Fotografenmeeting 9 oktober Soesterduinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tezzy

Re: Fotografenmeeting 9 oktober Soesterduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:44

We hebben leuke aanmeldingen binnen gekregen!! Dus dat wordt weer een lang overleg :P

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:31

Haha succes!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:20

Hou wel ff rekening met of er merries meegaan en of je dan wel een hengst mee wil nemen.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:31

Dat hadden we zelf ook wel bedacht, maar bedankt voor het mee denken! :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:27

Gothic_TeZZy schreef:
Dat hadden we zelf ook wel bedacht, maar bedankt voor het mee denken! :)

had ook niet anders verwacht hoor van jullie ;)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:27

wanneer komt nou ook alweer de uitslag ben de kluts een beetje kwijt

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:02

borrie01 schreef:
Hou wel ff rekening met of er merries meegaan en of je dan wel een hengst mee wil nemen.

Ligt er eerder aan welke hengst ;). (beter gezegd, welke eigenaar)
Mijn hengst is namelijk erg "gay". Hij heeft geen interesse in merrie's hij word er niet warm of koud van :n . (een leuke ruin daarin tegen wil hij best mee kennismaken :) )
Een goed opgevoede hengst is geen probleem.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:09

Maakt mijn paard niet uit wat er mee komt, hij reageert niet. Eerder op ander mannelijk schoon als op merries haha

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:21

Teuntje111 schreef:
Maakt mijn paard niet uit wat er mee komt, hij reageert niet. Eerder op ander mannelijk schoon als op merries haha

Mijne ook :')

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:39

ik weet nog wel bij een meeting die door andere fotografen werd georganiseerd dat ze daar geen merries meenamen als er ook hengsten mee gingen.
maar dianne die van jou dekt zeker niet dan?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:38

borrie01 schreef:
ik weet nog wel bij een meeting die door andere fotografen werd georganiseerd dat ze daar geen merries meenamen als er ook hengsten mee gingen.
maar dianne die van jou dekt zeker niet dan?

Ik ben het ermee eens dat je wat betreft hengsten wel moet oppassen, dus degene die de hengst meeneemt moet kunnen garanderen dat hij goed is opgevoed.
Maar ik word helemaal gek van het "HENGST!! :oo :oo :oo " gedoe....
Als een hengst gewoon is opgevoed dan weet het donders goed wanneer hij wel en wanneer hij niet mag dekken, dan hoor je gewoon in een groep met merries te kunnen staan en hoort dat dier onder "appél" te staan.
De dekhengst van mijn merrie kan de héle dag op de trailer staan naast een merrie (en nee, daar stond geen tussenschot tussen).
Dat hoort gewoon te kunnen.
Alleen maar omdat er wat opgeschoten mensen zijn die hun paard (helaas meestal een hengst) niet kunnen opvoeden en van die losgeschoten anabolen zijn kunnen de gewone opgevoede hengsten nergens meer komen.
Ik heb liever niet een onopgevoede pismerries tijdens workshops en dergelijke ipv een goed opgevoede hengst.

Om even een indruk te geven van mijn wilde hengst. Dit was tijdens een workshop met ruinen en merrie's.
Enige waar hij van opkeek was een ruin die hem wel leuk vond. En dan nog doet Gráni zich onderdanig voor.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:50

het maakt mij niet uit hoor het was meer voor jullie, of jullie het wel prettig vinden als er ook een merrie mee is. maar als jullie er beide geen probleem mee hebben opgelost toch.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:53

Als ik mee zou mogen en er gaan hengsten mee die 'nog wel eens hengstengedrag kunnen vertonen' ga ik gewoon niet mee. :)
Vorige meeting (niet van Jinte en Tessy) was er een hengst die keihard naar mij en mijn paard (ruin) uithaalde omdat ik volgens haar te dicht bij kwam ('JA KOM NIET ZO DICHTBIJ GVD, DIT IS EEN HENGST JA!'), ben ik flink van geschrokken en ga daarom geen onnodig risico nemen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:58

Ja, sorry als ik misschien wat fel overkom, zo bedoel ik het absoluut niet hoor!
Maar ik ben al een half jaar op stalling zoektocht en dan krijg je altijd te horen "Nee, geen hengst, vinden we teveel werk"... En dat terwijl er 2 ruinen staan, de rest allemaal koeien en mijn hengstje zo onwijs goed is opgevoed dat ik geen enkele merrie of ruin ken die nóg makkelijker kan zijn dan hem.
Geef ik mij op bij een workshop, geef aan dat ik met een hengst kom (doe ik áltijd netjes) en als je dan aankomt krijg je allerlei waarschuwingen dat hij zich moet gedragen,.. Ja duh.. Anders neem ik hem toch niet mee?
Dus mijn spreekwoordelijke emmer kreeg de laatste druppel :o

Maar als je met een hengst komt moet dat wel bekend zijn, ook bij de merrie houders dat ze dat weten.
Maar alsnog vind ik dat je met een hengst niet ergens mag komen als je niet 100% zeker van hem bent.
En dat bedoel ik niet eens alleen met een hengst. Er zijn zát wedstrijden en paardendagen waar mensen met een staatsgevaarlijk paard aankomen dat ik mij afvraag.. Waarom??
(en als je je opgeeft voor ene fotoshoot meeting is het vrijwel bekend dat daar merrie's komen ;) :) )

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:00

xLoki schreef:
Als ik mee zou mogen en er gaan hengsten mee die 'nog wel eens hengstengedrag kunnen vertonen' ga ik gewoon niet mee. :)
Vorige meeting (niet van Jinte en Tessy) was er een hengst die keihard naar mij en mijn paard (ruin) uithaalde omdat ik volgens haar te dicht bij kwam ('JA KOM NIET ZO DICHTBIJ GVD, DIT IS EEN HENGST JA!'), ben ik flink van geschrokken en ga daarom geen onnodig risico nemen.

