Ik kan wel noten lezen op zich, maar ik ken er maar een paar meteen op zicht (G, A, B, C en de rest moet ik tellen welke noot het is en waar hij zit en hoe hij klinkt ).
Noteer mij maar voor zang en simpele sax-dingetjes en fluit-dingetjes (hoewel die TW wel fel klinkt over alles heen). Als ik genoeg oefen moet het geen probleem zijn.
Tenorsax... is lager dan alt denk ik?
Tweede stem pakken is trouwens (meestal) geen probleem voor me
Daihyo
Geplaatst: 24-07-11 18:23
Rije: je kon met fluit meespelen toch? Dan staat je harp in C
Ik kan ook wel een 2e of 3e stem zingen. Maar heb een vrij lage stem, dus niet te hoog. En ben ook geen Mariah Carey, maar kan wel zuiver zingen Alleen saxofoon spelen en zingen tegelijk is vrij lastig. Maar wat Sanna zegt, hoeft niet in elk nummer gebruikt te worden. En eigenlijk is het best leuk om weer eens te zingen. Ben alleen geen solist, dus ik ga voor een 2e of 3e stem dan
Sanna Niet te ingewikkeld maken. Saxen zijn de enige afwijkende. Sopraan en tenor staan in Bes, alt en bariton (maar die hebben we niet) in Es.
Anoniem
Geplaatst: 24-07-11 18:29
Is dat dan ook harder blazen Aman? Om het scheepshoorneffect even te benadrukken zeg maar
Lalidan
Hoofd Wiki Zeg maar Lila-Dan! Of toch Heidepaars?
Rock, je moet zachtjes blazen. Anders kan ik er niet tegenop
Daihyo
Des te groter de sax, des te makkelijker het blazen is. Dus nee, zou makkelijker moeten zijn. Maar je moet wel de juiste techniek hebben, anders ga je sterretjes zien
Niet helemaal Rock Vergelijk een klarinet niet met een sax. Het lijkt voor een buitenstaander op elkaar. Maar zijn echt totaal andere instrumenten. Grepen zijn anders, mondstuk en rietje zijn anders, houding is anders. Ik krijg dus echt geen noot uit een klarinet Omdat ik dat met een saxhouding probeer. Gaat niet
Ibbel
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-11 18:37
Sorry dames, maar het Wilhelmus komt er hier niet in
Oh, in mijn lekenogen waren mondstuk, rietje en blaashouding hetzelfde... ik deed in ieder geval net zo blazen als ik ooit op de klarinet van een vriendinnetje van me had geleerd...
Maar, toegegeven, dat was pré-scheepshoorn
Ik ga binnenkort eens kijken bij de muziekwinkel
Ibbel
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-11 18:42
Rietje van een klarinet is echt compleet anders dan van een sax. Ik heb ook, ooit, 30 jaar geleden, toen ik met 3 klasgenoten ook wel eens samen muziek maakte, geluid uit een klarinet pogen te halen, maar dat lukte ook van geen kanten. Sax lukte wel, en de klasgenoot die sax speelde kreeg wel ook geluid uit die klarinet
Ik vind sax ook wat makkelijker dan klarinet. Althans.. uit een sax kreeg ik ooit nog wat geluid, uit de klarinet leek het alsof ik de kat op z'n staart trapte.