Ik kan muziek lezen, maar moet dan wel achter een piano of met gitaar op schoot zitten. Ik kan bladmuziek niet vertalen naar exacte toonhoogte. Dus ik moet horen waar we inzetten en dan komt het wel goed. Min of meer
Het kan wat lastig zijn als je halverwege denkt: oliebol, die haal ik niet, ik moet hoger/lager beginnen Kwestie van even uitproberen. Maar als je een beetje bereik hebt maakt het meestal niet uit. Veel popsongs blijven binnen 1 octaaf, omdat een hoop popzangers niet zo veel noten op hun zang hebben
Leuk Ods! Maarrum, wie heeft de poll nu weer aangepast? Kan ik voor de derde keer gaan stemmen, alsof het allemaal maar niks is
Ods
Forumcoördinator
Geplaatst: 05-02-13 19:59
Ohh het komt vast wel goed dan... we prutsen toch wat aan?
Of verpest ik nu de stemming
Ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het zal gaan. Zingen heb in nog nooit met muziek gedaan op deze manier. Ik begrijp dat jullie al ervaring hebben met elkaar. BTW, als ik iets kan doen hierin?
Ik ben onschuldig en heb niets met de poll gedaan Ods, ik neem aan dat je wel eens meezingt met de radio? Zo werkt dit ook. Alleen zorgen de instrumentspelers voor de radioklanken en moet jij voor de zang zorgen. Het is een soort live-karaoke, zeg maar.
Lalidan
Hoofd Wiki Zeg maar Lila-Dan! Of toch Heidepaars?
Geplaatst: 05-02-13 20:04
Je verprutst geen stemming, je hebt precies de juiste toon te pakken
Staan die filmpjes van ons eigenlijk nog ergens online? Wat mij betreft zou Ods en Gooya als die ook mee wil doen best mogen zien, weten ze wat ze te wachten staat. Alhoewel, we lopen natuurlijk wel het risico dat ze dan niet meer mee willen doen... Lastig
Gezien!! Nou dat ziet er helemaal niet zo eng uit als ik dacht.... toch in mijn gedachte zou het veel donkerder zijn dan ik zag hoewel ik me vast niet ontspannen zal voelen.
Ibbel (bedankt voor het sturen ) idd zing ik heel veel mee met de radio En zonder radio ook eigenlijk Kende het nummer "Going to the zoo" niet!
Gaaf om jullie muziek te horen maken, ik begrijp dat er ook een accordeon bij komt en Amanda met haar tuut?
Roosch
Geplaatst: 05-02-13 22:40
Het was de vorige keer echt heel gezellig en ik had beloofd mijn dwarsfluit onder het stof vandaan te toveren, maar dat lukt me maar niet. Mag ik er bij zijn als toeschouwer?
Even afhankelijk van datum en vervoer in ieder geval, plan sowieso maar om mij heen.
Daihyo
Geplaatst: 05-02-13 22:41
Ik was hier niet bij inderdaad. 1e meet wel, met sopraansax. Alt is ook leuk, maar das een kruis meer en totaal ander register dan de rest. Ik neem ze gewoon allebei mee en dan zien we wel. Zal de muziek voor allebei transponeren dan
Haha leuke filmpjes. Er werd zelfs tweestemmig gezonden Spreken we af op de zelfde locatie? Als ik met de accordeon niet verder kom dan prutsen, dan kan ik altijd nog verhuizen naar de pianokruk