de 3500 kilo zijn. Heb overigens nog niet zolang geleden mijn theorie gehaald, en hier werd dat ook nogmaals vertelt. Ook mijn vader die hier dagelijks mee te maken heeft, bevestigd dit, EB rijbewijs halen hoeft dus zeker niet.
Citaat:Snackie bedoelt denk dat je ongeremd en met enkelas niet meer dan 750kg mag trekken? En dat je geremd en dubbelas wel mag trekken zolang je auto zwaarder is en het in totaal niet meer dan 3500 kg is.
xx_Kelly_xx schreef:Snackie schreef:ik kwam deze net tegen. Leuk!
Wat je zegt is niet waar, MadelonSunny mag haar combinatie gewoon trekken als het gewicht zwaarder van de auto zwaarder is als de GELADEN trailer (dus met paard erin), en de combinatie moet onder de 3500 kilo zijn. Heb overigens nog niet zolang geleden mijn theorie gehaald, en hier werd dat ook nogmaals vertelt. Ook mijn vader die hier dagelijks mee te maken heeft, bevestigd dit, EB rijbewijs halen hoeft dus zeker niet.
Maar wel leuk dat je mischien ook meewilt.
Snackie schreef:xx_Kelly_xx schreef:
Maar wel leuk dat je mischien ook meewilt.
Mijn auto 1285kg met een trekgewicht van 1400kg, mag zonder e achter b niet de trailer trekken.
terwijl dat volgens de 3500 regel wel moet kunnen.
zelfs oom agent weet het niet altijd zeker, en kan je gewoon bekeuren schijnt
Maar, maakt verder niet uit, dat hou je, de ene zegt wel, de ander zegt niet. en ik dubio hierdoor al 2 jaar, dat ik hem, just in case. toch maar ga halen.
xx_Kelly_xx schreef:@ Snackie, maar dan is jouw'n lading officieel zwaarder dan de auto, dan heb je je E achter B nodig. Bij ons is de auto zwaarder als de combi om te trekken en dan heb je geen EB nodig, zo heb ik het geleerd?