[Besloten] Belgenbokkersclinic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:20

Luckystory schreef:
- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen :P ); Evi
- wandeling: Nathalie; Evi
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans
combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:52

- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen :P ); Evi; Evy
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans; Evy
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy

Lange teugel, is dat ook dubbele longe?

Idra

Re: [Besloten] Belgenbokkersclinic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:57

Dat hangt er vanaf wie de lesgever is, denk ik Evy. Bijvoorbeeld Piet Bakker loopt er alleen maar achter, van C weet ik dat niet.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:00

- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy; Evi C.
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen :P ); Evi; Evy
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy; Evi C.
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy; Evi C.
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans; Evy
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy; Evi C.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:32

Bluem schreef:
- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy; Evi C., debbie
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen :P ); Evi; Evy, debbie (ook voor dummies dan dus :P, anders kan ik daar ni veel doen ;))
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy; Evi C., debbie
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy; Evi C., debbie
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy; Evi C., debbie

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:49

- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy; Evi C.
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen ); Evi; Evy
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy; Evi C., Peterina
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans; Evy, Peterina
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina

Aan de eerste twee kan ik niet mee doen omdat ik geen paard ter beschikking heb maar wil wel passief mee doen (kijken, luisteren en leren).

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:10

- zitscholing aan de longe: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evi; Evy; Evi C., Karlien (als ik een paard kan lenen)
- dressuurclinic: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans (als ik een paard mag lenen ); Evi; Evy
- theorie over voeding: Isabelle; Nathalie; Lobke; Jooke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien
- clinic lange teugelwerk: Isabelle; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien
- soort van initiatie van massage voor sportpaarden: Isabelle; Lobke; Jooke; Ans; Evy, Peterina, Karlien
- combi van 2 bovenstaande: Nathalie; Isabelle; Jooke; Lobke; Ans; Evy; Evi C., Peterina, Karlien

Peterina: Aan de eerste twee kan ik niet mee doen omdat ik geen paard ter beschikking heb maar wil wel passief mee doen (kijken, luisteren en leren).

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:17

Lange teugel is normaal zoals Piet Bakker doet. Dus net achter of schuin achter uw paard lopen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:42

voor mij maakt het niet uit, ik heb geen paard dat kan meedoen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:59

Ik wil gerust Virtuoos delen als er mensen zonder paard dat graag willen proberen :)

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:49

Ik kan eventueel ook wel 2 paarden meebrengen, keuze tussen gekke haflinger of gekke fries :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:49

Voor mij hangt het ervan af.
Als ze tegen dan wil laden, misschien.
Alhoewel als ze drachtig is, neem ik haar liever ook niet mee. :o
Dus met mij moet je maar niet teveel rekening houden.
Als ik een paard kan lenen, fijn.
En anders kom ik wel kijken.
Misschien dat een lezing ofzo daarom sowieso wel leuk is, als 'extra'? Voor de mensen zonder paard?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:58

Denk dat er wel eens wat knopen dienen doorgehakt worden, zo komen we nergens :+
Ik organiseer sowieso om de 6 weken vanaf nu een clinic met David. Iedereen is daar uiteraard ook welkom, we kunnen daar ook wat nakleppen eventueel, zeker als het fijn weer is.
Verder denk ik dat de meeste stemmen naar zitclinic en lange teugelen gaan?

Lange teugelen:
Laten we Ans dan contact opnemen met C? Of contacteren we Piet Bakker himself? Locatie?

Zitclinic:
ideeën voor wie dat kan geven? Monya van het Balingehof?
Ik heb de DVD "the pliable seat" van Hans Riegler besteld, misschien kunnen we daar ook wel samen naar kijken en dan in de praktijk toepassen? Samen kritisch toekijken en elkaar helpen met wat beter kan? Soort van workshop onder ons?

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:09

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:17

Ik wil eventueel ook eens bij Monya horen of zij met haar equisimulator wil langskomen voor een hele dag? En hoeveel dat zou kosten?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:21

Idra schreef:
Lange teugelen:
Laten we Ans dan contact opnemen met C? Of contacteren we Piet Bakker himself? Locatie?

