Fotomeeting omgeving Leiden 15 juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Re: Fotomeeting omgeving Leiden 15 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:31

Leuk! Ik ben heel erg benieuwd :D ik geloof dat er al wat meer doorgewinterde bokt-foto-meeting-mensen tussen zitten? Kunnen jullie me vast wel wat tips geven haha!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:34

Fotografen:
1. Evdpanne
2. LynnDenise
3. _ Jessie
4. DesireeK
5. callychanel - nikita
6. Gemmeke

Modellen:
1. NiKip
2. pressent - Victoria
3. Dewirox - Dewi
4. Ramoontje- Ramona
5. r_oo_sj_e - Roos
6. _baxter_ - Denise
7. SimoneDV - Simone
8. Lalee_ - Laura
9. Jodie_

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:52

Gemmeke schreef:
Fotografen:
1. Evdpanne
2. LynnDenise
3. _ Jessie
4. DesireeK
5. callychanel - nikita
6. Gemmeke
7. Hamsterfan (Ovb vervoer)

Modellen:
1. NiKip
2. pressent - Victoria
3. Dewirox - Dewi
4. Ramoontje- Ramona
5. r_oo_sj_e - Roos
6. _baxter_ - Denise
7. SimoneDV - Simone
8. Lalee_ - Laura
9. Jodie_

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 21:54

Kijk het fotografen lijstje begint ook gestaag te groeien :). Was al bang voor een overschot aan modellen maar zo gaat het wel aardig!

Wat vinden jullie trouwens van het idee om groepjes van twee fotografen te maken dat je elkaar kan helpen en tips kan geven enz? En ook handig als je reflectiescherm nodig hebt dat eerst de een m vast houd en de ander foto's maakt en je dan vervolgens omwisselt. Zo kan iedereen een goede foto schieten ;).

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:57

Ik denk dat als je een reflectiescherm wilt gebruiken je beter zelf nog iemand mee kan nemen, maar dat is mijn ervaring tot nu toe :D. Gebruik hem zelf namelijk niet, zou niet weten hoe ik hem gebruiken moet..

Ik vind groepjes van 2 wel een leuk idee :D.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:01

Het is alleen zo lastig om iemand te vinden die mee wil :P. En refectiescherm is vrij simpel hoor, hoef je je model niet recht in de zon te laten kijken om een goed belichte foto te krijgen zonder hele erge schaduwen in het gezicht ;).

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:02

Tot de hoeveel modellen gaan we eigenlijk?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:06

Ligt een beetje aan het aantal fotografen dat zich aanmeldt.... Als we groepjes van twee hebben, zouden we nu drie groepen fotografen hebben. Zowiezo is het handig om de modellen beetje over de dag te verdelen, denk als we nu op 9 houden zoals het is we netjes zitten. Kunnen we drie groepen maken, een ochtend, pauze, rond middag, pauze en eind van de middag ofzo...

Mochten er meer fotografen bij komen dan kunnen dr natuurlijk ook wel meer modellen bij...

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:08

Goed plan :j

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:10

Is goed plan zo! :)

Even offtopic :o nina, hoe is het met fristje? Helemaal gewend aan het eigen paard idee? :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:14

Heel goed :)
Ik ben ook al gewent :P Frits heeft het helemaal naar zijn zin! :j

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:15

Leukleuk! Ik kom gauw keertje langs! :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 22:16

Even om alvast een opzetje voor planning te maken... Hoe laat zijn de meeste hun bed uit en kunnen ze er zijn, en hoe lang heb je ongeveer nodig per model? Dan kan ik een schema in elkaar gaan draaien... En modellen kunnen ook alvast hun voorkeur aangeven (doe maar even op de lijst met deelnemers) voor ochtend, tussen de middag, of achter in de middag.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:36

je moet er ook rekening mee houden dat de modellen soms ff moeten omkleden of iets, dus dat niet elk model tegelijk voor de camera staat zeg maar.

