Hoe word ik model - Fotomeeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:38

Opzich kan dat natuurlijk best geregeld worden. Ik denk namelijk dat het best lastig word alles tot 1 centraal punt te beperken.

Ikzelf woon in Harderwijk, Amersfoort & Zwolle zijn makkelijk te bereiken voor mij.
Moet persoonlijk zeggen dat ik liever achter dan voor de camera sta, gezien fotografie mijn passie is en model staan er echt 'ingerold' is.
Tevens moet ik voor school nog verschillende opdrachten afronden [ Opleiding Fotografie, werken vanuit moodboards. ]

http://i40.tinypic.com/1z1s87k.jpg

http://i39.tinypic.com/m7anx5.jpg

http://www.wix.com/natsufocus/online

Eigen modellen werk;

http://www.attitudeclothing.co.uk/produ ... -Hoody.htm

http://www.attitudeholland.nl/default.asp?docid=1324

Dus, ik hoor 't wel. Ik ben benieuwd hoe veel aanmelding er komt [:

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 23:38

Nou hehe, dat was ook precies mijn punt waarom ik liever als enige fotograaf werk met een klein aantal modellen :)

Thirsa, jij wil dus wel mee als model naar Havelte of begrijp ik dat nou verkeerd?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:45

Elise95 schreef:
CoronaLime schreef:
Dat is een ding wat vast staat, maar stel, je plant 4 fotografen in en 8 modellen, en daarvoor heb je 6 uur lang de tijd incl styling, omkleden enzo. Bij de meeste meetings valt minimaal 50% van de modellen af, dus uiteindelijk kom je dan heel erg in de knel met tijd. Zelfde als je meer modellen inplant onder het mom ''we hebben toch genoeg fotografen'' en er vallen er daar een paar vanaf.

Mochten er meer meetings georganiseerd worden zou ik graag in dit topic juist over de meeting in het noorden willen houden om verwarring te voorkomen :)

Daarom denk ik dat je misschien beter in kleinere groepjes kan werken waardoor je nauwer contact hebt en het beter kan regelen. :)

Daarbij, als je een fotograaf hebt die goed is in uitleg geven kan hij (of zij) tips geven aan de andere meiden terwijl er steeds iemand op de foto gezet wordt. Soms is kijken naar hoe een ander het doet leerzamer dan het zelf doen, omdat je zelf niet meteen ziet HOE je nou precies staat.
Dan denk ik dat een 1 op 4 verhouding wel mooi zou zijn, 1 fotograaf en 4 modellen.

Elise95

Re: Hoe word ik model - Fotomeeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:47

Sannieeee! :)

Jij hebt ervaring toch :) Jij hebt toen toch wat modellenwerk gedaan :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 23:47

Sanne, dat is precies wat ik hier eerder ook al vermeldde, dat werkt gewoon het prettigst als zowel fotograaf & model :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:53

Ik wil het geen 'ervaring' noemen.... want het was gewoon een paar keer voor de lol :P Maar kan misschien wel wat fotograven vinden die het leuk vinden om aan zoiets mee te werken.... ken er wel een aantal die fotograferen in de studio en op TFP basis werken (dus dat je in ruil voor model staan de foto's krijgt). Maargoed, dat mag de TS beslissen :) (kom hier ook maar in het topic binnenvallen hihi)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:54

Oh ik zie net dat jij dat bent CoronaLime ='D Ben niet helemaal wakker.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 23:57

Haha goeiesavonds :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:01

Als we dan even een lijst maken met wie model kan staan + omgeving? Is misschien gemakkelijker met kijken hoe en wat?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:03

Overigens heb ik wel een leuke camera hier en wil ik mezelf best aanbieden als fotograaf in de omgeving Zuid Holland. Woon praktisch aan het strand dus het zou best leuk zijn om daar met wat mensen af te spreken. Verderop mag ook aangezien ik een auto heb en overal heen cross, maar om de hoek is ook wel eens leuk haha :P Al moet ik zeggen dat ik de aangrenzende duinen vaak een mooier dekor vind dan het strand zelf, tenzij je in de zomer gaat en met de zee kan werken ;)

Vind het ook niet vervelend om de gemaakte foto's vervolgens aan de modellen te geven. Als iedereen dan bijvoorbeeld een usb stick mee zou nemen, en iemand een laptop kan dat ter plekke.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:03

Winged schreef:
Als we dan even een lijst maken met wie model kan staan + omgeving? Is misschien gemakkelijker met kijken hoe en wat?