C doet het alleszins op dezelfde manier als PB. Want ze volgt les bij hem. Ze staat daar ook redelijk ver in.
Misschien wel kosten besparend? En PB is ook niet zo makkelijk vast te krijgen, heb ik gehoord. Druk bezet man.
Alleen qua niveau moeten we ons misschien even afvragen wat het interessantste is?
Enkele zijn al redelijk ver gevorderd hiermee? Wat doen jullie dan zoal aan de lange teugel?
Misschien dat we dan aan C zelf kunnen vragen of ze voor die meer gevorderde mensen nog iets interessants aan te leren heeft?
Want zoniet, vragen we natuurlijk beter PB zelf. ;)

En eventueel als we haar vragen, kan ze daar misschien ook flexibel in zijn? Als iemand liever iets leert over (fysio)massage ofzo of werk aan de hand... ipv lange teugelen, kan je haar dat ook vragen. Want das uiteindelijk ook haar job.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:22

En ik wacht af wat het gaat worden..
Lange teugel heb ik nog nooit gedaan dus ook geen idee of het dan wel nut heeft voor me :+
Zitles zie ik wel zitten :j

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:24

Haha, ik vind eigenlijk ook alles wel best.
Zolang het maar gezellig is. :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:38

ik denk eigenlijk ook dat een zitclinic of dat lange teugels het meest interessant is om eens te doen en het makkelijker is om groepjes te vormen.
Voor een dressuurclinic zijn er teveel niveauverschillen en een wandeling kan misschien wat chaotisch worden. Als je in klein groepjes moet opsplitsen, dan is het niet echt een groepsgebeuren waar iedereen iedereen helpt, raad geeft,...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:03

Ik zit qua lange teugel nog niet superver, gewoon rondstappen en rondraven op de hoefslag kan ik met Virtuoos, ook figuren zoals voltes, middellijnen, diagonalen kan hij in stap & draf. Daarnaast zijn we bezig met de schouderbuitenwaarts in stap en dat begon ook wat te lukken.
Ik vind lange teugelwerk eigenlijk voor elk paard wel interessant. De meeste paarden doen het ook erg graag. Op deze manier heeft Virtuoos geleerd dat ik niet altijd voor of naast hem moet lopen om hem te begeleiden maar dat kan ik nu dus ook van achter mijn paard :) Klinkt stom, maar kan in sommige situaties echt wel handig zijn!
Ik ben voor de manier van werken van Piet Bakker, dus als C zoals hem werkt en bij hem lest, dan is dat voor mij zeker prima :)

Voor zitles zou ik sowieso wel iemand extern erbij vragen?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:35

Ik vind alle suggesties wel intressant eigenlijk. Lange teugel zou ik ook wel graag eens doen onder begeleiding :D Met S doe ik eigenlijk maar een beetje zoals ik denk dat het moet...

Schriktraining is een feit in ieder geval :P

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 21:40

Lange teugel en zitles lijken me best interessant, voor mij is dat oké!
Wandeling achteraf kan nog voor de liefhebbers natuurlijk!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:43

Hoe gaan we dat eigenlijk concreet regelen?
We kunnen natuurlijk moeilijk met 10 tesamen in de piste.
Hoe zien jullie dat? Een verschillend ochtend en middagprogramma of 2 verschillende dingen gelijklopend of...?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:50

ik zou denken dat beide maar met 2 combi's per keer kan zonder ongelukken te krijgen... hoewel lang teugelen misschien met 3 of 4 kan als we de meer ervaren mensen bij elkaar zetten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:52

Het zou wel leuk zijn als we een gezamelijk programma hebben natuurlijk, allen tesamen ipv in groepen.
Als je het per 2 doet, heb je 4 à 5 uur nodig per activiteit?
Tenzij mensen zeggen dat ze bijvoorbeeld maar 1 van de 2 willen doen, dat kan ook natuurlijk.