En dan 2 fotografen bij elkaar en dat de modellen daarlangs rouleren ofzo?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:37

Is het niet leuker om gewoon de moddelen daar de hele dag te houden en dat de fotografen zeg maar mogen kijken welk model ze willen schieten? Want ik denk dat je als fotograaf in de ene meer ziet dan in de ander en iemand een uitdaging vind om goed op de foto te krijgen? Als je 1 dagdeel doet, zit je natuurlijk wel meteen aan diegene 'gebonden' zeg maar. Al is het idee van 2 fotografen bij elkaar wel slim denk ik! Ik vind het niet erg daar een hele dag te zijn, ik moet toch (ls ik niet met Elise samen ga) reizen en dan vind ik het ook wel leuk om er meteen een heel daguitje van te maken. Al kan ik waarschijnlijk altijd daarna wel helpen.

Als ik dan mag kiezen, zou ik wel graag begin vd middag willen. Als ik wel moet reizen, doe ik hier ongeveer een uurtje over denk ik. En dan moet het natuurlijk wel te breiken zijn met ov, of iemand met een auto ziet het zitten om mij bij het station dan te halen?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:41

Ik kom die dag als het goed is vanuit Amsterdam, wellicht vanuit Zutphen maar dan sta ik wel wat vroeger op. Tijd maakt mij dus niet zo heel veel uit mits het geen 7 uur 's ochtends is. Is het de bedoeling dat je zelf een outfit/outfits meeneemt? Dan wacht ik denk ik eerst de locatie af. :j Ik moet overigens ook met het OV komen, een stuk lopen is geen probleem maar het zou wel fijn zijn als het niet helemaal in the middle of nowhere is, maar dat lijkt me niet in Leiden haha.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:47

Als jij ook met het OV komt, kunnen we mooi vanaf het station in Leiden samen naar de plaats van bestemming gaan :). Zullen vast nog wel meer zijn die met het ov komen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:49

DewiRox schreef:
Is het niet leuker om gewoon de moddelen daar de hele dag te houden en dat de fotografen zeg maar mogen kijken welk model ze willen schieten? Want ik denk dat je als fotograaf in de ene meer ziet dan in de ander en iemand een uitdaging vind om goed op de foto te krijgen? Als je 1 dagdeel doet, zit je natuurlijk wel meteen aan diegene 'gebonden' zeg maar. Al is het idee van 2 fotografen bij elkaar wel slim denk ik! Ik vind het niet erg daar een hele dag te zijn, ik moet toch (ls ik niet met Elise samen ga) reizen en dan vind ik het ook wel leuk om er meteen een heel daguitje van te maken. Al kan ik waarschijnlijk altijd daarna wel helpen.

Als ik dan mag kiezen, zou ik wel graag begin vd middag willen. Als ik wel moet reizen, doe ik hier ongeveer een uurtje over denk ik. En dan moet het natuurlijk wel te breiken zijn met ov, of iemand met een auto ziet het zitten om mij bij het station dan te halen?

Lijkt me ook een goed plan :j

Ik heb nu dus 1 meeting gedaan in katwijk, hadden we 3 fotografen en 8 modellen, alle fotografen waren gewoon de hele tijd bezig en dan een beetje welke modellen er omgekleed waren enzo, en dan beetje zo om of paar modellen naast elkaar dat de fotografen beetje om en om van de modellen foto's maakten ofzo :j Ging vanzelf wel goed eigenlijk.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:12

Ik woon erg dichtbij. Dus ik ben er zo. Dus vroeg beginnen is voor mij niet zo'n probleem.
Zou het wel fijn vinden als ik kon parkeren in de buurt. Ben een beetje lui :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:16

ik moet nog even kijken of ik met auto of Ov dan kom :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:17

Ik kom ook vanuit Rdam, als je de hele dag aanwezig wilt zijn kan je meerijden Simone :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:18

oh dat zou helemaal mooi zijn :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:19

Ik weet alleen niet waar je precies in Rdam woont, maar dat moet wel goed komen :) Ik kom vanuit Hoogvliet

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:23

wat jammer ik had graag mee gewild :'( maar ik kan niet

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:24

Is er toevallig ook iemand die langs Mijdrecht komt? (Vast niet). Ligt tussen Utrecht en Amsterdam, vlakbij vinkeveen, amstelveen enz. Anders pak ik gewoon de trein, valt vast wel iets te regelen met ophalen denk ik, als het ver lopen is?

Het zou denk ik wel heel leuk zijn als er ook iemand mee is die een beetje verstand heeft van visagie? Ik weet totaal niet hoe ik mezelf mooi opmaak, zoals goede foundation op, om mijn gezicht echt egaal te krijgen, enz.