Zal ik beginnen? :P

UMayDream - Amarens - Friesland

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:07

sanne_shelly schreef:
Overigens heb ik wel een leuke camera hier en wil ik mezelf best aanbieden als fotograaf in de omgeving Zuid Holland. Woon praktisch aan het strand dus het zou best leuk zijn om daar met wat mensen af te spreken. Verderop mag ook aangezien ik een auto heb en overal heen cross, maar om de hoek is ook wel eens leuk haha :P Al moet ik zeggen dat ik de aangrenzende duinen vaak een mooier dekor vind dan het strand zelf, tenzij je in de zomer gaat en met de zee kan werken ;)

Vind het ook niet vervelend om de gemaakte foto's vervolgens aan de modellen te geven. Als iedereen dan bijvoorbeeld een usb stick mee zou nemen, en iemand een laptop kan dat ter plekke.

... Leuke camera? Als in, je weet hoe die werkt zeg maar?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:11

Courses schreef:
sanne_shelly schreef:

... Leuke camera? Als in, je weet hoe die werkt zeg maar?

Als in, ik weet inmiddels de knoppen aardig te vinden en kan er steeds betere plaatjes mee schieten :+ Heb dat ding nu een paar maanden en het gaat me prima af, zij het niet dat ik eigenlijk alleen maar harige viervoeters voor de lens heb en geen mensen :P

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:14

Ik las dat er paar modelen in het noorden zaten. Mocht daar meetong komen meld ik me als fotograaf :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 00:18

Elin_ schreef:
Ik las dat er paar modelen in het noorden zaten. Mocht daar meetong komen meld ik me als fotograaf :)

Voor de meeting in het noorden zijn we momenteel sowieso niet op zoek naar een fotograaf..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:19

... Nja. Ik vind de benaming fotograaf dan niet helemaal op z'n plek. No offence though maar ik kan er een beetje slecht mee leven dat iedereen zich te pas en te onpas 'fotograaf' noemt. Je bent welkom, daar niet van.

Ik zal me maar er verder niet over uitweiden.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 00:22

Courses schreef:
... Nja. Ik vind de benaming fotograaf dan niet helemaal op z'n plek. No offence though maar ik kan er een beetje slecht mee leven dat iedereen zich te pas en te onpas 'fotograaf' noemt. Je bent welkom, daar niet van.

Ik zal me maar er verder niet over uitweiden.

Ik ben het wel met je eens hoor, mochten er meer fotografen bij komen zal kwaliteit sowieso voorop staan :j

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:25

Tis oke, dat mag iedereen zelf weten :) Het is net zoiets als dat ik het altijd over 'mijn paard' heb terwijl Cody ook 'maar' mijn verzorgpaard is... dat gaat gewoon vanzelf ;) ik denk er niet echt bij na ofzo, meer in het kader van iemand op de foto zetten = fotograferen = fotograaf. En binnen de categorie fotograaf heb je dan nog de geweldige, minder geweldige en verschrikkelijke fotograven :P Anyhow, laten we er idd maar over ophouden +) goed plan haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:34

Ik heb niet zoveel zin die eindeloze discussie nogmaals hier te gaan voeren maar mijn visie; Tenzij je echt bezig bent met de compositie, lichtinval en andere noodzakelijke dingen voor een goed shot behoor je onder het koppie 'hobby'. Ik scheer niet mensen over een kam en mocht ik alles willen uitleggen ben ik 6 uur verder dus bij deze. Maarja, ik voel er vrij weinig voor met een volle camera tas te gaan sjouwen met €2000 euro apparatuur als het niet nodig is zeg maar :)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:36

Ik wil ook best mee als model!
edit: ik woon in het Noorden

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:46

Klinkt heel gaaf!
Heb je ook nog 'eisen' aan je modellen??

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 00:47

De enige eis is dat je enthousiast bent en het leuk vind om mee te doen! :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:59

Dan zou ik het ook erg leuk vinden om mee te doen!
Als de datum me natuurlijk ligt! ;)
Tot zover meld ik me aan :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:00

UMayDream - Amarens - Friesland
Thehorseinn- Marit- Drenthe Vlakbij Assen

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:01

Prima, ik kan helemaal meekomen in jouw gedachtegang. En ik ben ook echt bezig met de punten die jij omschrijft, ik ben er alleen nog lang niet goed genoeg in (vind ik zelf). Ik kan inmiddels aardige plaatjes schieten maar ben nog op zoek naar de 'wow-factor' ^^ En nee, 2000 euro setje heb ik niet :P Maar die van mij komt ongeveer in de buurt van de 1000 en is voor mij goed genoeg om de basis mee onder de knie te krijgen.

Anyhow, het lijkt me leuk om te doen maar ik begrijp het ook als de keuze op wat meer ervaren fotograven valt. Echter zou ik het dan nog steeds leuk vinden om erbij te zijn zodat ik er zelf nog wat van op kan steken, en misschien hier en daar wat hulp te kunnen bieden ;)