Ja, en daarom mogen er dus nooit meer hengsten mee omdat iemand en onopgevoed dier mee heeft.

Hetzelfde had ik een paar maanden geleden met een merrie. Draaide zich om en trapte vól op mijn merrie in... "Tja, dat doet ze wel eens vaker" zei de eigenaresse :roll: .
Maar helaas mogen daar (pis)merries nog steeds komen...
Op kinderdagen met een schrikkerige pony komen die het ruitertje vol over het terrein meesleurd...
Maar ja... Hengsten hebben nu eenmaal een reputatie :n

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:02

Inderdaad, vind ik ook.
Kijk als jij weet dat je je paard 99% onder controle hebt (niemand, zelfs ik niet, heeft zijn paard altijd 100% onder controle, blijven vluchtdieren), dan hoor je mij niet klagen!
Maar als ze met een hengst aan komen zetten die naar jan en alleman mag uithalen 'omdat het een hengst is', dan ga ik toch echt niet meer mee...
Ben zo geschrokken van die ene keer, die hengst (tinker) stond steil overeind met zijn hoeven maaiend naar mijn paard zijn hoofd.
En vervolgens een hele grote bek van de eigenaar krijgen dat ik het fout deed, nou sorry hoor...

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:03

Wij houden daarom ook rekening met onze selectie qua modellen voor de meeting. Als hengsten worden aangemeld gaan wij eerst na of deze goed met merries gaan, en bij de merries precies zo maar dan andersom. We willen uiteraard geen ongelukken! :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:09

@xLoki: Groot gelijk!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bepaalde wedstrijden of dagen mijd omdat er vreselijke paarden rondlopen die de boel verstieren (toevallig een merrie met een even asociale eigenaresse).
Helaas zijn er altijd mensen die denken dat ze hun dier wel onder controle hebben maar dat dat achteraf niet zo blijkt.

En ik moet eerlijk zeggen dat als mijn hengst zich misdraagt (op wat voor dag of meeting dan ook) dat ik er zélf voor kies om met hem weg te gaan.
Ik zou het verschrikkelijk vinden om andermans dag/workshop of wat dan ook te laten verpesten door mijn paard (ik zou me doodschamen := )

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:27

ik snap wel dat het voor jou de druppel was.
maar het was juist goed bedoeld voor jullie hoor.

we gaan er gewoon met zn alle een leuke dag van maken

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:28

borrie01 schreef:
ik snap wel dat het voor jou de druppel was.
maar het was juist goed bedoeld voor jullie hoor.

we gaan er gewoon met zn alle een leuke dag van maken

Ik snap het, het was ook niet persoonlijk naar jou bedoel hoor ;)
En dat komt helemaal goed! :D

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:39

Mijn hengst heeft wel gedekt Borrie, heeft een pracht nakomeling rondlopen, dus hij "kan" het echt :-) het is alleen een vrij onderdanig paard wat niet de moeite neemt het te moeten winnen van andere paarden. Tuurlijk laat hij wel eens wat horen en patst hij, maar als hij met me mee moet is hij de braafheid zelf. En wat Succubi zegt, gedraagt hij zich niet naar behoren, dan is het inpakken en wegwezen. In de bak rij ik hem tussen de andere paarden, hij kijkt niet eens op of om.. Hengst, merrie of ruin. Hij staat op stal ook gewoon met zn luik open naast mijn merrie.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:43

leuke discussie over hengsten

ik denk dat somigen hengsten best mee kunnen die best netjes opgevoed zijn

tuurlijk heb je ook etters er bij zitten maar denk dat de eigenaar het wel goed weet :P

ik weet van welke meeting je bedoeld denk dat mis ging

ps je heb en knappe tinker hengst hoor :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:54

Laatst was er toch een een flink "oeps" moment op de haflingerdagen :n ... Het is zo zonde dat mensen een hengst die (te)dominant is niet goed opvoeden of hengst laten en anderen daarmee in gevaar brengen :n. Daardoor zijn hengsten nergens meer welkom :n
Als Gráni ook maar enige dominantie of misdragingen krijgt dan laad ik hem in en linea recta naar de dierenarts en :evaw: dag dag nootjes :).
Maar in mijn geval is hij juist té mak en saai en hoop ik dat doordat hij hengst is misschien nog een beetje "pit" zal krijgen :'). (en dan nog zal hij zich moeten gedragen, en áltijd beleefd zijn naar de dames := )

En het grappige is dat hij meer interesse in zijn bal heeft dan in de dames _O-
Hier met een hele leuke merrie :D. Leuk kennismaken maar onder zijn buik gebeurd er niks :') (paar seconden later stonden ze samen te grazen :) )
Afbeelding

En met "zijn" bal _O-
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:55

Hengst met roze halster? :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:02

Niet alleen roze halster O:) :=
Hij heeft zelfs zijn eigen poetstasje, met roze rythem beads, das en vlinder clipjes voor zijn manen :=
Afbeelding
Afbeelding

Helaas is zijn roze bal vorige week gesneuveld Y;( (er kan elk moment een echte paardenbal aankomen maar die is blauw -O- )